--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Zamek drzwiowy mechanizm
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 25 cze 2014, o 17:19
- Auto: Insignia 160 PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Darłowo
- Otrzymał piwo: 2 razy
Zamek drzwiowy mechanizm
Czy wiecie może jakie są różnice w działaniu zamków w drzwiach Insigni? Dostępne na rynku są zamki cztero, pięcio, i sześcio-pinowe. W aucie kolegi zamek sygnalizuje otwarcie drzwi mimo ich zamknięcia i ten zamek ma sześć pinów jednak przwodów dochodzi do niego tylko pięć. Od czego zależy ilość tych pinów?
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Zamki z wkładkami mają więcej pinów (dodatkowy styk do otwierania kluczem) np. Drzwi kierowcy.
W tylnych drzwiach bedzie mniej przewodow.
W zamku moze byc tez styk informujacy o otwartych drzwiach
W tylnych drzwiach bedzie mniej przewodow.
W zamku moze byc tez styk informujacy o otwartych drzwiach
- pio158
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Witam !
Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy. W lutym zauważyłem, że zdalnie nie zamykają mi się drzwi kierowcy. Pomimo sygnału zamknięcia nie chował się sworzeń (czy pręt - nie wiem jak to nazwać) zamka. Drzwi kierowcy nie zamykały się, pozostałe tak. Wówczas był mrozik, padał śnieg, pomyślałem że coś przymarzło. Akurat miałem do przejechania dłuższą trasę, nagrzałem samochód, na zewnątrz była już temperatura dodatnia, spryskałem WD40 i pomogło. Jednak tylko na 2 tygodnie .
Po dokładnych oględzinach okazało się, że sworzeń trze o osłonę i do końca nie wysuwa się. Wychodził tak na połowę długości. Po zdjęciu osłonki zauważyłem, że jest przesunięty w bok (w kierunku tylnych drzwi). Bez osłonki problem z zamkiem znikł - wysuwa się już normalnie. Wydaje mi się też, że przy założonej osłonce ciężej zamykał się z kluczyka (manualnie przez zamek w drzwiach).
Czy ktoś już miał taki problem ? Czy możliwe, że w aucie fabrycznie "krzywo" zamontowali zamek i jest to tego skutek ? A może ktoś tam już grzebał ? Insignia jest z 2014 r., poliftingowa, przebieg obecnie 77 tys. km. Samochód kupiłem rok temu, wówczas był jeszcze na gwarancji z przebiegiem 60 tys. km. Lewa strona nie była malowana i raczej nikt nie powinien tam grzebać ... W historii serwisowej nie wspomina się o naprawie jakichkolwiek elementów drzwi.
Na allegro znalazłem sworzeń, jest to "powyginany" kawałek drutu. Zamierzam ściągnąć tapicerkę drzwi i troszkę powyginać sworzeń.
Czy muszę ściągnąć całą tapicerkę, czy wystarczy jak odciągnę górę i pobawię kombinerkami ? Może jakieś inne sugestie ?
Mam problem z zamkiem drzwi kierowcy. W lutym zauważyłem, że zdalnie nie zamykają mi się drzwi kierowcy. Pomimo sygnału zamknięcia nie chował się sworzeń (czy pręt - nie wiem jak to nazwać) zamka. Drzwi kierowcy nie zamykały się, pozostałe tak. Wówczas był mrozik, padał śnieg, pomyślałem że coś przymarzło. Akurat miałem do przejechania dłuższą trasę, nagrzałem samochód, na zewnątrz była już temperatura dodatnia, spryskałem WD40 i pomogło. Jednak tylko na 2 tygodnie .
Po dokładnych oględzinach okazało się, że sworzeń trze o osłonę i do końca nie wysuwa się. Wychodził tak na połowę długości. Po zdjęciu osłonki zauważyłem, że jest przesunięty w bok (w kierunku tylnych drzwi). Bez osłonki problem z zamkiem znikł - wysuwa się już normalnie. Wydaje mi się też, że przy założonej osłonce ciężej zamykał się z kluczyka (manualnie przez zamek w drzwiach).
Czy ktoś już miał taki problem ? Czy możliwe, że w aucie fabrycznie "krzywo" zamontowali zamek i jest to tego skutek ? A może ktoś tam już grzebał ? Insignia jest z 2014 r., poliftingowa, przebieg obecnie 77 tys. km. Samochód kupiłem rok temu, wówczas był jeszcze na gwarancji z przebiegiem 60 tys. km. Lewa strona nie była malowana i raczej nikt nie powinien tam grzebać ... W historii serwisowej nie wspomina się o naprawie jakichkolwiek elementów drzwi.
Na allegro znalazłem sworzeń, jest to "powyginany" kawałek drutu. Zamierzam ściągnąć tapicerkę drzwi i troszkę powyginać sworzeń.
Czy muszę ściągnąć całą tapicerkę, czy wystarczy jak odciągnę górę i pobawię kombinerkami ? Może jakieś inne sugestie ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Rozbierz boczek a dowiesz się czemu tak jest... Ten łebek ma chodzić w tulejce. Zobacz czy drut nie jest powyginany oraz czy łebek chodzi swobodnie w tulejce.
- pio158
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Dzięki za odpowiedź. Chcę tak zrobić, ale nie mam garażu i czekam na trochę lepszą pogodę ... tym bardziej, że nigdy tego nie robiłem i raczej zajmie mi to troooochę czasu.
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Zanim się weźmiesz za pracę radzę zapoznać się z tym filmem.
https://www.youtube.com/watch?v=3VZVD2tCoRM
https://www.youtube.com/watch?v=3VZVD2tCoRM
- pio158
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Dzięki, tego filmiku nie widziałem, ale przeczytałem :
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... zwi#p83688
nie ma takich zdolności manualnych i obawiam się, że kilka spinek połamię
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.p ... zwi#p83688
nie ma takich zdolności manualnych i obawiam się, że kilka spinek połamię
- Gregs
- Użytkownik
- Posty: 300
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 19:40
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Przed demontażem boczka warto go nieco ogrzać suszarką do włosów. Teraz jest jeszcze zbyt chłodno na takie prace. Po ogrzaniu nakładki uchwytu do zamykania i na obwodzie obicia drzwi nie powinno być problemów. Nie musisz przecież demontować paneli elektrycznych z boczków. Wystarczy tylko pierwsza połowa filmu. Przy okazji sprawdź styki w kostce na siłowniku, bo wygląda to na "osłabienie jego mocy". Albo się przytarł, albo uzwojenie się przepaliło (powodując zwarcie i słabsze działanie) i nie ma prawidłowej mocy.
- pio158
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 18:59
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Warszawa
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
O tym siłowniku to nie pomyślałem, ale rzeczywiście może to on jest tym problemem.
Ponieważ na razie - bez osłonki - zamek działa bez zarzutu, to z rozbiórką tapicerki poczekam na cieplejsze dni. Już kupiłem na necie zapasowe spinki , jeszcze muszę zaopatrzyć się w długi torx.
-- 1 kwi 2017, o 18:57 --
Dzisiaj zdemontowałem tapicerkę drzwi . Wszystko posprawdzałem i jest OK. Nie wiem co było z tym moim bolcem. Złożyłem wszystko ponownie i sworzeń już był "na środku" otworu. Widocznie o coś musiał haczyć ... Najważniejsze że zamek działa znów prawidłowo a przy rozbiórce nie połamałem żadnych kołków. Tak więc mogę odtrąbić sukces
Ponieważ na razie - bez osłonki - zamek działa bez zarzutu, to z rozbiórką tapicerki poczekam na cieplejsze dni. Już kupiłem na necie zapasowe spinki , jeszcze muszę zaopatrzyć się w długi torx.
-- 1 kwi 2017, o 18:57 --
Dzisiaj zdemontowałem tapicerkę drzwi . Wszystko posprawdzałem i jest OK. Nie wiem co było z tym moim bolcem. Złożyłem wszystko ponownie i sworzeń już był "na środku" otworu. Widocznie o coś musiał haczyć ... Najważniejsze że zamek działa znów prawidłowo a przy rozbiórce nie połamałem żadnych kołków. Tak więc mogę odtrąbić sukces
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 19:02
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Padł mi zamek w drzwiach przednich od kierowcy chce zamówić z allegro używany ale nie wiem co oznaczają znaki HY BY ... Ktoś wie o co w tym chodzi. Mógł bym ściągnąć boczek i sprawodzic jaki mam w swojej ale nie chcę rozkładać i składac tego kilka razy żeby nie uszkodzić czegos.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 974
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
HY to zamek drzwi lewych od anglika z autoalarmem, BY to oznaczenie alternatora więc nie wiem skąd to wziąłeś...
Podaj VIN to będzie łatwiej dobrać,
Generalnie dla wersji z kierownicą po normalnej stronie zamek drzwi kierowcy ma oznaczenie
bez autoalarmu: TG numery 13577983 / 133686 lub 13578276 / 133726,
z alarmem: RZ numery 13577982 / 133685 lub 136578275 / 133725.
Pewnie masz jeden z tych. Mogą być jeszcze jakieś nowsze - mam katalog z 2103r.
Podaj VIN to będzie łatwiej dobrać,
Generalnie dla wersji z kierownicą po normalnej stronie zamek drzwi kierowcy ma oznaczenie
bez autoalarmu: TG numery 13577983 / 133686 lub 13578276 / 133726,
z alarmem: RZ numery 13577982 / 133685 lub 136578275 / 133725.
Pewnie masz jeden z tych. Mogą być jeszcze jakieś nowsze - mam katalog z 2103r.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
zubek - bardzo PRZYSZŁOŚCIOWY masz ten katalog
Myślałem, że do tego czasu nastąpi jakaś rewolucja, a widać, że isie będą nadal jeździć
Myślałem, że do tego czasu nastąpi jakaś rewolucja, a widać, że isie będą nadal jeździć
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Witam.
Czy ktoś może zdejmował oryginalne rygielki? Nie są zbyt piękne... Próbowałem je odkręcić, ale się nie udało - kręcą się ale nie schodzą. Boję się użyć do ściągnięcia siły...
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
Czy ktoś może zdejmował oryginalne rygielki? Nie są zbyt piękne... Próbowałem je odkręcić, ale się nie udało - kręcą się ale nie schodzą. Boję się użyć do ściągnięcia siły...
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 6 lis 2018, o 23:02
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sieraków
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Witam
Mam problem z moją Insignią ST 2011 - mam uszkodzony kluczyk, nie działa przycisk zamykania auta. A że kluczyk nowy drogi jest to stwierdziłem, że zacznę używać zamka w drzwiach. No i problem bo wsuwam kluczyk, próbuje obrócić a tu nic - nie idzie w ogóle obrócić jakby kluczyk nie pasował do auta a bezproblemowo wchodzi w zamek. Spotkał się ktoś z czymś takim?
Mam problem z moją Insignią ST 2011 - mam uszkodzony kluczyk, nie działa przycisk zamykania auta. A że kluczyk nowy drogi jest to stwierdziłem, że zacznę używać zamka w drzwiach. No i problem bo wsuwam kluczyk, próbuje obrócić a tu nic - nie idzie w ogóle obrócić jakby kluczyk nie pasował do auta a bezproblemowo wchodzi w zamek. Spotkał się ktoś z czymś takim?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
W passacie tak miałem. Po prostu nie był używany przez wszystkie swoje lata i zaśniedział. Skończyło się na wyjęciu wkładki i wyczyszczeniu. W insigni też się da wyjąć ten sam wkład także możesz spróbować.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 6 lis 2018, o 23:02
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Sieraków
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Ostatnio zmieniony 8 mar 2019, o 14:16 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Zamek drzwiowy mechanizm
Tak jak koledzy piszą zamek zarósł brudem jak go wymontujesz i rozłożysz to na 100% będzie cały zaśniedziały i zasolony, przerabiałem temat w jakimś poprzednim aucie żony i jak się nie mylę to był zamek w bagażniku.
Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
Najlepiej wymontować , wyczyścić i wysmarować na bogato białym smarem.
Dodano po 2 minutach 16 sekundach:
Najlepiej wymontować , wyczyścić i wysmarować na bogato białym smarem.