--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 00:10
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Ok, jeszcze jedno pytanko, jaki opór musi wystepowac na kablu plusowym od akumulatora do rozrusznika?
Z góry dziękuję za podpowiedz, pozdrawiam.
Z góry dziękuję za podpowiedz, pozdrawiam.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Hmmm.. To teraz jestem w szoku. To jak to jest z tą adaptacją akumulatora? Mam 2011 rok. Wymieniałem aku ponad rok temu i nic nie adaptowałem. Chyba wszystko jest ok. Zaułważyłem jedynie że od jakiegoś czasu przygasają mi lekko światła stop i środkowy wyświetlacz (nie mam nawigacji) na max. sekundę przy sprawdzaniu zamknięcia szyb gdy pociągne za dwa klawisze od szyb elektrycznych.Gizd pisze:Cool, fajne Info.
W temacie akumulatora można by jeszcze dopisać, ze Opel wprowadził procedury wymiany od 2011 co oznacza, ze po wymianie na nie oryg. należy akumulator zalogować. Nie org. bez logowania może nie funkcjonować odpowiednio. Nie gwarantuje sie pełnej wydajności czy okresu działania. Chodzi prawdopodobnie o to, ze dane o starym są zapisywane i do nich jest dostosowane np. ładowanie itp. W Autach bez bajerów jak start/stop chyba jest to mniej istotne ale np. z start/stop podobno ma to faktycznie znaczący wpływ.
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Nie potrzeba niczego logować, tyle osób na tym forum zmieniało aku i nikt niczego nie logował.
Sam też zmieniałem aku prawie 2 lata temu (koniec lutego 2015) i nic się nie dzieje, ładowanie poprawne.
A co do objawów ze światłami to szukaj na złączach masowych, pewnie gdzieś nie łączy.
Sam też zmieniałem aku prawie 2 lata temu (koniec lutego 2015) i nic się nie dzieje, ładowanie poprawne.
A co do objawów ze światłami to szukaj na złączach masowych, pewnie gdzieś nie łączy.
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A i jeszcze jedno gdzie szukać masy przy lampach z tylu przy wyświetlaczu czy sterowaniu szybami? Bo przygasają tylko jak domykam dwie szyby naraz
Przepraszam za błędy (używam ang. klawiaturay)-użycie TapaTalka
Przepraszam za błędy (używam ang. klawiaturay)-użycie TapaTalka
Ostatnio zmieniony 4 sty 2017, o 22:33 przez IBZI, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Używaj opcji edytuj. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Używaj opcji edytuj. Regulamin forum.
- strusmig
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
- Auto: Insignia 1.8 MY2011
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Panowie, wymieniłem dzisiaj oryginalny akumulator GM 60 Ah na nowy o pojemności 63 Ah. Po kupnie i montażu sprawdzono mi również napięcie ładowania i wyszło 14,9 V. Sprzedawca stwierdził, że to znacznie za dużo bo maksymalnie dopuszcza się 14,5 V i zalecał zajęcie się tym tematem. Po powrocie do domu zacząłem szukać i trafiłem na ten temat i szczerze mówiąc nawet nie sądziłem, że w Insignii jest tak złożony układ ładowania.
Moje pytanie - czy komputer sam "ogarnie" ten temat i zmniejszy napięcie ładowania do książkowego 14,4 V czy jednak powinienem odwiedzić elektryka, żeby sprawdził czy coś złego się nie dzieje z alternatorem, jego mostkiem prostowniczym albo nawet regulatorem napięcia?
Moje pytanie - czy komputer sam "ogarnie" ten temat i zmniejszy napięcie ładowania do książkowego 14,4 V czy jednak powinienem odwiedzić elektryka, żeby sprawdził czy coś złego się nie dzieje z alternatorem, jego mostkiem prostowniczym albo nawet regulatorem napięcia?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A przeczytałeś pierwszy post tego tematu dość dokładnie?
Tam jest napisane
Tam jest napisane
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Jak przeczytałeś ten temat, to już znasz odpowiedź. Każdy z nas tak ma widziałem już u siebie 12.8V i 15.1V. Jak chcesz mieć książkowe 14.5V to włącz ksenony i po kilku minutach będzie właśnie tyle bo przy włączonych światłach komputer podaje takie napięcie.
- strusmig
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
- Auto: Insignia 1.8 MY2011
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Oczywiście przeczytałem cały temat od początku i do podobnych wniosków doszedłem. Chciałem się tylko upewnić Panowie . Dziękuję za odpowiedź.
- ZiGi
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 25 mar 2015, o 09:35
- Auto: Insignia ST 130KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dębe Wielkie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
To ja mam taki przypadek i wg opisu z pierwszego posta raczej powinienem zacząć się martwić co zmoim altkiem.
W aucie mam dość nowy akumulator Varta Silver F18 85Ah 800A kupiony 06-07-2016.
Ostatnie 2 tygodnie auto stało z włączonym alarmem, zatem rozładowanie aku nie było dla mnie jakimś zaskoczeniem.
Akumulator został naładowany prostownikiem, po odpaleniu auto lekko po ponad minucie przestaje ładować aku niezależnie czy mam włączone światła (co powinno wymusić trym reflektorów) czy też nie, spadało ładowanie z 14,3V do 12,3V co poza wskazaniami na DIC widać wcześniej po przygasającym oświetleniu w kabinie i słyszalnej zmianie pracy silnika.
Tak sobie analizuje wpis KaMyK-a i jakoś nie widzę przypadku w którym takie zachowanie auta jest zgodnie z TIS.
Dodam, że poza błędem dotyczącym świecy żarowej żaden inny błąd się nie pojawia przy odczycie apką od Ping-a
Może mnie wyprowadzicie z błędu i pokażecie że to jednak normalne.
Zachowanie przy wyłączonych światłach
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m0SiBFCDpyg[/youtube]
Przy włączonych światłach
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-1x-18qd3RA[/youtube]
W aucie mam dość nowy akumulator Varta Silver F18 85Ah 800A kupiony 06-07-2016.
Ostatnie 2 tygodnie auto stało z włączonym alarmem, zatem rozładowanie aku nie było dla mnie jakimś zaskoczeniem.
Akumulator został naładowany prostownikiem, po odpaleniu auto lekko po ponad minucie przestaje ładować aku niezależnie czy mam włączone światła (co powinno wymusić trym reflektorów) czy też nie, spadało ładowanie z 14,3V do 12,3V co poza wskazaniami na DIC widać wcześniej po przygasającym oświetleniu w kabinie i słyszalnej zmianie pracy silnika.
Tak sobie analizuje wpis KaMyK-a i jakoś nie widzę przypadku w którym takie zachowanie auta jest zgodnie z TIS.
Dodam, że poza błędem dotyczącym świecy żarowej żaden inny błąd się nie pojawia przy odczycie apką od Ping-a
Może mnie wyprowadzicie z błędu i pokażecie że to jednak normalne.
Zachowanie przy wyłączonych światłach
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=m0SiBFCDpyg[/youtube]
Przy włączonych światłach
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-1x-18qd3RA[/youtube]
Pozdrawiam ZiGi
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
No raczej trzeba sprawdzić układ.
Przy włączonych światłach napięcie powinno być wyższe.
Na pewno nie ma takiej funkcji w układzie regulacji napięcia w aucie, aby nie ładowało na światłach.
Może spróbuj odłączyć aku, może to rozładowanie wprowadziło sterowniki w jakiś stan nieustalony.
Naładuj aku poza autem, przy odłączonej klemie, sprawdź czy trzyma napięcie poza autem i sprawdź ponownie w aucie.
Przy włączonych światłach napięcie powinno być wyższe.
Na pewno nie ma takiej funkcji w układzie regulacji napięcia w aucie, aby nie ładowało na światłach.
Może spróbuj odłączyć aku, może to rozładowanie wprowadziło sterowniki w jakiś stan nieustalony.
Naładuj aku poza autem, przy odłączonej klemie, sprawdź czy trzyma napięcie poza autem i sprawdź ponownie w aucie.
- ZiGi
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 25 mar 2015, o 09:35
- Auto: Insignia ST 130KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Dębe Wielkie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Będę musiał tak zrobić auto i tak narazie stoi nieużywane.
EDIT:
Zanim cokolwiek zrobiłem problem zniknął sam, teraz auto ładuje normalnie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
EDIT:
Zanim cokolwiek zrobiłem problem zniknął sam, teraz auto ładuje normalnie.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam ZiGi
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Witam serdecznie.
Mam problem z ładowaniem w Insignia 2011r. 2.0 160km.
Problem polega na braku ładowania gdy :
1. Nie są włączone światła mijania/drogowe
2. Nie jest włączony nadmuch / odszranianie przedniej szyby.
Napięcie wynosi wtedy 12.4V.
3. Nie testowałem przy jeździe ponad 145km/h
Pewnie napiszecie że to normalne ale niestety po kilku odpaleniach akumulator rozładował się i musiałem ładować prostownikiem.
Gdy włączę światła / nadmuch przedniej szyby napięcie wzrasta do 13.9v
Ładowanie pojawia się również po uruchomieniu silnika przez ok 30-60 sekund.
Rozwiązanie doraźne jakie zastosowałem to jazda na włączonych światłach.
Taki problem mam już od kilku miesięcy. Teraz w środę nagle napięcie pojawiło się przy wyłączonych światłach i wynosiło 14.2V co trwało przez dwa dni od piątku już napięcia nie ma.
W serwisie byłem podpieli swoje komputery i żadnych błędów.
Prywatnie elektromechanik - poddał sie, nie znalazł niczego
Proszę o pomoc, czy znacie kogoś w okolicach Kalisza (wielkopolska) do kogo mógłbym się udać co zna się na rzeczy, lub podpowiedzi conmoge zrobić samemu.
Pozdrawiam
Mam problem z ładowaniem w Insignia 2011r. 2.0 160km.
Problem polega na braku ładowania gdy :
1. Nie są włączone światła mijania/drogowe
2. Nie jest włączony nadmuch / odszranianie przedniej szyby.
Napięcie wynosi wtedy 12.4V.
3. Nie testowałem przy jeździe ponad 145km/h
Pewnie napiszecie że to normalne ale niestety po kilku odpaleniach akumulator rozładował się i musiałem ładować prostownikiem.
Gdy włączę światła / nadmuch przedniej szyby napięcie wzrasta do 13.9v
Ładowanie pojawia się również po uruchomieniu silnika przez ok 30-60 sekund.
Rozwiązanie doraźne jakie zastosowałem to jazda na włączonych światłach.
Taki problem mam już od kilku miesięcy. Teraz w środę nagle napięcie pojawiło się przy wyłączonych światłach i wynosiło 14.2V co trwało przez dwa dni od piątku już napięcia nie ma.
W serwisie byłem podpieli swoje komputery i żadnych błędów.
Prywatnie elektromechanik - poddał sie, nie znalazł niczego
Proszę o pomoc, czy znacie kogoś w okolicach Kalisza (wielkopolska) do kogo mógłbym się udać co zna się na rzeczy, lub podpowiedzi conmoge zrobić samemu.
Pozdrawiam
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
A może to wina akumulatora? Sprawdzałeś go gdzieś?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Akumulator również wymieniłem bo tamten prawdopodobnie od nowości był i z dnia na dzień rozładował się.
Mam tylko nadzieję że to już wtedy nie było przyczyną brak ładowania. Obecnie Aku ma 2 lata i od czasu wymiany do dziś doładowuje Aku prostownikiem.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Jeszcze jedna ważna informacja gdy odepne kleme (-) od Aku na ok 15-20minut to po podłączeniu ładowanie wraca do normy i utrzymuje się przez ok 50-100km.
Alternator również wymieniłem
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Mam tylko nadzieję że to już wtedy nie było przyczyną brak ładowania. Obecnie Aku ma 2 lata i od czasu wymiany do dziś doładowuje Aku prostownikiem.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Dodano po 6 minutach 40 sekundach:
Jeszcze jedna ważna informacja gdy odepne kleme (-) od Aku na ok 15-20minut to po podłączeniu ładowanie wraca do normy i utrzymuje się przez ok 50-100km.
Alternator również wymieniłem
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Z takich najprostszych pomysłów to warto posprawdzać przewody masowe poprzykręcane do karoserii. Zacznij od tych w pobliżu akumulatora oraz alternatora (chociaż jak był wymieniany, to powinno być ok).
Trzeba odkręcić, przeczyścić najlepiej papierem ściernym miejsca styku na kablu (oczku) i katoserii, a następnie skręcić ponownie.
Trzeba odkręcić, przeczyścić najlepiej papierem ściernym miejsca styku na kablu (oczku) i katoserii, a następnie skręcić ponownie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 maja 2015, o 14:56
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Wiem że jest tych miejsc ok 10 ale nie wiem w których miejscach. Jest gdzieś opis tych miejsc??
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Sprawdź najpierw te dwa - od klemy (-) do nadwozia i od alternatora do nadwozia. Je będzie prosto znaleźć
A drugi pomysł:
Chodzi o to chwilowe podłączenie przewodu i sprawdzenie czy w ogóle zacznie ładować i/lub zmieni się napięcie ładowania. Jak się zmieni cokolwiek, to będzie informacja, że trzeba poprawić połączenia. Można zastosować ten patent z paskiem, ale lepiej by było wyeliminować przyczynę
A drugi pomysł:
Chodzi o to chwilowe podłączenie przewodu i sprawdzenie czy w ogóle zacznie ładować i/lub zmieni się napięcie ładowania. Jak się zmieni cokolwiek, to będzie informacja, że trzeba poprawić połączenia. Można zastosować ten patent z paskiem, ale lepiej by było wyeliminować przyczynę
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, o 12:12 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
jak się już przeczyści papierem to warto posmarować smarem do zacisków akumulatorowych
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2343
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Ale to co na filmie jest pokazane nie jest do końca prawdą bo tracimy kontakt głównie na połączeniu przewodu z klemą , a tu gościu podpiął się bezpośrednio do klemy , trzeba na nowo zaklepać połączenie , najlepiej zanurzyć to połączenie w gorącej wodzie żeby oczyścić z osadów i wtedy zaklepać , problem ogólnie znany jeśli różnica ładowania jest miedzy aku a alternatorem , sprawdzałem u mnie kiedyś w VC na klemie i osobno na przewodzie co dochodzi do klemy i różnica dochodziła do 1 V , więc na tym najlepiej
na początek się skupić .
na początek się skupić .
- etac
- Użytkownik
- Posty: 553
- Rejestracja: 30 mar 2016, o 18:36
- Auto: brak
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: SBE
- Otrzymał piwo: 9 razy
- Kontakt:
Re: Opis działania układu ładowania akumulatora w Insignii
Tak czytam te wypowiedzi i chyba nikt nie przeczytał początku tego wątku.