--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3043
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Podłączył bym ładowarkę a potem obserwował poprzez aplikację kol Ping co tam wskazuje. Kupić to nie problem ale jak dobry ?
Wysłane z iPhone 7+
Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Naładuj go na full i sprawdź gęstość elektrolitu , jeśli mała to dostał wiele mikrozwarć i to proces nie odwracalny tzw zasiarczenie , można go ożywić trochę dolewając elektrolitu.
Teraz sa aku na 2 lata i nowy.
Fabryce musi rosnąć sprzedaż , nie ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Teraz sa aku na 2 lata i nowy.
Fabryce musi rosnąć sprzedaż , nie ?
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
- yerry
- Prezes ICP
- Posty: 6061
- Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 85 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Dobrze radzicie, też najpierw naładować sugerował gość w sklepie. Ale po tym jak znów musiałem wzywać pomoc i tym razem nie odbyło się za pomocą samego boostera (trzeba było zrobić równoległy układ booster+kable) , czara goryczy się przelała. Jak tylko uruchomiłem autko to zajechałem po nowy (Varta Blue Dynamic E43)
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/
https://insipro.pl/
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3043
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
U mnie 2 lata i dwa miesiące, padł od razu jak rano jechałem do pracy było ok a z pracy kable.
Wysłane z iPhone 7+
Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Możesz uściślić co masz na myśli ? mikrozwarcie prowadzi zawsze go rozerwania akumulatora i nie ma nic wspólnego z zasiarczeniem ! to dwa różne zjawiska ! Ale może się nie znam ! dlatego wyjaśnij mi to !jeśli mała to dostał wiele mikrozwarć i to proces nie odwracalny tzw zasiarczenie
- barzyk55@gmail.com
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 paź 2016, o 09:13
- Auto: opel
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kluczbork
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Witam.
Mam ostatnio problem z silnikiem 1.4 turbo auto jest w gazie nie fabrycznym.Była rok temu wgrana nowa mapa zwieszającą moc silnika. Auto sprawowało sie super.Od jakiegoś czasu swiruje to znaczy spadek mocy, czasami wchodzi w tryb awaryjny i też jest odczuwalny spadek.na wyższych obrotach zarywa później przymula. Wymieniłem już
Elektrozawór Turbo
Elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa
Czujnik podciśnienia kolektora ssącego
Swiece
Filtry
Po podłączeniu do komputera nie ma błędów. Od czasu do czasu pokazują się informacje typu Wykryto próbę włamania,
Sprawdź system esp ,Brak płynu spryskiwaczy,Sprawdź układ wspomagania itp. Czy ktoś może mi pomóc.
Czy powodem takich anomalii może być akumulator?Mimo ze auto pali na dotyk.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Seba
Mam ostatnio problem z silnikiem 1.4 turbo auto jest w gazie nie fabrycznym.Była rok temu wgrana nowa mapa zwieszającą moc silnika. Auto sprawowało sie super.Od jakiegoś czasu swiruje to znaczy spadek mocy, czasami wchodzi w tryb awaryjny i też jest odczuwalny spadek.na wyższych obrotach zarywa później przymula. Wymieniłem już
Elektrozawór Turbo
Elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa
Czujnik podciśnienia kolektora ssącego
Swiece
Filtry
Po podłączeniu do komputera nie ma błędów. Od czasu do czasu pokazują się informacje typu Wykryto próbę włamania,
Sprawdź system esp ,Brak płynu spryskiwaczy,Sprawdź układ wspomagania itp. Czy ktoś może mi pomóc.
Czy powodem takich anomalii może być akumulator?Mimo ze auto pali na dotyk.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Seba
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Wymień akumulator, sprawdź przewód od masy.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Witam
Mamy problem z nasza insignia 2.0 cdti 2013.
Od pewnego czasu przestal dzialac start-stop pozniej zaczal wariowac czujnik parkowania ale myslelismy ze gdzies moze woda sie dostala .Pewnego pieknego popoludnia wjezdzajac na utostrade na liczniku 60 zaczynaja pojawiac sie komunikaty awaria ESP a to awaria samochodu itp.w pewnym momencie tak jakby cos walnelo myslelismy ze opona auto piszczy , przestalo dzialac wspomaganie i inne podzespoly.Maz zgasil silnik i dupa auto nie odpala po przekreceniu kluczyka sa kontrolki +blad ESP ale rozrusznik ani drgnie.Bagaznik zablokowany nie mozna otworzyc laweta i do mechanika sprawdzal wszystko podejrzenie BCM tydzien stalo bez wiesci pozytywnych czarna magia bo komputer laczyl sie tylko z ABS vaxuall sprawdzal to samo BCM.cholowanie do nastepnego tym razem elekromechanik sprawdza BCM dziala ESP dziala jest ok ale BCM nie laczy sie z ESP masakra cy jest mozliwe ze to ladowanie bo mamy juz dosc trzy tyg.auto stoi i nikt nie wie co jest grane.jeszcze pierwszy mech .mowi ze nie dziala nawet reczny zaciaga ale zaraz sam sie opuszcza teraz drugi mowi ze podladowal aku i reczny dziala tylko do tego sami doszlismy pomocy!!!
Mamy problem z nasza insignia 2.0 cdti 2013.
Od pewnego czasu przestal dzialac start-stop pozniej zaczal wariowac czujnik parkowania ale myslelismy ze gdzies moze woda sie dostala .Pewnego pieknego popoludnia wjezdzajac na utostrade na liczniku 60 zaczynaja pojawiac sie komunikaty awaria ESP a to awaria samochodu itp.w pewnym momencie tak jakby cos walnelo myslelismy ze opona auto piszczy , przestalo dzialac wspomaganie i inne podzespoly.Maz zgasil silnik i dupa auto nie odpala po przekreceniu kluczyka sa kontrolki +blad ESP ale rozrusznik ani drgnie.Bagaznik zablokowany nie mozna otworzyc laweta i do mechanika sprawdzal wszystko podejrzenie BCM tydzien stalo bez wiesci pozytywnych czarna magia bo komputer laczyl sie tylko z ABS vaxuall sprawdzal to samo BCM.cholowanie do nastepnego tym razem elekromechanik sprawdza BCM dziala ESP dziala jest ok ale BCM nie laczy sie z ESP masakra cy jest mozliwe ze to ladowanie bo mamy juz dosc trzy tyg.auto stoi i nikt nie wie co jest grane.jeszcze pierwszy mech .mowi ze nie dziala nawet reczny zaciaga ale zaraz sam sie opuszcza teraz drugi mowi ze podladowal aku i reczny dziala tylko do tego sami doszlismy pomocy!!!
Ostatnio zmieniony 27 cze 2018, o 13:09 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Poszukaj dobrego elektryka ponieważ nikt Ci nie pomoże poprzez złotą radę ! to co piszesz może świadczyć o uszkodzeniu akumulatora lub alternatora ! Dobry elektryk zacznie od sprawdzenia błędów i napięć akumulatora bo to podstawa a z tego co piszesz to teraz twoi mechanicy wróżą z fusów ! Tak Ci nikt nie naprawi auta
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Myślę, że może być coś na rzeczy, choć pewnie mechaniki sprawdzili alternator i pasekZaba12345 pisze: ↑27 cze 2018, o 08:00czy jest mozliwe ze to ladowanie bo mamy juz dosc trzy tyg.auto stoi i nikt nie wie co jest grane.jeszcze pierwszy mech .mowi ze nie dziala nawet reczny zaciaga ale zaraz sam sie opuszcza teraz drugi mowi ze podladowal aku i reczny dziala tylko do tego sami doszlismy pomocy!!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
- Auto: srinavturbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Taka historia moja trochę z innej beczki, ale rzucił mi się w oczy ten brak komunikacji z BCM i błąd TC… jakiś czas temu zostawiłem moją iśkę w warsztacie na typowo mechaniczną naprawę auto postało tydzień w oczekiwaniu na części po złożeniu do kupy auto nie odpala ,napięcie jest wszystko działa żadnych błędów tylko właśnie to brak komunikacji z BCM i błąd TC ,co ciekawe absolutnie nic nie było robione z elektryką sprawdzone i przeczyszczone wszystkie kostki wtyczki i nic podejrzenie BCM padł ale dlaczego nikt nie wie … ostatni pomysł ostatnia nadzieja sprawdzić i przeczyścić wszystkie masy mimo iż wyglądały dobrze tylko jedna przy rozruszniku troszkę zaśniedziała minimalny nalot tak z zewnątrz i po tej operacji auto jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki ożyło wrócił kontakt z BCM i wszystko zaczęło śmigać i śmiga do dziś . Także moja rada sprawdzić wszystkie masy na silniku .Insignia jest bardzo czuła na tym punkcie przynajmniej moja
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Trochę odkopie temat.
Mam chyba problem z aku/alternatorem. Problem jest następujący... Jadąc w nocy zauważyłem że światła mijania raz na jakiś czas przygasają jednak nie wtedy kiedy jadę normalnie jednostajnie głównie to się dzieje jak mocniej przyhamuję lub ruszam. Dziś podłączyłem elm, odpaliłem zapłon wszystkie odbiorniki prądu off napięcie na aku pokazało 11.1-2V. Coś przymało. Jadąc do pracy miałem ciągle apkę otwartą i przyglądałem się jakim to prądem jest ładowany aku. Całą drogę zakres wahał się od 13.8 - 14.1 V. Teoretycznie więc ładowanie wygląda w miarę ok. O i jeszcze jedna sprawa dziś jadąc radio nie chciało się włączyć, wyświetlacz jego też był martwy( zdarza się też że radio świruję i słuchając mp3 z cd nagle zaczyna przełączać w aux i cd i tak w kółko), a włączając kierunki nie było słychać ich cykania. Dopiero po 4km jak zgasiłem i ponownie odpaliłem wróciło to do normy. Czy wywalony akumulator może robić takie problemy? czy raczej alternator/regulator napięcia będzie do zmiany?
Mam chyba problem z aku/alternatorem. Problem jest następujący... Jadąc w nocy zauważyłem że światła mijania raz na jakiś czas przygasają jednak nie wtedy kiedy jadę normalnie jednostajnie głównie to się dzieje jak mocniej przyhamuję lub ruszam. Dziś podłączyłem elm, odpaliłem zapłon wszystkie odbiorniki prądu off napięcie na aku pokazało 11.1-2V. Coś przymało. Jadąc do pracy miałem ciągle apkę otwartą i przyglądałem się jakim to prądem jest ładowany aku. Całą drogę zakres wahał się od 13.8 - 14.1 V. Teoretycznie więc ładowanie wygląda w miarę ok. O i jeszcze jedna sprawa dziś jadąc radio nie chciało się włączyć, wyświetlacz jego też był martwy( zdarza się też że radio świruję i słuchając mp3 z cd nagle zaczyna przełączać w aux i cd i tak w kółko), a włączając kierunki nie było słychać ich cykania. Dopiero po 4km jak zgasiłem i ponownie odpaliłem wróciło to do normy. Czy wywalony akumulator może robić takie problemy? czy raczej alternator/regulator napięcia będzie do zmiany?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Zanim zaczniesz procedurę zakupu aku, odłącz go najpierw na >15 minut od auta. Może być, że elektronika się potraciła i po ponownym podłączeniu będzie ok. Jeśli nie, to ponownie odłacz aku i naładuj go prostownikiem. Jak dalej będzie chała, to wtedy dopiero myśl o zakupie.
Problem może dotyczyć zużytego alternatora. Zazwyczaj wtedy są jeszcze dodatkowe odgłosy pod maską. Ładowanie jak sam pisałeś wygląda ok, ale przy obciążeniu może już nie wydalać. Wtedy regeneracja alternatora powinna załatwić sprawę.
Problem może dotyczyć zużytego alternatora. Zazwyczaj wtedy są jeszcze dodatkowe odgłosy pod maską. Ładowanie jak sam pisałeś wygląda ok, ale przy obciążeniu może już nie wydalać. Wtedy regeneracja alternatora powinna załatwić sprawę.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
A i zapomniałem dodać jak z zapłonu > odpalałem to napięcie momentem spadło do 6.8 V. Myślałem właśnie aby naładować akumulator i zobaczyć czy trzyma napięcie przez weekend i tak nie planuje nigdzie jeździć więc od pt do pn byłoby widać czy prąd uciekł gdzieś jak auto po prostu sobie stało.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Spadek napięcia przy odpalaniu będzie zawsze, tylko nie wiem czy aż tak duży. Nigdy na to nie zwracałem uwagi
Nie napisałeś ile lat ma Twój aku. Jeśli jest od nowości, to jest duża szansa, że na niego już czas.
W celu sprawdzenia prądu rozruchowego możesz spróbować podjechać do sklepu sprzedającego akumulatory. Powinni mieć taki przyrząd do sprawdzania (opornica Lewanda) - myślę, że za "dychu" Ci to sprawdzą
Nie napisałeś ile lat ma Twój aku. Jeśli jest od nowości, to jest duża szansa, że na niego już czas.
W celu sprawdzenia prądu rozruchowego możesz spróbować podjechać do sklepu sprzedającego akumulatory. Powinni mieć taki przyrząd do sprawdzania (opornica Lewanda) - myślę, że za "dychu" Ci to sprawdzą
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Właśnie nie wiem ile ma lat kupiłem go z Vartą Silver. A organoleptycznie niestety się go nie oceni. Jutro spróbuję zadzwonić do znajomego elektryka, może uda się mnie gdzieś w między czasie wepchnąć i sprawdzić co dolega. Oby to tylko akumulator... Też mi się wydaje że trochę dużo z 11.2 do 6.8. Tylko no nie umiem wyobrazić co może mieć zużyty aku do przygasania świateł przy hamowaniu mocniejszym albo ruszaniu. W ogóle dzięki za pomoc : )
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Zmartwię cie ponieważ jeśli przy rozruchy spada napięcie poniżej 10 V to akumulator do wymiany. Rano po nocy nie może mieć mniej niż 12 V
Pewnie jak na zgaszonym silniku zapalisz światła to napięcie też będzie spadać i po kilku minutach już nie odpalisz
Radzę kupić drugi Varta silver to oryginał GM Polecam kupić markowe ponieważ auto ma sporo elektroniki
Wiodące polecane marki jak Varta Bosch Exide(to to samo co centra)
Pewnie jak na zgaszonym silniku zapalisz światła to napięcie też będzie spadać i po kilku minutach już nie odpalisz
Radzę kupić drugi Varta silver to oryginał GM Polecam kupić markowe ponieważ auto ma sporo elektroniki
Wiodące polecane marki jak Varta Bosch Exide(to to samo co centra)
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Powoli akumulator się kończy. Moja Centra Plus ma przed sobą trzecią zimę i jak mierzę napięcie po dwóch tygodniach postoju to miernik pokazuje 12,3-12,4V. Jeśli parkujesz pod chmurką to zimy prawdopodobnie nie przetrwa, więc możesz powoli rozglądać się za nowym aku.
Nie mam pojęcia co masz z tym radiem...
Przy zduszeniu obrotów silnika A18XER gwałtownym hamowaniem bez sprzęgła lub w trakcie ruszania nawet na nowym akumulatorze światła potrafią delikatnie mrugnąć. Przy zużytej baterii może to być bardziej zauważalne.
A18XER to leciwa jednostka i posiada takie ciekawostki
Dodano po 21 minutach 40 sekundach:
Podałem napięcie przy wyłączonym zapłonie. Jak przekręcę kluczyk bez odpalania to spada do około 11,5V czyli tak jak u ciebie, to normalne.
Nie mam pojęcia co masz z tym radiem...
Przy zduszeniu obrotów silnika A18XER gwałtownym hamowaniem bez sprzęgła lub w trakcie ruszania nawet na nowym akumulatorze światła potrafią delikatnie mrugnąć. Przy zużytej baterii może to być bardziej zauważalne.
A18XER to leciwa jednostka i posiada takie ciekawostki
Dodano po 21 minutach 40 sekundach:
Podałem napięcie przy wyłączonym zapłonie. Jak przekręcę kluczyk bez odpalania to spada do około 11,5V czyli tak jak u ciebie, to normalne.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 31 sie 2018, o 15:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Sprawdziłem datę produkcji akumulatora. Z niej wynika że akumulator jest z maja 2016 roku. Nie za szybko więc by padł? Właśnie go trochę podładowuje, ale jeszcze jak będę u siebie w domu na noc zostawię go pod prostownikiem. Dziwne jest to że wczoraj pulsowało delikatnie podświetlenie nawet zegarów. Jak stałem na biegu jałowym. Druga kwestia wczoraj auto zgasło dwukrotnie podczas skręcania jak wcisnąłem sprzęgło.. Dziwna sprawa z tym...
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
No dziwna, masz jakieś niepokojące objawy z tym wariowaniem radia(samo się przełącza, nie działa wyświetlacz), brakiem dźwięku od kierunkowskazów i teraz pulsowaniem podświetlenia zegarów.
Nawet jak akumulator jest słabszy to po odpaleniu dostaje większe napięcie z alternatora i nie dzieją się takie rzeczy. Przez to alternator jest bardziej obciążony, ale spokojnie powinien sobie z tym radzić. Może masz jakieś zwarcie w instalacji lub akumulator jest uszkodzony?
Trwałość baterii zależy od sposobu użytkowania samochodu. Jednemu wytrzyma 120 tys. lub 5 lat(np. trasy + ciepły garaż), a drugiemu padnie po dwóch latach(np. krótkie trasy + trzymanie pod chmurką). Insignia 24h/dobę żre prąd, więc przy bardzo krótkich trasach alternator nie ma szansy na uzupełnienie braków.
Jeśli masz możliwość to pożycz baterię z innego opla(od sąsiada) i sprawdź czy się poprawi.
Nawet jak akumulator jest słabszy to po odpaleniu dostaje większe napięcie z alternatora i nie dzieją się takie rzeczy. Przez to alternator jest bardziej obciążony, ale spokojnie powinien sobie z tym radzić. Może masz jakieś zwarcie w instalacji lub akumulator jest uszkodzony?
Trwałość baterii zależy od sposobu użytkowania samochodu. Jednemu wytrzyma 120 tys. lub 5 lat(np. trasy + ciepły garaż), a drugiemu padnie po dwóch latach(np. krótkie trasy + trzymanie pod chmurką). Insignia 24h/dobę żre prąd, więc przy bardzo krótkich trasach alternator nie ma szansy na uzupełnienie braków.
Jeśli masz możliwość to pożycz baterię z innego opla(od sąsiada) i sprawdź czy się poprawi.