--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Alternator
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 17:22
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Alternator
Ponawiam swoje pytanie, gdyż nikt jeszcze się nie odniósł
Od niedawna jestem posiadaczem Insignii, rocznik 2014, silnik 2.0 cdti 96kW. Posiadam pewien problem i chciałabym Was prosić o pomoc. Otóż przy włączeniu samochodu wyskakuje komunikat "Sprawdź układ ładowania" (mogłem pomylić jedno słowo ) i kontrolka akumulatora zostaje. Czasami zdarzy się tak, że komunikat ani kontrolka się nie pojawią. Po uruchomieniu samochodu ładowanie akumulatora jest na normalnym poziomie. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy:
1. Pole F alternatora: obwód zacisku - wysoki sygnał P0626
2. Lampka kontrolna alternatora/zacisk L - wysoki sygnał w obwodzie P2501.
Ktoś coś wie? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Od niedawna jestem posiadaczem Insignii, rocznik 2014, silnik 2.0 cdti 96kW. Posiadam pewien problem i chciałabym Was prosić o pomoc. Otóż przy włączeniu samochodu wyskakuje komunikat "Sprawdź układ ładowania" (mogłem pomylić jedno słowo ) i kontrolka akumulatora zostaje. Czasami zdarzy się tak, że komunikat ani kontrolka się nie pojawią. Po uruchomieniu samochodu ładowanie akumulatora jest na normalnym poziomie. Po podłączeniu do komputera wyskoczyły dwa błędy:
1. Pole F alternatora: obwód zacisku - wysoki sygnał P0626
2. Lampka kontrolna alternatora/zacisk L - wysoki sygnał w obwodzie P2501.
Ktoś coś wie? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3059
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Alternator
Do sprawdzenia alternator i akumulator, skasuj błędy aplikacją kolegi Ping i odpal. Jakie błędy ci pokaże.
Stawiam na alternator.
Wysłane z iPhone 7+
Stawiam na alternator.
Wysłane z iPhone 7+
Insignia MY2012
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Alternator
mam zamiar przy rozrządzie wymienić wszystko co się obraca również na 'poziomie' paska wieloklinowego.
w związku z tym zapytanie > czy ktoś wymieniał w altku łożyska wirnika, szczotki, itp., ?
wiadomo, trzeba sprawdzić i ocenić > zatem temat taki 'filozoficzny' nieco
autko nakulane ma już 190 kkm i poza przebiegiem nic się nie dzieje na chwilę obecną z ładowaniem ...
edyta - 04.01.2019 > dzięki za przeniesienie
chyba mnie jakoś zaćmiło, bo przecież czytałem wcześniej ten wątek
to przy okazji niejako > ktoś zna stronkę z rysunkiem technicznym złożeniowym alternatora/ów Valeo ?
chodzi mi konkretnie o model alternatora TG12C173 ...
w związku z tym zapytanie > czy ktoś wymieniał w altku łożyska wirnika, szczotki, itp., ?
wiadomo, trzeba sprawdzić i ocenić > zatem temat taki 'filozoficzny' nieco
autko nakulane ma już 190 kkm i poza przebiegiem nic się nie dzieje na chwilę obecną z ładowaniem ...
edyta - 04.01.2019 > dzięki za przeniesienie
chyba mnie jakoś zaćmiło, bo przecież czytałem wcześniej ten wątek
to przy okazji niejako > ktoś zna stronkę z rysunkiem technicznym złożeniowym alternatora/ów Valeo ?
chodzi mi konkretnie o model alternatora TG12C173 ...
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Alternator
Panowie piszę po to żeby poznać waszą opinię. W ciągu ostatniego miesiąca trzy razy wywaliło mi błąd ładowania akumulatora. Oczywiście zapaliła się lampka, komunikat i zero ładowania. Problem jest w tym że dwa poprzednie razy wystarczyło zgasić samochód i przy następnym odpalaniu rano po nocy zero problemu. Wszystko ok. Potem tydzień albo 2 wszystko w porządku i znowu to samo. A ostatnio jak się pojawił komunikat to tylko dałem w palnik i też zaczął ładować i teraz jest dobrze. Dodam jeszcze że w październiku wymieniałem szczotki i łożyska. Mógłbym pomyśleć że mogły się zawiesić szczotki ale zauważyłem że problem wystąpił w czasie jazdy to raczej chyba to nie to. Jak sądzicie co waszym zdaniem mogło by to być ? Zostało sprzęgiełko które wygląda na bardzo dobre zero luzów, pisków, ciągnie w jedną stronę wygląda na sprawne no i ewentualnie sam regulator. Nawet posprawdzałem wszystko według opisu w pierwszych postach i wygląda wszystko ok żadnych przebić nie ma, ładowanie jak jest to wszystko w normie można powiedzieć że książkowo. Co byście w takim razie obstawiali ? Jakie jest wasze zdanie na ten temat ?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Alternator
Ja bym sprawdził połączenia na przewodach przy alternatorze. Może gdzieś nie ma styku i jak poleci większy prąd to się na chwilę "zespawa" i działa. A po jakimś czasie puszcza i problem wraca.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Alternator
To sprawdzone w pierwszej kolejności. Przeczyszczone papierkiem i dokręcone solidnie. Również wtyczka i przewody do niej sprawdzone. Być morze znalazłem przyczynę. Dziś sprawdziłem jeszcze raz te szczotki bo wymieniali i połączenie lutowane jednej z nich było bardzo wątpliwe.Poprawiłem i zobaczę. Możliwe że to to ale to się okaże jak pojeżdżę.
Jeszcze jedno pytanie czy na pinie 2 oznaczonym symbolem F jest jakieś napięcie ? Da się to sprawdzić miernikiem ? Chodzi o to żeby sprawdzić na wypiętej wtyczce jak nie będzie ładował czy ecu daje sygnał wzbudzenia.
Jeszcze jedno pytanie czy na pinie 2 oznaczonym symbolem F jest jakieś napięcie ? Da się to sprawdzić miernikiem ? Chodzi o to żeby sprawdzić na wypiętej wtyczce jak nie będzie ładował czy ecu daje sygnał wzbudzenia.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Alternator
No właśnie też tak pomyślałem. Nie pamiętam dokładnie błędu bo nie zapisałem ale z tego co kojarzę to p2500 albo 2501. Jeszcze raz się zagłębię w lekturę kolegi Kamyka z drugiego wątku. Tam było sporo opisane może coś przegapiłem.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Alternator
Oba kody to błąd lampki kontrolnej od ładowania więc niewiele mówią same, może być wina bezpiecznika, uszkodzenia kabla od wzbudzenia lub sam alternator Poczytaj tekst Kamyka ale też zobacz tu https://cardiagn.com/starting-and-charg ... nia-13-17/
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Alternator
Dziś odkryłem jedną rzecz. Odłączyłem wtyczkę od altka i odziwo alternator ładuje stałym napięciem 13,6 v które się nie zmienia niezależnie od prędkości, włączonych świateł ani obciążenia silnika. Jest stałe. Widocznie regulator jest tak zaprogramowany że bez sterowania z bcm daje stałe napięcie. I tu możemy wykluczyć przewody bo gdyby się pojawiła przerwa na zacisku F to alternator i tak by ładował. Więc brak ładowania świadczy o awari alternatora.
- czermar
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 sty 2019, o 11:50
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
Re: Alternator
Panowie, mam następujący problem. Podczas jazdy pojawia mi się po pewnym czasie następujący dźwięk pod maską:
Dodatkowo towarzyszy mu falowanie obrotów na biegu jałowym po zatrzymaniu.
Czy faktycznie wyżej wymienione oznaki mogą być związane z alternatorem jak wskazuje nagranie(póki co brak błędów na desce)?
W piątek auto będzie w warsztacie to wykonamy test zdjęcia paska wielorowkowego, aby potwierdzić źródło problemu.
Dodatkowo towarzyszy mu falowanie obrotów na biegu jałowym po zatrzymaniu.
Czy faktycznie wyżej wymienione oznaki mogą być związane z alternatorem jak wskazuje nagranie(póki co brak błędów na desce)?
W piątek auto będzie w warsztacie to wykonamy test zdjęcia paska wielorowkowego, aby potwierdzić źródło problemu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Zaklików
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Alternator
Witam, jest tu ktoś może co zmieniał alternator w oplu bo mam 100 amper a powoli zakładam suba i trochę za mało prądu będzie szukałem i chyba najmocniejsze były 140A a może ktoś już zakładał jeszcze mocniejszy ale z innego Opla?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Alternator
Tylko że we wcześniejszych postach o ile pamiętam ktoś ostrzegał żeby wsadzać taki sam bo inna moc podobno powoduje brak ładowania i wywalanie błędów. Ktoś wcześniej pisał że mu chyba 3 w serwisie wymienili i była lipa dopiero taki sam działał poprawnie.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Alternator
Na jakiej podstawie twierdzisz iż dla suba będzie za mało prądu ? Na pewno musisz podpiąć się pod akumulator dobrym przekrojem przewidzianym dla mocy suba a jego moc na pewno nie przekroczy macy auta chyba iż masz suba na cały bagażnik
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 29 sty 2019, o 03:52
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Zaklików
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Alternator
Twierdzę tak gdyż suba miałem w Audi a4 b5 i tam był Antek 120A i tam jest o wiele mniej elektroniki niż w insygni a sam wzmak w szczycie pobierze 130A a w przyszłości będę chciał wsiąść się za przednie głośniki bo już do nich wzmacniacz czeka, aktualnie sub gra na jakieś 70% i światła bardzo nie przygasają.
Na cały bagażnik może nie jest ale zajmuje większą połowę bagażnika
Na cały bagażnik może nie jest ale zajmuje większą połowę bagażnika
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8481
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Alternator
Większa połowa?
Połowy zawsze były równe
A co to za auto ta Insignia? My tu mamy Insignie z tego co mi wiadomo. Insignia to jakieś koreańskie?
Połowy zawsze były równe
A co to za auto ta Insignia? My tu mamy Insignie z tego co mi wiadomo. Insignia to jakieś koreańskie?
Radio 357 :)