--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Siema, nowy na forum jestem więc witam wszystkich
Pytanie jest takie...
Jakie macie ładowanie w insigniach? w ciągu dnia na dziennych i w nocy na światłach?
Problem chyba konkretny mam bo u mnie ładowanie w ciągu dnia 14,8- 14,9 a czasami nawet 15,0V ale to rzadko. Najczęściej ostatnio przynajmniej 14,7-14,9V.
W nocy na światłach trzyma się między 14,2 -14,6V. Problem mam wtedy gdy nie wiadomo czemu spadnie na chwilę do 13,1V lub nawet do 12,9V, wtedy wywala błędy - AFL i pare innych z nadwozia.
Aku po nocnym postoju ma 12,07V a jak bez załączania silnika załączę xsenony to spada d 11,7V i tak sie trzyma.
Najgorzej było jak miałem aktywne w menu włączanie świateł po otwarciu auta. Wtedy praktycznie za każdym razem po odpaleniu silnika test AFL nie mógł sie skończyć i wywalało błąd.
Aku kończy żywot?
Pytanie jest takie...
Jakie macie ładowanie w insigniach? w ciągu dnia na dziennych i w nocy na światłach?
Problem chyba konkretny mam bo u mnie ładowanie w ciągu dnia 14,8- 14,9 a czasami nawet 15,0V ale to rzadko. Najczęściej ostatnio przynajmniej 14,7-14,9V.
W nocy na światłach trzyma się między 14,2 -14,6V. Problem mam wtedy gdy nie wiadomo czemu spadnie na chwilę do 13,1V lub nawet do 12,9V, wtedy wywala błędy - AFL i pare innych z nadwozia.
Aku po nocnym postoju ma 12,07V a jak bez załączania silnika załączę xsenony to spada d 11,7V i tak sie trzyma.
Najgorzej było jak miałem aktywne w menu włączanie świateł po otwarciu auta. Wtedy praktycznie za każdym razem po odpaleniu silnika test AFL nie mógł sie skończyć i wywalało błąd.
Aku kończy żywot?
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
U mnie na zgaszonym silniku 12,4V, po odpaleniu 14,7, przy włączonych mediach spada do 14,0 V.
Aku po 5 latach nie jest już pierwszej świeżości, więc może czas pomyśleć o wymianie.
Aku po 5 latach nie jest już pierwszej świeżości, więc może czas pomyśleć o wymianie.
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Kurde moze faktycznie aku pada a komputer specjalnie robi co możezeby go reanimowac zmieniajac prad ladowania... nie znam sie, moze niech ktos jeszcze się wypowie
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
nika - masz jakieś CA zrobione w aucie ?
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Takie troche mam subek i wzmacniacz do niego. Ale ptoblemy byly jesxcze zanim to zbudowałem tylko wtedy bledu AFL nie wiazalem z pradem w instalacji. Mimio ze jak bylem w pl to odwiedziłem aso w sprawie kampanii serwisowej i facet sue mnie pytal czy nie mam problemów z akumulatorem? Ja mu na to ze nie mam, normalnie odpalał przy niskich temp i ze tylko problem z afl mam. On mi na to ze jedynie co widzi to ze aku jest padnięty. Ale nie pasowalo mi to wtedy bo problemow z rozruchem nie mialem i nie mam do tej pory. A prad niedawno dopiero sprawdziłem i faktycznie moze nieco za maly w stanie spoczynku...
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
masz auto z 2009 r więc czas na akumulator - mój także już kwalifikuje się do wymiany
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
A CA to takie skromne bo tylko subek typu bandpas i wzmacniacz impuls 500 podobno 595w w rms http://www.google.pl/search?biw=360&bih ... K7jwMIPVFw
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
ile to auto ma przebiegu??
Bo objawy pasują również do regulatora napięcia
Bo objawy pasują również do regulatora napięcia
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
138tys 2009 r
-- 9 kwi 2014, o 18:57 --
Aku ładowany w domu 20godzin, po 24h leżenia po ładowaniu 12,77V więc chyba ok. Przed ładowaniem uzupełniłem elektrolit w aku.
Po podpięciu aku do auta podczas pierwszej jazdy w nocy po paru km na prostej wywaliło błąd afl.
Błąd:
- B1517 - <Nieznany kod błędu>
(5A) - Obecny
Napięcie w menu komputera pokładowego po dopaleniu mam 14,8-14,9 V a podczs jazdy waha się 14,4-14,8/9V ale poniżej 14,4 nie spada. Jazda tylko ze światłami, bez radia, wzmacniacza i innej elektroniki (podgrzewanych foteli itp)
Z tego co doczytałem to błąd jest związany z napięciem akumulatora za wysokie/za niskie.. Nie wiem czy dobrze.
-- 9 kwi 2014, o 18:57 --
Aku ładowany w domu 20godzin, po 24h leżenia po ładowaniu 12,77V więc chyba ok. Przed ładowaniem uzupełniłem elektrolit w aku.
Po podpięciu aku do auta podczas pierwszej jazdy w nocy po paru km na prostej wywaliło błąd afl.
Błąd:
- B1517 - <Nieznany kod błędu>
(5A) - Obecny
Napięcie w menu komputera pokładowego po dopaleniu mam 14,8-14,9 V a podczs jazdy waha się 14,4-14,8/9V ale poniżej 14,4 nie spada. Jazda tylko ze światłami, bez radia, wzmacniacza i innej elektroniki (podgrzewanych foteli itp)
Z tego co doczytałem to błąd jest związany z napięciem akumulatora za wysokie/za niskie.. Nie wiem czy dobrze.
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Witam wszystkich
i podłącze się do tematu miano0wicie dzisiaj ładowałem aku bo jakoś szybko się rozładował na postoju i jak podłączyłem do isi to ładowanie mam ok 14,7 14,8. A czy ktoś miał taki przypadek, że jak wszytko jest wyłączone i nawet samochód jest zamknięty to z aku cały czas ucieka ok 3A ??
i podłącze się do tematu miano0wicie dzisiaj ładowałem aku bo jakoś szybko się rozładował na postoju i jak podłączyłem do isi to ładowanie mam ok 14,7 14,8. A czy ktoś miał taki przypadek, że jak wszytko jest wyłączone i nawet samochód jest zamknięty to z aku cały czas ucieka ok 3A ??
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Dobra chlopaki, problem rozwiązany. Aku jeszcze w miarę żywy, zimę powinien przetrzymać. C
Co do napięcia ładowania to tak ma być że waha się od 12,7 do nawet 15,0V w zależności od zapotrzebowania na prąd.
Co do problemu z AFL przyczyną był błąd U1522- prawa lampa problem z komunikacją CAN. Aso zaleca wymianę lampy I słusznie b o problem jest w jej wnętrzu. Ja uporałem się póki co z problemem sam poprzez poprawienie odpowiednimi szczypcami (długimi i powyginanymi własnej roboty) wtyczki wewnątrz lampy. wtyczka jest wpięta do płytki wewnątrz lampy. Płytka jest usytuowana na dole lampy pod gniazdem żarówki kierunkowskazu - dostęp fatalny jedynie przez otwór od żarówki xenona i kombinacja "szczypcami" lub przez rozklejenie lampy wtedy można problem usunąć raz na zawsze.
Na przyszłość jak ponownie sie pojawi to od razu wizyta u sprzedawcy i naciskanie na wymianę lampy lub rozklejanie i robienie raz a dobrze.
Co do napięcia ładowania to tak ma być że waha się od 12,7 do nawet 15,0V w zależności od zapotrzebowania na prąd.
Co do problemu z AFL przyczyną był błąd U1522- prawa lampa problem z komunikacją CAN. Aso zaleca wymianę lampy I słusznie b o problem jest w jej wnętrzu. Ja uporałem się póki co z problemem sam poprzez poprawienie odpowiednimi szczypcami (długimi i powyginanymi własnej roboty) wtyczki wewnątrz lampy. wtyczka jest wpięta do płytki wewnątrz lampy. Płytka jest usytuowana na dole lampy pod gniazdem żarówki kierunkowskazu - dostęp fatalny jedynie przez otwór od żarówki xenona i kombinacja "szczypcami" lub przez rozklejenie lampy wtedy można problem usunąć raz na zawsze.
Na przyszłość jak ponownie sie pojawi to od razu wizyta u sprzedawcy i naciskanie na wymianę lampy lub rozklejanie i robienie raz a dobrze.
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Witam mam pytanie jakie macie napięcie ładowania akumulatora przez alternator mi wyskakuje 14,7-14,9 i chyba jest za duże przez co gotuje akumulator słychać jak wrze w nim ostatnio nawet zaciął się chyba regulator napięcia bo alternator aż dymił .Jakie powinno być napięcie ładowania mój samochód to isia 2.0 cdti 160km automat
-
- Użytkownik
- Posty: 332
- Rejestracja: 26 kwie 2013, o 09:08
- Auto: Seat Altea
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
u mnie przy odpaleniu tez pokazuje 14.8V, ale juz chwile jak sie nagrzeje i przy płynnej jeździe jest 14.4V
- Luki
- Użytkownik
- Posty: 606
- Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Jaki masz przebieg? W VC u mnie padł alternator przy 150 kkm
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Mam przejechane 134000km po przejechaniu 100km prąd ładowania na włączonych światłach wentylatorze i radiu pokazywał 14,9 na luzie gdy obroty trzymałem na 3000tyś pokazywał też 14,8-9 przy wyłaczonych światłach radiu i nawiewu też pokazuje 14-7 14,9 co to może być ktos kiedyś mówił o regulatorze napiecia
- Luki
- Użytkownik
- Posty: 606
- Rejestracja: 26 cze 2014, o 20:15
- Auto: Insignia 1.6 Turbo
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Najprościej wymontować i zanieść do kogoś kto się tym zajmuje, od ręki Ci powiedzą co do zrobienia
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
U mnie ładowanie jest w przedziale 12,5 do 14,9V. Mam roczne auto więc aku jest dobry, moim zdaniem masz wszystko ok z ładowaniem. To czy aku wytrzyma zimę to loteria, są osoby które w rocznikach 2011 już wymieniały i dopóki odpala bym się nie przejmował.
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Chyba nie do końca jest ok jezeli kopciło sie z alternatora może wariuje regulator napięcia nie jest to drogą część więc ją wymienię
-
- Użytkownik
- Posty: 911
- Rejestracja: 21 paź 2013, o 19:07
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
Odniosłem się do wskazań napięcia aku, nie wiem co Ci się innego psuje.
Re: Akumulator - napięcie ładowania, usterka, objawy
No własnie ja podałem napięcie jakie wytwarza alternator przy ładowaniu akumulatora i na stykach alternatora a jeżeli chodzi o napięcie podzwoniłem po mechanikach każdy powiedział że napięcie nie powinno przekraczać 14,4 to jest górna granica napięcia gdy jest inaczej to nalezy wymienić regulator napięcia bądz mostek diodowy