--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Alternator

jaco4a
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2018, o 17:22
Auto: Insignia
Rok produkcji: 2014
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: jaco4a » 29 sie 2018, o 07:47

Ponawiam swoje pytanie, gdyż nikt jeszcze się nie odniósł :(

Od niedawna jestem posiadaczem Insignii, rocznik 2014, silnik 2.0 cdti 96kW. Posiadam pewien problem i chciałabym Was prosić o pomoc. Otóż przy włączeniu samochodu wyskakuje komunikat "Sprawdź układ ładowania" (mogłem pomylić jedno słowo 😉) i kontrolka akumulatora zostaje. Czasami zdarzy się tak, że komunikat ani kontrolka się nie pojawią. Po uruchomieniu samochodu ładowanie akumulatora jest na normalnym poziomie. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy:
1. Pole F alternatora: obwód zacisku - wysoki sygnał P0626
2. Lampka kontrolna alternatora/zacisk L - wysoki sygnał w obwodzie P2501.
Ktoś coś wie? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam 👍

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3059
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Alternator

Post autor: Zbyszek01 » 29 sie 2018, o 08:00

Do sprawdzenia alternator i akumulator, skasuj błędy aplikacją kolegi Ping i odpal. Jakie błędy ci pokaże.
Stawiam na alternator.


Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Alternator

Post autor: jotef » 3 sty 2019, o 11:31

mam zamiar przy rozrządzie wymienić wszystko co się obraca również na 'poziomie' paska wieloklinowego.
w związku z tym zapytanie > czy ktoś wymieniał w altku łożyska wirnika, szczotki, itp., ?
wiadomo, trzeba sprawdzić i ocenić > zatem temat taki 'filozoficzny' nieco ;)
autko nakulane ma już 190 kkm i poza przebiegiem nic się nie dzieje na chwilę obecną z ładowaniem ...

edyta - 04.01.2019 > dzięki za przeniesienie :D
chyba mnie jakoś zaćmiło, bo przecież czytałem wcześniej ten wątek ;D

to przy okazji niejako > ktoś zna stronkę z rysunkiem technicznym złożeniowym alternatora/ów Valeo ?
chodzi mi konkretnie o model alternatora TG12C173 ...

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Alternator

Post autor: jar-231 » 10 lut 2019, o 21:09

Panowie piszę po to żeby poznać waszą opinię. W ciągu ostatniego miesiąca trzy razy wywaliło mi błąd ładowania akumulatora. Oczywiście zapaliła się lampka, komunikat i zero ładowania. Problem jest w tym że dwa poprzednie razy wystarczyło zgasić samochód i przy następnym odpalaniu rano po nocy zero problemu. Wszystko ok. Potem tydzień albo 2 wszystko w porządku i znowu to samo. A ostatnio jak się pojawił komunikat to tylko dałem w palnik i też zaczął ładować i teraz jest dobrze. Dodam jeszcze że w październiku wymieniałem szczotki i łożyska. Mógłbym pomyśleć że mogły się zawiesić szczotki ale zauważyłem że problem wystąpił w czasie jazdy to raczej chyba to nie to. Jak sądzicie co waszym zdaniem mogło by to być ? Zostało sprzęgiełko które wygląda na bardzo dobre zero luzów, pisków, ciągnie w jedną stronę wygląda na sprawne no i ewentualnie sam regulator. Nawet posprawdzałem wszystko według opisu w pierwszych postach i wygląda wszystko ok żadnych przebić nie ma, ładowanie jak jest to wszystko w normie można powiedzieć że książkowo. Co byście w takim razie obstawiali ? Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Alternator

Post autor: Rooff_ » 11 lut 2019, o 16:46

Ja bym sprawdził połączenia na przewodach przy alternatorze. Może gdzieś nie ma styku i jak poleci większy prąd to się na chwilę "zespawa" i działa. A po jakimś czasie puszcza i problem wraca.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Alternator

Post autor: jar-231 » 11 lut 2019, o 20:34

To sprawdzone w pierwszej kolejności. Przeczyszczone papierkiem i dokręcone solidnie. Również wtyczka i przewody do niej sprawdzone. Być morze znalazłem przyczynę. Dziś sprawdziłem jeszcze raz te szczotki bo wymieniali i połączenie lutowane jednej z nich było bardzo wątpliwe.Poprawiłem i zobaczę. Możliwe że to to ale to się okaże jak pojeżdżę.
Jeszcze jedno pytanie czy na pinie 2 oznaczonym symbolem F jest jakieś napięcie ? Da się to sprawdzić miernikiem ? Chodzi o to żeby sprawdzić na wypiętej wtyczce jak nie będzie ładował czy ecu daje sygnał wzbudzenia.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Alternator

Post autor: grzegorz13 » 11 lut 2019, o 23:28

Jaki masz błąd ? niekoniecznie wina leży w alternatorze

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Alternator

Post autor: jar-231 » 12 lut 2019, o 15:48

No właśnie też tak pomyślałem. Nie pamiętam dokładnie błędu bo nie zapisałem ale z tego co kojarzę to p2500 albo 2501. Jeszcze raz się zagłębię w lekturę kolegi Kamyka z drugiego wątku. Tam było sporo opisane może coś przegapiłem.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Alternator

Post autor: grzegorz13 » 12 lut 2019, o 23:43

Oba kody to błąd lampki kontrolnej od ładowania więc niewiele mówią same, może być wina bezpiecznika, uszkodzenia kabla od wzbudzenia lub sam alternator Poczytaj tekst Kamyka ale też zobacz tu https://cardiagn.com/starting-and-charg ... nia-13-17/

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Alternator

Post autor: jar-231 » 13 lut 2019, o 15:25

Dziś odkryłem jedną rzecz. Odłączyłem wtyczkę od altka i odziwo alternator ładuje stałym napięciem 13,6 v które się nie zmienia niezależnie od prędkości, włączonych świateł ani obciążenia silnika. Jest stałe. Widocznie regulator jest tak zaprogramowany że bez sterowania z bcm daje stałe napięcie. I tu możemy wykluczyć przewody bo gdyby się pojawiła przerwa na zacisku F to alternator i tak by ładował. Więc brak ładowania świadczy o awari alternatora.

Awatar użytkownika
czermar
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 13 sty 2019, o 11:50
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk

Re: Alternator

Post autor: czermar » 4 mar 2019, o 12:47

Panowie, mam następujący problem. Podczas jazdy pojawia mi się po pewnym czasie następujący dźwięk pod maską:


Dodatkowo towarzyszy mu falowanie obrotów na biegu jałowym po zatrzymaniu.

Czy faktycznie wyżej wymienione oznaki mogą być związane z alternatorem jak wskazuje nagranie(póki co brak błędów na desce)?
W piątek auto będzie w warsztacie to wykonamy test zdjęcia paska wielorowkowego, aby potwierdzić źródło problemu.

kobis
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Zaklików
Postawił piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: kobis » 17 kwie 2019, o 22:47

Witam, jest tu ktoś może co zmieniał alternator w oplu bo mam 100 amper a powoli zakładam suba i trochę za mało prądu będzie szukałem i chyba najmocniejsze były 140A a może ktoś już zakładał jeszcze mocniejszy ale z innego Opla? :D

xul
Klubowicz
Posty: 1874
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Alternator

Post autor: xul » 18 kwie 2019, o 07:40

W 2.0T i 2.8T były 150A.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Alternator

Post autor: jar-231 » 18 kwie 2019, o 18:41

Tylko że we wcześniejszych postach o ile pamiętam ktoś ostrzegał żeby wsadzać taki sam bo inna moc podobno powoduje brak ładowania i wywalanie błędów. Ktoś wcześniej pisał że mu chyba 3 w serwisie wymienili i była lipa dopiero taki sam działał poprawnie.

kobis
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Zaklików
Postawił piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: kobis » 19 kwie 2019, o 17:43

Okej dzięki chłopaki, więc zostaje podłączenie drugiego Aku pod wzmaka

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Alternator

Post autor: grzegorz13 » 19 kwie 2019, o 22:16

Na jakiej podstawie twierdzisz iż dla suba będzie za mało prądu ? Na pewno musisz podpiąć się pod akumulator dobrym przekrojem przewidzianym dla mocy suba a jego moc na pewno nie przekroczy macy auta chyba iż masz suba na cały bagażnik ;)

kobis
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Zaklików
Postawił piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: kobis » 19 kwie 2019, o 23:12

Twierdzę tak gdyż suba miałem w Audi a4 b5 i tam był Antek 120A i tam jest o wiele mniej elektroniki niż w insygni a sam wzmak w szczycie pobierze 130A a w przyszłości będę chciał wsiąść się za przednie głośniki bo już do nich wzmacniacz czeka, aktualnie sub gra na jakieś 70% i światła bardzo nie przygasają.
Na cały bagażnik może nie jest ale zajmuje większą połowę bagażnika :D

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8481
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: dokia » 19 kwie 2019, o 23:22

Większa połowa? 😮
Połowy zawsze były równe 😯
A co to za auto ta Insignia? My tu mamy Insignie z tego co mi wiadomo. Insignia to jakieś koreańskie?
Radio 357 :)

kobis
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Zaklików
Postawił piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: kobis » 20 kwie 2019, o 09:24

Oj tam musisz się od razu wszystkiego czepiać 😃

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8985
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Alternator

Post autor: mazmarcin » 20 kwie 2019, o 11:55

Zaraz Ci @dokia ocenę wystawi :lol:

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”