Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
-
frembud
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
- Auto: sport tourer 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: frembud » 5 kwie 2018, o 16:21
pawellier pisze: ↑23 mar 2018, o 18:42
cześć da się jakoś sprawdzić moduł od afl?
Tak. Jak ja podejrzewałem moduł, kupiłem drugi. Teraz mam drugi sprawny w na zbyciu.
jeśli idzie o wypięcie, to faktycznie musisz za bezpiecznikami wypiąć wszystkie wtyczki i wyciągnąć moduł komfortu. Jak doszedłem do wprawy, wymiana zajmowała ok. 10 minut
-
pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: pawellier » 6 kwie 2018, o 17:36
zastanawiam się jeszcze nad jednym, czy jeśli mam błąd u1522 to jest brak komunikacji z urządzeniem, ale czy zasilanie nie powinno się pokazać na kostce lampy jak włączę długie których nie ma?
-
frembud
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 21 lut 2015, o 07:13
- Auto: sport tourer 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: frembud » 6 kwie 2018, o 20:34
nie wiem dokładnie, ale z doświadczenia przy modułach, jak załapuje błąd, to odcina zasilanie. jest to taki system bezpieczeństwa.
-
pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: pawellier » 6 kwie 2018, o 21:06
niw wiem jutro spróbuje się dostać do modułu od afl, z tego co zauważyłem to moje auto zanim kupiłem miało lakierowany lewy błotnik to może tam gdzieś leży przyczyna, zobaczę co tam widać
-
pawellier
- Użytkownik
- Posty: 107
- Rejestracja: 20 paź 2017, o 15:57
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lier
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: pawellier » 7 kwie 2018, o 13:16
witam, i nie udało się modułu wydostać, niestety dostęp kiepski ręce za duże, BCM już był wyjęty ale te kable od wiązki nie pozwoliły wyciągnąć modułu AFL, za to po wyjęciu BCM rozebrałem obudowę i są dwa elementu urwane nie wiem czy ja to zrobiłem czy same od siebie, jak na razie wszystko działa jak przed wyjęciem, błędy te same są cały czas
-
thematt154
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 23:47
- Auto: insignia
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Post
autor: thematt154 » 7 kwie 2018, o 18:27
Witam
Mam pewien problem podczas kół na wprost swieci mi sie w lewej lampie żarówka od doświetlania zakrętów, gdy skręcę w prawo kierownica pojawia sie błąd i komunikat sprawdź układ adaptacyjny reflektorów. W tym czasie żarówka w lewej lampie od doświetlania gaśnie
Ktos spotkał sie z czymś podobnym ?
-
lcr
- Użytkownik
- Posty: 895
- Rejestracja: 21 sie 2016, o 23:49
- Auto: Insignia 1.6T
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ruda Śląska
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Post
autor: lcr » 7 kwie 2018, o 21:29
A święci się prawa? Pewnie musisz wymienić h11 i po problemie
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
-
thematt154
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 mar 2018, o 23:47
- Auto: insignia
- Kod silnika: B15XFL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Post
autor: thematt154 » 7 kwie 2018, o 21:58
Swieci sie tylko lewa żarówka od doświetlania przy kierownicy na wprost gdy skręcę kierownica w prawo pojawia sie błąd adaptacji
Nie ma żadnego komunikatu o awarii żarówki
-
zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Post
autor: zubek » 8 kwie 2018, o 07:24
Akurat komunikat przy spalonej żarówce doświetlania jest taki jak piszesz powyżej (sprawdź układ adaptacyjny reflektorów). Ale to, że lewa świeci przy jeździe na wprost to już dziwne. W każdym razie zacząłbym od sprawdzenia żarówki.
-
bmw2011
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 kwie 2014, o 14:36
- Auto: Insignia 2T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Post
autor: bmw2011 » 16 kwie 2018, o 13:27
Arczi1989 pisze: ↑15 mar 2018, o 18:37
Dla tych, którzy mają problem z AFL - błąd. Czy zauważył ktoś taką zależność, że przy niskich temperaturach typy -5 do -10, nie wywala znanego błędu, a jak już to raz na kilkanaście odpaleń samochodu, a przy temperaturze na plusie np. +10, praktycznie za każdym razem?
Tak, mam tak samo. Zimą przy ujemnych temp. wszystko działa i błąd się nie pojawia - jak tylko temperatura powyżej zera co jakiś czas zaczyna błąd się pojawiać.
-
di_83
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 14:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Post
autor: di_83 » 17 kwie 2018, o 09:11
miałem kiedyś podobne sytuacje ale jak było mokro i padał deszcz błędu brak jak sucho błąd afl. op-com pokazywał B3410-05 Automatic Headlamp Leveling Control Module Front Axle Sensor Signal Circuit - High Voltage/Open. Wymieniłem przedni czujnik i płytke, teraz wszystko ok.
-
coke
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 gru 2017, o 11:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Post
autor: coke » 17 kwie 2018, o 09:22
Witam,
auto miało małego "strzała" i potrzebuje wymienić lampę, niestety potrzebuje przedliftowej prawej lampy bixenonowej z doświetleniem zakrętu i tu nasuwa się problem, jaki ona ma numer części?
Przekopując ASO pojawia się numer GM 22925419 dla prawej lampy AFL, jednak na naklejkach na samych lampach pojawiają się dwa numery:
1ZT 009 631-321
1ZT 009 631-02
Aukcje są różnie opisywane, stąd nie mam pewności. Obstawiam, że ta z końcówką 321 jest z wersji angielskiej (wg. wyników z google).
BTW. Skoro są identyczne i można przestawić z ruchu prawostronnego na lewostronny to po co dwa różne numery części...
-
coke
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 gru 2017, o 11:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Post
autor: coke » 17 kwie 2018, o 15:11
A z końcówką 02? Też jest Hella i teoretycznie też wyciągana z aut, chyba będę zmuszony wyciągnąć rozbitą lampę i dokładnie zobaczyć jaki ja mam numer.
EDIT: Sprawdziłem i w aucie siedzi oryginalnie 1ZT 009631-02
-
more90
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 kwie 2018, o 16:45
- Auto: Insignia 1.6 turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sosnowiec
Post
autor: more90 » 6 maja 2018, o 20:43
Witam dopadł mnie błąd sprawdź ustawienia świateł adaptacyjnych. Po podłączeniu kompa wyskoczyly bledy:
B3410- moduł sterujący automatycznym poziomowaniem reflektora obwód czujnika sygnału przedniej osi wysokie napięcie/ otwarty obwód.
U1522- utrata komunikacji szyny lin 2 z urządzeniem 2 nieprawidłowe działanie.
Wtyki psikane kontakt sprayem.
Wymieniona płytka wzbudzająca czujnika. Dalej wychodzi błąd. Zaznaczam że błąd zapali się raz od razu a czasem po przejechaniu kilku km. Ostatnio nawet zauważyłem że soczewki w nocy pracują lewo prawo oraz długie po wyskoczeniu błędu czar pryska.
Ostatnio zmieniony 7 maja 2018, o 00:56 przez
IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
-
di_83
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 29 lip 2015, o 14:12
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Post
autor: di_83 » 7 maja 2018, o 22:44
mialem kiedyś B3410, wymieniłem samą płytke plus psikanie kontakt sprayem styków - bez zmian, wymiana przedniego czujnika poziomowania - brak błedu wszystko dziala. Dziwne tylko, że masz już ten błąd w prawie nowym aucie w opisie rocznik 2017
-
more90
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 kwie 2018, o 16:45
- Auto: Insignia 1.6 turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sosnowiec
Post
autor: more90 » 8 maja 2018, o 12:30
Przepraszam źle wpisałem autko z 2009 roku.
-
coollvip
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 wrz 2017, o 22:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: coollvip » 17 maja 2018, o 00:13
Siemanko wszystkim
Piszę ponieważ mam nietypowy problem i potrzebuje pomocy wczoraj jak wracałem z pracy do domu w nocy zauważyłem w pewnym momencie, że lewy reflektor po przełączeniu się na długie światła czy to ręcznie czy automatycznie świeci w lewą stronę. Na początku myślałem że mi się wydaje ponieważ padał deszcz jednak po dojechaniu do domu okazało się że soczewka w lewej lampie jest skręcona w lewą stronę nie wiem dlaczego. Sprawdziłem jeszcze po zgaszeniu auta i ponownym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu że ksenony normalnie się konfigurują i ustawiają na wprost soczewki oraz że nie wyskakuje żaden błąd, liczyłem że jak auto odstoi swoje to już problem się nie pojawi niestety myliłem się. Dzisiaj nastąpiła identyczne sytuacja deszcz, powrót do domu w nocy i soczewka na długich skręcona w lewo i oświetlająca rów. Jedynie co udało mi się ustalić to że jak włączyłem światła przeciwmgielne i je zaraz wyłączyłem to się wyprostowała i było normalnie, po jakimś czasie jak jechałem musiałem sam przełączyć na krótkie bo system nie wyłączył i znowu to samo trzeba było włączyć przeciwmgielne i spowrotem wyłączyć i się wyprostował strumień światła. Proszę o pomoc w odnalezieniu przyczyny problemu, dodam że nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów ze światłami oraz posiadam
lampy BI-XENON z systemem AFL. Pozdrawiam coollvip
-
tetar
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Post
autor: tetar » 17 maja 2018, o 07:11
@coollvop, deszcz / wilgoć... jedna z prawdopodobnych przyczyn, przetarty przewód czujnika układu poziomowania przy lewym tylnym kole (typowe uszkodzenie). Kiedyś była na to kampania naprawcza, a jest gdzieś instrukcja jak sprawdzić / naprawić "kabelek".
-
coollvip
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 24 wrz 2017, o 22:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Post
autor: coollvip » 17 maja 2018, o 08:42
Jest ktoś w takim razie w stanie podesłać jak sprawdzić ten kabelek i gdzie on się dokładnie znajduje ?