--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

ODPOWIEDZ
DJCBR

Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: DJCBR » 19 sie 2016, o 08:49

Witam,

Zreanimowałem Insignię po spotkaniu z łosiami. Po naprawach blacharskich zacząłem składać samochód. Normalnie się uruchamiał jak tylko podłączyłem zegary. Po zmontowaniu wszystkich komponentów (m.in. przód po lifcie, nowe airbagi przód i nowe pasy) wszystko było idealnie (oprócz tego że świeciła się kontrolka poduszek - nie podłączałem kompa).
Po wyjechaniu z garażu zgasiłem samochód żeby pozamykać chatę. Odpaliłem i niespodzianka, wskazówki na liczniku do mnie nie zamachały! Brak wskazań obrotomierza, paliwa i temp. cieczy chłodzącej! Do tego pojawił się samochód z kłódką! Ale silnik pracuje, no to jadę na komputer. Niestety CDIF3 nie chciał się podłączyć do konsoli wskaźników ani do sterownika poduszek. BCM wywalił dużo błędów. Nie dało się skasować nic. Postanowiłem że będę kombinował z ASO więc wróciłem do domu. Po drodze wpadłem do sklepu więc odpalałem silnik kilka razy. Wjechałem do garażu, zgasiłem silnik i już nie odpaliłem. Akumulator podmieniałem, kluczyki VauxComem dograłem ale nadal nie mam komunikacji z zegarami i nie mogę skasować błędów z BCM (utraty połączeń z różnymi modułami). Bezpieczniki posprawdzałem, wszystkie dobre.
Tracę cierpliwość. Jeszcze raz poodłączałem wszystko zostawiając tylko zegary, tak jak było bezpośrednio po odbiorze od blacharza i też nie odpalił.
Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzieć? Dodam tylko że ASO to ostateczność, ale nie wykluczam że pojadę lawetą bo żona ostro zaczyna marudzić że kolejny samochód nie jeździ tylko stoi.

Mam pożyczonego opcom klona, jakby coś trzeba było sprawdzić.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: IBZI » 19 sie 2016, o 16:30

Jeśli podczas podmiany akumulator był odłączony na mniej jak 15 min., to odłącz go ponownie (dla pewności na >15 min.) i podłącz ponownie. Wszystkie moduły się zresetują. Podłącz OP-COMa, przeskanuj BCM i skasuj ewentualnie zapisane błędy. Zobacz czy czasem nie przywróciło komunikacji z innymi modułami. Czasem wystarczy słabo dociśnięty wtyk przy BCM i robią się takie jaja, albo np. choinka na zegarach.
Odnośnie ASO. Jeśli OP-COM nie łączy się z jakimiś modułami, to MDI w ASO też może się nie połączyć...

DJCBR

Re: Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: DJCBR » 19 sie 2016, o 17:12

Niestety, nawet całonocne odłączenie akumulatora nie przyniosło efektu. Co do BCM - nie ruszałem go. Wczoraj wyciągnąłem wszystkie wtyczki i wpiąłem ponownie. Nie pomogło. Błędów BCM też nie mogę skasować. Wygląda na to że po prostu w którymś miejscu mam przeciętą szynę CAN, ale nie mogę tego zlokalizować. Najśmieszniejsze jest to, że przyjechałem i nie mogę odjechać. Muszę przeskanować internet w poszukiwaniu opisu przekaźników, może tu jest problem.

-- 19 sie 2016, o 18:14 --

Poniżej lista błędów z BCM:
**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: 0x00000241
Adres źródłowy: 0x00000241
Identyfikator: 0x0102
VIN W0LGT6EM3A1085625
Numer sprzętu:13500850
Numer części:13575111
Numer wersji oprogramowania: 00CF2E7B
Opis systemu:
Hardware key number: O100058888
Programming Date: 20100928
Opis systemu: 0x38373531313134323030363230324458
Kod alfa: AA
ECU variant coding: 0x00000101

Ilość zapisanych kodów błędów:11

B3205 - <Nieznany kod błędu>
(4B) - Nie występuje

B3210 - <Nieznany kod błędu>
(4B) - Obecny

B3215 - <Nieznany kod błędu>
(4B) - Nie występuje

B3220 - <Nieznany kod błędu>
(4B) - Nie występuje

B389A - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U0100 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Nie występuje

U0151 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U0155 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U0164 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U0182 - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

U151B - <Nieznany kod błędu>
(00) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

marcin74uk
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
Auto: srinavturbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: marcin74uk » 19 sie 2016, o 20:03


Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: IBZI » 19 sie 2016, o 20:16

Wiesz... czasami wystarczy przetarty jeden kabelek aby zakłócić lub zablokować komunikacje po CAN (szczególnie HS-CAN). Trudno to potem namierzyć. Zrób jeszcze tak. Zostaw tylko podłączone zegary. Resztę odłącz. Podłącz OP-COMa ale odpal nie VAUX-COM tylko OP-COM CHINA 08-2010 PL (do tego co chcesz zrobić wystarczy) i teraz przeskanuj i spróbuj wykasować błędy.

Pierwsze to nic takiego:
B3205 Driver Window Motor Circuit
B3210 Right Front/Passenger Window Motor Circuit
B3215 Left Rear Window Motor Circuit
B3220 Right Rear Window Motor Circuit
Tutaj trzeba poszukać:
B389A Environment Identification Malfunction - Received by BCM
A potem problemy z komunikacją z modułami:
U0100 00 Lost Communication With Engine Control Module
U0151 00 Lost Communication With Inflatable Restraint Sensing and Diagnostic Module
U0155 00 Lost Communication With Instrument Cluster
U0164 00 Lost Communication with HVAC Control Module
U0182 00 Lost Communication With Lighting Control Module - Front
U151B 00 (K9 Body Control Module) LIN Bus 1 Lost Communication With Device 11 (K61 Sunroof Control Module)

DJCBR

Re: Reanimacja po spotkaniu z łosiami - nie odpala

Post autor: DJCBR » 20 sie 2016, o 16:10

Ok, warto spróbować. Trochę sporo roboty. Dam znać jak mi poszło.

-- 20 sie 2016, o 19:01 --

no niestety nie mogę pokasować tych błędów. Użyłem Vaux-coma bo się interfejs zupgradeował do nowszej wersji i op-com się wiesza.
Nadal nie odpala, błędy:
B257B-03 - Lighting Control Switch Circuit - Undervoltage - normalne, wyjąłem włącznik
B389A-00 - Environment Identification 0 nie mogę nigdzie znaleźć opisu tego błędu
U0151-00 - Lost Communication with Inflatable Restraint Sensing and Diagnostic Module
U0155-00 - Lost Communication with Instrument Cluster
U0164-00 - Lost Communication with HVAC Control Module - wyjęte, ale jak było włożone to błąd też był
U0182-00 - Lost Communication with Lighting Control Module - Front
U1510-00 - LIN Bus 1 Lost Communication with Device 0
U151B-00 - LIN Bus 1 Lost Communication with Device 11.

moje pomysły się skończyły.

-- 20 sie 2016, o 19:18 --

B389A-00 - When certain modules are programmed and configured during installation, the module learns a specific immobilizer identifier which is unique to the vehicle. The identifier is used to prevent swapping modules between vehicles. The body control module (BCM) is the keeper of the environment identifier. The instrument cluster, electronic brake control module (EBCM), HVAC control module, inflatable restraint sensing and diagnostic module (SDM), engine control module (ECM), each learn the identifier during their configuration process. During vehicle operation, each of these modules compare their identifier to the BCM. If the identifiers match, vehicle starting is allowed. If an identifier does not match, vehicle starting is disabled.

ciekawe, wszystkie graty nowe to: poduszki, pasy i lampy przednie (przetwornice zostały stare). Acha, wymieniłem obudowy kluczyków, ale pestki od immo są na płytce, zresztą czyta kluczyki normalnie.
Ciągle szukam czegoś co pomoże mi usunąć te błędy i uruchomić samochód.

-- 30 sie 2016, o 10:51 --

skończyło się na ASO. Poparowali moduły i odłączyli lusterko wewnętrzne które powodowało błędy o:o
Najdziwniejsze jest że to lusterko było wcześniej w tym samochodzie.
Będę jeszcze kombinował. Na razie odpala.
Mam tylko błąd rozbieżności ciśnień filtra cząstek stałych i wpada mi w tryb serwisowy.

-- 2 wrz 2016, o 20:20 --

czujnik zamówiony. wymieniłem jeszcze parownik klimy bo był uszkodzony. Jestem prawie na finiszu.

-- 7 wrz 2016, o 21:40 --

czujnik wymieniony, zaadoptowany, dpf wypalony, dioda dpf zamontowana. Olej wymieniłem, zatankowałem pod korek i latam!

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”