--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Wyjeżdzam na 2miesiące i mam pytanie, czy mozna odpiac bez problemow na ten okres akumulator z auta? Pamietam jak go zmienialem to nic sie nie pokasowalo a czy po takim czasie beda jakies problemy?
Ostatnio zmieniony 4 mar 2018, o 10:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Prostownik z lidla ma 3,5 A prąd ładowania i jest za mały do aku naszej pojemności .
80 Ah powinno sie ładować prądem 1/ 10 pojemności , czyli 8A . Oczywiście w miarę naładowania spada pobór prądu 6-4-2A a wzrasta napięcie i przy poziomie 18 volt (+/- 1) oznacza , że aku jest w pełni naładowany.
Ten z lidla gdy wskazywał diodą zieloną Full zmierzyłem napiecie i było 13,7 V
Niestety on nie odsiarczy i nie naładuje w pełni naszego aku czyli gęstość elektrolitu nie wróci .
Myślę , że zaprojektowany układ ładowania w isiach jest niedoskonały / wadliwy , możliwe , że umyślnie by zarabiał serwis .
Dla wszystkich którzy powtarzają tę mantrę , że francuzkie to szrott, Nie kupuj na F to przedstawię wam ,że aku o pojemności 70 AH kręcił 1,9 dci przez 10 lat ( od 2005 do sprzedaży 20015) był to made in Renault , a wspomagany był alternatorem 150 Ah chłodzonym cieczą.
Pojazd miał w podłodze 6 kanałów wentylatorów do nadmuchu kabiny ,miał też szybkie grzanie , czyli dużo wiecej niż isia , a aku miał mniejszy .
Stosowanie zbyt dużej pojemności sprawia że będzie nie doładowany zwłaszcza jeżdżąc na krótkich odcinkach
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
80 Ah powinno sie ładować prądem 1/ 10 pojemności , czyli 8A . Oczywiście w miarę naładowania spada pobór prądu 6-4-2A a wzrasta napięcie i przy poziomie 18 volt (+/- 1) oznacza , że aku jest w pełni naładowany.
Ten z lidla gdy wskazywał diodą zieloną Full zmierzyłem napiecie i było 13,7 V
Niestety on nie odsiarczy i nie naładuje w pełni naszego aku czyli gęstość elektrolitu nie wróci .
Myślę , że zaprojektowany układ ładowania w isiach jest niedoskonały / wadliwy , możliwe , że umyślnie by zarabiał serwis .
Dla wszystkich którzy powtarzają tę mantrę , że francuzkie to szrott, Nie kupuj na F to przedstawię wam ,że aku o pojemności 70 AH kręcił 1,9 dci przez 10 lat ( od 2005 do sprzedaży 20015) był to made in Renault , a wspomagany był alternatorem 150 Ah chłodzonym cieczą.
Pojazd miał w podłodze 6 kanałów wentylatorów do nadmuchu kabiny ,miał też szybkie grzanie , czyli dużo wiecej niż isia , a aku miał mniejszy .
Stosowanie zbyt dużej pojemności sprawia że będzie nie doładowany zwłaszcza jeżdżąc na krótkich odcinkach
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Ja bym odłączył. Czy na 1 h czy na 72 h to to samo.pawelus668 pisze:Wyjeżdzam na 2miesiące i mam pytanie, czy mozna odpiac bez problemow na ten okres akumulator z auta? Pamietam jak go zmienialem to nic sie nie pokasowalo a czy po takim czasie beda jakies problemy?
Insignia MY2012
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
nie większym niż 10% pojemności (przy AGM są inne zasady)Bodex pisze:80 Ah powinno sie ładować prądem 1/ 10 pojemności , czyli 8A
Bodex pisze:Stosowanie zbyt dużej pojemności sprawia że będzie nie doładowany zwłaszcza jeżdżąc na krótkich odcinkach
pod warunkiem, że do malucha upchniesz aku od TIRa
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Bodex, a ile ma mieć naładowany akumulator jak 13,7 to zamało? Prąd ładowania jest określony jak max 1/10 pojemności. Miałem kiedyś taki prostownik co miał 14A, ale wtedy odpalałem na nim malucha zimą.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Napięcie na biegunach w granicach 17,5 Volt +/- 1 Volt w przypadku prostowników stałych transformatorowych wtedy aku jest 100 % naładowany .P405 pisze:Bodex, a ile ma mieć naładowany akumulator jak 13,7 to zamało? Prąd ładowania jest określony jak max 1/10 pojemności. Miałem kiedyś taki prostownik co miał 14A, ale wtedy odpalałem na nim malucha zimą.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Być może te z lidla procesorowe same zmniejszają napięcie ?
Ale 3,5 A to za mało , podładuje owszem ale nie ma tego kopa i elektrolit nie złapie gęstości ,a utrzymywanie takiego stanu dłuższy czas spowoduje nie odwaracalne procesy zasiarczenia i już ta sprawność nie wróci .
Dobrym sprawdzonym sposobem jest uzupełniać poziom ( jeśli są korki ) elektrolitem nie wodą destylowaną.
Trochę go wzmocni zwłaszcza taki starszy.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Od jelcza ? daj fotę co to za diabeł ?Zbyszek01 pisze:Ja mam w garażu prostownik 24A
Taki mieliśmy w woju w Darłówku na lotnisku do agregatów 2,4 KW . 28 lat temu
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Mam jeszcze większy (85A) jakbyś był ciekawy a stosuję do ładowania dużo większego aku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
W przypadku obecnych akumulatorów to niedopuszczalne, ponieważ dojdzie do uszkodzenia płyt przy dłuższym ładowaniu stałym napięciem ! Owszem stosuje się takie napięcia do ładowania mocno rozładowanych akumulatorów lecz są to napięcia impulsowe i tylko w początkowym okresie ładowania.Napięcie na biegunach w granicach 17,5 Volt +/- 1 Volt w przypadku prostowników stałych transformatorowych wtedy aku jest 100 % naładowany .
Nie jest to dobry pomysł i na pewno to nie wzmocni akumulatora !Dobrym sprawdzonym sposobem jest uzupełniać poziom ( jeśli są korki ) elektrolitem nie wodą destylowaną. Trochę go wzmocni zwłaszcza taki starszy.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Te małe automatyczne mają opcję zimową i wtedy jest to 14,7 V. Po naładowaniu takim małym sprawdziliśmy profesjonalnym testerem i było 100 %. Czasy się zmieniają nie musi już być prostownik jak szafa żeby naładować.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Pszczyna
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Prostownik z Lidla też naładuje prądem 3.5A .Po prostu trzeba dłużej ładować.Mniejszy prąd ładowania nie szkodzi akumulatorowi.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
70 Ah ładowane 3,5A to 20 h czasu
Wysłane z iPhone 7+
Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Pszczyna
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Ale chyba lepiej ładować 20h jeżeli ktoś ma taki niż kupować następny prostownik, który i tak używany jest raczej sporadycznie.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Tak czasy się zmieniły i akumulatory też ! kiedyś akumulator jak się gotował(gazował) w czasie ładowania to było ok ponieważ miał duże, mocne płyty(ciężkie) a dzisiejszy(ekonomia i większa sprawność rozruchowa) szybko padnie przy takim traktowaniu. Po każdym takim ładowaniu a już przy odpaleniu na kable drastycznie spada pojemność akumulatora co skraca czas jego użytkowania.
Dlatego dziś do współczesnych akumulatorów należy używać prostowników automatycznych i zdać się na jego nastawy ładowania
ale to oszczędność kasy ponieważ dłużej posłuży !70 Ah ładowane 3,5A to 20 h czasu
Dlatego dziś do współczesnych akumulatorów należy używać prostowników automatycznych i zdać się na jego nastawy ładowania
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Tak jak piszesz, inne aku i inne (impulsowe) ładowarki. Czas się skraca ale i długość użytkowania też.
Co stary prostownik z regulacją A to dla mnie najlepszy, nie zamienię na inny
Wysłane z iPhone 7+
Co stary prostownik z regulacją A to dla mnie najlepszy, nie zamienię na inny
Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Dziś aku sprawił mi psikusa. Wyjechałem autem z myjni, na parking i mikrofibrą jadę do sucha. Po 20 min próbuję odpalić a tu kicha - ledwie coś pyka zamiast zakręcić rozrusznikiem. Na woltomierzu 10V. Po kilku próbach już tylko 9V a po chwili nawet zegary się nie zapalały. Przyjechało assistance, gość podpiął boostera i po 2 minutach autko już normalnie zapaliło. Jest ładowanie, napięcie >14V przy zapalonym, przy wyłączonym >12V, odpala od kopa za każdym razem. Co to było - nie wiem. Jedno wiem - jutro szukam nowego akumulatora
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Może jakieś zwarcie przy myciu auta? Może jeszcze nie czas na zmianę?
Insignia MY2012
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Klemy oczywiście sprawdziłem jako pierwsze, a co do ewentualnego zwarcia w instalacji... racja, wykluczyć tego nie można.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/