--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8456
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
to po co mieszasz mi w głowie?? tam i tak jest bałagan Pfff...
ASO najczęściej daje 30% na części. No nie wiem nooo
ASO najczęściej daje 30% na części. No nie wiem nooo
Radio 357 :)
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Pewnie tak bo kolega płacił 64 zł z wymianą ponoć gratis w ASO na wiosnę
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
na rolki zawsze wjeżdża się na luzie więc 4x4 nie ma nic do rzeczy, jedyne co to ciężko o poprawny pomiar hamulca ręcznego w przypadku hamulca elektrycznego bo powinno się robić trzy pomiary do 300 drugi do 500 trzeci na maxa co przy elektrycznym ręcznym raczej jest nie wykonalne i tu nie tylko siła i różnica między kołami jest istotna ale też to jak odpuszcza hamulec czy od razu czy po chwili.. tak rozpoznaje się uszkodzenie przewodów elastycznych, druga sprawa powinno być kilka pomiarów spokojnych które nie spowodują zakończenia testu w trakcie których hamujemy i odpuszczamy do zera hamulec żeby zobaczyć opory toczenia, powinny być w okolicach 100-130 N , max różnica w sile hamowania między kołami to 25% - wyższa oznacza negatyw.dare50 pisze: ↑8 gru 2018, o 22:54@grzegorz13 a sprawdzali Ci hamulce na rolkach / bo do 4x4 są inne rolki (system) procedura jest inna i trwa dłużej i każde koło jest osobno hamowane nie tak jak normalnie parami , w ''mojej'' stacji zawsze robią komplet łącznie ze sprawdzaniem świateł mimo że jeżdżę tam od zawsze .
sprawdzenie amortyzatorów nie wchodzi w skład badania technicznego obecnie za to jest dużo innych rzeczy które powinny być sprawdzone min. naklejka z numerem rej. na szybie nie powinna nosić śladów przeklejania z innej szyby - inaczej negatyw, brak żółtych i czerwonych kontrolek na desce, sprawdzenie świateł na maszynie też jest w obowiązku na badaniu technicznym, dopiero jego regulacja to dodatkowe + 14 zł, ogólnie ilość rzeczy które są do sprawdzenia wywindowały przewidywany czas OBT do 35-40 minut i tyle każde auto powinno kwitnąć na stacji bo cepik i tak nie umożliwia wpisania następnego przeglądu przed upływem tego czasu.. lipa z tymi przeglądami nie mała teraz
z ciekawostek przed rozpoczęciem badania diagnosta powinien wyrównać ciśnienie w oponach według tabliczki informacyjnej inaczej badanie na rolkach może być mniej miarodajne
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
W niedziele wymieniłem żarówki D1S i szczęśliwy jak prosie ze temat ogarnięty.
Dziś w drodze do pracy pojawił się w trakcie jazdy komunikat żeby sprawdzić system adaptacyjny reflektorów.
Po głębszym zapoznaniu się z wątkiem i sprawdzeniu przed chwila w aucie okazuje się ze nie swieci prawe doświetlenie zakrętów. Test lamp po uruchomieniu działa, lewe doświetlenie tez wiec mam nadzieje ze to tylko żarówka i po kłopocie...
Jakie H11 polecacie do doświetlania?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dziś w drodze do pracy pojawił się w trakcie jazdy komunikat żeby sprawdzić system adaptacyjny reflektorów.
Po głębszym zapoznaniu się z wątkiem i sprawdzeniu przed chwila w aucie okazuje się ze nie swieci prawe doświetlenie zakrętów. Test lamp po uruchomieniu działa, lewe doświetlenie tez wiec mam nadzieje ze to tylko żarówka i po kłopocie...
Jakie H11 polecacie do doświetlania?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Ja i kolega dante83pl mamy takie ..... polecam zero błędów
https://www.ebay.co.uk/itm/2x-Nighteye- ... 0505.m3226
.a ogólnie jest temat odnośnie doświetlania....
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 11#p160732
https://www.ebay.co.uk/itm/2x-Nighteye- ... 0505.m3226
.a ogólnie jest temat odnośnie doświetlania....
https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 11#p160732
Moja czarna
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
@norbi333 A one nie będą jakoś mocno się odróżniać barwa od osram night breaker unlimited które mam wsadzone teraz w ksenon? Niby pisze ze do 4200k wiec barwa powinna być dość podobna chyba?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- szymek1976
- Użytkownik
- Posty: 837
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 22:26
- Auto: Insignia 2.0 Elite
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: UK.
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Barwa 6500k
wejdz w link gdzie pisalismy o nich i wszystkiego się dowiesz...
wejdz w link gdzie pisalismy o nich i wszystkiego się dowiesz...
Moja czarna
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Napisałem w tym wątku o tej kwestii bo pojawił mi się błąd o którym tu mowa.
Nie chce zakładać ledow, a tym bardziej o takiej barwie bo nie chce aby bardzo odróżniały się od ksenonow które mam.
Pytanie o barwę miałem do norbi333 bo zaproponował osram h11
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie chce zakładać ledow, a tym bardziej o takiej barwie bo nie chce aby bardzo odróżniały się od ksenonow które mam.
Pytanie o barwę miałem do norbi333 bo zaproponował osram h11
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Nie mam pojęcia, bo nie używałem takich.
H11 świecą jasno i dosyć białym światłem. Zbliżonym do palników philips.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Ok, dzięki za info
Grunt aby podmianka żarówki załatwiła problem błędu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Grunt aby podmianka żarówki załatwiła problem błędu
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Oczywiście typowych palników ,a nie żadnych jakiś specjalnych
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 kwie 2018, o 09:30
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Białystok
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Witam
Drodzy forumowiczne u mnie również pojawił się błąd AFL. Błąd występuje podczas włączania długich świateł tzn. test reflektorów jest prawidłowy przy uruchamianiu świateł tj. wędrują jak należy, po pierwszym włączeniu świateł długich jest ok, drugi raz jest ok, za trzecim czy czwartym razem prawy leflektor nie wedruje ku górze i wysypuje błędem. Jakie mogą być przyczyny? Rozwiązanie problemu ?
Drodzy forumowiczne u mnie również pojawił się błąd AFL. Błąd występuje podczas włączania długich świateł tzn. test reflektorów jest prawidłowy przy uruchamianiu świateł tj. wędrują jak należy, po pierwszym włączeniu świateł długich jest ok, drugi raz jest ok, za trzecim czy czwartym razem prawy leflektor nie wedruje ku górze i wysypuje błędem. Jakie mogą być przyczyny? Rozwiązanie problemu ?
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Odgrzewam poruszony wcześniej problem bo mam identyczny. Czy ktoś jeszcze miał podobnie? Ze strzelaniem świateł w górę już sobie poradziłem. U mnie aktualizacja oprogramowania świateł nic nie dała. Ale wystarczyło zaizolować czujniki poziomowania i samą wtyczkę, która dochodziła do czujnika z tyłu i jest już spokój . Jednak zauważyłem że, podczas postoju światła faktycznie co parę sekund skaczą delikatnie góra/dół o jakieś 2-3cm zarówno w ustawieniu auto jak i na manualu. Ktoś z Was może przez to przechodził i sobie z tym poradził? HelpXGrzesX pisze: ↑7 sty 2015, o 11:36Zauwazylem w swojej insignii FL następującą rzecz. Jak zatrzymam się w garażu kilka metrów od ściany to widać ze słup światła widoczny na ścianie co chwila się lekko podnosi i opuszca. Dodatkowo jak np. dojeżdżam do stojacego na czerwonym świetle na skrzyzowaniu samochodu to widać na tym samochodzie że strumień światła ma takie lekkie drgania. Czy Wy u siebie tez takie coś zauważyliście ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 mar 2017, o 09:23
- Auto: Insignia 2.0 CDTi
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Białystok
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Witam kolegów.
Mam pytanie, pewnie to nie mieści się w tym temacie, ale może bardziej ogarnięty odemnie kolega będzie znał odpowieć.
Moja Isia posiada automat włączania świateł oraz AFL i zauważyłem, że jak wyjeżdżam z garażu podziemnego to światła mijania są włączone przez dłuższy czas (chodzi o porę dzienną) natomiast gdy przejeżdżam przez tunel wyłączają się niemal natychmiast po wyjeździe z niego. Czy to prawidłowe? Czy może coś trzeba gdzieś poprzestawiać? W instrukcji samochodu nic nie znalazłem.
Zauważyłem jeszcze, że w pochmurne dni inne Isie mają światła dzienne, a moja już włącza mijania. Jest gdzieś jakaś regulacja?
Mam pytanie, pewnie to nie mieści się w tym temacie, ale może bardziej ogarnięty odemnie kolega będzie znał odpowieć.
Moja Isia posiada automat włączania świateł oraz AFL i zauważyłem, że jak wyjeżdżam z garażu podziemnego to światła mijania są włączone przez dłuższy czas (chodzi o porę dzienną) natomiast gdy przejeżdżam przez tunel wyłączają się niemal natychmiast po wyjeździe z niego. Czy to prawidłowe? Czy może coś trzeba gdzieś poprzestawiać? W instrukcji samochodu nic nie znalazłem.
Zauważyłem jeszcze, że w pochmurne dni inne Isie mają światła dzienne, a moja już włącza mijania. Jest gdzieś jakaś regulacja?
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Co insignia to różnie to działa.Nie ma czym się przejmować.
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Co do tunelu, to system ma sygnały "jasno" -> "ciemno" -> "jasno" czyli będzie to wykrywać jako tunel. Wyjeżdżasz z garażu, to może to wykrywać jako przejście z nocy na dzień i czekać na odpowiednio dużą jasność. U mnie jak wyjeżdżam czasami z pod wiaty to mam włączają się mijania i tak świecą, a jak wyłączę i włączę silnik np.: pod sklepem, to już tylko LED'y świecą. Wydaje mi się, że układ załączający/wyłączający mijania działa na histerezie, i np.: włącza mijania jak ma mniej niż 500lux, a wyłącza jak jest więcej niż 1000lux (liczby z kosmosu, dla zobrazowania), więc jak jest 750lux na zewnątrz i odpalisz auto w garażu, to będziesz jeździł na mijania, a jak na zewnątrz, to nie włączy mijania.
A co do tego, że jedne jeżdżą na mijania, a inne nie, to przyczyną może być zabrudzenie czujnika/szyby, niedokładność elementów elektronicznych i ich charakterystyka termperaturowa, minimalnie inne napięcie referencyjnie układu ADC albo komparatora (nie wiem jak to jest zrealizowane od strony elektroniczne), albo poprostu, oni odpalili auto na zwenątrz, a Ty w garażu i ma miejsce sytuacja jak wyżej opisalem
A co do tego, że jedne jeżdżą na mijania, a inne nie, to przyczyną może być zabrudzenie czujnika/szyby, niedokładność elementów elektronicznych i ich charakterystyka termperaturowa, minimalnie inne napięcie referencyjnie układu ADC albo komparatora (nie wiem jak to jest zrealizowane od strony elektroniczne), albo poprostu, oni odpalili auto na zwenątrz, a Ty w garażu i ma miejsce sytuacja jak wyżej opisalem
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
albo włączyli na pokrętełku tylko ledy ja tak czasami robię w analogicznym przypadku jak wyjeżdżam z garażu a same się nie chcą zmienić.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
Nie wiem czy wszystkie Insignie, ale duża część ma czujnik tunelu. U mnie to tak dekoduje po VIN:
TTW = SYSTEM AUTOMATYCZNEGO STEROWANIA ŚWIATŁAMI Z CZUJNIKIEM OŚWIETLENIA (TUNELOWYM)
Co do działania to chyba każdy rocznik ma różnie z szybkością włączania i przełączania też.
TTW = SYSTEM AUTOMATYCZNEGO STEROWANIA ŚWIATŁAMI Z CZUJNIKIEM OŚWIETLENIA (TUNELOWYM)
Co do działania to chyba każdy rocznik ma różnie z szybkością włączania i przełączania też.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: AFL - Układ adaptacyjny reflektorów lampy BiXenon
A jaki to ma sens skoro potem trzeba pamiętać o przełączeniu?