--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Alternator

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: mxw » 14 sty 2017, o 08:59

Przypominam się z pytaniem: czy to możliwe, że w oryginalnym alternatorze w Insigni są polskie łożyska NSK?

Rozbierał to już ktoś?

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Alternator

Post autor: IBZI » 14 sty 2017, o 10:48

Nie wiem jak w Insigni, ale w Chevrolecie były właśnie NSK (oryginalnie).

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: mxw » 14 sty 2017, o 23:13

Ok, dzięki za info, dobrze wiedzieć. ;-)

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Alternator

Post autor: mirpo » 8 lut 2017, o 18:04

Cześć, nie chce zakładać nowego wątku więc dopytam tutaj. Czy dużo jest zachodu z wyjeciem alternatora w A20DTH? Czy na coś szczególnie trzeba zwrócić uwagę, czy jakieś specjalne śruby są?

thomazzo
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 14 sty 2016, o 09:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: thomazzo » 27 lut 2017, o 17:47

Witam.
Na wyświetlaczu pokazuje mi napięcie akumulatora 13,8-13,9 a czasami podczas jazdy spada nawet do 12,8 czy to oznacza koniec alternatora? Akumulator mam nowy. Brak innych objawów, tylko wskazania na wyświetlaczu mnie martwią. Czy może jest jeszcze inna przyczyna niż alternator?
Pozdrawiam.

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Alternator

Post autor: mirpo » 27 lut 2017, o 18:27

Jest to możliwe. W Insigni alternator ma kilka trybów ładowania. Poczytaj wątek napisany przez kolegę Kamyk na ten temat, jest tam wszystko bardzo szczegółowo opisane.

http://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=2752

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: KaMYk » 27 lut 2017, o 18:50

thomazzo pisze:Czy może jest jeszcze inna przyczyna niż alternator?
Tak, brak wiedzy o systemie ładowania i nadzoru akumulatora w insigniach :)

http://insignia-club.pl/viewtopic.php?p=61558#p61558

thomazzo
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 14 sty 2016, o 09:25
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: thomazzo » 27 lut 2017, o 20:21

Mirpo dzieki za linka. Zapoznałem się z działaniem systemu czyli wszystko w porządku.
Kamyk dzieki za złośliwość i tekst o systemie lądowania.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: KaMYk » 27 lut 2017, o 21:03

to nie złośliwość, tylko żart :)

robertino86

Re: Alternator

Post autor: robertino86 » 8 mar 2017, o 18:47

Witam Panowie.Dziś miałem przyjemność pobawić się z moim alternatorem bo łożyska huczały,nie mocno ale wolałem sobie to zrobić.Operacja nie trudna,parę przeszkód miałem bo każdy alternator jest inny,ale poszło gładko.Potwierdzę teorię MXW że w alternatorze tym są łożyska polskie NSK dokładnie takie jak na zdjęciach :)Wymieniłem je,przy okazjii wymieniłem sobie szczotki w regulatorze bo już były słabe,mimo że ładował mi dobrze.Operacja zmiany szczotek(trzeba przygotować się w lutownicę,kalafonię i cynę-są wlutowane w regulatorze.Szczotki są miedziowane,ja natomiast zastosowałem węglowe ponieważ nie miałem dostępu do innych.Mała kuracja szlifierką i pasują idealnie.Pewnie też nie wytrzymią dłużej ale 100tyś.km na luzie.Oczywiście zaznaczę że serwis nie bawi się w takie rzeczy dlatego tyle kasują(sam regulator kosztuje niebagatela 250zł z Valeo).Wystarczy nabić nowe łożyska,poskręcać i cisza w aucie.Ładowanie książkowe 14V pod całym obciążeniem,po wyłączeniu wszystkich bajerów i świateł 13V.Szkoda że nie porobiłem zdjęć,tak bym sporządził mały,przydatny tutorial.Cała operacja zajęła mi 3 godzinki z przerwą na obiad :)Cennik: łożyska 30zł,szczotki 15zł,piwko mechanikowi bo nie miałem klucza do sprzęgiełka i odrobina wolnego czasu.Pozdrawiam

Andrzej

Re: Alternator

Post autor: Andrzej » 18 kwie 2017, o 16:49

robertino86 czy mógłbyś napisać jakie to są łożyska bo na zdjęciu widoczne są tylko dwa:
1- B17-102DG36 /wymiary 17x47x14
2- 6202DW8 /wymiary 15x35x11
3- ?

robertino86

Re: Alternator

Post autor: robertino86 » 19 kwie 2017, o 18:27

Są tylko dwa łożyska w alternatorze,jeden na obudowie altka drugi na wirniku.Numery spisz sobie z tych łożysk na zdjęciu,podjedz do jakiegoś rolniczego albo samochodowego a oni Ci dopasują.Mają w katalogu wszystkie numery,mi tak dopasowali.Jak znajdę te łożyska jeszcze to Ci podeślę wymiary o ile ich nie wywaliłem.

Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Alternator

Post autor: mxw » 19 kwie 2017, o 18:45

To trzecie na zdjęciu to jest sprzęgiełko alternatora - do zakupu oryginał GM albo jakiś zamiennik.

Pozdro.,
MxW.

Wysłano z H815 za pomocą Tapatalk2.

Andrzej

Re: Alternator

Post autor: Andrzej » 19 kwie 2017, o 20:54

ok dzięki numery i wymiary łożysk już spisałem, raczej nie kupię w rolniczym a w specjalistycznym z łożyskami i takie same jak w oryginale bo to są łożyska wysoko obrotowe .

siwy.r
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: siwy.r » 9 maja 2017, o 06:23

Witam. Po przeczytaniu całego forum na temat alternatora nie znalazłem mojego przypadku co do auta insigni mojej. Moj problem zaczol sie jakies 3 tygodnie temu(trwa do dziś) zapaliła mi sie kontrolka sprawdź układ ładowania akumulatora. Został sprawdzony diagnoza walnięty akumulator po kodach błędu odczytanych z Op com. Akumulator oryginalny wymieniłem na nie oryginalny to znaczy na bosch S 5. Wracając od mechanika nadal to samo sie dzieje tzn.: wyskakuje kontrolna sprawdź układ ładowania. To oczywiście spowrotem domechanika na kompa diagnoza: alternator do regeneracji. Zostało wymienione w alternatorów: dwa łożyska, regulator i mostek diodowy. Problem nie ustaje. Kontrolka włącza sie po przejechaniu około 5 km.
Spoiler:
Prosze o pomoc,bo juz nie wiem co mam robic. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: KaMYk » 9 maja 2017, o 06:50

Kolego, nie piszesz, jakie błędy były, jakie są wartości napięcia systemu na pracującym silniku.
Żadnych informacji, jak mamy Ci pomóc?
Jedyne, co można na teraz napisać, to zażądaj od mechanika zwrotu kasy, bo jego działania nic nie przyniosły, a diagnozy były błędne. Jak nie masz czym sprawdzić, to pozostaje Ci ASO.

Na koniec powiem tak, skoro aku masz nowe i sprawne, alternator po regeneracji i sprawny to pozostały dwie rzeczy w aucie, które biorą udział w procesie ładowania:
czujnik natężenia prądu w przewodzie minusowym od akumulatora do masy auta, znajduje się z przodu akumulatora na przewodzie minusowym
oraz sterownik silnika, który bezpośrednio steruje układem ładowania w alternatorze.

Zapoznaj się z opisem układu ładowania:
http://insignia-club.pl/viewtopic.php?p=61558#p61558

masz tam schemat i opis sprawdzania ukłądu

siwy.r
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: siwy.r » 9 maja 2017, o 07:08

Po 12 godzinach stania samochodu natężenie wynosi 12,6V. Po uruchomieniu na jakas minutę wskakuje na 13,5V. A blad wywali jak spadnie natężenie po niżej 12V.

Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Alternator

Post autor: KaMYk » 9 maja 2017, o 07:19

12V w czasie jazdy to faktycznie za nisko, teraz pytanie, czy to alternator nie daje, czy nie ma sterowania ze sterownika silnika, niestety ten test mogą zrobić tylko w ASO lub warsztaty posiadające MDI, czyli interfejs serwisowy Opla.
Sterowanie, jak doczytałeś jest cyfrowe, sterowane szerokością impulsu, ze sterownika silnika.
Mając oscyloskop można by się podłączyć pod sterowanie ze sterownika (schemat masz) i zobaczyć czy jest sterowanie.

siwy.r
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 8 maja 2017, o 07:34
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Alternator

Post autor: siwy.r » 20 cze 2017, o 09:56

Witam. A wiec problem rozwiązany. Męczyłem sie z nim ponad dwa miesiąc. Jak pisalem wcześnie o problemie to u mnie przyczyna bylo : alternator dostał nie oryginalny regulator oraz rozrusznik. Wszystkie regenerowalem sam to znaczy: regulator i tuleje rozrusznika zamówiłem w serwisie Raszyn telefonicznie ( dobrali idealnie). Auto śmiga teraz i chula jak nowe. Pozdrawiam

perkusista

Re: Alternator

Post autor: perkusista » 18 wrz 2017, o 18:21

Witam zakupiłem nowy alternator do 2.0 tdci lecz w dalszym ciągu świec i się kontrolka ładowania auto nie chce odpalać mimo naladowanego akumulatora co mogło się stać?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”