--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Alternator
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Alternator
Przypominam się z pytaniem: czy to możliwe, że w oryginalnym alternatorze w Insigni są polskie łożyska NSK?
Rozbierał to już ktoś?
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Rozbierał to już ktoś?
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Alternator
Ok, dzięki za info, dobrze wiedzieć.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Alternator
Cześć, nie chce zakładać nowego wątku więc dopytam tutaj. Czy dużo jest zachodu z wyjeciem alternatora w A20DTH? Czy na coś szczególnie trzeba zwrócić uwagę, czy jakieś specjalne śruby są?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 14 sty 2016, o 09:25
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Alternator
Witam.
Na wyświetlaczu pokazuje mi napięcie akumulatora 13,8-13,9 a czasami podczas jazdy spada nawet do 12,8 czy to oznacza koniec alternatora? Akumulator mam nowy. Brak innych objawów, tylko wskazania na wyświetlaczu mnie martwią. Czy może jest jeszcze inna przyczyna niż alternator?
Pozdrawiam.
Na wyświetlaczu pokazuje mi napięcie akumulatora 13,8-13,9 a czasami podczas jazdy spada nawet do 12,8 czy to oznacza koniec alternatora? Akumulator mam nowy. Brak innych objawów, tylko wskazania na wyświetlaczu mnie martwią. Czy może jest jeszcze inna przyczyna niż alternator?
Pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Alternator
Jest to możliwe. W Insigni alternator ma kilka trybów ładowania. Poczytaj wątek napisany przez kolegę Kamyk na ten temat, jest tam wszystko bardzo szczegółowo opisane.
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Alternator
Tak, brak wiedzy o systemie ładowania i nadzoru akumulatora w insigniachthomazzo pisze:Czy może jest jeszcze inna przyczyna niż alternator?
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?p=61558#p61558
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 14 sty 2016, o 09:25
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Alternator
Mirpo dzieki za linka. Zapoznałem się z działaniem systemu czyli wszystko w porządku.
Kamyk dzieki za złośliwość i tekst o systemie lądowania.
Pozdrawiam.
Kamyk dzieki za złośliwość i tekst o systemie lądowania.
Pozdrawiam.
Re: Alternator
Witam Panowie.Dziś miałem przyjemność pobawić się z moim alternatorem bo łożyska huczały,nie mocno ale wolałem sobie to zrobić.Operacja nie trudna,parę przeszkód miałem bo każdy alternator jest inny,ale poszło gładko.Potwierdzę teorię MXW że w alternatorze tym są łożyska polskie NSK dokładnie takie jak na zdjęciach :)Wymieniłem je,przy okazjii wymieniłem sobie szczotki w regulatorze bo już były słabe,mimo że ładował mi dobrze.Operacja zmiany szczotek(trzeba przygotować się w lutownicę,kalafonię i cynę-są wlutowane w regulatorze.Szczotki są miedziowane,ja natomiast zastosowałem węglowe ponieważ nie miałem dostępu do innych.Mała kuracja szlifierką i pasują idealnie.Pewnie też nie wytrzymią dłużej ale 100tyś.km na luzie.Oczywiście zaznaczę że serwis nie bawi się w takie rzeczy dlatego tyle kasują(sam regulator kosztuje niebagatela 250zł z Valeo).Wystarczy nabić nowe łożyska,poskręcać i cisza w aucie.Ładowanie książkowe 14V pod całym obciążeniem,po wyłączeniu wszystkich bajerów i świateł 13V.Szkoda że nie porobiłem zdjęć,tak bym sporządził mały,przydatny tutorial.Cała operacja zajęła mi 3 godzinki z przerwą na obiad :)Cennik: łożyska 30zł,szczotki 15zł,piwko mechanikowi bo nie miałem klucza do sprzęgiełka i odrobina wolnego czasu.Pozdrawiam
Re: Alternator
robertino86 czy mógłbyś napisać jakie to są łożyska bo na zdjęciu widoczne są tylko dwa:
1- B17-102DG36 /wymiary 17x47x14
2- 6202DW8 /wymiary 15x35x11
3- ?
1- B17-102DG36 /wymiary 17x47x14
2- 6202DW8 /wymiary 15x35x11
3- ?
Re: Alternator
Są tylko dwa łożyska w alternatorze,jeden na obudowie altka drugi na wirniku.Numery spisz sobie z tych łożysk na zdjęciu,podjedz do jakiegoś rolniczego albo samochodowego a oni Ci dopasują.Mają w katalogu wszystkie numery,mi tak dopasowali.Jak znajdę te łożyska jeszcze to Ci podeślę wymiary o ile ich nie wywaliłem.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Alternator
To trzecie na zdjęciu to jest sprzęgiełko alternatora - do zakupu oryginał GM albo jakiś zamiennik.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Pozdro.,
MxW.
Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.
Re: Alternator
ok dzięki numery i wymiary łożysk już spisałem, raczej nie kupię w rolniczym a w specjalistycznym z łożyskami i takie same jak w oryginale bo to są łożyska wysoko obrotowe .
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Alternator
Witam. Po przeczytaniu całego forum na temat alternatora nie znalazłem mojego przypadku co do auta insigni mojej. Moj problem zaczol sie jakies 3 tygodnie temu(trwa do dziś) zapaliła mi sie kontrolka sprawdź układ ładowania akumulatora. Został sprawdzony diagnoza walnięty akumulator po kodach błędu odczytanych z Op com. Akumulator oryginalny wymieniłem na nie oryginalny to znaczy na bosch S 5. Wracając od mechanika nadal to samo sie dzieje tzn.: wyskakuje kontrolna sprawdź układ ładowania. To oczywiście spowrotem domechanika na kompa diagnoza: alternator do regeneracji. Zostało wymienione w alternatorów: dwa łożyska, regulator i mostek diodowy. Problem nie ustaje. Kontrolka włącza sie po przejechaniu około 5 km.Prosze o pomoc,bo juz nie wiem co mam robic. Pozdrawiam
Spoiler:
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Alternator
Kolego, nie piszesz, jakie błędy były, jakie są wartości napięcia systemu na pracującym silniku.
Żadnych informacji, jak mamy Ci pomóc?
Jedyne, co można na teraz napisać, to zażądaj od mechanika zwrotu kasy, bo jego działania nic nie przyniosły, a diagnozy były błędne. Jak nie masz czym sprawdzić, to pozostaje Ci ASO.
Na koniec powiem tak, skoro aku masz nowe i sprawne, alternator po regeneracji i sprawny to pozostały dwie rzeczy w aucie, które biorą udział w procesie ładowania:
czujnik natężenia prądu w przewodzie minusowym od akumulatora do masy auta, znajduje się z przodu akumulatora na przewodzie minusowym
oraz sterownik silnika, który bezpośrednio steruje układem ładowania w alternatorze.
Zapoznaj się z opisem układu ładowania:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?p=61558#p61558
masz tam schemat i opis sprawdzania ukłądu
Żadnych informacji, jak mamy Ci pomóc?
Jedyne, co można na teraz napisać, to zażądaj od mechanika zwrotu kasy, bo jego działania nic nie przyniosły, a diagnozy były błędne. Jak nie masz czym sprawdzić, to pozostaje Ci ASO.
Na koniec powiem tak, skoro aku masz nowe i sprawne, alternator po regeneracji i sprawny to pozostały dwie rzeczy w aucie, które biorą udział w procesie ładowania:
czujnik natężenia prądu w przewodzie minusowym od akumulatora do masy auta, znajduje się z przodu akumulatora na przewodzie minusowym
oraz sterownik silnika, który bezpośrednio steruje układem ładowania w alternatorze.
Zapoznaj się z opisem układu ładowania:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?p=61558#p61558
masz tam schemat i opis sprawdzania ukłądu
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Alternator
Po 12 godzinach stania samochodu natężenie wynosi 12,6V. Po uruchomieniu na jakas minutę wskakuje na 13,5V. A blad wywali jak spadnie natężenie po niżej 12V.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Alternator
12V w czasie jazdy to faktycznie za nisko, teraz pytanie, czy to alternator nie daje, czy nie ma sterowania ze sterownika silnika, niestety ten test mogą zrobić tylko w ASO lub warsztaty posiadające MDI, czyli interfejs serwisowy Opla.
Sterowanie, jak doczytałeś jest cyfrowe, sterowane szerokością impulsu, ze sterownika silnika.
Mając oscyloskop można by się podłączyć pod sterowanie ze sterownika (schemat masz) i zobaczyć czy jest sterowanie.
Sterowanie, jak doczytałeś jest cyfrowe, sterowane szerokością impulsu, ze sterownika silnika.
Mając oscyloskop można by się podłączyć pod sterowanie ze sterownika (schemat masz) i zobaczyć czy jest sterowanie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Alternator
Witam. A wiec problem rozwiązany. Męczyłem sie z nim ponad dwa miesiąc. Jak pisalem wcześnie o problemie to u mnie przyczyna bylo : alternator dostał nie oryginalny regulator oraz rozrusznik. Wszystkie regenerowalem sam to znaczy: regulator i tuleje rozrusznika zamówiłem w serwisie Raszyn telefonicznie ( dobrali idealnie). Auto śmiga teraz i chula jak nowe. Pozdrawiam
Re: Alternator
Witam zakupiłem nowy alternator do 2.0 tdci lecz w dalszym ciągu świec i się kontrolka ładowania auto nie chce odpalać mimo naladowanego akumulatora co mogło się stać?