--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Dodatkowe odcięcie zapłonu

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: rataj73 » 4 gru 2018, o 08:53

Najprościej odciąć sterowanie przekaźnikiem pompy paliwa. Powinno być zabezpieczone bezpiecznikiem za schowkiem pod kierownicą.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: Ping » 4 gru 2018, o 09:03

Jeżeli dobrze zrobione odcięcie to nawet podanie zasilania bezpośrednio na pompę czy rozrusznik nie spowoduje uruchomienia a co najwyżej bezpiecznik poleci.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 4 gru 2018, o 19:31

Ping czy mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedź? Czy ewentualnie macie jakieś schematy elektryczne odnośnie wtrysku, rozrusznika i pompy. Dziękuję.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: Ping » 4 gru 2018, o 22:28

Musisz użyć przekaźnika np takiego.
Styki 85 oraz 86 sterują przekaźnikiem.

Jeżeli chcesz odciąć pompę paliwa to rozcinasz przewód który ja zasila i do styku 30 podlaczasz to co idzie do pompy. Do styku 87 drugi koniec rozcietego przewodu a styk 87a podlaczasz do masy.

Jak to zadziała:
1. Podczas próby uruchomienia "nierozbrojonego" układu prąd trafi na styk 87 który jest rozwarty - pompa nie pracuje, auto nie odpala lub odpala na chwilę i gaśnie.
2. Przy próbie podania napieecia na na odcięty obwód, prąd trafia na styk 30 który zwarty jest ze stykiem 87a a z niego idzie na masę, pojawia się pełno iskier i pali bezpiecznik obwodu z którego miał być wzięty prąd.

Oczywiście wszystko można łatwo obejść, ale tylko w jednym miejscu. Dlatego należy uniemożliwić / utrudnić dostęp do kostki wchodzącej do pompy paliwa. Przekaźnik powinien też być zamontowany jak najbliżej pompy. Obrazek

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 5 gru 2018, o 02:11

Ping dziękuję Ci bardzo.
Zrobiłem taki schemacik 😁 :
IMG_20181205_020348-768x1024.jpg
Czy będzie dobrze?
Mam jeszcze pytanie odnośnie uruchomienia silnika przy odcięciu pompy paliwa. W przewodzie (od pompy paliwa przy baku do pompy wys. ciśnienia) jest zawsze trochę ropy, czyli silnik odpali i jak długo będzie pracował? Drugie pytanie, czy układ się zapowietrzy i czy jest to bezpieczne dla pompy wysokiego ciśnienia,wtryskiwaczy itd?
Edit:
Później zauważyłem, że źle rozrysowałem styki 85 i 86 od przełącznika. Oczywiście ma być do jednego masa a do drugiego plus z przełącznika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: JaMi » 5 gru 2018, o 12:13

polecam dorobić jeszcze obejście przekaźnika jakimś przełącznikiem, jak Ci padnie przekaźnik, nie zasilisz pompy w ogóle

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: grzegorz13 » 5 gru 2018, o 13:41

Prościej i bezpieczniej mieć na zapas przekaźnik niż komplikować układ o dodatkowy przełącznik

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 5 gru 2018, o 13:59

Ping pisze:
4 gru 2018, o 22:28
Przekaźnik powinien też być zamontowany jak najbliżej pompy.
Dlaczego powinien być jak najbliżej? Jeszcze nie zaglądałem pod kanapę, jak idą przewody, ale nie chciałbym montować przy samej wtyczce pompy. Wolałbym to bardziej schować.

JaMi
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 12 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: JaMi » 5 gru 2018, o 15:44

grzegorz13 pisze:
5 gru 2018, o 13:41
Prościej i bezpieczniej mieć na zapas przekaźnik niż komplikować układ o dodatkowy przełącznik
nie zgadzam się, jak padnie przekaźnik, a masz gdzieś jechać, to najszybciej będzie sięgnąć do prostego przełącznika i załączyć jego obejście. Teoretycznie mogę sobie wyobrazić wymianę przekaźnika, ale jeżeli ma być dobrze schowany, to kłóci się z jego szybką wymianą

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: grzegorz13 » 5 gru 2018, o 16:12

Dobrze to znaczy w takim miejscu gdzie się go nikt nie spodziewa więc niekoniecznie tam gdzie nie ma dostępu a tym bardziej przy samej pompie gdzie łatwo go znaleźć i pominąć gdy ktoś chce podpiąć pompę na krótko !

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: mxw » 5 gru 2018, o 16:16

Generalnie w ogóle zamiast przekaźnika możecie użyć zwykłego mechanicznego przełącznika (3 styki). Przecież wystarczy.

Miałem tak w 126p - i przełącznik był faktycznie pod tylną kanapą - z miejsca kierowcy idealny dostęp ręką (no dobra, w Insigni można nie sięgnąć ;-)).

Jedyna zaleta przekaźnika to może być automatyczne podtrzymanie i puszczanie po wyłączeniu stacyjki, ale to schemat nieco inny powinien być.

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: Ping » 5 gru 2018, o 16:51

maciejdm1 pisze:
Ping pisze:
4 gru 2018, o 22:28
Przekaźnik powinien też być zamontowany jak najbliżej pompy.
Dlaczego powinien być jak najbliżej? Jeszcze nie zaglądałem pod kanapę, jak idą przewody, ale nie chciałbym montować przy samej wtyczce pompy. Wolałbym to bardziej schować.
Oczywiście nie przy samej pompie, ale w miarę możliwości.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 1 minucie 48 sekundach:
mxw pisze:Generalnie w ogóle zamiast przekaźnika możecie użyć zwykłego mechanicznego przełącznika (3 styki). Przecież wystarczy.

Miałem tak w 126p - i przełącznik był faktycznie pod tylną kanapą - z miejsca kierowcy idealny dostęp ręką (no dobra, w Insigni można nie sięgnąć ;-)).

Jedyna zaleta przekaźnika to może być automatyczne podtrzymanie i puszczanie po wyłączeniu stacyjki, ale to schemat nieco inny powinien być.

Pozdro.,
MxW.
F126 nie ma tak rozbudowanej auto diagnostyki która od razu powie potencjalnemu złodziej owi co jest nie tak.
BTW, gniazdo OBD też można przenieść w inne miejsce.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: mxw » 5 gru 2018, o 17:52

@Ping - no dobra, ale czy to zrobisz na przełączniku, czy na przekaźniku - i tak sypnie takimi samymi błędami.

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 5 gru 2018, o 18:10

mxw pisze:
5 gru 2018, o 17:52
...
Sypnie w sytuacji gdy będzie próba odpalenia przy odciętej pompie. No chyba, że się mylę...
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2019, o 19:43 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: Ping » 5 gru 2018, o 22:12

Sypnie błędami o od razu wiadomo jaki obwód jest odcięty.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: grzegorz13 » 5 gru 2018, o 22:44

Myślę że będzie błąd po odpaleniu o niskim ciśnieniu a nie o braku zasilania pompy paliwa chyba iż pompa jest monitorowana lecz raczej nie przypuszczam ponieważ jest osobny bezpiecznik do tylko do pompy i jeśli do tego jest też osobny przekaźnik to nie wyrzuci błędu pompy a ciśnienia Sytuację wyjaśni schemat elektryczny jak ktoś ma
W każdym razie jak złodziej będzie miał problem z autem to je zostawi a nie będzie szukał dlaczego

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 13 gru 2018, o 18:58

Zapodałem do tematu "Instrukcje obsługi Manuale"
Tu są schematy:
https://cardiagn.com/holden-opel-insign ... 2013-2017/

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 11 kwie 2019, o 04:05

Niestety z braku czasu i warunków nie zainstalowałem jeszcze tego odcięcia. Myślę jednak, żeby zamiast pompy paliwa, odciąć wtrysk paliwa. Nie wiem jak się do tego zabrać, czy jest tam jakiś sterownik czy komputer? Inny pomysł to odciąć rozrusznik (choć tu można na pych odpalić, chyba że jednocześnie odetnę możliwość odblokowania elektrycznego ręcznego)? Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: mxw » 11 kwie 2019, o 11:32

Odcięcie rozrusznika najprędzej (oczywiście mówimy o sterowaniu, nie głównym prądzie rozrusznika). Ale błędy i tak będą.

Co do samej konstrukcji przełącznika - teraz przydałby się czytnik odcisków palca :)
Technicznie dość proste, a jakie daje możliwości ;)

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
maciejdm1
Użytkownik
Posty: 124
Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
Auto: Insignia fl
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Głogów
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Dodatkowe odcięcie zapłonu

Post autor: maciejdm1 » 11 kwie 2019, o 12:42

Błędy to nie problem, wykasuje się apką od kolegi Ping'a...
Chodzi mi o to , gdzie konkretnie trzeba wpiąć się żeby odciąć dany sterownik. Czy to od rozrusznika , czy od wtrysku to obojętne.
Czy wystarczy znaleźć przekaźnik (jeżeli występuje) od danego obwodu i tam się wpiąć?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”