Post
autor: tetar » 30 gru 2015, o 19:30
Dzisiaj byłem w serwisie OPLA z powodu "rozregulowania / oślepiania" AFL.
Wcześniej już pisałem, że jest dostepna aktualizacja oprogramowania wydana na początku grudnia (lub listopada).
Po diagnostyce okazało się, że wymagany jest update oprogramowania sterującego AFL.
Według serwisu nie odczytali błędów stwierdzajacych jakieś problemy np. z czujnikami poziomowania ksenonów lub FlexRaid. Podobno również nie dokonywali mechanicznej korekty ustawienia świateł (jak stwierdzili robi to elektronika! - ciekawe?).
Jakie mam wątpliwości? Takie, czy faktycznie zrobili update oprogramowania podłączając auto do głównego serwera w Russelshaim (nie robili tego przy pomocy płyty!)- mam wrażenie, że zbyt szybko to się udało - zwykle trwało długo!
Poza tym pierwsza opcja wskazana przez przyjmującego auto do serwisu to stwierdzenie, że koszt ustawienia świateł ok 25zł - zrozumiałem, że to kwota za mechaniczne ustawienie. Po naprawie stwierdzili, że mechanicznie się nie reguluje i dlatego było programowanie!
Przed wizytą podłączyłem opcom'a i miałem błędy (jeszcze nie zdążyłem wybadać co opisują):
U0121-03
P068A-00
B0000-71
U1519-00
Ale może się czepiam...
Niemniej, efekt tej wizyty w ASO jest pozytywny, światła zdecydowanie lepiej świecą tzn. na ustawieniu AUTO poszczególne "sceny" oświetlenia są właściwe i zdecydowanie lepiej niż było. Światła świacą niżej (na moje oko ok. 20cm niżej - jako pomiar przed i po naprawie rzut na ścianę, auto w odległosci ok. 7m do ściany). Przełączanie mijania->długie->mijania może nawet lepiej niż było - ale to piszę bez zdecydowanego przekonania.
Zobaczę jak będzie w trudnych warunkach drogowych (woda / śnieg / mróz). Mam ciągle obawy, że problemy mogą być w zawilgoconych czujnikach poziomowania lub instalacji.
Koszty wizyty w ASO za diagnostykę komputerową / ustawiernie świateł - po uwzględnieniu rabatu 10% = 144zł - voucher 100zł = do zapłaty 44zł brutto - to mi sie podoba!