--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

ODPOWIEDZ
pawelus668
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 29 mar 2016, o 22:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: pawelus668 » 4 mar 2018, o 02:24

Wyjeżdzam na 2miesiące i mam pytanie, czy mozna odpiac bez problemow na ten okres akumulator z auta? Pamietam jak go zmienialem to nic sie nie pokasowalo a czy po takim czasie beda jakies problemy?
Ostatnio zmieniony 4 mar 2018, o 10:48 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Bodex

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Bodex » 4 mar 2018, o 07:00

Prostownik z lidla ma 3,5 A prąd ładowania i jest za mały do aku naszej pojemności .
80 Ah powinno sie ładować prądem 1/ 10 pojemności , czyli 8A . Oczywiście w miarę naładowania spada pobór prądu 6-4-2A a wzrasta napięcie i przy poziomie 18 volt (+/- 1) oznacza , że aku jest w pełni naładowany.

Ten z lidla gdy wskazywał diodą zieloną Full zmierzyłem napiecie i było 13,7 V

Niestety on nie odsiarczy i nie naładuje w pełni naszego aku czyli gęstość elektrolitu nie wróci .

Myślę , że zaprojektowany układ ładowania w isiach jest niedoskonały / wadliwy , możliwe , że umyślnie by zarabiał serwis .

Dla wszystkich którzy powtarzają tę mantrę , że francuzkie to szrott, Nie kupuj na F to przedstawię wam ,że aku o pojemności 70 AH kręcił 1,9 dci przez 10 lat ( od 2005 do sprzedaży 20015) był to made in Renault , a wspomagany był alternatorem 150 Ah chłodzonym cieczą.

Pojazd miał w podłodze 6 kanałów wentylatorów do nadmuchu kabiny ,miał też szybkie grzanie , czyli dużo wiecej niż isia , a aku miał mniejszy .
Stosowanie zbyt dużej pojemności sprawia że będzie nie doładowany zwłaszcza jeżdżąc na krótkich odcinkach

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 4 mar 2018, o 07:09

pawelus668 pisze:Wyjeżdzam na 2miesiące i mam pytanie, czy mozna odpiac bez problemow na ten okres akumulator z auta? Pamietam jak go zmienialem to nic sie nie pokasowalo a czy po takim czasie beda jakies problemy?
Ja bym odłączył. Czy na 1 h czy na 72 h to to samo.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 974
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: zubek » 4 mar 2018, o 09:11

Bodex pisze:80 Ah powinno sie ładować prądem 1/ 10 pojemności , czyli 8A
o:o nie większym niż 10% pojemności (przy AGM są inne zasady)
Bodex pisze:Stosowanie zbyt dużej pojemności sprawia że będzie nie doładowany zwłaszcza jeżdżąc na krótkich odcinkach

o:o pod warunkiem, że do malucha upchniesz aku od TIRa

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: P405 » 4 mar 2018, o 09:18

Bodex, a ile ma mieć naładowany akumulator jak 13,7 to zamało? Prąd ładowania jest określony jak max 1/10 pojemności. Miałem kiedyś taki prostownik co miał 14A, ale wtedy odpalałem na nim malucha zimą.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 4 mar 2018, o 09:21

Ja mam w garażu prostownik 24A :P
Insignia MY2012

Bodex

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Bodex » 5 mar 2018, o 03:35

P405 pisze:Bodex, a ile ma mieć naładowany akumulator jak 13,7 to zamało? Prąd ładowania jest określony jak max 1/10 pojemności. Miałem kiedyś taki prostownik co miał 14A, ale wtedy odpalałem na nim malucha zimą.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Napięcie na biegunach w granicach 17,5 Volt +/- 1 Volt w przypadku prostowników stałych transformatorowych wtedy aku jest 100 % naładowany .
Być może te z lidla procesorowe same zmniejszają napięcie ?
Ale 3,5 A to za mało , podładuje owszem ale nie ma tego kopa i elektrolit nie złapie gęstości ,a utrzymywanie takiego stanu dłuższy czas spowoduje nie odwaracalne procesy zasiarczenia i już ta sprawność nie wróci .

Dobrym sprawdzonym sposobem jest uzupełniać poziom ( jeśli są korki ) elektrolitem nie wodą destylowaną.
Trochę go wzmocni zwłaszcza taki starszy.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Bodex » 5 mar 2018, o 03:38

Zbyszek01 pisze:Ja mam w garażu prostownik 24A :P
Od jelcza ? ObrazekObrazek daj fotę co to za diabeł ?

Taki mieliśmy w woju w Darłówku na lotnisku do agregatów 2,4 KW . 28 lat temu Obrazek

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 5 mar 2018, o 05:12

Mam jeszcze większy (85A) jakbyś był ciekawy a stosuję do ładowania dużo większego aku ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: grzegorz13 » 5 mar 2018, o 09:27

Napięcie na biegunach w granicach 17,5 Volt +/- 1 Volt w przypadku prostowników stałych transformatorowych wtedy aku jest 100 % naładowany .
W przypadku obecnych akumulatorów to niedopuszczalne, ponieważ dojdzie do uszkodzenia płyt przy dłuższym ładowaniu stałym napięciem ! Owszem stosuje się takie napięcia do ładowania mocno rozładowanych akumulatorów lecz są to napięcia impulsowe i tylko w początkowym okresie ładowania.
Dobrym sprawdzonym sposobem jest uzupełniać poziom ( jeśli są korki ) elektrolitem nie wodą destylowaną. Trochę go wzmocni zwłaszcza taki starszy.
Nie jest to dobry pomysł i na pewno to nie wzmocni akumulatora !

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: P405 » 5 mar 2018, o 09:47

Te małe automatyczne mają opcję zimową i wtedy jest to 14,7 V. Po naładowaniu takim małym sprawdziliśmy profesjonalnym testerem i było 100 %. Czasy się zmieniają nie musi już być prostownik jak szafa żeby naładować.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

WODNIK111
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Pszczyna
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: WODNIK111 » 5 mar 2018, o 10:09

Prostownik z Lidla też naładuje prądem 3.5A .Po prostu trzeba dłużej ładować.Mniejszy prąd ładowania nie szkodzi akumulatorowi.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 5 mar 2018, o 10:12

70 Ah ładowane 3,5A to 20 h czasu


Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012

WODNIK111
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 16 lip 2017, o 11:03
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2013
Miasto: Pszczyna
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: WODNIK111 » 5 mar 2018, o 10:35

Ale chyba lepiej ładować 20h jeżeli ktoś ma taki niż kupować następny prostownik, który i tak używany jest raczej sporadycznie.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: grzegorz13 » 5 mar 2018, o 11:33

Tak czasy się zmieniły i akumulatory też ! kiedyś akumulator jak się gotował(gazował) w czasie ładowania to było ok ponieważ miał duże, mocne płyty(ciężkie) a dzisiejszy(ekonomia i większa sprawność rozruchowa) szybko padnie przy takim traktowaniu. Po każdym takim ładowaniu a już przy odpaleniu na kable drastycznie spada pojemność akumulatora co skraca czas jego użytkowania.
70 Ah ładowane 3,5A to 20 h czasu
ale to oszczędność kasy ponieważ dłużej posłuży !
Dlatego dziś do współczesnych akumulatorów należy używać prostowników automatycznych i zdać się na jego nastawy ładowania

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 5 mar 2018, o 11:38

Tak jak piszesz, inne aku i inne (impulsowe) ładowarki. Czas się skraca ale i długość użytkowania też.
Co stary prostownik z regulacją A to dla mnie najlepszy, nie zamienię na inny :)


Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6061
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: yerry » 12 mar 2018, o 00:02

Dziś aku sprawił mi psikusa. Wyjechałem autem z myjni, na parking i mikrofibrą jadę do sucha. Po 20 min próbuję odpalić a tu kicha - ledwie coś pyka zamiast zakręcić rozrusznikiem. Na woltomierzu 10V. Po kilku próbach już tylko 9V a po chwili nawet zegary się nie zapalały. Przyjechało assistance, gość podpiął boostera i po 2 minutach autko już normalnie zapaliło. Jest ładowanie, napięcie >14V przy zapalonym, przy wyłączonym >12V, odpala od kopa za każdym razem. Co to było - nie wiem. Jedno wiem - jutro szukam nowego akumulatora :)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Zbyszek01 » 12 mar 2018, o 04:58

Może jakieś zwarcie przy myciu auta? Może jeszcze nie czas na zmianę?
Insignia MY2012

Kub@
Użytkownik
Posty: 534
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: Kub@ » 12 mar 2018, o 06:05

Może luźne/brudne klemy ;)

Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6061
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 85 razy
Kontakt:

Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy

Post autor: yerry » 12 mar 2018, o 07:47

Klemy oczywiście sprawdziłem jako pierwsze, a co do ewentualnego zwarcia w instalacji... racja, wykluczyć tego nie można.
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”