--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Autoalarm

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piotr_Mk
Użytkownik
Posty: 216
Rejestracja: 12 lut 2015, o 23:12
Auto: brak
Rok produkcji: 2020
Miasto: Szczecin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Autoalarm

Post autor: Piotr_Mk » 10 mar 2016, o 23:02

radkor jutro lub w sobotę wstawię albo wyślę Tobie fotki co i jak

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Autoalarm

Post autor: radkor » 11 mar 2016, o 20:06

OK, dziękuję i czekam. :)

EDIT:
Jeśli chodzi o stałe +12V to znalazłem na rozpisce do Seo Perfect CAN: http://www.instalator.amt-alarmy.pl/ind ... 2009pl.pdf

Zasilanie +12V: niebieskie złącze (to samo, w którym jest kabel od CAN-L), gruby przewód czerwono biały.

Teraz potrzebuję w zasadzie informacji gdzie tam znajdę +12V po stacyjce, niezanikający przy rozruchu.

Awatar użytkownika
tylkospokojnie
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 6 mar 2016, o 21:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdansk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: tylkospokojnie » 21 mar 2016, o 11:17

Witam wszystkich,
Od nie dawna jestem posiadaczem używanej insigni r. 2009 kombi, czytając instrukcje przeczytałem ze dioda na desce rozdzielczej po zamknięciu samochodu powinna dawać znaki świetlne informujące o zamknięciu auta itd. natomiast u mnie ona wogóle się nie świeci. Czy tak ma być czy trzeba to jakoś aktywować ? nie wiem czy autoalarm mam włączony, nie wiem jak to sprawdzić....

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Autoalarm

Post autor: spiryt4 » 21 mar 2016, o 11:31

Jeśli nie masz alarmu to i dioda nic nie będzie sygnalizować.Jeśli nie masz czujników ruchu w podsufitce przy lampce to i alarmu nie będziesz miał.

Awatar użytkownika
tylkospokojnie
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 6 mar 2016, o 21:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdansk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: tylkospokojnie » 21 mar 2016, o 11:56

Dzięki, czyli wszystko jasne...

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Autoalarm

Post autor: radkor » 21 mar 2016, o 16:50

Alarm oczywiście możesz mieć ale dokładany. Fabryczny poznasz właśnie po diodzie "w grzybku" na podszybiu i czujkach ruchu w plastiku podsufitki. Alarm dokładany będzie miał dodatkowe czujniki ultradźwiękowe na słupkach A oraz syrenę pod maską. W fabrycznym czujniki są, jak napisano, w podsufitce a syrena w podszubiu.

Opis fabrycznego alarmu:
Opis i działanie układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą (CTD)
Uzbrojony układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą ma za zadanie zapobiec kradzieży zawartości pojazdu poprzez uruchomienie sygnału dźwiękowego i świateł zewnętrznych przez około 30 sekund przy wykryciu nieuprawnionego wejścia do pojazdu. Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą jednak nie ma wpływu na uruchomienie silnika.

Za nieuprawnione wejście można uznać poniższe przykłady zaistniałe przy uzbrojonym układzie zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą:

• Nieupoważnione wtargnięcie w obszarze pod pokrywą komory silnika

• Nieuprawnione wejście do przedziału tylnego

• Po otwarciu dowolnych drzwi bez użycia polecenia ODBLOKOWANIE z nadajnika układu zdalnego otwierania pojazdu

• Po ponownym podłączeniu akumulatora, jeśli akumulator został odłączony przez uzbrojony układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą

Części składowe układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą (CTD) to:

• Moduł elektroniczny nadwozia (BCM)

• Moduł odbiornika funkcji zdalnych/Odbiornik układu zdalnego otwierania pojazdu

• Wskaźnik bezpieczeństwa

• Wyłączniki alarmu otwarcia drzwi

• Wyłącznik alarmu otwarcia tylnego przedziału

• Wyłącznik alarmu otwarcia pokrywy komory silnika

Uzbrajanie układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą
Następująca procedura służy do uzbrajania układu:

Ustawić dźwignię zmiany biegów w położeniu P (parkowanie).
Wyłączyć zapłon.
Otworzyć dowolne drzwi.
Uwaga: Układ nie jest uzbrojony, jeśli drzwi są zamknięte ręcznie; do uzbrojenia układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą należy użyć wyłącznika elektrycznego zamka drzwi lub nadajnika systemu bezkluczowego dostępu.

Zamknąć drzwi za pomocą wyłącznika elektrycznego zamka drzwi lub przycisku LOCK na nadajniku. Układ jest w trybie oczekiwania i nie uruchomi zegara uzbrajania do momentu zamknięcia drzwi.
Układ rozpocznie sekwencję uzbrajania natychmiast po zamknięciu ostatnich drzwi. Jeśli do uzbrojenia układu po zamknięciu drzwi pojazdu użyto nadajnika systemu bezkluczowego dostępu, sekwencja uzbrajania rozpocznie się natychmiast po odebraniu przez nadajnik polecenia zamknięcia LOCK.
Podwójne kliknięcie polecenia LOCK na nadajniku systemu bezkluczowego dostępu do pojazdu obejdzie funkcję opóźnionego uzbrajania i narzuci uzbrojenie układu.
Jeśli pojazd jest wyposażony w zamki pasywne, pojazd rozpocznie sekwencję uzbrajania, kiedy nie będzie już wykrywany nadajnik systemu bezkluczowego dostępu do pojazdu.
Zamykanie pojazdu bez uzbrajania układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą
Zamykanie pojazdu może zostać przeprowadzone bez uzbrajania układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą. Użycie ręcznych zamków drzwi lub kluczyka do zamknięcia drzwi spowoduje zamknięcie pojazdu, ale nie spowoduje uzbrojenia układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą.

Rozbrajanie uzbrojonego układu/wyciszanie alarmu
Jeśli uzbrajanie układu zostało wywołane żądaniem z wyłącznika zamków elektrycznych drzwi lub nadajnika systemu bezkluczowego dostępu, należy układ rozbroić.

Uwaga: Odłączenie akumulatora lub wyciągnięcie bezpieczników nie wyłączy trybu uzbrojenia, ponieważ moduł BCM zapisuje w pamięci stan trybu układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą.

• Aby rozbroić układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą w trybie oczekiwania, należy wykonać jedną z poniższych czynności:

- Nacisnąć wyłącznik otwierania zamka elektrycznego.

- Nacisnąć przycisk UNLOCK nadajnika systemu bezkluczowego dostępu do pojazdu.

- Włożyć prawidłowy kluczyk do zapłonu i przełączyć w położenie ON.

• Aby rozbroić układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą w trybie uzbrojenia (bez zdarzenia) lub przy aktywowaniu (podczas zdarzenia alarmowego):

- Nacisnąć przycisk UNLOCK nadajnika systemu bezkluczowego dostępu do pojazdu.

- Włożyć prawidłowy kluczyk do zapłonu i przełączyć w położenie ON.

Opis obwodu układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą
Poniżej przedstawiono opis każdej części składowej układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą:

Moduł sterujący nadwozia
Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą jest wewnętrzną funkcją modułu BCM, która wykorzystuje dane szeregowe i informacje wejść wielu wyłączników w celu przeprowadzania funkcji zabezpieczenia przed kradzieżą. Kiedy moduł BCM wykrywa nieuprawnione wejście, aktywuje sygnały dźwiękowe i światła zewnętrzne. Moduł BCM obsługuje układ CTD w 4 podstawowych trybach układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą (rozbrojony, stan gotowości, uzbrojony i alarm). Te tryby opisano poniżej.

Moduł BCM utrzymuje układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą w trybie rozbrojenia do czasu wykrycia następujących warunków:
• Kluczyk wyłącznika zapłonu jest w położeniu OFF.

• Drzwi są zamknięte za pomocą wyłącznika elektrycznego zamka drzwi lub przycisku LOCK na nadajniku.

Moduł BCM wchodzi w tryb oczekiwania, kiedy wykrywane są powyższe warunki. Jeśli drzwi zostały już otwarte przy żądaniu trybu uzbrojenia, tryb oczekiwania nie uruchamia zegara, dopóki ostatnie drzwi nie są zamknięte.
Po zamknięciu ostatnich drzwi aktywowany jest zegar odliczający 15 sekund. Po odliczeniu tego czasu przez zegar, moduł BCM wchodzi w tryb uzbrojenia. Po tym czasie każde wymuszone wejście aktywuje tryb alarmu.
Po wykryciu przez moduł BCM wymuszonego wtargnięcia, moduł BCM przechodzi w tryb alarmu. Moduł BCM aktywuje sygnały dźwiękowe i światła zewnętrzne na 30 sekund. Po tym czasie następuje trzyminutowa przerwa w aktywności sygnału dźwiękowego. Jeśli nowe wtargniecie nie zostanie wykryte po tej przerwie, sygnał dźwiękowy nie jest już aktywny. Układ musi zostać rozbrojony lub warunek wtargnięcia skasowany po czasie przerwy, aby mógł wyjść z trybu alarmu.
Moduł odbiornika funkcji zdalnych/Odbiornik układu zdalnego otwierania pojazdu
System bezkluczowego dostępu do pojazdu może uzbroić i rozbroić układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą. Kiedy układ zdalnego otwierania pojazdu odbierze z nadajnika sygnał zamknięcia lub otwarcia drzwi, moduł układu zdalnego otwierania pojazdu wyśle komunikat do modułu BCM przez dane szeregowe celem wykonania odpowiedniej funkcji uzbrojenia/rozbrojenia.

Wskaźnik bezpieczeństwa
Dioda LED zabezpieczenia jest podświetlana na górnej tablicy przyrządów przez moduł elektroniczny nadwozia. Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą wykorzystuje wskaźnik bezpieczeństwa do informowania kierowcy o stanie wstępnym układu przez uzbrojeniem.

Wyłączniki alarmu otwarcia drzwi
Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą wykorzystuje wyłączniki alarmu otwarcia drzwi jako wskaźnik stanu do aktywowania alarmu. Wyłączniki alarmu otwarcia drzwi są monitorowane przez moduł elektroniczny nadwozia poprzez wejście dyskretne z każdego wyłącznika alarmu otwarcia drzwi. Jeśli moduł BCM odbierze sygnał wskazujący otwarcie drzwi w czasie uzbrojenia układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą, moduł BCM aktywuje alarm.

Wyłącznik alarmu otwarcia pokrywy komory silnika
Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą wykorzystuje wyłącznik alarmu otwarcia pokrywy silnika jako wskaźnik stanu do aktywowania alarmu. Moduł BCM monitoruje wyłącznik alarmu otwarcia pokrywy silnika poprzez wejście dyskretne z wyłącznika. Jeśli moduł BCM odbierze sygnał wskazujący otwarcie pokrywy silnika w czasie uzbrojenia układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą, moduł BCM aktywuje alarm.

Wyłącznik alarmu otwarcia tylnego przedziału
Układ zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą wykorzystuje wyłącznik alarmu otwarcia przedziału tylnego jako wskaźnik stanu do aktywowania alarmu. Moduł BCM monitoruje wyłącznik alarmu otwarcia przedziału tylnego poprzez wejście dyskretne z wyłącznika. Jeśli moduł BCM odbierze sygnał wskazujący otwarcie przedziału tylnego w czasie uzbrojenia układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą, moduł BCM aktywuje alarm.

Wejścia
Moduł BCM monitoruje następujące wejścia w ramach układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą:

• Wyłączniki alarmu otwarcia drzwi

• Przyciski zamykania i otwierania LOCK/UNLOCK nadajnika systemu zdalnego otwierania pojazdu; komunikat z modułu odbiornika funkcji zdalnej/Odbiornika zamka drzwi sterowania zdalnego.

• Stan immobilizera -- Moduł BCM wykorzystuje stan immobilizera do rozbrajania układu lub wyciszania alarmu po użyciu właściwego kluczyka pojazdu do rozruchu pojazdu.

• Wyłącznik alarmu otwarcia przedziału tylnego

• Wyłącznik alarmu otwarcia pokrywy silnika

Wyjścia
Moduł BCM steruje następujące elementy w ramach układu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą:

• Przekaźnik sygnału dźwiękowego

• Światła zewnętrzne

Awatar użytkownika
tylkospokojnie
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 6 mar 2016, o 21:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdansk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: tylkospokojnie » 21 mar 2016, o 18:02

Witam, nie mam zadnych czujnikow w podsufitce, niby wersja cosmo az dziwne, w ktorym miejscu pod maska powinna byc syrena ?
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, o 21:43 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad poprawnej pisowni - regulamin par. 5 pkt 8

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Autoalarm

Post autor: radkor » 21 mar 2016, o 20:18

Jeśli nie masz czujników w podsufitce to nie masz na 100% oryginalnego alarmu.
Jeśli masz alarm dokładany poza fabryką to lokalizacja syreny zależy już tylko od inwencji i pomysłowości instalatora.

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka

colbot
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 23 lis 2015, o 11:24
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Autoalarm

Post autor: colbot » 28 mar 2016, o 20:53

Witam, mam w insigni fabryczny autoalarm mop4a. Od jakiegoś czasu coś stało się z tym alarmem, to jest chyba się zawiesił. Przestała mrugać dioda alarmu i w ogóle alarm się nie załącza. Proszę o pomoc w kwestii wskazania w jaki sposób można zrestartowac ten alarm.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Autoalarm

Post autor: Zbyszek01 » 28 mar 2016, o 21:07

Odłącz aku na kilkanaście min.
Insignia MY2012

colbot
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 23 lis 2015, o 11:24
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Autoalarm

Post autor: colbot » 31 mar 2016, o 19:15

Dzięki,odłączenie akumulatora pomogło. Alarm zaczął działać.

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Autoalarm

Post autor: radkor » 15 kwie 2016, o 13:31

No więc kilka dni temu dołożyłem akcesoryjny alarm CAN (Ampio Mini).
Auto do tej pory nie spłonęło więc chyba się udało. ;)
Wspomniane +12 V "po stacyjce" wziąłem z kostki stacyjki. Pierwszy przewód z brzegu, bodajże fioletowy.
Pozostałe kable (+12V, masa, CAN, sterowanie awaryjnych) z zielonej wtyczki pod skrzynką bezpieczników.
Przejście kabla syreny pod maskę przez otwór linki maski w podszybiu pod wycieraczkami.
Mocowanie syrenki do pasa przedniego.

titanium
Użytkownik
Posty: 134
Rejestracja: 18 cze 2015, o 21:01
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Autoalarm

Post autor: titanium » 15 kwie 2016, o 23:42

Raczej niebieskiej, tej środkowej. Od góry patrząc jest zielona , niebieska , biała.
Podłączałeś blokadę odjazdu ?

Awatar użytkownika
radkor
Użytkownik
Posty: 721
Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Autoalarm

Post autor: radkor » 16 kwie 2016, o 15:24

Sorry, niebieska. Między białą a zieloną. Blokady na razie nie podłączałem.

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: switek3 » 15 maja 2016, o 15:34

Mam pytanko - mam czujniki przy słupkach i sprawdzałem alarm (otwarte okna i wkładana ręka) i pika tylko cichutko i pojedynczo. O co chodzi? Nie działa alarm, coś się stało? Wszystko inne - ok. A poza tym przy kierownicy miga dioda alarmu

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Autoalarm

Post autor: Zbyszek01 » 15 maja 2016, o 15:39

Jak czujniki przy słupkach to chyba nie jest to oryginalny alarm, dioda migająca przy kierownicy zamiast centralnie pod szybą to też wskazuje na nieoryginalny.
Insignia MY2012

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: switek3 » 15 maja 2016, o 15:43

No tyle zdążyłem przeczytać powyżej. Ale co dalej?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Autoalarm

Post autor: Zbyszek01 » 15 maja 2016, o 15:56

Jak twardy reset (odłączenie aku) nie pomoże to przy takich nieoryginalnych tylko jakiś elektryk/elektronik pomoże.
A pytałeś poprzedniego właściciela? Może udzieli informacji kto to zakładał i gdzie?
Insignia MY2012

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Autoalarm

Post autor: switek3 » 15 maja 2016, o 17:56

To jest auto poleasingowe, to może być ciężko :D

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Autoalarm

Post autor: Zbyszek01 » 15 maja 2016, o 18:17

Na telefon prawdopodobnie nic nie załatwisz, warto spróbować podjechać jak nie masz daleko a wtedy może jakaś dobra dusza poszuka w archiwum księgowości rachunku za zakładanie tego alarmu.

tapatalk.... na H60-L02
Insignia MY2012

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”