--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P204B w B20DTH
- zulus
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Radzionków
Błąd P204B w B20DTH
Pojawił mi się błąd P204B z tego co wyczytałem to:
DTC P204B
Charakterystyka czujnika ciśnienia roztworu reduktora (AdBlue)
Czujnik ciśnienia reduktora, znajdujący się w module pompy reduktora reaguje na zmiany ciśnienia w systemie reduktora. Moduł sterujący silnika (ECM) jest podłączony do czujnika poprzez moduł sterujący reduktora, który spełnia rolę elementu pośredniczącego. ECM doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia reduktora przez obwód napięcia odniesienia 5 V i łączy czujnik z masą przez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia reduktora dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału czujnika, zależnie od zmian ciśnienia w układzie reduktora.
Moduł ECM wykrywa, że sygnał czujnika ciśnienia jest niewiarygodny, ciśnienie wyższe od 50 kPa.
Według schematu to czujnik jest w zespole pompy
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/15/1-1/#1
numer części GM: 23347231 lub 13331120 - o koszt w ASO nawet nie pytam ile, na alledrogo za 1200
Czy ktoś miał podobny błąd?
Albo może czy ktoś zna na Śląsku serwis, który specjalizuje się w systemach AdBlue dla osobówek i mógłby pomóc? być może wystarczy wyczyścić czujnik bo się coś na nim skrystalizowało
DTC P204B
Charakterystyka czujnika ciśnienia roztworu reduktora (AdBlue)
Czujnik ciśnienia reduktora, znajdujący się w module pompy reduktora reaguje na zmiany ciśnienia w systemie reduktora. Moduł sterujący silnika (ECM) jest podłączony do czujnika poprzez moduł sterujący reduktora, który spełnia rolę elementu pośredniczącego. ECM doprowadza napięcie 5 V do czujnika ciśnienia reduktora przez obwód napięcia odniesienia 5 V i łączy czujnik z masą przez obwód odniesienia masy. Czujnik ciśnienia reduktora dostarcza do modułu ECM sygnał poprzez obwód sygnału czujnika, zależnie od zmian ciśnienia w układzie reduktora.
Moduł ECM wykrywa, że sygnał czujnika ciśnienia jest niewiarygodny, ciśnienie wyższe od 50 kPa.
Według schematu to czujnik jest w zespole pompy
https://opel.7zap.com/pl/car/g09/g/15/1-1/#1
numer części GM: 23347231 lub 13331120 - o koszt w ASO nawet nie pytam ile, na alledrogo za 1200
Czy ktoś miał podobny błąd?
Albo może czy ktoś zna na Śląsku serwis, który specjalizuje się w systemach AdBlue dla osobówek i mógłby pomóc? być może wystarczy wyczyścić czujnik bo się coś na nim skrystalizowało
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
W opisie błędy jest napisane "charakterystyka" więc podejrzewam że sam czujnik będzie OK, a jedynie gdzieś jest jakaś nieszczelność co powoduje zmianę charakterystyki pracy czujnika i takowy błąd
Sent from my K10 using Tapatalk
Sent from my K10 using Tapatalk
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Miałem ten błąd, ponad 10 tysięcy kilometrów temu. Skasowałem i do tej pory nie widać go. Teraz nęka mnie błąd tego czujnika przy wydechu, czysciłem go bo był trochę brudny zobaczymy czy coś to da.
Cały ten układ adblue jest jakiejś słabiej jakości u mnie przebieg 71 tysięcy i już się sypie, coś czuję że w niedługim czasie trzeba będzie się go pozbyć.
Tu kolega też za granicy miał ten błąd
https://www.opel-problemforum.de/insign ... e-865.html
Wykasował go i jeździł. Podobno to pompa adblue generuje błąd a jej wymiana to spory koszt.
Kiedy dolewałeś płyn do adblue? Może masz niski poziom?
Cały ten układ adblue jest jakiejś słabiej jakości u mnie przebieg 71 tysięcy i już się sypie, coś czuję że w niedługim czasie trzeba będzie się go pozbyć.
Tu kolega też za granicy miał ten błąd
https://www.opel-problemforum.de/insign ... e-865.html
Wykasował go i jeździł. Podobno to pompa adblue generuje błąd a jej wymiana to spory koszt.
Kiedy dolewałeś płyn do adblue? Może masz niski poziom?
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Z adblue trzeba pamiętać aby nie dopuścić do jazdy na rezerwie co gorsza na pustym zbiorniku. Bo się zaczynają problemy
Sent from my K10 using Tapatalk
Sent from my K10 using Tapatalk
- zulus
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Radzionków
Re: Błąd P204B w B20DTH
Dolewałem już po błędzie .. teraz mam fullm nigdy nie jeździłem na rezerwie.
Kasować próbowałem ale tylko takim prostym ELM-em .. i nie wiem czy czasem to nie za mały sprzęt - po wyłączeniu samochodu błąd pojawiał się znowu.
Umówiłem się jednak w ASO na diagnostykę może oni skasują i powiedzą coś więcej.
Kasować próbowałem ale tylko takim prostym ELM-em .. i nie wiem czy czasem to nie za mały sprzęt - po wyłączeniu samochodu błąd pojawiał się znowu.
Umówiłem się jednak w ASO na diagnostykę może oni skasują i powiedzą coś więcej.
- Blest
- Użytkownik
- Posty: 411
- Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Oka
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Ja kasowałem elmem i zniknęła. Daj znać co ci powiedzą w ASO i na co się nastawiać.
- zulus
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Radzionków
Re: Błąd P204B w B20DTH
Część dalsza walki z AdBlue ...
W piątek byłem w ASO na diagnostyce. Panowie na 100% orzekli że przyczyną błędu jest uwalony wtryskiwacz AdBlue w układzie wydechowym, zrobili jakieś pomiary dawki płynu i już chcieli zamawiać mi nowy wtryskiwacz za jedyne ok 1500pln.
Pohamowałem ich entuzjazm i podziękowałem za pomoc..
Znalazłem w sieci sklep z warsztatem, specjalizującym się w częściach do Opla nowy wtryskiwacz za 1/3 ceny, dodatkowo Panowie z warsztatu zaoferowali się go wymienić na miejscu.
Niestety to nie pomogło i w tej chwili mam nowy wtryskiwacz w samochodzie a używany do sprzedania aby zminimalizować straty (może coś odzyskam)
Najgorsze jest to że zaczyna brakować pomysłów..co dalej, ile jeszcze dobrych części mam kupić i wymienić żeby usunąć usterkę.
Pytanie: Czy zna ktoś firmę ze Śląska, która może to ustrojstwo jakoś wyłączyć, bo może się to okazać najtańszą opcją w tej chwili?
Drugie pytanie .. wszystkie testy DTC mi przechodzą poza jednym w Torque nazywa się "Catalyst" (nie mylić z "Heated Catalyst") czy ktoś mógłby sprawdzić kto ma B20DTH czy ten test wykonuje się często czy potrzeba jakiś idealnych warunków do jego odpalenia. Bo może muszę trochę pojeździć żeby mi się ten błąd skasował po wymianie wtryskiwacza.
W piątek byłem w ASO na diagnostyce. Panowie na 100% orzekli że przyczyną błędu jest uwalony wtryskiwacz AdBlue w układzie wydechowym, zrobili jakieś pomiary dawki płynu i już chcieli zamawiać mi nowy wtryskiwacz za jedyne ok 1500pln.
Pohamowałem ich entuzjazm i podziękowałem za pomoc..
Znalazłem w sieci sklep z warsztatem, specjalizującym się w częściach do Opla nowy wtryskiwacz za 1/3 ceny, dodatkowo Panowie z warsztatu zaoferowali się go wymienić na miejscu.
Niestety to nie pomogło i w tej chwili mam nowy wtryskiwacz w samochodzie a używany do sprzedania aby zminimalizować straty (może coś odzyskam)
Najgorsze jest to że zaczyna brakować pomysłów..co dalej, ile jeszcze dobrych części mam kupić i wymienić żeby usunąć usterkę.
Pytanie: Czy zna ktoś firmę ze Śląska, która może to ustrojstwo jakoś wyłączyć, bo może się to okazać najtańszą opcją w tej chwili?
Drugie pytanie .. wszystkie testy DTC mi przechodzą poza jednym w Torque nazywa się "Catalyst" (nie mylić z "Heated Catalyst") czy ktoś mógłby sprawdzić kto ma B20DTH czy ten test wykonuje się często czy potrzeba jakiś idealnych warunków do jego odpalenia. Bo może muszę trochę pojeździć żeby mi się ten błąd skasował po wymianie wtryskiwacza.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Sprawdź tutaj
http://p204b.engineerrorcode.com/opel-insignia
I tutaj
https://www.autocodes.com/p204b.html
Sent from my K10 using Tapatalk
http://p204b.engineerrorcode.com/opel-insignia
I tutaj
https://www.autocodes.com/p204b.html
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2019, o 00:19
- Auto: Insignia 170KM
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szczecin
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
Witam kolego , ja mam identyczny problem . Tylko ,że serwis w Bielsku Białej stwierdził , że pierwszy raz widzą taki błąd i nie wiedzą co z tym zrobić . Propozycja z ich strony była taka opłata 180 pln za sprawdzenie którą musiałem zapłacić tak czy siak a później 258 pln/h pracy elektryka . Podobno mieli to robić według jakiegoś oprogramowania które miało ich prowadzić krok po kroku i nie wiedzieli ile to w sumie zajmie czasu . Jak zapytałem , że w sumie to może to na przykład zająć 5 lub 10 godzin w sumie to odpowiedzieli , że tak i najlepsze jest to , że nie dali mi gwarancji ,że będzie to zrobione . Porażka .
Błąd skasowany powrócił po kilku dniach .
Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Pozostaje jechać do lokalnego elektryka magika który nie jest zły albo dzwonić do innych serwisów i pytać czy się spotkali z takim błędem i czy sobie poradzą i ile to będzie kosztować .
Jak dla mnie to jest mega porażka żeby autoryzowany serwis nie wiedział jak naprawić auto .
Dodano po 40 minutach 53 sekundach:
Po krótkim sprawdzeniu na internetach koszt nowej pompy ad blue jeśli faktycznie to jest problemem to 3084 pln na dixi car .
Błąd skasowany powrócił po kilku dniach .
Dodano po 3 minutach 5 sekundach:
Pozostaje jechać do lokalnego elektryka magika który nie jest zły albo dzwonić do innych serwisów i pytać czy się spotkali z takim błędem i czy sobie poradzą i ile to będzie kosztować .
Jak dla mnie to jest mega porażka żeby autoryzowany serwis nie wiedział jak naprawić auto .
Dodano po 40 minutach 53 sekundach:
Po krótkim sprawdzeniu na internetach koszt nowej pompy ad blue jeśli faktycznie to jest problemem to 3084 pln na dixi car .
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 maja 2019, o 00:19
- Auto: Insignia 170KM
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szczecin
Re: Błąd P204B w B20DTH
Witam. Ja nawet nie zaczynałem tematu z serwisem autoryzowanym... Ogólnie ten błąd się pokazuje w moim przypadku raz na jakiś czas. Dzieje się tak od około 15tys. km. Aktualnie 152tys. km przebiegu. Później albo sam go wykasuje, albo check sam zgaśnie. Ogólnie próbowałem u różnych magików i żadnej konkretnej diagnozy. Przeszukując różne zagraniczne portale to wszystko również wskazuje na pompę adblue. Czujnik nie czujnik i tak jedna całość. Cena jak już wiemy kosmiczna. Czy ktoś ma inne pomysły? Rozwiązał konkretnie problem czy kontrolka zgasła i jeździ dalej...? Wszystkie informacje w tym temacie są cenne. Pozdrawiam
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Kolego godzina pracy elektryka to masakra... Tyle by szukał, że wyszłoby 3tys. a potem by powiedzieli, że drugie 3tys. za pompę... Porażka...
Dodano po 2 minutach 30 sekundach:
Kolego godzina pracy elektryka to masakra... Tyle by szukał, że wyszłoby 3tys. a potem by powiedzieli, że drugie 3tys. za pompę... Porażka...
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
@MichałM ja na Twoim miejscu spróbowałbym w serwisie , może u Ciebie będą mądrzejsi mechanicy niż u mnie , może już się spotkali z takim błędem i potrafią to naprawić .
Ja w każdym bądź razie jadę do lokalnego mechanika który już kiedyś rozwiązał problem elektryczny w moim poprzednim aucie z którym kilku mechaników sobie nie poradziło .
Jak się uda to napiszę .
Ja w każdym bądź razie jadę do lokalnego mechanika który już kiedyś rozwiązał problem elektryczny w moim poprzednim aucie z którym kilku mechaników sobie nie poradziło .
Jak się uda to napiszę .
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
Uwaga , aktualizacja , dzisiaj podczas jazdy do pracy check engine zgasł , zobaczymy na jak długo . Polecono mi również zmienić stację na której tankuję ( Crab ) bo podobno rodzaj paliwa może być istotny w tej kwestii .
Więc sytuacja podobna do @MichałM gdzie check sam gaśnie .
Więc sytuacja podobna do @MichałM gdzie check sam gaśnie .
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 maja 2020, o 10:54
- Auto: Insignia 2.0 170 km
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Sochaczew
Re: Błąd P204B w B20DTH
Witam,
Czy ktoś z was zastanawiał się nad wykodowanie całego Adblue. Mój znajomy elektryk zaproponował mi coś takiego i poważnie się nad tym zastanawiam.
Czy ktoś wie może jaki to bedzie miało wpływ na dalszą pracę samochodu.
Czy ktoś z was zastanawiał się nad wykodowanie całego Adblue. Mój znajomy elektryk zaproponował mi coś takiego i poważnie się nad tym zastanawiam.
Czy ktoś wie może jaki to bedzie miało wpływ na dalszą pracę samochodu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
@Duplo - mi też to elektryk proponował , twierdzi , że można to zrobić za 1100 pln i gościu daje gwarancję na błędy które wyskoczą i będą związane z ad blue . No ale ... pojechałem na stację kontroli pojazdów bo akurat przegląd musiałem zrobić i pytam się faceta czy będą spaliny sprawdzać a on na to , że będę na bank tylko jeszcze nie wiadomo od kiedy .
Mówię to elektrykowi a on ,że odcięcie ad blue nie zmienia spalin ... To ciekawe bo jednak po coś to ad blue tam jest i na chłopski rozum musi zmieniać spaliny a co za tym idzie odczyty ewentualnego urządzenia pomiarowego .
Ja zadzwoniłem jeszcze raz do serwisu bo dalej walczę z tą usterką i auto zaczęło mieć problemy przy zapalaniu , ma taki moment zawahania i czasem odpali za pierwszym razem a czasem nie . Babka na serwisie dalej przy swoim , że nie wiedzą i muszą sprawdzać i nie wiedzą ile to potrwa i ile będzie kosztować .
Dzisiaj podjechałem do sklepu i kupiłem 5 l ad blue i okazało się , że zbiornik był pusty czyli pompa podaje tylko czujnik nie widzi ile jest płynu . Cały czas myślałem , że pompa nie działa i nie wlewałem ad blue od kwietnia czyli 6 miesięcy . Masakra . Auto nie zgłaszało w tym czasie potrzeby dolewania dlatego myślałem , że to co wlałem dalej tam jest .
Jutro dzwonię na serwis i daję im auto .
Dam znać ile kosztowało i co to było dokładnie .
Mówię to elektrykowi a on ,że odcięcie ad blue nie zmienia spalin ... To ciekawe bo jednak po coś to ad blue tam jest i na chłopski rozum musi zmieniać spaliny a co za tym idzie odczyty ewentualnego urządzenia pomiarowego .
Ja zadzwoniłem jeszcze raz do serwisu bo dalej walczę z tą usterką i auto zaczęło mieć problemy przy zapalaniu , ma taki moment zawahania i czasem odpali za pierwszym razem a czasem nie . Babka na serwisie dalej przy swoim , że nie wiedzą i muszą sprawdzać i nie wiedzą ile to potrwa i ile będzie kosztować .
Dzisiaj podjechałem do sklepu i kupiłem 5 l ad blue i okazało się , że zbiornik był pusty czyli pompa podaje tylko czujnik nie widzi ile jest płynu . Cały czas myślałem , że pompa nie działa i nie wlewałem ad blue od kwietnia czyli 6 miesięcy . Masakra . Auto nie zgłaszało w tym czasie potrzeby dolewania dlatego myślałem , że to co wlałem dalej tam jest .
Jutro dzwonię na serwis i daję im auto .
Dam znać ile kosztowało i co to było dokładnie .
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
AdBlue to ściślej nazwa handlowa roztworu mocznika i wody demineralizowanej. Techniczne oznaczenie tej substancji to AUS32 w Europie, DEF w USA lub ARLA32 w Brazylii. Płyn jest podawany pod ciśnieniem przez specjalny wtryskiwacz do katalizatora systemu SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) pojazdu z silnikiem zasilanym olejem napędowym. Katalizator ten służy wyłącznie do oczyszczania spalin z tlenków azotu (NOx). Gdy AdBlue dostaje się do jego wnętrza, zmienia się w amoniak i dwutlenek węgla. Wchodzi w reakcję chemiczną z tlenkami azotu, która kończy się zamianą ich w nieszkodliwy dla środowiska azot i parę wodną.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
-
- Klubowicz
- Posty: 1881
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Błąd P204B w B20DTH
Mnie się nie pytaj, do jest definicja z neta. Miałem diesla z DPF, ale bez AdBlue, a teraz benzynka. Ale na logikę, to powinien wyjść wyższy odczyt NOx niż z AdBlue, pytanie, czy to sprawdzają na przeglądzie, czy coś innego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2019, o 12:49
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Skoczów
Re: Błąd P204B w B20DTH
Witam , auto było u mechanika elektryka . Błąd P204B naprawiony . Mechanik rozebrał i wyczyścił całą instalację adblue , mówi , że nie było tam śladów problemów , wszystko gra i jest ok . Winą podobno był zbyt słaby akumulator , podobno przy rozruchu ad blue ( pompa ) potrzebuje prądu i jak nie ma go w wystarczającej ilości nie może prawidłowo zadziałać i wybija błąd . Mechanik powiedział , że gdybym wymienił akumulator to po kilku odpaleniach auta błąd by zniknął bo pompa zaczęła by pracować prawidłowo . Koszt przeglądu instalacji wraz z nowym akumulatorem 1730 pln .
Natomiast po naprawie wyskoczył kolejny błąd a właściwie to dwa P22A4 i P22A7 . Są to błędy dotyczące sondy nox drugiej .
Podobno ta sonda ma grzałkę i ta grzałka nie działa prawidłowo i coś tam jeszcze jest uszkodzone bo błędy są dwa .
Najprawdopodobniej sonda jest do wymiany , koszt na alle 1250 pln , mówię o całej sondzie wraz ze sterownikiem .
Nigdy więcej diesla .
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Jak w samochodzie który ma 5 lat mogą się dziać takie historie ? W jakich my żyjemy czasach ?
Natomiast po naprawie wyskoczył kolejny błąd a właściwie to dwa P22A4 i P22A7 . Są to błędy dotyczące sondy nox drugiej .
Podobno ta sonda ma grzałkę i ta grzałka nie działa prawidłowo i coś tam jeszcze jest uszkodzone bo błędy są dwa .
Najprawdopodobniej sonda jest do wymiany , koszt na alle 1250 pln , mówię o całej sondzie wraz ze sterownikiem .
Nigdy więcej diesla .
Dodano po 1 minucie 21 sekundach:
Jak w samochodzie który ma 5 lat mogą się dziać takie historie ? W jakich my żyjemy czasach ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 19 sty 2021, o 00:28
- Auto: Zafira
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Puck
Re: Błąd P204B w B20DTH
Witam,odgrzewane kotlet.
Mam Zafirę b20dth.
Jest lekarstwo na to.Nic nie jest zepsute tylko potrzeba gds2 ja taki posiadam,jest tam opcja serwis katalizatora tlenków stałych to uruchamiamy i wymagania minimum 200st'c układ wydechowy i minimum 80stopni silnik.
Wszystko tam będzie pokazywać i wtedy zmieni się ekran na możliwość wystartowania z procedurą.
Silnik wkręci się na 2500 obrotów i czekamy aż sam zwolni w efekcie błąd zginie nam z tablicy (zbyt wysoka emisja spalin zgłoś się do serwisu(:).
Wychodzi na to że wystarczy 10procent zawalenia pdf i poprostu komp odłącza czujniki przed i za wydechem i stosuje ustawienia turbiny z kompa,w rezultacie pokazuje 0na pierwszej sądzie i na drugiej za pdfem i że coś nie tak z turbo.
Wniosek ,jest to tak wrażliwy układ że względu na emisję euro 6.Zrobiłem to gds2 , być może samo wypalenie dpf też załatwi sprawę,dodam że w gds też jest sama funkcja wypalania tylko ja zrobiłem coś jeszcze innego to się nazywa czynności serwisowa katalizatora nóż coś w tym stylu.Mam nadzieję że pomogę na tą bolączkę i zaoszczędzę nabijania komuś kasy.Radzę kupić kompa razem z tym samochodem tak jak ja to zrobiłem i problem z głowy.Samochód mam już dwa lata a komp mi się już cztery razy zwrócił, odkupiłem z alledrogo za 500cebulionów nowy jest za 700do900.Z oplem można zrobić prawie wszystko .Co tu jeszcze.
Nie jest powiedziane że tym autem kiedy robisz dalekie dystanse to dpf będzie czysty ,ok jak latałem 180,200 to nic się nie działo wystarczyło pojeździć w domu trzy tygodnie na około mieszkania i potem w drogę max140 i już był ten problem.
Do pracy mam 1200kilometrów i jadę ciągiem bez przerwy acz i tak widzicie są takie przygody z adblue.Tak że jak jeździcie tylko po Polsce to komputer do auta obowiązkowy.A prawie zapomniałem,nie zdziwić się jak podczas tej procedury silnik wyda dźwięk przez pięć sekund jak byś w wlew oleju wrzucił garść nakrętek.To pewnie dla tego że polał po tłokach trochę więcej solarki żeby dpf się rozpalił ładnie.
To już chyba wszystko , miłego kombinowania.Dawid
Mam Zafirę b20dth.
Jest lekarstwo na to.Nic nie jest zepsute tylko potrzeba gds2 ja taki posiadam,jest tam opcja serwis katalizatora tlenków stałych to uruchamiamy i wymagania minimum 200st'c układ wydechowy i minimum 80stopni silnik.
Wszystko tam będzie pokazywać i wtedy zmieni się ekran na możliwość wystartowania z procedurą.
Silnik wkręci się na 2500 obrotów i czekamy aż sam zwolni w efekcie błąd zginie nam z tablicy (zbyt wysoka emisja spalin zgłoś się do serwisu(:).
Wychodzi na to że wystarczy 10procent zawalenia pdf i poprostu komp odłącza czujniki przed i za wydechem i stosuje ustawienia turbiny z kompa,w rezultacie pokazuje 0na pierwszej sądzie i na drugiej za pdfem i że coś nie tak z turbo.
Wniosek ,jest to tak wrażliwy układ że względu na emisję euro 6.Zrobiłem to gds2 , być może samo wypalenie dpf też załatwi sprawę,dodam że w gds też jest sama funkcja wypalania tylko ja zrobiłem coś jeszcze innego to się nazywa czynności serwisowa katalizatora nóż coś w tym stylu.Mam nadzieję że pomogę na tą bolączkę i zaoszczędzę nabijania komuś kasy.Radzę kupić kompa razem z tym samochodem tak jak ja to zrobiłem i problem z głowy.Samochód mam już dwa lata a komp mi się już cztery razy zwrócił, odkupiłem z alledrogo za 500cebulionów nowy jest za 700do900.Z oplem można zrobić prawie wszystko .Co tu jeszcze.
Nie jest powiedziane że tym autem kiedy robisz dalekie dystanse to dpf będzie czysty ,ok jak latałem 180,200 to nic się nie działo wystarczyło pojeździć w domu trzy tygodnie na około mieszkania i potem w drogę max140 i już był ten problem.
Do pracy mam 1200kilometrów i jadę ciągiem bez przerwy acz i tak widzicie są takie przygody z adblue.Tak że jak jeździcie tylko po Polsce to komputer do auta obowiązkowy.A prawie zapomniałem,nie zdziwić się jak podczas tej procedury silnik wyda dźwięk przez pięć sekund jak byś w wlew oleju wrzucił garść nakrętek.To pewnie dla tego że polał po tłokach trochę więcej solarki żeby dpf się rozpalił ładnie.
To już chyba wszystko , miłego kombinowania.Dawid
Ostatnio zmieniony 20 sty 2021, o 00:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8