Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektorów

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez mikiniki33 » 3 kwi 2015, o 15:10

Witam, mam chyba ten sam problem.
Auto mam grudzień 2014 i generalnie cały czas było dobrze, nawet powiedziałbym światła świecą niżej niż w mojej poprzedniej Insigni z2010roku. Ale od jakiegoś czasu coraz częściej ktoś miga mi z przeciwka. Apogeum miałem w miniony poniedziałek gdzie 80proc. kierowców (co ciekawe głównie ciężarówek) na trasie 300km świeciło mi długimi. Jechaliśmy na dwa samochody więc zamieniłem sie z kolega by zobaczyć o co chodzi, światła świecą jak długie, ba jadąc przed samochadem praktycznie nie widać różnicy miedzy mijania a długimi. Co ciekawe po postoju na stacji bezzynowej problem znikł i światła znowu świeciły krótko... Pojechałem następnego dnia do ASO, opowiedziałem o problemie, powiedzieli mi że jest kampania w związku z tym i zrobili mi aktualizację oprogramowania. Niestety wczoraj wracałem 300km i znowu ten sam problem światła świecą tak wysoko że mnie samego oślepiaja odbicia od znaków drogowych, znowu wszyscy migaja, zatrzymałem sie z dwa razy na parkingu wyłaczyłem auto ale nie pomogło. Po przejechaniu 200km zjechałem na stację zatankować, po wyjechaniu ze stacji znowu wszystko było ok i światła swiecą krótko, aż za krótko w stosunku do porzedniej Insigni. Zastanawiam się w czym problem, może faktycznie to pogoda,a może to że jak pada w dzień to przełaczam na manual i wtedy coś sie chrzani... Dzwoniłe dzisiaj znowu do ASO ale nie dali mi jeszcze odpowiedzi, kiedy mam podjechać i co z tym zrobią....
mikiniki33
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2015, o 14:13
Ostatnio: 31 lip 2015, o 18:29
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez Engine » 3 kwi 2015, o 15:15

Z tego co piszesz, to po zalaniu paliwa (dociążeniu tylnej osi) problem znika. Gdy paliwa ubywa (stopniowe odociążanie osi) problem się pojawia. Może wina leży po stronie jakiegoś czujnika pozionowania świateł na tylnej osi? To czysta dedykacja z Twojego opisu ale może warto się pod tym kątem zastanowić.

Wysłano z Sony Xperia Z3 przy użyciu Tapatalk
Moje wozidło: Insignia by Engine
Moje prace: Motywy by Engine

Obrazek
Avatar użytkownika
Engine
Prezes ICP
 
Posty: 4299
Dołączył(a): 14 wrz 2014, o 10:53
Ostatnio: wczoraj, o 19:02
Lokalizacja: Poraj
Pochwały: 74
Auto: Insignia 2.0CDTi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez mikiniki33 » 4 kwi 2015, o 16:48

To raczej nie ciężar ma wpływ, za pierwszym razem nie tankowałem na stacji, a też się "naprawiło"...
Myślę że jest tak:
1 wersja-jadę w pogodny dzień światła w trybie auto zaczyna padać przełaczam na manual, zapalają sie i ustawiaja się wysoko, później jadac nocą zapominam o manualu i dalej świecą wysoko( chociaż po zapadnięciu zmroku powinny przejść w tryb sterowania 9-cio stopniowego), przełanaczam na auto ale to nic nie zmienia dopiero po zatrzymaniu kalibruja sie w trybie auto i jest OK, w trybie manual kalibracja nok
2 wersja- jadę w pogodny dzień światła w trybie auto zaczyna padać przełaczam na manual, zapalają się i ustawiają wysoko, z jakiś przyczyn jak pada deszcz i nawet jak zrobi się ciemno a ja przełącze na auto to i tak świecą wysoko dopóki nie przestanie padac i dopóki nie wykonają kalibracji w trybie auto ale bez deszczu...
To moje przypuszczenia częściowo poparte analizą pogody i jazdy z minionego tygodnia, muszę to jeszcze sparawdzić ale jak nas jest więcej z tym problemem to myślę że te obserwacje mogą pomóc nam wspólnie szybciej rozwikłać tą zagadkę.
Jestem raczej pewny że jeżeli światła są cały czas tylko w trybie auto to nie ma z nimi problemów(chociaż nie jestem pewien jak jest w deszczu)- wcześniej był krótki dzień jeździło sie generalnie tylko jak było ciemno, więc światła byly w auto cały czas, teraz dzień jest dłuższy, dlatego jak pada to trzeba przełączyć w manual i z jakiś przyczyn zaczyna się problem, generalnie tryb manual po zmroku i tak powinien wejść w 9-cio stopniowe sterowanie ale być może jest także jak pada to jest z tym problem. Może w trybie manual jeszcze osobno serwis musiałby coś ustawić? tego nie wiem....
Wczoraj jechałem w dzień, padało więc przełączyłem w manual i nawet w dzień było widać jak światła świecą wysoko odbijając się od znaków drogowych... Zaparkowałem przełączyłem w auto, jadąc później w nocy wszystko było OK, ale była też dobra pogoda...
W środę jadę kolejny raz do ASO ale wątpię, że sobie z tym poradzą...
mikiniki33
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2015, o 14:13
Ostatnio: 31 lip 2015, o 18:29
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez piohib » 4 kwi 2015, o 16:52

Nie rozumiem po co przestawiasz na manual? Zostaw na auto i pozwól komputerowi zrobić swoje.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton
Avatar użytkownika
piohib
Klubowicz
 
Posty: 633
Dołączył(a): 21 sty 2015, o 17:10
Ostatnio: dzisiaj, o 11:56
Pochwały: 3
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez mikiniki33 » 4 kwi 2015, o 17:05

Wiesz jak pada w dzień to zawsze przełaczam w manual, wolę być lepiej widoczny i mieć światła zapalone z tyłu, niestety auto jeszcze tego nie potrafi by zapalić światła w dzień jak pada...
mikiniki33
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2015, o 14:13
Ostatnio: 31 lip 2015, o 18:29
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez Patryk » 4 kwi 2015, o 18:52

Jak pada w dzień, a masz włączony tryb automatyczny świateł i wycieraczki w trybie auto to światła same się włączą.
Patryk
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 22 paź 2014, o 10:38
Ostatnio: dzisiaj, o 12:17
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez norbi333 » 4 kwi 2015, o 19:40

Oj chyba nie zapala
norbi333
Zapaleniec
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 20:29
Ostatnio: dzisiaj, o 10:10
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 4
Auto: 2.8 T, Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez KaMYk » 4 kwi 2015, o 20:15

Oj zapala, tylko faktycznie wycieraczki muszą być na auto, czyli musi być włączony czujnik deszczu.
Jak pada, to po kilku zadziałaniach wycieraczki zapalają się mijania i postojowe tylne.
Zaświeca się też kontrolka świateł.
Z moich obserwacji wynika, że po około 8 razach zadziałania wycieraczki włączają się światła.
(W Astrze J mam dokładnie taką samą elektronikę co w Iśkach, łącznie z AFL+)
Avatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
 
Posty: 1491
Dołączył(a): 2 lis 2014, o 16:33
Ostatnio: dzisiaj, o 11:45
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 16
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez norbi333 » 4 kwi 2015, o 21:00

Może w późniejszych rocznikach.Aczkolwiek upewnię się jeszcze u siebie przy okazji deszczu
norbi333
Zapaleniec
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 20:29
Ostatnio: dzisiaj, o 10:10
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 4
Auto: 2.8 T, Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez fuli » 4 kwi 2015, o 21:13

Zapalają się same... mam
załączone ledy... wystarczy odpowiednia prędkość, deszcz i ruch wycieraczek i załącza światła mijania a konsola jest na dziennym trybie

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
fuli
Forumowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 11 lis 2014, o 21:50
Ostatnio: 1 gru 2016, o 22:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez 8Pete8 » 4 kwi 2015, o 22:28

Witam ponownie,
tematu ciąg dalszy, przypomnę, moja Insignia zaczyna świecić w górę w czasie deszczu lub gdy jest mokro.
Mój ASO dostał info z GM, że problem jest powodowany przez zawilgocenie tylnego czujnka poziomowania. Wymienili go i zapakowali w torebkę plastikową :D , tymczasowo do docelowego rozwiązania problemu. Myślałem, że to poskutkowało, ale po paruset km po mokrej autostradzie światła powędrowały w górę. Może torebka coś pomaga, bo kiedyś od razu szły w górę jak tylko poczuły wodę... Tak czy inaczej problem jest nadal. Teraz jest pomysł, że to sterownik, zamówili gdzieś do Poznania, bo tam podobno jest samochód z tym samym problemem. Jak pomoże to wymienią i u mnie. Tak przy okazji, w czasie deszczu światła idą w górę o 2% więc zdecydowanie świecą w górę. Czujnik przy wymianie był poziomowany, a gdy przyjechałem w czasie deszczu to pokazywał -41, oczywiście tak samo obciążony.
Dam znać gdy będę miał jakieś nowe wieści...
Pozdrawiam

-- 4 kwi 2015, o 23:28 --

Dodam jeszcze, że to wszystko na AUTO. Ale na Manual światła też wędrują w górę...
8Pete8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25 lut 2015, o 22:51
Ostatnio: 21 lip 2015, o 22:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL)

Postprzez norbi333 » 5 kwi 2015, o 14:10

Sprawdzałem u siebie i światła w dzień nie włączają się mimo chodzących wycieraczek
norbi333
Zapaleniec
 
Posty: 1164
Dołączył(a): 13 lis 2013, o 20:29
Ostatnio: dzisiaj, o 10:10
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 4
Auto: 2.8 T, Biturbo 4x4
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez 8Pete8 » 26 kwi 2015, o 20:14

Wymiana modułu nie pomogła... :cry:
8Pete8
Nowicjusz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 25 lut 2015, o 22:51
Ostatnio: 21 lip 2015, o 22:35
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez mikiniki33 » 31 lip 2015, o 18:29

Rozwiązał już może ktoś ten problem, bo męczy mnie już ciagłe przestawianie świateł imbusem jak pada deszcz...
Auto było juz w kilku serwisach i nikt sobie z tym nie umie poradzić, teraz byłem na przeglądzie 30tys.km wgrali mi nowe oprogramowanie i dalej nic... Kolega ma pół roku starszą Insignie i ma dokładnie ten sam problem... Podczas deszczu światła ustawiają około 8 cm wyżej na ścianie w odległości 2metrów od auta(mam zdjecia zrobione na postoju i porównanie dwóch aut -mokrego i suchego)
mikiniki33
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 3 kwi 2015, o 14:13
Ostatnio: 31 lip 2015, o 18:29
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez Niezelazny » 25 lis 2015, o 19:23

Witam wszystkich.
Mam ten sam problem co opisywany powyżej i to od samego początku posiadania auta, czyli od września 2014 r. Auto oczywiście po FL.
Ja zauważyłem tendencję taką, że jeżeli jest mokro, lub pada deszcz to światła strzelają do góry. Wyjeżdżając natomiast ze strefy deszczu, strefy mokrej, światła wracają do właściwej pozycji. Zdarzyło mi się jechać kilka kilometrów autostradą w deszczu, następnie wyjechałem z chmury na suchą nawierzchnię i światła po chwili wróciły do właściwej pozycji. Wynikałoby z tego to, że problem leży w sterowniku a nie czujniku tylnej osi.
Temat zgłaszałem w ASO w Katowicach, Mikołowie i Tychach a końcowo w GM. Ci pierwsi powiedzieli, że to problem z czujnikiem na tylnej osi. Po zgłoszeniu tematu GM, postanowili go wymienić (ASO w Mikołowie). Nic to nie dało. Po wymianie miałem w/w sytuację z deszczem. W Mikołowie przy którejś tam wizycie zakładali na czujnik reklamówkę, twierdząc, że jest nieszczelny, że jest to zalecenie GM.
Wrażenie mam takie, że GM nie wie gdzie leży problem, średnio się garnie do jego naprawienia, a te auta w zasadzie nie powinny zostać dopuszczone do ruchu.
Pozdrawiam
Piotrek
Niezelazny
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 29 paź 2015, o 18:35
Ostatnio: 21 gru 2015, o 20:29
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez Ast00n88 » 14 gru 2015, o 17:52

Witam,
Dostałem informację o kampanii na temat problemów z adaptacyjnymi reflektorami (AFL), na piątek mam umówioną wizytę i zobaczymy co tam nowego wgrają, ponieważ w moim przypadku (isia 2014.12) swiatła często świecą w górę i brak jakiejkolwiek reakcji na samopoziomowanie się. prawdopodonie GM uporał się z problemem i zobaczymy co z tego wyjdzie czy usterka zostanie usunięta. Pozdrawiam i napiszę po wizycie czy coś się zmieniło.
Avatar użytkownika
Ast00n88
Nowicjusz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 21 wrz 2015, o 21:56
Ostatnio: 14 gru 2015, o 21:53
Auto: Opel Insignia
Rok produkcji: 2014

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez tetar » 20 gru 2015, o 01:20

Eh, czyżby mnie to dopadło, rocznik 2009?
Ostatnio sporo padało i od ok 3 dni zauważam, że AFL dziwnie świecą tzn. mijania są wysokie, a drogowe jakby bardziej świeciły w prawo.
Dzisiaj miałem wieczorny wypad za miasto i gdy ruszyłem od razu zauważyłem, że światła wysoko świecą, a od jadących z przeciwka dostawałem strzały długimi.
Ale w moim przypadku są możliwe jeszcze 2 inne powody.
1. Schodzi mi powietrze z lewego tylnego koła może tu jest problem z poziomowaniem. Jednak gdy dopompuje koło to nie ma widocznej poprawy.
2. Parę dni temu jeden gość lekko wjechał mi tyłem w mój przód - być może to jest przyczyną?

Poza tym, chyba 4 lata temu miałem przypadek z przetartym przewodem czujnika położenia przy lewym tylnym kole (jeżeli dobrze pamiętam pojawił się komunikat od układu zawieszenia FlexRide) - światła też świeciły oślepiając.

Teraz piszecie o występujących uszkodzeniach samego czujnika - ten patent ASO z reklamówką jest żenujący!

Ast00n88, napisz co z tym update (kampania serwisowa jaki to numer/kod?) oprogramowania AFL! Jak jest po aktualizacji?

I jeszcze jedna sprawa, przyglądałem się soczewkom i...widzę różnice między lewą , a prawą.
Lewa soczewka ma większy i równomierny dystans (ok. 10mm) od otworu reflektora. Prawa nie jest symetryczna względem otworu - jest lekko przesunięta na zewnątrz (w prawo), a szczelina między krawędzią soczewki a otworem reflektora jest od ok. 5 (z prawej strony) do 10mm z lewej.
Być może jest to efekt wyłączenia auta w trakcie ruchu soczewki, ale dziwnie to wygląda.

Czy możecie sprawdzić i podzielić się opisowo jak wygląda symetria ustawienia soczewek w waszych autach? - na wyłączonych i włączonych światłach oraz koła ustawione na wprost! Czy też występuje jakaś asymetria w ustawieniu soczewek względem otworów reflektora?

Dodam jeszcze, że 3 lata temu miałem wymieniane "klosze" na nowe po kolizji, ale soczewki przełożone były ze starych - brudasy z ASO zostawili tłuste odciski palców na soczewkach, które prawdopodobnie powodują brak równomiernego świecenia lamp. Trzeba będzie to kiedyś jakoś wyjąć i oczyścić.
tetar
Nowicjusz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 mar 2015, o 23:19
Ostatnio: wczoraj, o 22:12
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez Engine » 20 gru 2015, o 20:19

Soczewki przy wyłączonym silniku są rozbieżne. Wynika to z funkcji AFL dotyczącej szerokiego święcenia przy niskich prędkościach. Tak samo jest jak odpalasz silnik i stoisz w miejscu. Dopiero po przekroczeniu chyba 30 km/h światła ustawiają się prosto.

Wysłane z Sony Xperia Z3 przez Tapatalk
Moje wozidło: Insignia by Engine
Moje prace: Motywy by Engine

Obrazek
Avatar użytkownika
Engine
Prezes ICP
 
Posty: 4299
Dołączył(a): 14 wrz 2014, o 10:53
Ostatnio: wczoraj, o 19:02
Lokalizacja: Poraj
Pochwały: 74
Auto: Insignia 2.0CDTi 4x4
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez KaMYk » 20 gru 2015, o 20:51

Przy wyłączonym silniku to jak u mnie na auto to ksenony nie świecą.
Dopiero odpalają na załączonym silniku. A w poz. II przełącznika, to święcą jak mijania bez AFL.
Avatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
 
Posty: 1491
Dołączył(a): 2 lis 2014, o 16:33
Ostatnio: dzisiaj, o 11:45
Lokalizacja: Płock
Pochwały: 16
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013

Re: Oślepianie światłami BiXenon (AFL) - Regulacja reflektor

Postprzez tetar » 21 gru 2015, o 08:49

Ja wiem, że przy wyłączonym silniku soczewki są "rozbieżne" i jak już sprawdzać to w pozycji II-giej świateł mijania.
Ale bardziej chodzi mi teraz o osadzenie soczewek - czy to jest typowa asymetria czy w moich lampach coś jest nie tak? W moim przypadku prawa soczewka jest jakby bardziej wysunięta do przodu natomiast szczelina między soczewką, a otworem soczewki w odbłyśniku jest mniejsza niż w lewej soczewce.

Poza tym zauważyłem na metalowym pierścieniu "trzymającym" prawą soczewką ślad dziwnego przetarcia (a może jakiś smar techniczny - między 6, a 9 godziną - używając terminologii lotniczej). Jakby przetarła sią o krawędź otworu w odbłyśniku.
tetar
Nowicjusz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 5 mar 2015, o 23:19
Ostatnio: wczoraj, o 22:12
Auto: Ins ST Sport
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: kjk12, marcin27061979 i 3 gości