--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Zamek drzwiowy mechanizm

ODPOWIEDZ
drill
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
Auto: Insignia 160 PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Darłowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: drill » 12 mar 2017, o 14:46

Czy wiecie może jakie są różnice w działaniu zamków w drzwiach Insigni? Dostępne na rynku są zamki cztero, pięcio, i sześcio-pinowe. W aucie kolegi zamek sygnalizuje otwarcie drzwi mimo ich zamknięcia i ten zamek ma sześć pinów jednak przwodów dochodzi do niego tylko pięć. Od czego zależy ilość tych pinów?

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: R1985 » 12 mar 2017, o 18:44

Zamki z wkładkami mają więcej pinów (dodatkowy styk do otwierania kluczem) np. Drzwi kierowcy.
W tylnych drzwiach bedzie mniej przewodow.
W zamku moze byc tez styk informujacy o otwartych drzwiach

Awatar użytkownika
pio158
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: pio158 » 20 mar 2017, o 10:05

Witam !
Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy. W lutym zauważyłem, że zdalnie nie zamykają mi się drzwi kierowcy. Pomimo sygnału zamknięcia nie chował się sworzeń (czy pręt - nie wiem jak to nazwać) zamka. Drzwi kierowcy nie zamykały się, pozostałe tak. Wówczas był mrozik, padał śnieg, pomyślałem że coś przymarzło. Akurat miałem do przejechania dłuższą trasę, nagrzałem samochód, na zewnątrz była już temperatura dodatnia, spryskałem WD40 i pomogło. Jednak tylko na 2 tygodnie :( .
Po dokładnych oględzinach okazało się, że sworzeń trze o osłonę i do końca nie wysuwa się. Wychodził tak na połowę długości. Po zdjęciu osłonki zauważyłem, że jest przesunięty w bok (w kierunku tylnych drzwi).
sworzen_1.jpg
Bez osłonki problem z zamkiem znikł - wysuwa się już normalnie. Wydaje mi się też, że przy założonej osłonce ciężej zamykał się z kluczyka (manualnie przez zamek w drzwiach).
Czy ktoś już miał taki problem ? Czy możliwe, że w aucie fabrycznie "krzywo" zamontowali zamek i jest to tego skutek ? A może ktoś tam już grzebał ? Insignia jest z 2014 r., poliftingowa, przebieg obecnie 77 tys. km. Samochód kupiłem rok temu, wówczas był jeszcze na gwarancji z przebiegiem 60 tys. km. Lewa strona nie była malowana :D i raczej nikt nie powinien tam grzebać ... W historii serwisowej nie wspomina się o naprawie jakichkolwiek elementów drzwi.
Na allegro znalazłem sworzeń, jest to "powyginany" kawałek drutu.
sworzen_2.jpg
Zamierzam ściągnąć tapicerkę drzwi i troszkę powyginać sworzeń.
Czy muszę ściągnąć całą tapicerkę, czy wystarczy jak odciągnę górę i pobawię kombinerkami ? Może jakieś inne sugestie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

R1985
Użytkownik
Posty: 179
Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: SKMKraków
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: R1985 » 20 mar 2017, o 10:27

Rozbierz boczek a dowiesz się czemu tak jest... Ten łebek ma chodzić w tulejce. Zobacz czy drut nie jest powyginany oraz czy łebek chodzi swobodnie w tulejce.

Awatar użytkownika
pio158
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: pio158 » 20 mar 2017, o 11:22

Dzięki za odpowiedź. Chcę tak zrobić, ale nie mam garażu i czekam na trochę lepszą pogodę ... tym bardziej, że nigdy tego nie robiłem i raczej zajmie mi to troooochę czasu.

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: Gregs » 20 mar 2017, o 11:40

Zanim się weźmiesz za pracę radzę zapoznać się z tym filmem.
https://www.youtube.com/watch?v=3VZVD2tCoRM

Awatar użytkownika
pio158
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: pio158 » 20 mar 2017, o 12:27

Dzięki, tego filmiku nie widziałem, ale przeczytałem :
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... zwi#p83688
nie ma takich zdolności manualnych i obawiam się, że kilka spinek połamię :oops:

Awatar użytkownika
Gregs
Użytkownik
Posty: 300
Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: Gregs » 20 mar 2017, o 12:40

Przed demontażem boczka warto go nieco ogrzać suszarką do włosów. Teraz jest jeszcze zbyt chłodno na takie prace. Po ogrzaniu nakładki uchwytu do zamykania i na obwodzie obicia drzwi nie powinno być problemów. Nie musisz przecież demontować paneli elektrycznych z boczków. Wystarczy tylko pierwsza połowa filmu. Przy okazji sprawdź styki w kostce na siłowniku, bo wygląda to na "osłabienie jego mocy". Albo się przytarł, albo uzwojenie się przepaliło (powodując zwarcie i słabsze działanie) i nie ma prawidłowej mocy.

Awatar użytkownika
pio158
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: pio158 » 20 mar 2017, o 13:33

O tym siłowniku to nie pomyślałem, ale rzeczywiście może to on jest tym problemem.
Ponieważ na razie - bez osłonki - zamek działa bez zarzutu, to z rozbiórką tapicerki poczekam na cieplejsze dni. Już kupiłem na necie zapasowe spinki ;), jeszcze muszę zaopatrzyć się w długi torx.

-- 1 kwi 2017, o 18:57 --

Dzisiaj zdemontowałem tapicerkę drzwi :D . Wszystko posprawdzałem i jest OK. Nie wiem co było z tym moim bolcem. Złożyłem wszystko ponownie i sworzeń już był "na środku" otworu. Widocznie o coś musiał haczyć ... :idea: Najważniejsze że zamek działa znów prawidłowo a przy rozbiórce nie połamałem żadnych kołków. Tak więc mogę odtrąbić sukces :lol:

Jarasdwo
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 21 wrz 2016, o 19:02
Auto: Insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: Jarasdwo » 19 maja 2017, o 09:08

Padł mi zamek w drzwiach przednich od kierowcy chce zamówić z allegro używany ale nie wiem co oznaczają znaki HY BY ... Ktoś wie o co w tym chodzi. Mógł bym ściągnąć boczek i sprawodzic jaki mam w swojej ale nie chcę rozkładać i składac tego kilka razy żeby nie uszkodzić czegos.

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 974
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: zubek » 20 maja 2017, o 10:26

HY to zamek drzwi lewych od anglika z autoalarmem, BY to oznaczenie alternatora więc nie wiem skąd to wziąłeś...
Podaj VIN to będzie łatwiej dobrać,
Generalnie dla wersji z kierownicą po normalnej stronie zamek drzwi kierowcy ma oznaczenie
bez autoalarmu: TG numery 13577983 / 133686 lub 13578276 / 133726,
z alarmem: RZ numery 13577982 / 133685 lub 136578275 / 133725.
Pewnie masz jeden z tych. Mogą być jeszcze jakieś nowsze - mam katalog z 2103r.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: Rooff_ » 20 maja 2017, o 11:07

zubek - bardzo PRZYSZŁOŚCIOWY masz ten katalog :D
Myślałem, że do tego czasu nastąpi jakaś rewolucja, a widać, że isie będą nadal jeździć ;)

Awatar użytkownika
zubek
Użytkownik
Posty: 974
Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
Auto: IB/ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: WWL
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: zubek » 20 maja 2017, o 11:21

Dobrze że w ogóle mam.... ;) chodziło oczywiście o 2013. Masz nowszy?

mortoss
Użytkownik
Posty: 150
Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
Auto: Insignia AT 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2013
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: mortoss » 17 lip 2017, o 20:11

Witam.

Czy ktoś może zdejmował oryginalne rygielki? Nie są zbyt piękne... Próbowałem je odkręcić, ale się nie udało - kręcą się ale nie schodzą. Boję się użyć do ściągnięcia siły...

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

vampayer
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 6 lis 2018, o 23:02
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Sieraków
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: vampayer » 6 mar 2019, o 22:37

Witam
Mam problem z moją Insignią ST 2011 - mam uszkodzony kluczyk, nie działa przycisk zamykania auta. A że kluczyk nowy drogi jest to stwierdziłem, że zacznę używać zamka w drzwiach. No i problem bo wsuwam kluczyk, próbuje obrócić a tu nic - nie idzie w ogóle obrócić jakby kluczyk nie pasował do auta a bezproblemowo wchodzi w zamek. Spotkał się ktoś z czymś takim?

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: jar-231 » 7 mar 2019, o 00:36

W passacie tak miałem. Po prostu nie był używany przez wszystkie swoje lata i zaśniedział. Skończyło się na wyjęciu wkładki i wyczyszczeniu. W insigni też się da wyjąć ten sam wkład także możesz spróbować.

Awatar użytkownika
VoDo
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 3 maja 2017, o 19:11
Auto: Insignia CDTI ST AT
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: 3citi
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: VoDo » 7 mar 2019, o 09:25

WD40 psiknij w zamek może puści.

xul
Klubowicz
Posty: 1870
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: xul » 7 mar 2019, o 09:40

Tylko z WD40 trzeba na lakier, jeżeli robiłbyś to na samochodzie.

vampayer
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 6 lis 2018, o 23:02
Auto: Opel Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Sieraków
Postawił piwo: 1 raz

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: vampayer » 7 mar 2019, o 10:20

xul pisze:
7 mar 2019, o 09:40
edit
Co masz na myśli? Że WD40 uszkodzi lakier?
Ostatnio zmieniony 8 mar 2019, o 14:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Zamek drzwiowy mechanizm

Post autor: spiryt4 » 7 mar 2019, o 11:24

Tak jak koledzy piszą zamek zarósł brudem jak go wymontujesz i rozłożysz to na 100% będzie cały zaśniedziały i zasolony, przerabiałem temat w jakimś poprzednim aucie żony i jak się nie mylę to był zamek w bagażniku.

Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
Najlepiej wymontować , wyczyścić i wysmarować na bogato białym smarem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”