--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Błędne wskazania ilości paliwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: flcn » 30 wrz 2015, o 09:24

Witajcie,

ciekaw jestem, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem... W mojej ST od pewnego czasu wskaźnik paliwa, po zatankowaniu do pełna pokazuje trochę ponad połowę. Po czym w miarę upływu czasu (kilka dni) pokazuje coraz więcej dochodząc do maksymalnie trochę ponad 3/4. Następnie poziom spada już w miarę normalnie.

Ostatnio się trochę pogorszyło, bo przy ok. 3/4 rzeczywistej ilości paliwa w baku pokazuje mi 1/4, a nawet 0 (kontrolka rezerwy się nie świeci) po czym znów wskakuje na 1/4.

Rozmawiałem wczoraj z chłopakiem, który wystawia na allegro czujnik poziomu paliwa wraz z pływakiem. Okazuje się, że ma podobny problem jak ja i wymiana czujnika z pływakiem na nowy w ASO nic nie pomogła...

Nie mam pomysłu co się może dziać... Sam wskaźnik też wydaje się być OK, bo przy odpalaniu robi testowy przelot w tą i z powrotem beż żadnych przycięć...

Jakieś idee?


pozdrawiam
FLCN

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: radkor » 30 wrz 2015, o 21:50

Nie wiem czy przypadkiem w Op-Comie nie ma opcji kalibracji wskazówki poziomu paliwa. Może po prostu coś się rozkalibrowało w zegarach.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: flcn » 3 paź 2015, o 07:26

Dzięki za podpowiedź. Spróbuję przy okazji podpięcia do opcom'a. Jak na razie isia się chyba zawstydziła, że się na nią poskarżyłem na forum, bo wczoraj po zatankowaniu pokazała pełny bak (pierwszy raz od 2 miesięcy widzę takie wskazanie...)

Zobaczymy co będzie dalej.

Pozdrawiam
FLCN

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pliers
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 25 maja 2015, o 11:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2015
Miasto:

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: pliers » 3 paź 2015, o 08:20

W obu Insigniach 2009 i 2012 mam to samo. Co jakiś czas, ale rzadko, zdarza się taki numer aczkolwiek, u mnie wraca do właściwej,pozycji po przejechaniu kilku kilometrów.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: flcn » 4 paź 2015, o 09:37

Żona mi mówi, że muszę pokochać insignię taką jaka jest... Może to i racja... Żonę też muszę kochać taką jaka jest... Też jej żadne ASO nie pomoże :-P

Pozdrawiam
FLCN

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
krisv84
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Strzebiń

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: krisv84 » 4 paź 2015, o 19:43

Święte słowa :D
Krzysztof
Insignia CDTI

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 21 sty 2017, o 22:05

Witam
Jak w temacie po uruchomieniu silnika , tak po chwili zapaliła się pomarańczowa lampka sugerująca udanie się do serwisu i równocześnie z nią wskazówka poziomu paliwa powędrowała do zera......... mimo, iż 3/4 baku jest napełnione. Do tego przez pierwsze sekundy jazdy oraz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu odzywa się "gong" zwracający uwagę na błąd. Sprawdziłem w "komputerze", że wyzerowała się do kresek pozycja kilometrów "do przejechania" na paliwie, które jest w baku. Auto jeździ normalnie jak gdyby nigdy nic.
Chcąc nie chcąc podłączyłem chińczyka, który wypluł kody P0463; P0462; P0313.
Sugestia jest taka, że to poddał się czujnik poziomu paliwa, choć jak dzwoniłem do ASO pytając się o koszty elementu i wymiany, to facet z serwisu stwierdził, że to nie takie pewne i okaże się po diagnostyce u nich.

Moje pytanie, czy ktoś miał taką usterkę i czym się zakończyło..........tzn czy wymianą tego zestawu pompy paliwa z czujnikiem poziomu, czy też co innego poległo?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: Ping » 21 sty 2017, o 22:20

http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... 461-p0464/

http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... pl_or_lpv/

Ja bym zaczął od skasowania błędów.
Sprawdził bym też czy aku ma dobre napięcie i ew. dołączył bym na kilka minut.
Błędy wskazują na nieprawidłowy sygnał-za wysokie napięcie. Może gdzieś jest jakieś zwarcie albo instalacja wilgotna. Możliwości może być kilka.



Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 21 sty 2017, o 22:34

Zwarcie, to pewnie jakieś i jest, tyle że czy od wilgoci to licho wie. No pogoda jest jaka jest. Jeszcze w dodatku kretyńsko zaprojektowali karoserię bez wizjera z dostępem do pompy :( Oczywiście, że błędy kasowałem, ale stały to P0462.......... Co do AKU, to nie nie sprawdzałem go miernikiem, ale jak chińczyk był podłączony, to ładowanie było na poziomie czternastu z groszem, więc raczej oki. Pali też raczej normalnie. Jak byłaby słaba bateria, to by był problem z odpaleniem raczej.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: rataj73 » 22 sty 2017, o 08:26

W vectrze miałem podobny przypadek, po zatankowaniu pod korek problem zniknął.
Odłączenie akumulatora też może pomóc.

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 22 sty 2017, o 10:43

Odłączenie AKU niestety nic nie zmienia. Był rozłączony na kilkanaście minut. Po tym tylko kalibrację okien trzeba było zrobić. Co do tankowania wlałem mu ok. 15l.........to i tak powinno teraz być blisko max. Nie chciałem więcej, bo jeżeli trzeba dostać się do czujnika, to chyba nie obejdzie się bez zdjęcia baku, a przy pełnym może być problem z lejącą się z rury ropą. Tankowanie nic nie zmienia. Podejrzewam, że jednak coś padło z układu pomiaru stanu paliwa.



Muszę dopisać, że teraz koło południa jeździłem po mieście i "się sam naprawił" tzn. najpierw w trakcie jazdy zgasła kontrolka awarii, a potem powoli poziom się pokazał.
Wniosek taki, że faktycznie delikatna i kapryśna jest elektronika w tych Oplach. Bylo jakieś zwarcie przez wilgoć i przeschło nieco, to sie naprawiło.

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: ICEMANIK » 14 lut 2017, o 22:52

A u mnie właśnie świruje cały czas. Pompa i pływak wymienione i dalej to samo. Jak zaleje pod korek to pokazuje 1/3baku a za chwilę zapala żyda. Cięžko z tym żyć jak się ppmarańcz pali na okrągło

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 14 lut 2017, o 23:15

Bo to nie pompa tylko elektronika. Prawdopodobnie moduł co odpowiada za przetwarzanie tych danych wilgoci złapał. Ja póki co mam spokój. Jeżeli teraz nie będzie mnie to łapać, to pewnie "ciepłe" miesiące będzie spokój :lol:

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: flcn » 15 lut 2017, o 09:31

Przerabiałem ten problem w ST. Co prawda nigdy nie miałem tak, że pokazywała rezerwę, a tak pomiędzy 1/2 a 3/4 przy pełnym baku (oczywiście nie zawsze - czasem było ok) . 0 błędów w kompie. W ASO twierdzili, że wszystko ok. Do tego pewnego pięknego dnia padła bez uprzedzenia pompa paliwa w baku ( błędów brak).

Teraz wnioski. Ponoć często gniją styki w kostce przy baku. Wymiana pompy z pływakiem nie pomaga na wskazania poziomu paliwa . Reanimacja kostki owszem. U mnie po wszystkim zawsze po pełnym tankowaniu wskazówka szła na full. Nie zawsze od razu, czasem szła powoli przez kilka minut. Ale ponoć wiele insigni tak ma.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 15 lut 2017, o 11:09

Przecież jak pompę wymieniał, to widział styki.........lub widział ten co wymieniał. Jak byłyby zielone lub luźne, to by naprawił/oczyścił.

-- 25 lut 2017, o 22:48 --

Nie mam przycisku edycji powyższego posta, więc napiszę pod.
Dziś znów zaczął mi wariować wskaźnik i zapaliła się lampka błędu sugerująca udanie sie do warsztatu. Zaprowadziłem go na kanał i od spodu oglądałem jak idą przewody od pompy i wskaźnika skoro taki na wilgoć wrażliwy. Natrafiłem na złącze wiązki tkwiące na nadkolu tylnym prawym pod nadkolem plastikowym. Było całe zawalone piachem i mokre. Po jego oczyszczeniu natychmiast problem zniknął. Naprawdę aby w tym miejscu zaprojektować złączkę wiązek, to trzeba być bez wyobraźni, lub robota celowa, aby było z czym do ASO lecieć........ w każdym razie zalecam sprawdzenie tego tematu.

repel
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 13 gru 2016, o 20:01
Auto: Bmw 530xd
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: repel » 10 lip 2017, o 17:55

Witam mam taki problem gdy tankuje samochód do pełna nie pokazuje mi pełnego baku to mogę zrozumieć bo słyszałem ze to częsta usterka w insygniach mam rok 2014 ale nie rozumie co może być przyczyna ze jeśli tankuje paliwo do końca pistolet odbije jak go wyciągam wylatuje mi paliwo z baku z wlewu gdzie wyciągam pistolet pod ciśnieniem dosyć sporo bo zawsze robi się spora kałuża czego to może być przyczyna? Odpowietrzania nie działa ? Ile może wynieść koszt naprawy ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: ICEMANIK » 31 sie 2017, o 19:51

No widzisz, nie dość, że u mnie po zatankowaniu pod korek pokazuje stan jak na zdjęciu, czyli za 5 minut rezerwa, to jeszcze również tak jak Tobie wybija paliwo po wyjęciu pistoletu, to jest takie chluśnięcie jakbym był na morzu :lol:

Obrazek

Pompa z pływakiem wymieniona, kostka przy baku sprawdzona, kostka w nadkolu wyczyszczona, błędów na kompie brak. Paranoja, auto każe mi dolewać oliwy co 50 km :(

Może ma ktoś sprawdzoną oporność pływaka, lub napięcie jakie podaje przy określonym poziomie baku?

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 31 sie 2017, o 21:11

Tak jakby gdzieś był problem ze stykiem/zwarciem. Robota dla elektryka

Awatar użytkownika
ICEMANIK
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
Auto: Ins OPC Line AiR/KW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: ICEMANIK » 17 gru 2017, o 13:18

Dotarłem do sedna problemu. Problematyczna okazała się oczywiście wiązka baku paliwa. Wymiana na używkę + 1h roboty i po sprawie. Niestety u mnie wszystkie przewody które przechodzą między ruchomą częścią zawieszenia a budą nie mają łatwo :) Tak więc jeden błąd mniej...

Awatar użytkownika
supi
Użytkownik
Posty: 504
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Błędne wskazania ilości paliwa

Post autor: supi » 17 gru 2017, o 16:36

Z tą wiązką to jedna wielka porażka. Co za d....l tak to zaplanował i zdecydował o sposobie zabezpieczenia?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”