--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błędne wskazania ilości paliwa
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Błędne wskazania ilości paliwa
Witajcie,
ciekaw jestem, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem... W mojej ST od pewnego czasu wskaźnik paliwa, po zatankowaniu do pełna pokazuje trochę ponad połowę. Po czym w miarę upływu czasu (kilka dni) pokazuje coraz więcej dochodząc do maksymalnie trochę ponad 3/4. Następnie poziom spada już w miarę normalnie.
Ostatnio się trochę pogorszyło, bo przy ok. 3/4 rzeczywistej ilości paliwa w baku pokazuje mi 1/4, a nawet 0 (kontrolka rezerwy się nie świeci) po czym znów wskakuje na 1/4.
Rozmawiałem wczoraj z chłopakiem, który wystawia na allegro czujnik poziomu paliwa wraz z pływakiem. Okazuje się, że ma podobny problem jak ja i wymiana czujnika z pływakiem na nowy w ASO nic nie pomogła...
Nie mam pomysłu co się może dziać... Sam wskaźnik też wydaje się być OK, bo przy odpalaniu robi testowy przelot w tą i z powrotem beż żadnych przycięć...
Jakieś idee?
pozdrawiam
FLCN
ciekaw jestem, czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem... W mojej ST od pewnego czasu wskaźnik paliwa, po zatankowaniu do pełna pokazuje trochę ponad połowę. Po czym w miarę upływu czasu (kilka dni) pokazuje coraz więcej dochodząc do maksymalnie trochę ponad 3/4. Następnie poziom spada już w miarę normalnie.
Ostatnio się trochę pogorszyło, bo przy ok. 3/4 rzeczywistej ilości paliwa w baku pokazuje mi 1/4, a nawet 0 (kontrolka rezerwy się nie świeci) po czym znów wskakuje na 1/4.
Rozmawiałem wczoraj z chłopakiem, który wystawia na allegro czujnik poziomu paliwa wraz z pływakiem. Okazuje się, że ma podobny problem jak ja i wymiana czujnika z pływakiem na nowy w ASO nic nie pomogła...
Nie mam pomysłu co się może dziać... Sam wskaźnik też wydaje się być OK, bo przy odpalaniu robi testowy przelot w tą i z powrotem beż żadnych przycięć...
Jakieś idee?
pozdrawiam
FLCN
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Nie wiem czy przypadkiem w Op-Comie nie ma opcji kalibracji wskazówki poziomu paliwa. Może po prostu coś się rozkalibrowało w zegarach.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Dzięki za podpowiedź. Spróbuję przy okazji podpięcia do opcom'a. Jak na razie isia się chyba zawstydziła, że się na nią poskarżyłem na forum, bo wczoraj po zatankowaniu pokazała pełny bak (pierwszy raz od 2 miesięcy widzę takie wskazanie...)
Zobaczymy co będzie dalej.
Pozdrawiam
FLCN
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Zobaczymy co będzie dalej.
Pozdrawiam
FLCN
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- pliers
- Nowicjusz
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 maja 2015, o 11:29
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
W obu Insigniach 2009 i 2012 mam to samo. Co jakiś czas, ale rzadko, zdarza się taki numer aczkolwiek, u mnie wraca do właściwej,pozycji po przejechaniu kilku kilometrów.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Żona mi mówi, że muszę pokochać insignię taką jaka jest... Może to i racja... Żonę też muszę kochać taką jaka jest... Też jej żadne ASO nie pomoże
Pozdrawiam
FLCN
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
FLCN
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
- krisv84
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Strzebiń
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Witam
Jak w temacie po uruchomieniu silnika , tak po chwili zapaliła się pomarańczowa lampka sugerująca udanie się do serwisu i równocześnie z nią wskazówka poziomu paliwa powędrowała do zera......... mimo, iż 3/4 baku jest napełnione. Do tego przez pierwsze sekundy jazdy oraz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu odzywa się "gong" zwracający uwagę na błąd. Sprawdziłem w "komputerze", że wyzerowała się do kresek pozycja kilometrów "do przejechania" na paliwie, które jest w baku. Auto jeździ normalnie jak gdyby nigdy nic.
Chcąc nie chcąc podłączyłem chińczyka, który wypluł kody P0463; P0462; P0313.
Sugestia jest taka, że to poddał się czujnik poziomu paliwa, choć jak dzwoniłem do ASO pytając się o koszty elementu i wymiany, to facet z serwisu stwierdził, że to nie takie pewne i okaże się po diagnostyce u nich.
Moje pytanie, czy ktoś miał taką usterkę i czym się zakończyło..........tzn czy wymianą tego zestawu pompy paliwa z czujnikiem poziomu, czy też co innego poległo?
Jak w temacie po uruchomieniu silnika , tak po chwili zapaliła się pomarańczowa lampka sugerująca udanie się do serwisu i równocześnie z nią wskazówka poziomu paliwa powędrowała do zera......... mimo, iż 3/4 baku jest napełnione. Do tego przez pierwsze sekundy jazdy oraz po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu odzywa się "gong" zwracający uwagę na błąd. Sprawdziłem w "komputerze", że wyzerowała się do kresek pozycja kilometrów "do przejechania" na paliwie, które jest w baku. Auto jeździ normalnie jak gdyby nigdy nic.
Chcąc nie chcąc podłączyłem chińczyka, który wypluł kody P0463; P0462; P0313.
Sugestia jest taka, że to poddał się czujnik poziomu paliwa, choć jak dzwoniłem do ASO pytając się o koszty elementu i wymiany, to facet z serwisu stwierdził, że to nie takie pewne i okaże się po diagnostyce u nich.
Moje pytanie, czy ktoś miał taką usterkę i czym się zakończyło..........tzn czy wymianą tego zestawu pompy paliwa z czujnikiem poziomu, czy też co innego poległo?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... 461-p0464/
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... pl_or_lpv/
Ja bym zaczął od skasowania błędów.
Sprawdził bym też czy aku ma dobre napięcie i ew. dołączył bym na kilka minut.
Błędy wskazują na nieprawidłowy sygnał-za wysokie napięcie. Może gdzieś jest jakieś zwarcie albo instalacja wilgotna. Możliwości może być kilka.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... pl_or_lpv/
Ja bym zaczął od skasowania błędów.
Sprawdził bym też czy aku ma dobre napięcie i ew. dołączył bym na kilka minut.
Błędy wskazują na nieprawidłowy sygnał-za wysokie napięcie. Może gdzieś jest jakieś zwarcie albo instalacja wilgotna. Możliwości może być kilka.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Zwarcie, to pewnie jakieś i jest, tyle że czy od wilgoci to licho wie. No pogoda jest jaka jest. Jeszcze w dodatku kretyńsko zaprojektowali karoserię bez wizjera z dostępem do pompy Oczywiście, że błędy kasowałem, ale stały to P0462.......... Co do AKU, to nie nie sprawdzałem go miernikiem, ale jak chińczyk był podłączony, to ładowanie było na poziomie czternastu z groszem, więc raczej oki. Pali też raczej normalnie. Jak byłaby słaba bateria, to by był problem z odpaleniem raczej.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
W vectrze miałem podobny przypadek, po zatankowaniu pod korek problem zniknął.
Odłączenie akumulatora też może pomóc.
Odłączenie akumulatora też może pomóc.
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Odłączenie AKU niestety nic nie zmienia. Był rozłączony na kilkanaście minut. Po tym tylko kalibrację okien trzeba było zrobić. Co do tankowania wlałem mu ok. 15l.........to i tak powinno teraz być blisko max. Nie chciałem więcej, bo jeżeli trzeba dostać się do czujnika, to chyba nie obejdzie się bez zdjęcia baku, a przy pełnym może być problem z lejącą się z rury ropą. Tankowanie nic nie zmienia. Podejrzewam, że jednak coś padło z układu pomiaru stanu paliwa.
Muszę dopisać, że teraz koło południa jeździłem po mieście i "się sam naprawił" tzn. najpierw w trakcie jazdy zgasła kontrolka awarii, a potem powoli poziom się pokazał.
Wniosek taki, że faktycznie delikatna i kapryśna jest elektronika w tych Oplach. Bylo jakieś zwarcie przez wilgoć i przeschło nieco, to sie naprawiło.
Muszę dopisać, że teraz koło południa jeździłem po mieście i "się sam naprawił" tzn. najpierw w trakcie jazdy zgasła kontrolka awarii, a potem powoli poziom się pokazał.
Wniosek taki, że faktycznie delikatna i kapryśna jest elektronika w tych Oplach. Bylo jakieś zwarcie przez wilgoć i przeschło nieco, to sie naprawiło.
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
A u mnie właśnie świruje cały czas. Pompa i pływak wymienione i dalej to samo. Jak zaleje pod korek to pokazuje 1/3baku a za chwilę zapala żyda. Cięžko z tym żyć jak się ppmarańcz pali na okrągło
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Bo to nie pompa tylko elektronika. Prawdopodobnie moduł co odpowiada za przetwarzanie tych danych wilgoci złapał. Ja póki co mam spokój. Jeżeli teraz nie będzie mnie to łapać, to pewnie "ciepłe" miesiące będzie spokój
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Przerabiałem ten problem w ST. Co prawda nigdy nie miałem tak, że pokazywała rezerwę, a tak pomiędzy 1/2 a 3/4 przy pełnym baku (oczywiście nie zawsze - czasem było ok) . 0 błędów w kompie. W ASO twierdzili, że wszystko ok. Do tego pewnego pięknego dnia padła bez uprzedzenia pompa paliwa w baku ( błędów brak).
Teraz wnioski. Ponoć często gniją styki w kostce przy baku. Wymiana pompy z pływakiem nie pomaga na wskazania poziomu paliwa . Reanimacja kostki owszem. U mnie po wszystkim zawsze po pełnym tankowaniu wskazówka szła na full. Nie zawsze od razu, czasem szła powoli przez kilka minut. Ale ponoć wiele insigni tak ma.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Teraz wnioski. Ponoć często gniją styki w kostce przy baku. Wymiana pompy z pływakiem nie pomaga na wskazania poziomu paliwa . Reanimacja kostki owszem. U mnie po wszystkim zawsze po pełnym tankowaniu wskazówka szła na full. Nie zawsze od razu, czasem szła powoli przez kilka minut. Ale ponoć wiele insigni tak ma.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Przecież jak pompę wymieniał, to widział styki.........lub widział ten co wymieniał. Jak byłyby zielone lub luźne, to by naprawił/oczyścił.
-- 25 lut 2017, o 22:48 --
Nie mam przycisku edycji powyższego posta, więc napiszę pod.
Dziś znów zaczął mi wariować wskaźnik i zapaliła się lampka błędu sugerująca udanie sie do warsztatu. Zaprowadziłem go na kanał i od spodu oglądałem jak idą przewody od pompy i wskaźnika skoro taki na wilgoć wrażliwy. Natrafiłem na złącze wiązki tkwiące na nadkolu tylnym prawym pod nadkolem plastikowym. Było całe zawalone piachem i mokre. Po jego oczyszczeniu natychmiast problem zniknął. Naprawdę aby w tym miejscu zaprojektować złączkę wiązek, to trzeba być bez wyobraźni, lub robota celowa, aby było z czym do ASO lecieć........ w każdym razie zalecam sprawdzenie tego tematu.
-- 25 lut 2017, o 22:48 --
Nie mam przycisku edycji powyższego posta, więc napiszę pod.
Dziś znów zaczął mi wariować wskaźnik i zapaliła się lampka błędu sugerująca udanie sie do warsztatu. Zaprowadziłem go na kanał i od spodu oglądałem jak idą przewody od pompy i wskaźnika skoro taki na wilgoć wrażliwy. Natrafiłem na złącze wiązki tkwiące na nadkolu tylnym prawym pod nadkolem plastikowym. Było całe zawalone piachem i mokre. Po jego oczyszczeniu natychmiast problem zniknął. Naprawdę aby w tym miejscu zaprojektować złączkę wiązek, to trzeba być bez wyobraźni, lub robota celowa, aby było z czym do ASO lecieć........ w każdym razie zalecam sprawdzenie tego tematu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 gru 2016, o 20:01
- Auto: Bmw 530xd
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Witam mam taki problem gdy tankuje samochód do pełna nie pokazuje mi pełnego baku to mogę zrozumieć bo słyszałem ze to częsta usterka w insygniach mam rok 2014 ale nie rozumie co może być przyczyna ze jeśli tankuje paliwo do końca pistolet odbije jak go wyciągam wylatuje mi paliwo z baku z wlewu gdzie wyciągam pistolet pod ciśnieniem dosyć sporo bo zawsze robi się spora kałuża czego to może być przyczyna? Odpowietrzania nie działa ? Ile może wynieść koszt naprawy ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
No widzisz, nie dość, że u mnie po zatankowaniu pod korek pokazuje stan jak na zdjęciu, czyli za 5 minut rezerwa, to jeszcze również tak jak Tobie wybija paliwo po wyjęciu pistoletu, to jest takie chluśnięcie jakbym był na morzu
Pompa z pływakiem wymieniona, kostka przy baku sprawdzona, kostka w nadkolu wyczyszczona, błędów na kompie brak. Paranoja, auto każe mi dolewać oliwy co 50 km
Może ma ktoś sprawdzoną oporność pływaka, lub napięcie jakie podaje przy określonym poziomie baku?
Pompa z pływakiem wymieniona, kostka przy baku sprawdzona, kostka w nadkolu wyczyszczona, błędów na kompie brak. Paranoja, auto każe mi dolewać oliwy co 50 km
Może ma ktoś sprawdzoną oporność pływaka, lub napięcie jakie podaje przy określonym poziomie baku?
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Tak jakby gdzieś był problem ze stykiem/zwarciem. Robota dla elektryka
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Dotarłem do sedna problemu. Problematyczna okazała się oczywiście wiązka baku paliwa. Wymiana na używkę + 1h roboty i po sprawie. Niestety u mnie wszystkie przewody które przechodzą między ruchomą częścią zawieszenia a budą nie mają łatwo Tak więc jeden błąd mniej...
- supi
- Użytkownik
- Posty: 504
- Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Błędne wskazania ilości paliwa
Z tą wiązką to jedna wielka porażka. Co za d....l tak to zaplanował i zdecydował o sposobie zabezpieczenia?