--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8456
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: dokia » 11 gru 2018, o 21:58

to po co mieszasz mi w głowie?? tam i tak jest bałagan :P Pfff...

ASO najczęściej daje 30% na części. No nie wiem nooo
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: grzegorz13 » 11 gru 2018, o 22:27

Pewnie tak bo kolega płacił 64 zł z wymianą ponoć gratis :D w ASO na wiosnę

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: Buluś » 12 gru 2018, o 01:21

dare50 pisze:
8 gru 2018, o 22:54
@grzegorz13 a sprawdzali Ci hamulce na rolkach / bo do 4x4 są inne rolki (system) procedura jest inna i trwa dłużej i każde koło jest osobno hamowane nie tak jak normalnie parami , w ''mojej'' stacji zawsze robią komplet łącznie ze sprawdzaniem świateł mimo że jeżdżę tam od zawsze :) .
na rolki zawsze wjeżdża się na luzie więc 4x4 nie ma nic do rzeczy, jedyne co to ciężko o poprawny pomiar hamulca ręcznego w przypadku hamulca elektrycznego bo powinno się robić trzy pomiary do 300 drugi do 500 trzeci na maxa co przy elektrycznym ręcznym raczej jest nie wykonalne i tu nie tylko siła i różnica między kołami jest istotna ale też to jak odpuszcza hamulec czy od razu czy po chwili.. tak rozpoznaje się uszkodzenie przewodów elastycznych, druga sprawa powinno być kilka pomiarów spokojnych które nie spowodują zakończenia testu w trakcie których hamujemy i odpuszczamy do zera hamulec żeby zobaczyć opory toczenia, powinny być w okolicach 100-130 N , max różnica w sile hamowania między kołami to 25% - wyższa oznacza negatyw.

sprawdzenie amortyzatorów nie wchodzi w skład badania technicznego obecnie za to jest dużo innych rzeczy które powinny być sprawdzone min. naklejka z numerem rej. na szybie nie powinna nosić śladów przeklejania z innej szyby - inaczej negatyw, brak żółtych i czerwonych kontrolek na desce, sprawdzenie świateł na maszynie też jest w obowiązku na badaniu technicznym, dopiero jego regulacja to dodatkowe + 14 zł, ogólnie ilość rzeczy które są do sprawdzenia wywindowały przewidywany czas OBT do 35-40 minut i tyle każde auto powinno kwitnąć na stacji bo cepik i tak nie umożliwia wpisania następnego przeglądu przed upływem tego czasu.. lipa z tymi przeglądami nie mała teraz

z ciekawostek przed rozpoczęciem badania diagnosta powinien wyrównać ciśnienie w oponach według tabliczki informacyjnej inaczej badanie na rolkach może być mniej miarodajne

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: coolmobil » 12 gru 2018, o 10:46

W niedziele wymieniłem żarówki D1S i szczęśliwy jak prosie ze temat ogarnięty.
Dziś w drodze do pracy pojawił się w trakcie jazdy komunikat żeby sprawdzić system adaptacyjny reflektorów.
Po głębszym zapoznaniu się z wątkiem i sprawdzeniu przed chwila w aucie okazuje się ze nie swieci prawe doświetlenie zakrętów. Test lamp po uruchomieniu działa, lewe doświetlenie tez wiec mam nadzieje ze to tylko żarówka i po kłopocie...
Jakie H11 polecacie do doświetlania?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: norbi333 » 12 gru 2018, o 11:19

OSRAM H11 COOL BLUE INTENSE

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: szymek1976 » 12 gru 2018, o 11:29

Ja i kolega dante83pl mamy takie ..... polecam zero błędów
https://www.ebay.co.uk/itm/2x-Nighteye- ... 0505.m3226

.a ogólnie jest temat odnośnie doświetlania....

https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 11#p160732
Moja czarna

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: coolmobil » 12 gru 2018, o 11:30

@norbi333 A one nie będą jakoś mocno się odróżniać barwa od osram night breaker unlimited które mam wsadzone teraz w ksenon? Niby pisze ze do 4200k wiec barwa powinna być dość podobna chyba?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
szymek1976
Użytkownik
Posty: 837
Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
Auto: Insignia 2.0 Elite
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: UK.
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: szymek1976 » 12 gru 2018, o 11:44

Barwa 6500k
wejdz w link gdzie pisalismy o nich i wszystkiego się dowiesz...
Moja czarna

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: coolmobil » 12 gru 2018, o 11:46

Napisałem w tym wątku o tej kwestii bo pojawił mi się błąd o którym tu mowa.
Nie chce zakładać ledow, a tym bardziej o takiej barwie bo nie chce aby bardzo odróżniały się od ksenonow które mam.
Pytanie o barwę miałem do norbi333 bo zaproponował osram h11

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: norbi333 » 12 gru 2018, o 12:25

coolmobil pisze:
12 gru 2018, o 11:30
@norbi333 A one nie będą jakoś mocno się odróżniać barwa od osram night breaker unlimited które mam wsadzone teraz w ksenon? Niby pisze ze do 4200k wiec barwa powinna być dość podobna chyba?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie mam pojęcia, bo nie używałem takich.
H11 świecą jasno i dosyć białym światłem. Zbliżonym do palników philips.

Awatar użytkownika
coolmobil
Zapaleniec
Posty: 1047
Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
Auto: Skoda Superb
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: coolmobil » 12 gru 2018, o 12:55

Ok, dzięki za info
Grunt aby podmianka żarówki załatwiła problem błędu

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: norbi333 » 12 gru 2018, o 13:05

Oczywiście typowych palników ,a nie żadnych jakiś specjalnych

marek1033
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 25 kwie 2018, o 09:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Białystok

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: marek1033 » 18 gru 2018, o 13:04

Witam
Drodzy forumowiczne u mnie również pojawił się błąd AFL. Błąd występuje podczas włączania długich świateł tzn. test reflektorów jest prawidłowy przy uruchamianiu świateł tj. wędrują jak należy, po pierwszym włączeniu świateł długich jest ok, drugi raz jest ok, za trzecim czy czwartym razem prawy leflektor nie wedruje ku górze i wysypuje błędem. Jakie mogą być przyczyny? Rozwiązanie problemu ?

Piotrek

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: Piotrek » 21 gru 2018, o 07:35

XGrzesX pisze:
7 sty 2015, o 11:36
Zauwazylem w swojej insignii FL następującą rzecz. Jak zatrzymam się w garażu kilka metrów od ściany to widać ze słup światła widoczny na ścianie co chwila się lekko podnosi i opuszca. Dodatkowo jak np. dojeżdżam do stojacego na czerwonym świetle na skrzyzowaniu samochodu to widać na tym samochodzie że strumień światła ma takie lekkie drgania. Czy Wy u siebie tez takie coś zauważyliście ?
Odgrzewam poruszony wcześniej problem bo mam identyczny. Czy ktoś jeszcze miał podobnie? Ze strzelaniem świateł w górę już sobie poradziłem. U mnie aktualizacja oprogramowania świateł nic nie dała. Ale wystarczyło zaizolować czujniki poziomowania i samą wtyczkę, która dochodziła do czujnika z tyłu i jest już spokój :D. Jednak zauważyłem że, podczas postoju światła faktycznie co parę sekund skaczą delikatnie góra/dół o jakieś 2-3cm zarówno w ustawieniu auto jak i na manualu. Ktoś z Was może przez to przechodził i sobie z tym poradził? Help

17xDTL
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 mar 2017, o 09:23
Auto: Insignia 2.0 CDTi
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: 17xDTL » 9 sty 2019, o 08:00

Witam kolegów.
Mam pytanie, pewnie to nie mieści się w tym temacie, ale może bardziej ogarnięty odemnie kolega będzie znał odpowieć.
Moja Isia posiada automat włączania świateł oraz AFL i zauważyłem, że jak wyjeżdżam z garażu podziemnego to światła mijania są włączone przez dłuższy czas (chodzi o porę dzienną) natomiast gdy przejeżdżam przez tunel wyłączają się niemal natychmiast po wyjeździe z niego. Czy to prawidłowe? Czy może coś trzeba gdzieś poprzestawiać? W instrukcji samochodu nic nie znalazłem.
Zauważyłem jeszcze, że w pochmurne dni inne Isie mają światła dzienne, a moja już włącza mijania. Jest gdzieś jakaś regulacja?

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: norbi333 » 9 sty 2019, o 08:25

Co insignia to różnie to działa.Nie ma czym się przejmować.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: xul » 9 sty 2019, o 08:38

Co do tunelu, to system ma sygnały "jasno" -> "ciemno" -> "jasno" czyli będzie to wykrywać jako tunel. Wyjeżdżasz z garażu, to może to wykrywać jako przejście z nocy na dzień i czekać na odpowiednio dużą jasność. U mnie jak wyjeżdżam czasami z pod wiaty to mam włączają się mijania i tak świecą, a jak wyłączę i włączę silnik np.: pod sklepem, to już tylko LED'y świecą. Wydaje mi się, że układ załączający/wyłączający mijania działa na histerezie, i np.: włącza mijania jak ma mniej niż 500lux, a wyłącza jak jest więcej niż 1000lux (liczby z kosmosu, dla zobrazowania), więc jak jest 750lux na zewnątrz i odpalisz auto w garażu, to będziesz jeździł na mijania, a jak na zewnątrz, to nie włączy mijania.
A co do tego, że jedne jeżdżą na mijania, a inne nie, to przyczyną może być zabrudzenie czujnika/szyby, niedokładność elementów elektronicznych i ich charakterystyka termperaturowa, minimalnie inne napięcie referencyjnie układu ADC albo komparatora (nie wiem jak to jest zrealizowane od strony elektroniczne), albo poprostu, oni odpalili auto na zwenątrz, a Ty w garażu i ma miejsce sytuacja jak wyżej opisalem

mic

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: mic » 9 sty 2019, o 08:57

albo włączyli na pokrętełku tylko ledy :) ja tak czasami robię w analogicznym przypadku jak wyjeżdżam z garażu a same się nie chcą zmienić.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: Rooff_ » 9 sty 2019, o 19:06

Nie wiem czy wszystkie Insignie, ale duża część ma czujnik tunelu. U mnie to tak dekoduje po VIN:
TTW = SYSTEM AUTOMATYCZNEGO STEROWANIA ŚWIATŁAMI Z CZUJNIKIEM OŚWIETLENIA (TUNELOWYM)

Co do działania to chyba każdy rocznik ma różnie z szybkością włączania i przełączania też.

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon

Post autor: norbi333 » 9 sty 2019, o 19:59

mic pisze:
9 sty 2019, o 08:57
albo włączyli na pokrętełku tylko ledy :) ja tak czasami robię w analogicznym przypadku jak wyjeżdżam z garażu a same się nie chcą zmienić.
A jaki to ma sens skoro potem trzeba pamiętać o przełączeniu?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”