Nowe też trzeba programować.darotelewizorek pisze: ↑16 lut 2024, o 21:00Też mi przyjdzie kupić na ali komplet za jedyne 1900-2000 plus przesyłka ale to i tak taniej niż kupno używanych plus dodatkowe programowanie. Czy ktoś miał ostatnio z nimi problem
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
System monitorowania strefy bocznej
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: System monitorowania strefy bocznej
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 20:16
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Orzesze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Czy ktoś się może orientuje czy da się kupić same gniazdo z pinami o modułu ?
Rozebrałem swój i niestety skrajny pin ułamany.
Rozebrałem swój i niestety skrajny pin ułamany.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 mar 2023, o 06:38
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Panki
Re: Zwarcie instalacji
Witam. Ja miałem podobne objawy choć na mniejszą skale. Pojawiały mi się komunikaty o awarii czujników martwego pola. Po jakimś czasie zaczął mi padać akumulator gdy auto kilka dni stało. Ktoś mi podpowiedział abym odłączył te czujniki martwego pola i problem z aku się skończył. Jednak ta osoba uprzedzała mnie że uszkodzone czujniki martwego pola mogą bardzo zniszczyć całą elektronikę w aucie jeśli jeździł bym z tymi błędami przez dłuższy czas. Na szczęście w porę je odpiąłem.peniow pisze: ↑17 lut 2024, o 05:42Witam,
Mam poważny problem z moją Insignia, która stoi u elektromechanika od ponad miesiąca i do tej pory nie potrafią znaleźć źródła awarii którym jest jakieś zwarcie w instalacji.
Pacjentem jest Insignia 2018, 2.0, 170kM, diesel, wersja Elite, automat, kombi.
Zaczęło się od pojawienia się błędu na zegarach:
- awarii czujników parkowania, czujników martwego pola w lusterkach, tempomatu adaptacyjnego.
- usterka poziomowania reflektorów (fizycznie jak odpalałem auto to się poziomowały)
- awarii skrętnych reflektorów (nie sprawdzałem czy podczas jazdy się doświetlają zakręty)
Po podłączeniu pod apkę diagnozującą na telefonie pokazywało błędy jak na załączonych zdjęciach.
Okazało się, że powodem tych błędów był przepalony bezpiecznik w skrzynce, znajdującej się w kabinie obok kierownicy. Bezpiecznik dotyczy właśnie systemu parkowania, wg opisu z instrukcji - fragmenty na załączonych zdjęciach.
Po wymianie bezpiecznika wszystkie błędy znikały.
Niestety przepalenie bezpiecznika występowało ponownie, jak tylko pojawiła się wilgoć na zewnątrz w postaci deszczu lub śniegu (bez wilgoci auto jeździło kilka dni i nic się nie działo).
Po 2 wymianie bezpiecznika i pozostawieniu auta na noc w garażu, Insignia padła kompletnie:
- brak możliwości otwarcia auta czujnikami na klamce z pilota, można było otworzyć jedynie kluczykiem,
- kompletnie nie otwierała się klapa bagażnika (na siłownikach elektrycznych) ani z pilota ani z przycisku na klapie ani z przycisku w kabinie,
- po wciśnieńciu przycisku start/stop auto nie odpalało ani się zegary nie załączyły prócz ekranu nawigacji na konsoli srodkowej. Żeby wyłączyć później ten ekran trzeba było odpiąć akumulator bo w ogóle nie reagował na przycisk zapłonu.
Po kilku godzinnym postoju do życia wróciły liczniki ale auto dalej nie odpalało, przy czym liczniki nie załączały się przy każdym wciśnięciu przycisku zapłonu - reagowały z opóźnieniem lub wcale a jak się już załączyły to nie można było ich zgasić przyciskiem zapłonu, póki same się nie wyłączyły po jakimś czasie.
Przy tym wszystkim jak już stacyjka wstawała to wyskakiwalo mnóstwo błędów – te same co przy przepalaniu się bezpiecznika + usterka sterownia skrzyni biegów, usterka Airbag i jeszcze kilka innych.
Ekran na konsoli środkowej dalej nie chciał się w ogóle się wyłączyć i trzeba było odpinać akumulator.
Auto postało w garażu kilka dni i po ponownym podpięcie akumulatora wystartowało z problemami w postaci przygasających liczników.
Oznaki ewidentnie świadczące o zwarciu w instalacji.
Auto zgasiłem i po odpieciu modułów martwego pola próbowałem wystartować ponownie ale niestety nie odpalało. Po ponownym podpięcie modułów martwego pola wystartowało znowu z problemami (opadający wskaźnik prędkości obrotowej i przygasa jace zegary).
Więc zaraz jak tylko odpaliło to przetransportowałem je do pobliskiego warsztatu elektromechanicznego.
Niestety pomimo długich poszukiwań w warsztacie, odpinaniu przeróżnych modułów, sprawdzania kabli masowych skrzynki bezpieczników i jeszce jakiś innych zabiegach nie udało się warsztatowi znaleźć przyczyny i powoli rozkładają ręce.
Co lepsze auto postoi trochę w ogrzewany garażu i usterka znika sama i zero błędów.
Po czym gdy wystawi się je na zewnątrz i pojawi się deszcz lub śnieg to umiera całkowicie lub częściowo czyli działają czasami tylko wariujące liczniki bez możliwości odpalenia auta.
Jedyne co udało się stwierdzić na pewno to to, że usterka pojawia się po opadach i auto nie musi wcale się poruszać. Jak ożyje to wystarczy podjechać na myjnie, zpryskać je od góry trochę i po niedługim czasie znowu umiera.
Nadmienię też, że auto nie jest po wypadku ani po powodzi czy zalaniu, posiadam je od nowości.
Być może jest to powiązane ale jak miało rok z groszami to z niewyjaśnionych przyczyn samoczynnie rozładował się akumulator (w maju więc nie było mrozów). Myślałem, że coś włączonego zostawiłem i dlatego się rozładował i nie zgłosiłem wtedy tego do ASO tylko podłączyłem aku pod prostownik i po ładowaniu kila godzin auto odpaliło bez problemu. Po kilku miesiącach sytuacja z akumulatorem powtórzyła się ponownie ale znowu po naładowaniu auto wystartowało i do teraz nie było z nim żadnych problemów.
Tym razem jednak warsztat wyklucza problem z akumulatorem.
Jeśli ktoś ma jakieś pomysły albo spotkał się już z podobnym problemem i go rozwiązał będę wdzięczny za pomoc.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2024, o 19:22
- Auto: Insignja
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zabrze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zwarcie instalacji
Niestety ale u mnie odpiecie ich niczym nie poskutkowało. Wiem też, że podobne przypadki występowały w Insigni A i tam odpiecię tych modułów często zakańcza pozytywnie diagnozę podobnej usterki. U mnie odopięto chyba już wszystko co mogli ale bez pozytywnego skutku. Dopiero jak auto postoi w ogrzewanym garażu przez dłuższą chwilę to wszystko wraca do normy... Później wystarczy jak pojawi się deszcz i to nawet nie trzeba autem jeździć, może stać na deszczu i problem wraca... Moi elektromechanicy powoli zaczynają się poddawać a jak pytam w innych warsztatach na Śląsku to jak tylko słyszą opis usterki i model Insignia 2018r. to nawet nie chcą podjąć się tematu. Zostaje chyba tylko ASO a tam to już będzie gruba kasa a i tak problemu mogą nie znaleźć.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Może będzie gdzieś wiązka uszkodzona w okolicy modułów gdzie masz błędy. W szczególności bym się skupił tam gdzie wywala bezpiecznik. Albo lej wodę punktowo np wnętrze zderzaka albo rozbierać wiazki
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2024, o 19:22
- Auto: Insignja
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zabrze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Po odłączeniu modułów bezpiecznika już nie wywala, za to auto dalej ma problemy. Jak popada woda to przestaje działać albo połowicznie (zegary działają i nie odpala) lub po dłuższym opadzie całkowicie siada, że nic już w nim nie działa (zegary, klapa, drzwi, światła, zapłon) prócz ekranu środkowego nawigacji.
Na chwilę obecną nie ustalono jeszcze czy wystarczy opad wody na sam przod auta czy może tylko na tył. Być może sprawdzając w ten sposób znajdzie się dokładniejszy obszar problemu ale woda potrafi różnie popłynąć i może to wcale nie pomóc a wręcz zmylić.
Co do wiązek to też myślałem już o nich bo znajomy, który w ASO Opla pracował to wspominał, że wymieniali tego sporo. Niby z zewnątrz wizualnie ok a okazywało się, że pod izolacja wiązki zgnite, łamały się dosłownie w rękach... Jak pytam moich mechaników czy sprawdzali wiązki to jakoś mam wrażenie, że dostaję wymijające odpowiedzi typu odłączyliśmy już wszystko co mogło stwarzać problem i efektu nie ma ale nic w temacie czy sprawdzali same wiązki... Może wyciągnięcie i sprawdzenie tych wiązek to jakiś grubszy kłopot, o którym nie mam pojęcia i dlatego nie za bardzo się kwapią do ich dokładnego sprawdzania...
Na chwilę obecną nie ustalono jeszcze czy wystarczy opad wody na sam przod auta czy może tylko na tył. Być może sprawdzając w ten sposób znajdzie się dokładniejszy obszar problemu ale woda potrafi różnie popłynąć i może to wcale nie pomóc a wręcz zmylić.
Co do wiązek to też myślałem już o nich bo znajomy, który w ASO Opla pracował to wspominał, że wymieniali tego sporo. Niby z zewnątrz wizualnie ok a okazywało się, że pod izolacja wiązki zgnite, łamały się dosłownie w rękach... Jak pytam moich mechaników czy sprawdzali wiązki to jakoś mam wrażenie, że dostaję wymijające odpowiedzi typu odłączyliśmy już wszystko co mogło stwarzać problem i efektu nie ma ale nic w temacie czy sprawdzali same wiązki... Może wyciągnięcie i sprawdzenie tych wiązek to jakiś grubszy kłopot, o którym nie mam pojęcia i dlatego nie za bardzo się kwapią do ich dokładnego sprawdzania...
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Stawiam na wiązkę w tylnym zderzaku i dopóki się jej porządnie nie przejrzy to nikt ci nie wywróży. Odpięcie bezpiecznika wyłączy tylko zasilanie a komunikacja dalej tą wiązką idzie i jak tam jest przebicie to świrować ci będą inne moduły. U mnie awaria zamka klapy siało błędy na zawieszenie adaptacyjne, poziomowania xenonów, licznika itp A dlaczego nie piszesz w dziale insignia B
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2024, o 19:22
- Auto: Insignja
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Zabrze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: System monitorowania strefy bocznej
Rzeczywiście teraz dopiero zauważyłem że piszę w złym miejscu w dziale Insigni a zamiast b już się tam przenoszę Dzięki za podpowiedzi
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 20:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bełchatów
Re: System monitorowania strefy bocznej
Witam, czy ktoś zamawiał moduły strefy bocznej na chińskich portalach typu Ali express, eBay itp? W tej chwili ceny używek dochodzą do 1400zl... Na Ali znalazłem niby opisany jako nowy za 858 zł lewy i 1144 prawy + wysyłka 34 zł . Tanio ale żeby się nie okazało że to bubel
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 2 sty 2024, o 11:28
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Wodzisław Śl.
- Postawił piwo: 1 raz
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8487
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: System monitorowania strefy bocznej
Sprawdź. Może trochę posłuży. Doliczą ci cło, ale potem napisz ile Cię to kosztowało, bo być może wyjdzie tyle co oryginał.Lokati pisze: ↑5 mar 2024, o 12:09Witam, czy ktoś zamawiał moduły strefy bocznej na chińskich portalach typu Ali express, eBay itp? W tej chwili ceny używek dochodzą do 1400zl... Na Ali znalazłem niby opisany jako nowy za 858 zł lewy i 1144 prawy + wysyłka 34 zł . Tanio ale żeby się nie okazało że to bubel
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 20:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bełchatów
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 20:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bełchatów
Re: System monitorowania strefy bocznej
Napiszcie mi jeszcze czy nowe moduły trzeba programować do auta ? Bo czytałem, że używane jeszcze trzeba zaprogramować do auta .
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 20:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Bełchatów
Re: System monitorowania strefy bocznej
Nowe też ? Jeszcze znaleźć człowieka co to zaprogramuje... Wiem, że ktoś tu się tym zajmował nawet znalazłem post z linkiem na FB,ale mają napisane ,że z przyczyn technicznych nie przyjmują zleceń , Hk garage bodajże , ktoś poleci kogoś jeszcze w tym temacie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 gru 2019, o 21:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Kraków
Re: System monitorowania strefy bocznej
No niestety mój lewy również padł: 23173663 tak jak wszędzie zjedzona jedna nóżka. Niestety kilka kondensatorów poszło się paść nie mam jak sprawdzić jakie były ich wartości
Posiada, ktoś jakiś data sheet do tego "urządzenia"? Nowy w ASO 2412 zł, plus koszt programowania to wychodzi pewnie coś koło 3 k.
Ewentualnie posiada, któś zepsuty na części? Chętnie odkupie nawet śmiecia jeśli ma kondensatory, których mój nie posiada.
Dodano po 15 minutach 32 sekundach:
A jeszcze pytanie bo oczywiscie w ASO nie chca powiedziec.
Nowy numer dla 23173663 to 84007647?
Posiada, ktoś jakiś data sheet do tego "urządzenia"? Nowy w ASO 2412 zł, plus koszt programowania to wychodzi pewnie coś koło 3 k.
Ewentualnie posiada, któś zepsuty na części? Chętnie odkupie nawet śmiecia jeśli ma kondensatory, których mój nie posiada.
Dodano po 15 minutach 32 sekundach:
A jeszcze pytanie bo oczywiscie w ASO nie chca powiedziec.
Nowy numer dla 23173663 to 84007647?
- Maq
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 5 lis 2021, o 09:36
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Katowice
Re: System monitorowania strefy bocznej
I jak? Dotarło? Działa?Krzysiek5215t pisze: ↑18 gru 2023, o 23:02ja własnie kupiłem z ali i czekam na przesyłkę , zobaczymy czy zadziała....
Pytam, bo w potrzebie jestem..