--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Witam
Ostatnio mam problemy z zasilaniem w mojej insigni.
Otóż jednego pięknego zimnego poranka samochód odmówił posłuszeństwa. Nie odpalił ze względu brak prądu.
Ze względu na to że akumulator jest od nowości postanowiłem go wymienić na nowy.
Niestety obawiam się że może to nie rozwiązać mojego problemu.
Zrobiłem następujące pomiary:
Napięcie akumulatora 12.1 V
Ładowanie : 14, 9 V
Upływ prądu : [ przy zamkniętym samochodzie ] 0,02 A natomiast przez godzinę obserwacji jednorazowo nastąpiło wzbudzenie do 2,8 A na okres 2 minut.
Rozumiem że takie wzbudzenie nie jest normalne. Posiadam podłączony tylko autoalarm bezpośrednio z akumulatora. Innych rzeczy nie raczej nie ma.
Ktoś miał podobny problem ??
Ostatnio mam problemy z zasilaniem w mojej insigni.
Otóż jednego pięknego zimnego poranka samochód odmówił posłuszeństwa. Nie odpalił ze względu brak prądu.
Ze względu na to że akumulator jest od nowości postanowiłem go wymienić na nowy.
Niestety obawiam się że może to nie rozwiązać mojego problemu.
Zrobiłem następujące pomiary:
Napięcie akumulatora 12.1 V
Ładowanie : 14, 9 V
Upływ prądu : [ przy zamkniętym samochodzie ] 0,02 A natomiast przez godzinę obserwacji jednorazowo nastąpiło wzbudzenie do 2,8 A na okres 2 minut.
Rozumiem że takie wzbudzenie nie jest normalne. Posiadam podłączony tylko autoalarm bezpośrednio z akumulatora. Innych rzeczy nie raczej nie ma.
Ktoś miał podobny problem ??
- ZiGi
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 25 mar 2015, o 09:35
- Auto: Insignia ST 130KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dębe Wielkie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Nigdy tego (spadku pojemności) nie sprawdzałem ale często przechodząc obok auta słyszę że wzbudzają się jakieś urządzenia elektroniczne. W szczególności gdy otwieram garaż i zmienia się oświetlenie wokół auta.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam ZiGi
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Jest tak jak powinno być. Prąd spoczynkowy nie powinien przekraczać 0,05A ale w naszych samochodach po kilkunastu minytach zamykają się klapki od nawiewu powietrza do jakiejś ustalonej pozycji i wtedy może być taki pobór prądu jaki opisujesz. Kilka razy zdarzyło mi się siedzieć w samochodzie podczas zakupów żony i takie zjawisko ma miejsce gdzieś po 15-20 minutach od zgaszenia silnika.
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 5 mar 2015, o 23:19
- Auto: Ins ST Sport
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Po wyłączeniu silnika i zamknieciu auta w określonych interwałach czasowych wzbudzane są przez sterownik klapy wirowe w kolektorze dolotowym - podobno, by nie doszło do zablokowania klap przez nagar.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Witam.
Czy ktoś ma wiedzę na temat zużycia prądu przez Insignie w różnych trybach np.:
1. zamknięte auto,
2. otwarte auto,
2a. otwarte auto + włączone radio,
3. otwarte auto z otwartymi drzwiami,
4. otwarte auto z zamkniętymi drzwiami i włączonym zapłonem (bez uruchomionego silnika),
4a. otwarte auto z zamkniętymi drzwiami i włączonym zapłonem (z uruchomionym silnikiem).
Pytanie jest podyktowane faktem, że parę razy udało mi się już rozładować akumulator i zastanawiam się, czy on rzeczywiście jest już taki wyeksploatowany (od nowości w aucie, czyli 2012), czy może gdzieś jest zwarcie i coś mi drenuje akumulator?
Ze swojej strony próbowałem pomierzyć zużycie, ale pomiar nie trwał zbyt długo, bo po chwili miałem tak gorące kable od miernika, że szybko je odłączyłem A niestety grubszych nie miałem przy sobie :/
Udało mi się zmierzyć:
1. --
2. ok. 2,75 A
2a. --
3. ok. 8,9 A
4. --
4a. --
Czy ktoś ma wiedzę na temat zużycia prądu przez Insignie w różnych trybach np.:
1. zamknięte auto,
2. otwarte auto,
2a. otwarte auto + włączone radio,
3. otwarte auto z otwartymi drzwiami,
4. otwarte auto z zamkniętymi drzwiami i włączonym zapłonem (bez uruchomionego silnika),
4a. otwarte auto z zamkniętymi drzwiami i włączonym zapłonem (z uruchomionym silnikiem).
Pytanie jest podyktowane faktem, że parę razy udało mi się już rozładować akumulator i zastanawiam się, czy on rzeczywiście jest już taki wyeksploatowany (od nowości w aucie, czyli 2012), czy może gdzieś jest zwarcie i coś mi drenuje akumulator?
Ze swojej strony próbowałem pomierzyć zużycie, ale pomiar nie trwał zbyt długo, bo po chwili miałem tak gorące kable od miernika, że szybko je odłączyłem A niestety grubszych nie miałem przy sobie :/
Udało mi się zmierzyć:
1. --
2. ok. 2,75 A
2a. --
3. ok. 8,9 A
4. --
4a. --
- ZiGi
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 25 mar 2015, o 09:35
- Auto: Insignia ST 130KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dębe Wielkie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Odpowiedź jaka mi się ciśnie pierwsza na usta to masz już 5 letni aku więc się nie dziw że pada, ja w zeszłym roku w lipcu wymieniłem bo też padał a był ori od 27.11.2011r. Po wymianie problemy zniknęły z padającym aku po np słuchaniu radia na posesji.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam ZiGi
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Dokładnie.
W Insigni, jak masz wątpliwości co do akumulatora, to na pewno masz problem z akumulatorem.
Pamiętaj, że w tym aucie poborem prądu jak i ładowaniem akumulatora steruje komputer, w którym na wszystko wpływa sporo różnych czynników, także czas, więc nawet jak raz zmierzysz w jakiejś konfiguracji pobór prądu N, to nie znaczy, że za chwilę nie będzie on 2x N albo N/2.
Do swoich punktów dodaj jeszcze tryby po kilku minutach wszystkiego, np. zamknięty samochód, który po kilkudziesięciu minutach przechodzi w tryb uśpienia, których też pewnie jest kilka.
Dodatkowo jeszcze możesz mieć tryby awaryjne, gdy komputerowi coś się nie spodoba, np. obniżona wydajność lub awaria alternatora - komunikat na desce "włączono tryb oszczędzania akumulatora" - gdzie pobór prądu naprawdę spada, a samochód szybciej się usypia.
Itp. itd., więc IMHO zamiast się doktoryzować z tego, to prościej... od razu kupić nowy aku.
Pozdro.,
MxW.
W Insigni, jak masz wątpliwości co do akumulatora, to na pewno masz problem z akumulatorem.
Pamiętaj, że w tym aucie poborem prądu jak i ładowaniem akumulatora steruje komputer, w którym na wszystko wpływa sporo różnych czynników, także czas, więc nawet jak raz zmierzysz w jakiejś konfiguracji pobór prądu N, to nie znaczy, że za chwilę nie będzie on 2x N albo N/2.
Do swoich punktów dodaj jeszcze tryby po kilku minutach wszystkiego, np. zamknięty samochód, który po kilkudziesięciu minutach przechodzi w tryb uśpienia, których też pewnie jest kilka.
Dodatkowo jeszcze możesz mieć tryby awaryjne, gdy komputerowi coś się nie spodoba, np. obniżona wydajność lub awaria alternatora - komunikat na desce "włączono tryb oszczędzania akumulatora" - gdzie pobór prądu naprawdę spada, a samochód szybciej się usypia.
Itp. itd., więc IMHO zamiast się doktoryzować z tego, to prościej... od razu kupić nowy aku.
Pozdro.,
MxW.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Dziękuję za porady.
Jednak podtrzymuję pytanie z pierwszego posta...
Jednak podtrzymuję pytanie z pierwszego posta...
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
30mA to prąd, który nie powinien być przekroczony, kiedy Twoje autko odpoczywa. I nie ważne, czy masz otwarte ona, drzwi i całą Twoją listę. Po 10 minutach od wyłączenia zapłonu, prawie cała elektronika przechodzi do spania. Nawet radio wyłączy się po tym czasie. Jeżeli po takim czasie np: słuchania muzyki masz problem z odpaleniem. To leć po nowy aku, albo skołuj na próbę inny.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Chwila, chwila - radio nie wyłączy się po 10 minutach. Chyba, że miałeś na myśli wyłączone radio, to tak, choć jest to czas pewnie bliżej 20 minut.
Natomiast włączone radio wyłącza się po około godzinie, chyba że komputer wcześniej stwierdzi problem z napięciem w instalacji (gdy np. radio będzie grało za głośno i ma Infinity) - i wyłączy je wcześniej.
Pozdro.,
MxW.
Natomiast włączone radio wyłącza się po około godzinie, chyba że komputer wcześniej stwierdzi problem z napięciem w instalacji (gdy np. radio będzie grało za głośno i ma Infinity) - i wyłączy je wcześniej.
Pozdro.,
MxW.
-
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:41
- Auto: Chevi Orlando
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Opole
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Tak czy siak, jak auto jest uspane nie powinno pobierać więce niż 30mA, wraz z alarmem.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 wrz 2020, o 08:22
- Auto: Opel zafira b
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lublin
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Cześć koledzy. Opel zafira 1.8 b. 2007, 140 km. Proszę o sugestię. Pobór prądu na postoju związany z wyświetlaczem. Po odpięciu bezpiecznika(nr 36) odpowiadającego za wyświetlacz wciąż mam pobór prądu, cykliczny, co 15 minut, około 0,68 a. Pobór ustaje tylko po odpięciu wyświetlacza. Wydawało by się sprawa prosta,wymiana wyświetlacza. Nie do końca, kupiłem drugi wyświetlacz, wymieniłem, pobór prądu taki sam. Problemem tym, z przerwami zajmuję się blisko rok. Próbowałem już wielu kombinacji i ewidentnie prąd ustaje tylko po odłączeniu wyświetlacza. Podejrzewam że problem może być wiązce. Ale nie zamierzam dokopywać się do tego, Nie mam na to wiedzy. Mam do Was pytanie bo może już ktoś to robił : Jak zrobić obejście żeby po wyłączeniu samochodu, było odcięcie z wyświetlaczem? I czy wogóle jest to możliwe? Chodzi mi o to żeby nie trzeba było go za każdym razem odpinać.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 15:58
- Auto: Opel insignia 2014
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kamienna gora
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Witam wszystkich. W moim aucie coś pobiera prąd, rozładowuje mi akumulator ( po około tygodniu nie jeżdżenia nie mogę odpalić) Mechanik ustalił, po bezpiecznikach że za upływ prądu odpowiadają bezpieczniki 23 i 24 co oznacza BCM. Nie bardzo wiem jak dalej to ugryźć wydaje mi się że wymiana BCM nic nie da bo to on odpowiada za wygaszanie wszystkiego jak auto stoi. Jedyne co mi przychodzi do głowy to mam składany oryginalny hak tam jest taki alarm niezapiętego lub źle zapiętego haka. Ten brzęczek się kiedyś spalił ( zaczął brzęczeć sam z siebie i potem ucichł i juz więcej go słychać nie było ) Mechanik mówił ze to raczej nie jest odpowiedzialne za pobór prądu bo odłączał wszystkie wtyczki w bagażniku i dalej coś pobierało prąd) miał ktoś podobny problem?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Jedź do elektryka samochodowego a nie do mechanika. Nie do tego "lekarza" poszedłeś. Tym gdybaniem można pół auta rozebrać i wymienić. U mnie był podobny problem w innym aucie, też nowy akumulator rozładowywało. Winny był jakiś element zamka centralnego a także przytarte przewody do elektrycznej klapy bagażnika i kabelki za radiem. 600zł poszło ale już pali ten diesel bez problemu i po dłuższych przerwach. Elektrykowi samochodowemu diagnoza i naprawa zajęła parę godzin.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
W Insigni miałem coś takiego że też mi aku siadało, winnym okazała się żarówka w schowku przed pasażerem. Zamek się zawieszał, plastik pogięty od temp. zapalonej żarówki. To sam znalazłem jak szukałem w garażu i po zgaszeniu światła już wychodząc zobaczyłem leciutką poświatę ze schowka.. W innym jakimś tam poprzednim aucie miałem zwarcie w skrzynce bezpieczników pod maską, nie domknięta załapała wodę i mróz zrobił resztę, Elektryk szukał 6 h a jak znalazł to powiedział że miałem szczęście że auto nie spłonęło.
Dobry elektryk znajdzie, kiepski będzie zgadywał, wymieniał i odłączał
Dobry elektryk znajdzie, kiepski będzie zgadywał, wymieniał i odłączał
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 15:58
- Auto: Opel insignia 2014
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kamienna gora
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
czym moduł BCM może być sam w sobie uszkodzony i pobierać prąd? wymieniłbym go ale to jest troche duży koszt. Chciałbym mieć pewność że to pomoże. wiem ze jak sie wyjmie bezpieczniki 23 i 24 pobór prądu spada.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 paź 2020, o 00:01
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Poznań
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Witam. Jeden z kolegów pisał o max. zużyciu prądu na postoju w wysokości 30 mA. U mnie wygląda to tak, że zakupiłem nowy akumulator miesiąc temu. Autem jeździłem normalnie, w święta zrobiło trasę - w ciągu 3 dni 2 x 230 km, ostatecznie w nowy rok (po niespełna 2 dniach) postoju ten nowy akumulator rozładował się (do 9,5 V, więc nie tak mało, ale w aucie kompletnie nic nie działało). Po naładowaniu sprawdzany u elektromechanika - pokazuje zużycie na poziomie 0.002-0.003 A (a więc dużo mniej niż zakładane 30 mA jako max dopuszczalny), po ok. 10 minutach od wyłączenia i zamknięcia. Ładowanie sprawdzane w dniu zakupu akumulatora i po wystąpieniu tej usterki - prawidłowe.
Co Koledzy radzą, aby zrobić z tym faktem?
Dodam, że ten miesięczny akumulator sprawdzany był po tym rozładowaniu przez sprzedawcę, który orzekł brak wady fabrycznej, a stary akumulator rozładował się dość niespodziewanie dwa razy pod rząd w listopadzie, ale oceniłem, że miał prawo paść (miał ok. 4 lata, a rok temu też raz padł, więc wymieniłem).
Co Koledzy radzą, aby zrobić z tym faktem?
Dodam, że ten miesięczny akumulator sprawdzany był po tym rozładowaniu przez sprzedawcę, który orzekł brak wady fabrycznej, a stary akumulator rozładował się dość niespodziewanie dwa razy pod rząd w listopadzie, ale oceniłem, że miał prawo paść (miał ok. 4 lata, a rok temu też raz padł, więc wymieniłem).
-
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Miałem podobnie tylko w fordzie KA z 2015r. żony. Ponad rok szukania, straconej kasy nie liczę . Sam już nie dawałem rady i poprosiłem kumpla też nic oraz serwis forda przez dwa tygodnie nic nie znalazł. Okazało się, że akumulator nie potrafił sobie poradzić z tak małym poborem prądu przez 4 dni stania. Druga sprawa czy przypadkiem nie wzbudza Ci się auto. Takie przypadki już były u nas na forum.
- Klaudi0
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 24 lut 2023, o 20:24
- Auto: inia a fl
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Jaworzno
Re: Pobór prądu przez auto, upływ prądu akumulatora
Witam ja w podobnym tematem ale nie znalazłem więc tu piszę.
U mnie hamulec ręczny (elektryczny) wypija prąd. Tak najprościej to nazwać.
Pytanie jest czy Ktoś już temat ogarniał?
PS
Podobno nie ma krańcówki w układzie ręcznego, a moment kiedy silnik przestaje być zasilany jest po osiągnięciu zadanego obciążenia. W takim układzie jeżeli będą nieczyste styki, silnik od ręcznego może cały czas być pod obciążeniem lub próbować dociągać, przy niskiej histerezy.
U mnie hamulec ręczny (elektryczny) wypija prąd. Tak najprościej to nazwać.
Pytanie jest czy Ktoś już temat ogarniał?
PS
Podobno nie ma krańcówki w układzie ręcznego, a moment kiedy silnik przestaje być zasilany jest po osiągnięciu zadanego obciążenia. W takim układzie jeżeli będą nieczyste styki, silnik od ręcznego może cały czas być pod obciążeniem lub próbować dociągać, przy niskiej histerezy.