--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Hak holowniczy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marti112
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 26 mar 2017, o 07:08
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Białogard - Lund
Postawił piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: Marti112 » 15 cze 2018, o 20:07

Witam,a czy ktoś wie może jak rozebrać ten hak orginalny,byłem na przeglądzie i jak go ruszył to zaczął piszczeć i muszę go rozebrać i ustawić.

Awatar użytkownika
xCoBrAx
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 7 lut 2016, o 13:47
Auto: Insignia 2.0CDTI 160
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Łódź

Re: Hak holowniczy

Post autor: xCoBrAx » 18 cze 2018, o 09:14

Mam mały problem, pękła mi na pół osłona rączki do zwalniania haka, czy można ją gdzieś dokupić lub czy ktoś jest w stanie powiedzieć jakie oznaczenia ma ten plastik, bo niestety kawałek z opisem plastiku gdzieś się odłamał.
Obrazek
Obrazek

bezel_ek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 13 cze 2017, o 14:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Hak holowniczy

Post autor: bezel_ek » 11 lip 2018, o 19:14

Pytanie odnośnie oryginalnego haka oris. Czy trzeba aktywować go op-com-em?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Goliat80
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 4 sie 2018, o 21:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: Hak holowniczy

Post autor: Goliat80 » 19 wrz 2018, o 06:24

Witam. Panowie potrzebuje pomocy w temacie podłączenia instalacji haka. Oryginalny moduł AH wiazka 13 pin. Po odłączeniu bagażnika rowerowego samochód go widzi i wali błędami od żarówek. Mam problem z pinem nr 12 na kostce do modułu. Gdzie powinien być wpięty we wtyk przyczepy?

banan_02

Re: Hak holowniczy

Post autor: banan_02 » 2 paź 2018, o 20:52

R1985 pisze:
5 kwie 2017, o 21:48
Wyjdzie z gniazda, nasmarować. Z tego co pamiętam to metalowe kółko ruszałem śrubokrętem (przed złożeniem obudowy) by spr czy działa. Biały plastik wchodzi w metalowy. Ciągnąc linką obracasz biały a ten metalowym i trzpieniem który obracając sie, przesuwa blokadę i zwalnia hak. Z boku obudowy haka jest jeszcze jedna klapka i pod nią masz tą blokade.

Jak zdjąć ten matalowy krążek??podwadzanie nic nie daje. Uzyc jakiegos sciagacza do lozysk?? Chyba ze robie cos nie tak, rozruszalem go lekko, ale ma nadal opory, a zejsc nie chce..

Robertnet
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 21 cze 2017, o 19:59
Auto: Insignia B
Kod silnika: B15XFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Ostrołeka

Re: Hak holowniczy

Post autor: Robertnet » 3 paź 2018, o 21:04

Marcin_dh pisze:
29 sty 2018, o 17:07
Ktoś pytał o zdjęcia haka po montażu, mam coś - hak jest poziomo wypinany z Auto-Haka (to jest nowa Insignia):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ile kosztował Cię ten hak?

lukasz8484
Użytkownik
Posty: 153
Rejestracja: 7 mar 2015, o 20:38
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: lukasz8484 » 15 gru 2018, o 21:23

Witam Panowie przeczytałem cały wątek na temat haka i naprawy linki otwierajacej ten hak. Obdzwoniłem cztery serwisy w tym jeden nie zależny. Mam numery z pancerza mojej i numery czesci nowej jednak to się nie pokrywa. Serwis twierdzi że są dwie linki ale jest taki problem że nie gwarantują mi czy napewno będzie dobra. Czy ktoś zamawiał tą linkę może ktoś wie o co chodzi czemu są dwie?? Czemu numery z pancerza urwanej nie pokrywają się z numerami w serwisie opla. Proszę o pomoc insignia 2009 combii. A najlepsze jest to że twierdzą że do combii te linki nie pasują tylko do sedana i hatchbeka. Pozdrawiam czekam na odp.

JackStyle

Re: Hak holowniczy

Post autor: JackStyle » 21 gru 2018, o 15:14

Cześć,

Panowie i Panie, proszę o pomoc w znalezieniu odpowiedniej kuli Oris do haka w Insigni ST 2012.
Znalazłem hak (kulę), który teoretycznie jest od Insigni i wygląda tak samo jak oryginalny, czy ktoś posiadający wypinany hak Bosal Oris mógłby potwierdzić, czy poniższe haki są pasujące do Insigni ST.
Hak_Oris2.JPG
Hak_Oris.JPG
Będę wdzięczny za informacje, w Aso mają tylko numery katalogowe, które niestety dotyczą całego haka, a ja potrzebuję samej kuli.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Isek10
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 9 lut 2019, o 19:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kielce

Re: Hak holowniczy

Post autor: Isek10 » 9 lut 2019, o 19:46

Witam, potrzebuje porady: insignia 2010, hak Oris GM 13235172 przy nim gniazdo 13 pin kawałkiem z wiązki GM 13238734 zakończonej wtyczka, jaka wiązka od tej wiązki do modułu i dalej ?

konones
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2019, o 18:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Czernica
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: konones » 16 lut 2019, o 17:38

WItam wszystkich,

Nie znalazłem nigdzie na forum przypadłości jaką przed chwilą zastałem w mojej Insgigni. Auto mam od niedawna i przyznaje się,że przy kupnie nie sprawdzałem, czy z hakiem wszystko ok. Ogólnie jest ok ale po pociągnięciu linki jak już zablokowałem hak pojawił sie pisk - ciągły i nieustający - nawet po zamknięciu haka, zamknięciu i otwarciu auta, włączeniu silnika i wyłączeniu. Dopiero odłączenie akumulatora pomaga ale jak podłączam to psk powraca. - jak domniemam nie jest to alarm, bo alarmy mają zazwyczaj dodatkowe zasilanie. Pisk jest ciągły i głośny ale nie taki jak alarm.
Czy spotkaliście się z tym może? Prośba o pomoc, bo wolałbym mieć podłączony akumulator na stałe :)

Pozdrawiam,

Seba

gosc
Forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Koszalin

Re: Hak holowniczy

Post autor: gosc » 17 lut 2019, o 13:39

To jest taki mały brzęczyk przy haku. Prawdopodobnie krańcówka się zacięła. Tak na szybko to przy haku jest wtyczka z dwoma kabelkami wystarczy ją odpiąć i jest cisza.

konones
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2019, o 18:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Czernica
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: konones » 17 lut 2019, o 18:01

konones pisze:
16 lut 2019, o 17:38
WItam wszystkich,

Nie znalazłem nigdzie na forum przypadłości jaką przed chwilą zastałem w mojej Insigni. Auto mam od niedawna i przyznaje się,że przy kupnie nie sprawdzałem, czy z hakiem wszystko ok. Ogólnie jest ok ale po pociągnięciu linki jak już zablokowałem hak pojawił sie pisk - ciągły i nieustający - nawet po zamknięciu haka, zamknięciu i otwarciu auta, włączeniu silnika i wyłączeniu. Dopiero odłączenie akumulatora pomaga ale jak podłączam to psk powraca. - jak domniemam nie jest to alarm, bo alarmy mają zazwyczaj dodatkowe zasilanie. Pisk jest ciągły i głośny ale nie taki jak alarm.
Czy spotkaliście się z tym może? Prośba o pomoc, bo wolałbym mieć podłączony akumulator na stałe :)

Pozdrawiam,

Seba


Witam ponownie. Generalnie już wiem co się dzieję ale jeszcze nie naprawiłem - odłączyłem jedynie kostkę z przewodami połączoną z obudową rączki linki, za którą się ciągnie aby zwolnic schowany lub otwarty hak- załączyłem pare zdjęć aby było wiadomo o co chodzi. Doczytałem w instrukcji, że jest to ostrzeżenie akustyczne, które powinno się wyłączyć po całkowitym zablokowaniu haka w pozycji schowanej lub otwartej.
Niestety rozebrać nie mogłem, bo czasu mało , a nawet nie miałem bitów czworokątnych aby dobrać się do tej obudowy.
Jeśli sam będę naprawiła to oczywiście zrobię zdjęcia i napiszę co było (przypuszczam,że jakiś kabel się przytarł i ma ciągłe zwarcie).

Pozdrawiam,

Seba
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Michu1986
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 20 lut 2019, o 19:33
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Wrocław

Re: Hak holowniczy

Post autor: Michu1986 » 20 lut 2019, o 20:38

Witam, jestem tutaj nowy.

Również mam problem z otwieranym hakiem i stąd moja prośba o pomoc. Aktualny stan haka zastałem już po kupnie Isi i również jego funkcjonowania nie sprawdziłem podczas kupna. Mianowicie skorodowana linka, urwana rączka.

Dziś dobrałem się z próba rozebrania haka i dostania się do mocowania linki do mimośrodu. Oczywiście wystrzeliła mi najpierw sprężynka pod klapką a później pod metalowym krążkiem który kręci trzpieniem zębatym.

Mój problem polega na tym że hak po złożeniu jak i rozłożeniu jest bardzo mało sztywny. Można nim poszarpać i złoży się i rozłoży bez zwalniania dźwigni. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak działa ten mechanizm wewnątrz obrotowej części haka?
Może ma któryś z użytkowników jakieś zdjęcia z rozbiórki swojego? Nie wyciągałem również ślimacznicy i może tam tkwi problem. No albo najgorsza opcja że jest po prostu już zużyty a ja jego historii nie znam. Chociaż auto ma przejechane dopiero 130K

Czy sprężynki trzeba przy montażu wstępnie napinać? Jeśli tak to czy jest jakaś określona ilość obrotów?

Z góry dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc

Faya2
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 lut 2019, o 13:51
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Nowy Targ

Re: Hak holowniczy

Post autor: Faya2 » 1 mar 2019, o 14:17

witam
do oryginalnego modułu haka GM wchodzą dwie wtyczki,
z tej połączonej z gniazdem haka wychodzą trzy kabelki (biały, czerwony i chyba czarny)
czy możesz sprawdzić do czego są podłączone,
mam zamiar podłączyć hak u siebie ale brakuje mi tej informacji

pozdr


Witam.
Podpinam sie pod pytanie powyżej. Do czego nalezy podpiąć biały, czerwony oraz czarny kabel?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

konones
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 30 sty 2019, o 18:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Czernica
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Hak holowniczy

Post autor: konones » 4 mar 2019, o 23:15

gosc pisze:
17 lut 2019, o 13:39
To jest taki mały brzęczyk przy haku. Prawdopodobnie krańcówka się zacięła. Tak na szybko to przy haku jest wtyczka z dwoma kabelkami wystarczy ją odpiąć i jest cisza.
Dzięki. Dokładnie tak zrobiłem kolego jak napisałem posta. . Dzisiaj dopiero przeczytałem podpowiedz z Twojej strony :)

Dodano po 3 minutach 32 sekundach:
Michu1986 pisze:
20 lut 2019, o 20:38
Witam, jestem tutaj nowy.

Również mam problem z otwieranym hakiem i stąd moja prośba o pomoc. Aktualny stan haka zastałem już po kupnie Isi i również jego funkcjonowania nie sprawdziłem podczas kupna. Mianowicie skorodowana linka, urwana rączka.

Dziś dobrałem się z próba rozebrania haka i dostania się do mocowania linki do mimośrodu. Oczywiście wystrzeliła mi najpierw sprężynka pod klapką a później pod metalowym krążkiem który kręci trzpieniem zębatym.

Mój problem polega na tym że hak po złożeniu jak i rozłożeniu jest bardzo mało sztywny. Można nim poszarpać i złoży się i rozłoży bez zwalniania dźwigni. Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak działa ten mechanizm wewnątrz obrotowej części haka?
Może ma któryś z użytkowników jakieś zdjęcia z rozbiórki swojego? Nie wyciągałem również ślimacznicy i może tam tkwi problem. No albo najgorsza opcja że jest po prostu już zużyty a ja jego historii nie znam. Chociaż auto ma przejechane dopiero 130K

Czy sprężynki trzeba przy montażu wstępnie napinać? Jeśli tak to czy jest jakaś określona ilość obrotów?

Z góry dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc
Hej. Ja aż tak daleko się nie poruszałem z rozbieraniem ale rozmontowałem obudowę od „ ślimaka” na linke napinają. Naciągałem sprężynę półtorej obrotu przy montażu.
Pozdr
Seba

Awatar użytkownika
Kamilo1913
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2018, o 18:06
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Monachium
Kontakt:

Re: Hak holowniczy

Post autor: Kamilo1913 » 16 mar 2019, o 10:28

Witam.
Śwagier kupil uzywany hak i modul do Insigni. Po podlaczeniu i aktywowaniu prawie wszystko dziala.. Problem polega na tym, ze gdy nacisnie hamulec to gasna wszystkie swiatla tylnie.. po 5-6 sekundach wszystko sie wlacza i znowu dziala.. Oswietlenie tablicy dziala normalnie. Dzieje sie tak za kazdym nacisnieciem hamulca. Na starym module wszystko dziala poprawnie..
Modul zepsuty?


Okazało się, ze ten moduł jest do Insigni przedlifowej. Do Insigni po Lifcie potrzebny jest inny moduł o numerze 13407206.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2 kwie 2019, o 13:22 przez Kamilo1913, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tom1115
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 13 sty 2018, o 18:28
Auto: INSIGNIA ST SW 2.0
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Łódź

Re: Hak holowniczy

Post autor: Tom1115 » 18 mar 2019, o 21:28

Witam
Czy ktoś z posiadaczy wersji poliftowej kombi podpinał się pod sygnały (migacze, stopu, cofania…) z okablowania na moduł haka. Byłbym wdzięczny za info w które przewody się wpiąć. Poniżej okablowanie w lewym boku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

lutor77
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 1 sie 2018, o 06:58
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lubin 889-036-156

Re: Hak holowniczy

Post autor: lutor77 » 24 mar 2019, o 13:58

Demontaż haka i smarowanie. Też mam problem z otwarciem haka , wczoraj go wyciągnąłem i nasmarowałem działa.Najlepiej z kanału.Odkręcić pokrywę plastikową na 3 torxy i trzymać w środku jest sprężyna która moze wystrzelić(powoli odsuwać sprężyna się odkręci ). Odkręcić 4 śruby imbusowe 8 mm trochę trudny dostęp ( najlepiej mieć imbus krótki włożyć go dluższą stroną i rurka do tego , imbus na grzechotkę jest za krótki i haczy o obudowę chyba że ktoś ma prosty długi imbus). Następnie wyciągnąć kabelek który wchodzi do plastikowej puszki , odkręcić wtykę na 2 torxy i hak mamy w ręce.Włożyć w imadło odkręcić osłonę od ślimaczycy 3 torxy i od trzpienia 2 wyciągnąć blokadę metalową z dwoma sprężynkami jest w puszce tam gdzie linka wchodzi , wybijamy trzpień w środku jest sprężyna i wyciągamy.Pryskamy wd40 ja mam akurat smar penetrujący zwykły smar i trochę oleju do tego . Łapiemy palcami tą Ala śrubę która tam wystaje i ruszamy na boki żeby smar i olej dostał się do środka ( zostawić na 20 minut).Zakładamy sprężynę najpierw od wewnątrz , wkładamy blokadę i trzpień (ustawić tak żeby sprężyna wskoczyła) . Bierzemy kombinerki łapiemy za ten wystający boleć i przekręcamy aż mechanizm zacznie przeskakiwać i tak parę razy niech się wszystko nasmaruje.Skladamy w odwrotnej kolejności , na koniec wkładamy sprężynę do tej plastikowej puszki z linką zakładamy obudowę i przekręcamy ją z jeden może 2 obroty żeby nakręcić sprężynę i zakręcamy puszkę.Czas ok. 3-4godzin koszty tylko browar.Pzdr Grzegorz.

Dodano po 8 godzinach 22 minutach 32 sekundach:
Oczywiście linka się urwała , zobaczę w rowerowym z tego co pamiętam tam były z okrągłą zakuwką , jeśli będzie za duża to się podszlifuje , z drugiej strony będzie chyba łatwiej zarobić do rączki tylko trzeba przeciągnąć przez pancerz.

mario1234
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2017, o 19:53
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Hak holowniczy

Post autor: mario1234 » 25 mar 2019, o 14:44

Witam wszystkich. Planuje zakupić używany oryginalny hak do insigni A kombi. Znalazłem fajny hak ale dedykowany do insigni B. Wie może ktoś czy ten hak będzie pasował ??? oraz co jeszcze będę potrzebował do instalacji ?? moduł może byc z insigni A??

aszlok
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 7 kwie 2019, o 13:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: Wrocław

Re: Hak holowniczy

Post autor: aszlok » 30 kwie 2019, o 22:51

Kordel_grzegorz pisze:
21 maja 2017, o 20:16
można po prosić dokładniej gdzie szukać tego styku w kosce od elektroniki czy tam gdzie się wpina hak

-- 22 maja 2017, o 20:44 --

już zrobione dziękuje za pomoc bardzo :) :) :) :)

Witam,

Mam ten sam problem, proszę o informację co pomogło?
Który styk?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”