--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zmiana Licznika
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
Ok, dzięki za wyjaśnienie. To jak coś, to będę musiał się doszkolić w zakresie edycji eepromu, pewnie nic trudnego, ale nigdy tego nie robiłem.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana Licznika
Jeżeli to zrobisz to możesz narobić sobie problemów. Już lepiej odczytać EEPROM z twojego i podmienić odpowiednie dane w nowym, czyli VIN i PIN.
Jeżeli wlutujesz swój EEPROM do nowego licznika to licz się z kłopotami.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli wlutujesz swój EEPROM do nowego licznika to licz się z kłopotami.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana Licznika
Kup sobie programator CH341A + klips SO8 I zrobisz to bez problemu bez konieczności wylutowywania.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
Dzięki, mam programator i klips, hot air też, coś tam sobie z ciekawości grzebałem przy modułach w VC, przede wszystkim wyciągnięcie SC, w samo programowanie się nie bawiłem.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana Licznika
W przedliftowych zegarach jest pamięć o ile dobrze pamietam 24C16. Na pewno z serii 24. Ja ją czytam bez wylutowywania.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
Tak, 24c16, też raczej jej nie wylutowywałem w innych modułach. Ale z hot airem to i tak szybko i przyjemnie idzie.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana Licznika
Ale po co robić sobie dodatkowej roboty?
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
jasne, chodziło mi o to, że hot aira używam, gdy muszę, ale nawet wtedy nie jest to jakiś problem.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Zmiana Licznika
Było już o tym. Jeden kolega tak zrobił i miał kłopoty. Najprościej zrobić jak pisze @etac. Nic nie lutujesz a śmiga. Możesz nawet obecny konfig licznika zgrać do pliku a potem odtworzyć na nowym. Potrzebny do tego soft @Pinga.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: Zmiana Licznika
W zasadzie to nie trzeba zmieniać konfiguracji w nowym. Co najwyżej trzeba będzie wyłączyć komunikaty od wyposażenia którego nie posiadasz a było w aucie od nowego licznika.
I jeszcze jedna uwaga dotyczącą wymiany licznika od Anglika. Po zmianie tarczy licznik przekamuje, jakieś 7% do 10% względem wartości wyświetlanej na predkosciomierzu cyfrowym. Nie wiem czy to ja coś namieszalem w ustawieniach licznika czy to tarcze są inaczej wyskalowane, ale na obu tarczach 0 i 270 są w tym samym miejscu.
@Ibzi uśmiechnę się do ciebie po odczyt całego licznika żebym mógł porównać że swoim bo mój angol jest z tego samego okresu produkcji jak twój.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
I jeszcze jedna uwaga dotyczącą wymiany licznika od Anglika. Po zmianie tarczy licznik przekamuje, jakieś 7% do 10% względem wartości wyświetlanej na predkosciomierzu cyfrowym. Nie wiem czy to ja coś namieszalem w ustawieniach licznika czy to tarcze są inaczej wyskalowane, ale na obu tarczach 0 i 270 są w tym samym miejscu.
@Ibzi uśmiechnę się do ciebie po odczyt całego licznika żebym mógł porównać że swoim bo mój angol jest z tego samego okresu produkcji jak twój.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zmiana Licznika
A któryś z liczników nie był od wersji start/stop? Wtedy skala jest inna.
Pozdro.,
MxW.
Pozdro.,
MxW.
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:02
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kłobuczyn
Re: Zmiana Licznika
Kolego nie przelutowuj epromu. Ja przelutowałem i były mega cyrki. Ostatecznie kupiłem kolejny licznik i kolega Ping mi z nim pomogł. Nie wiem jak miedzy licznikami anglik/europa ale jak z diesla dasz do benzyny to obroty przekłamują o około 500rpmSizon pisze:Przy wymianie licznika 2011 -> 2012 wystarczy przelutować pamięć lub podmienić sam wsad? Pytam, bo nie miałem zamiaru tego robić, ale chyba trafi się licznik z up lvl combo ze sporta i tak mnie to trochę kusi
Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
Dzięki, już zostałem ostrzeżony przed takimi praktykami
Ale właśnie dlatego zadałem pytanie, bo póki co licznika nie mam. Ten docelowy pasuje pod każdym względem oprócz automatu, ale to się ustawi. Ile można max dać za taki licznik, bo czekam właśnie na cenę, to może będę wiedział, jak się do niej odnieść.
Ale właśnie dlatego zadałem pytanie, bo póki co licznika nie mam. Ten docelowy pasuje pod każdym względem oprócz automatu, ale to się ustawi. Ile można max dać za taki licznik, bo czekam właśnie na cenę, to może będę wiedział, jak się do niej odnieść.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
- Sizon
- Użytkownik
- Posty: 270
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 20:23
- Auto: Superb 3.6
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WWL
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Zmiana Licznika
Tylko tyle, że tu mam pewność, że licznik będzie pod wersję sport, podejrzewam, że cena będzie min. x2, jak nie 3...
-- 2 lis 2017, o 23:05 --
Da się ocenić po tej fotce, jaki to rodzaj wyświetlacza?
-- 2 lis 2017, o 23:05 --
Da się ocenić po tej fotce, jaki to rodzaj wyświetlacza?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.