--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Interfejs VXDIAG

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: etac » 22 cze 2018, o 12:42

marcin27061979 pisze:
21 cze 2018, o 13:52
Czy takim VXDIAG, tu dla przykładu http://allegro.pl/najtaniej-vxdiag-vcx- ... etargeting
jestem w stanie samodzielnie zaprogramować moduł BCM, który po programowaniu kluczyków clonem op-coma wywala następujący błąd:
B101E-48 electronic control unit software - no security code programmed

Czy trzeba oprócz tego urządzenia wykupywać jeszcze dostęp do GDS ?
każde programowanie modułu wymaga dostępu do softu, wiec w tym przypadku dostęp do GDS'a

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Ping » 22 cze 2018, o 14:48

Chyba do GlobalTIS SPS.
Ja nie widziałem możliwości ustawienia PINu w GDS.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
etac
Użytkownik
Posty: 553
Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
Auto: brak
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2017
Miasto: SBE
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: etac » 22 cze 2018, o 20:22

dokładnie :)

Awatar użytkownika
arek103
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 18 mar 2018, o 17:44
Auto: Insignia
Kod silnika: A14NET
Rok produkcji: 2014
Miasto: Bieszczady
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: arek103 » 2 lip 2018, o 15:23

Dotarł do mnie w końcu VXDIAG od majfrendów :), po wstępnych testach wygląda, że w pełni współpracuje z moją poliftową Insignią. Gdyby ktoś z okolic Polańczyka potrzebował skorzystać, to służę pomocą.

xul
Klubowicz
Posty: 1868
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: xul » 26 wrz 2018, o 16:29

Witam,
czy mógłbym prosić o podanie identyfikatora sprzętu ze sterownika (PID i VID), dostałem od kumpla VXDIAG i niestety nie jest on wykrywany przez VX Manager, windows wykrywa go jako VID 0403 i PID 6001 czyli typowe wartości dla FTDI232. WiFi też mi system nie widzi, ale lampki mrugają, a na płytce nie widzę uszkodzeń

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Ping » 26 wrz 2018, o 18:52

Zainstaluj jako Administrator manager że strony http://www.vxdiag.net/?lang=en


Ustaw w nim opcje auto lub USB.

VXDIAG działa na chipie ft232 i w managerze urządzeń może być widziany jako port COM.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka



xul
Klubowicz
Posty: 1868
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: xul » 26 wrz 2018, o 19:30

Wygląda, że interface jest uwalony. Windows wykrywa go jako "USB Serial Converter" na porcie COM i przedstawia się jako PID i VID od FTDI. VX Manager mam najnowszy (dzisiaj instalowany), testowane na WinXP i Win10. Interface z tego co mi kumpel gadał, to rano działał, po południu podłącza i brak komunikacji. Czerwona dioda świeci, bo jest po zasilaniu, niebieska mruga, ale tam jest chyba perfidnie multiwibrator jakiś, LED na układzie WiFi świeci ciągłym, chwile po podłączeniu odzywa się beeper. Sprawdziłem sygnały na układzie WiFi i tylko na dwóch pinach się coś dzieje z częstotliwością 19kHz, reszta sygnały stałe (ew miernik nie daje rady, bo jest tylko do 10Mhz). Na złączu J3 też tylko sygnały stałe. Zasilanie do uP i WiFi dochodzi (3.3V). Generalnie nie mam pojęcia co mogło się stać, może zimne luty?
Kiedyś robiłem programator do Cortex'a na FT2232 i pamiętam, że się PID oraz VID programowało (+ chyba coś tam jeszcze), żeby układ działał, jak były fabryczne, to nie było komunikacji z uP, więc myślałem, że tu może być podobnie, ale nigdzie na płytce nie widzę pamięci w okolicy FT232.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Ping » 27 wrz 2018, o 11:29

Ten ft232 ma chyba pamięć już wbudowaną. Musiał byś sprawdzić.
Gdy podłącza do PC ale bez OBD to zapala się coś? Jeżeli nie to albo uwalony kabel albo coś z gniazdem micro-USB. Ja tak miałem musiałem przelutowac gniazdo. Ogólnie to micro-USB w tego typu sprzęcie jest chyba najsłabszym ogniwem.

Gdy podłączysz tylko do kompa to poruszaj kablem.


Z drugiej strony jeżeli wykrywa ci Ft232 to powinno być OK.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka




xul
Klubowicz
Posty: 1868
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: xul » 27 wrz 2018, o 12:21

Jak podłączam interfejs po kablu, to jest wykrywany jako USB Serial Converter na COM, ale VX Manager go nie widzi, nowa sieć WiFi też się nie pojawia (wersja z WiFi), po podpięciu zasilania po OBD2 sytuacja wygląda tak samo, czerwona dioda się świeci, niebieska mruga, beeper daje znać i nic więcej. Podmuchałem Hot-air'em, też bez rezultatu. Wgląda na padnięty uP albo FT232 lub brak komunikacji między nim. Na pinach RX i TX układu FT232 jest stałe napięcie 3.3V, na USBDM i USBDP dochodzi sygnał o częstotliwości 7-10kHz. Pozostałe piny sygnał stały.
Kabel (testowałem kilka) i złącze są ok.
Jak znajdę w domu jakiś FT232 to spróbuje przylutować.

misq903
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 28 lut 2016, o 17:43
Auto: astra j
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: misq903 » 2 paź 2018, o 18:58

Do mnie tez doszedł interfejs jutro zabawa na aucie, ku mojemu zdziwieniu GDS2 ma już auta z 2018 rokuObrazek
Obrazek
Pytanie ktoś znalazł gdzie sa korekty paliwowe i biegu jałowego?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rafi3040
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Serock
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Rafi3040 » 2 paź 2018, o 19:42

misq903 pisze:
2 paź 2018, o 18:58
edit
Jak sprawdzisz co on potrafi to podziel się z nami jak się sprawuje.
Ostatnio zmieniony 2 paź 2018, o 20:40 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: mazmarcin » 2 paź 2018, o 19:45

Rafi regulamin się kłania :lol:
Poczytaj bo dostaniesz nagrody ;)

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8441
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: dokia » 2 paź 2018, o 19:59

tak, "zbieraj punkty- odbieraj nagrody" :P ja tak za mandaty zbieram, ale nie podoba mi się nagroda przewidywana :P
Radio 357 :)

Awatar użytkownika
Rafi3040
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Serock
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Rafi3040 » 2 paź 2018, o 20:20

Fakt nie doczytałem.

misq903
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 28 lut 2016, o 17:43
Auto: astra j
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: misq903 » 3 paź 2018, o 18:32

Ping pisze:Miałbym pytanie do osób które zarejestrowały się na GME-Infotech.
Czy bez problemu można zrobić aktualizację ECU silnika, czy jednak potrzebny jest wyższy poziom uprawnień?
Udało się komuś zaktualizować soft przez global tis? Gds”em można podejrzeć wiele rzeczy, potestować itd ale zmiany w sofcie pewnie wiążą się wykupem płatnego dostępu? A gds prawie popsułem radio bo zwiechy dostało ale po odłączeniu aku ruszyło



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8970
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: mazmarcin » 3 paź 2018, o 18:34

Musisz się zarejestrować odpłatnie i potem płacisz za dwugodzinny dostęp.
Informacja z pierwszej ręki bo od Przemka Pinga się kiedyś dowiedziałem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Rooff_ » 3 paź 2018, o 18:45

Przy czym gdzieś ktoś kiedyś pisał, że pierwsze instalowanie potrzebnego oprogramowania, które pozwala na dostęp i aktualizację softu może trwać dobrze ponad godzinę. A później jeszcze pobieranie potrzebnego softu też nie zawsze idzie szybko. Może więc braknąć tych 2h ;)
Aaa i wcześniej trzeba założyć konto w systemie, żeby w ogóle móc kupić subskrypcję - to też ileśtam $ kosztuje.

mic

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: mic » 3 paź 2018, o 19:38


misq903 pisze: Udało się komuś zaktualizować soft przez global tis?
Ja u siebie zaktualizowałem soft licznika i silnika ale do wersji aktualnych na 2011r. bo taki akurat soft jest dostępny na necie....

czamil
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 25 wrz 2016, o 18:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: czamil » 29 paź 2018, o 09:12

Aktualizowalem u siebie oprogramowanie vxdiagiem. O ile moduły typu liftbag, hvac, itp. Idą bez problemu to przy modułach ECM, BCM, EBCM komunikat o podwyższeniu uprawnień w GM. Próbował ktoś już wysyłać zgłoszenie o nadanie uprawnien wyższego poziomu?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: Interfejs VXDIAG

Post autor: Ping » 29 paź 2018, o 09:45

Musisz mieć własną działalność i zarejestrowany numer DUNS, coś w stylu REGON z tym że jest to numer globalny a rejestr prowadzony przez prywatny podmiot. Z tego co pamiętam to uzyskanie numeru DUNS jest bezpłatne.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”