--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Witam serdecznie wszystkich! Jestem tutaj pierwszy raz więc jeśli coś nie tak to piszcie.
Pomóżcie mam problem z którym nie potrafię się uporać tzn wydałem już kupę pieniędzy a problem jak był tak i jest. Zaczelo się najpierw od węża turbo auto przy 120 km/h tracili moc i wchodziło w tryb serwisowy usterka znaleziona i wymieniona, po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu chłodniczego, okazało się, że plastikowa obudowa od Egr jest peknieta, wymieniona6na serwisie na nową po odebraniu auta zrobiłem jakieś 30 km i zaczęła się cała zabawa do teraz. W aucie pojawił się komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem i auto straciło moc turbo się jakby nie zaksczalo pojechałem do kolegi na serwis kody błędów to P0234, P2263, P003A. Wymieniony sterownik turbiny, wyczyszczony map sensor, wymienione wszystkie wezyki, wymienione turbo po wymianie turbiny jest o tyle lepiej, że ma moc ale gdy przekrocze 3000 obrotów jest szarpniecie i znowu tryb serwisowy po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy ale znowu po przekroczeniu 3000 obrotów auto traci moc. Pomóżcie proszę gdzie szukać przyczyny nikt nie wie co jest a ja już lżejszy w kieszeni o 1000euro. Proszę o pomoc.
Pomóżcie mam problem z którym nie potrafię się uporać tzn wydałem już kupę pieniędzy a problem jak był tak i jest. Zaczelo się najpierw od węża turbo auto przy 120 km/h tracili moc i wchodziło w tryb serwisowy usterka znaleziona i wymieniona, po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu chłodniczego, okazało się, że plastikowa obudowa od Egr jest peknieta, wymieniona6na serwisie na nową po odebraniu auta zrobiłem jakieś 30 km i zaczęła się cała zabawa do teraz. W aucie pojawił się komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem i auto straciło moc turbo się jakby nie zaksczalo pojechałem do kolegi na serwis kody błędów to P0234, P2263, P003A. Wymieniony sterownik turbiny, wyczyszczony map sensor, wymienione wszystkie wezyki, wymienione turbo po wymianie turbiny jest o tyle lepiej, że ma moc ale gdy przekrocze 3000 obrotów jest szarpniecie i znowu tryb serwisowy po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy ale znowu po przekroczeniu 3000 obrotów auto traci moc. Pomóżcie proszę gdzie szukać przyczyny nikt nie wie co jest a ja już lżejszy w kieszeni o 1000euro. Proszę o pomoc.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Te błędy są teraz po tych wszystkich czynnościach które opisałeś?
Czy po wymianie turbiny i jej sterowania zostało wykonane tzw. przyuczanie układu turbo?
Czy po wymianie turbiny i jej sterowania zostało wykonane tzw. przyuczanie układu turbo?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Witam i dziękuję z góry za szybką odpowiedź. Faktycznie nie byłem jeszcze skasować błędów ani przyuczyc turbiny. Powinno pomóc?
Dodano po 5 minutach /color]
Elektrozawor turbiny wymieniony na nowy już dość dawno ale zero poprawy! W sobotę jadę do kolegi i zczytam błędy jeszcze raz po wymianie turbo i dam znać co jest
Dodano po 5 minutach /color]
Elektrozawor turbiny wymieniony na nowy już dość dawno ale zero poprawy! W sobotę jadę do kolegi i zczytam błędy jeszcze raz po wymianie turbo i dam znać co jest
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Może być walnięty czujnik w gruszce. Niestety ciężko kupić osobno. Ten od turbin powinien mieć miernik do sprawdzenia.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Czesc dzieki za info ,ale w srode wymienilem turbine ,odebralem auto i teray jest lepiej jak bylo ale po pryekrocyeniu 3000 obrotow auto ynowu traci moc.
Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Witam i dziękuję z góry za szybką odpowiedź. Faktycznie nie byłem jeszcze skasować błędów po wymianie turbiny ani przyuczyc turbiny. Powinno pomóc? w sobote jade do kolegi jeszcze raz zczytac bledy i dam znac co jest.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Turbinę możesz przyuczyć ale błąd P003A może się pojawiać cały czas. Podstawa żeby turbo dobrze działało. Ja miałem czyszczoną turbinę i wymianę gruszki bo padnięty był ten czujnik w niej. Błąd żeby przyuczyć turbinę jest cały czas. Próbowałem to zrobić różnymi programami i nic, łącznie z ASO. Wszystko działa dobrze więc dałem spokój.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Hmmm ok wiec lece w sobote podlaczyc kompa przyuczyc turbo i zobaczymy czy cos ruszy,naprawde juz 5 miesiac sie tak bujam wymieniac to i tamto i mam totalnie juz dosc. Dzikei wielkie za info dam znac co dalej po podlaczeniu kompa
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:35 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Jeśli turbo jest pewne (w pełni sprawne) to po założeniu trzeba je "dopasować" do auta. Nawet takie po regeneracji wymagają regulacji cięgna w gruszce, bo zwykle bez tego kończy się błędem 'overboost'. Ten sam błąd może być jeśli się zmienna geometria zacina.
Tak jak pisałem - po takiej ingerencji w układ moim zdaniem trzeba zrobić przyuczenie (zaworów podciśnienia = sterowania). Poprzedni zestaw pracował inaczej, a pewnie był od nowości
Tak jak pisałem - po takiej ingerencji w układ moim zdaniem trzeba zrobić przyuczenie (zaworów podciśnienia = sterowania). Poprzedni zestaw pracował inaczej, a pewnie był od nowości
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Turbne kupilem oczywiscie regenerowana z 12 miesieczna gwarancja gosc poprostu zalozyl, wszystko jakby spasowane elegenacko ,ale pod kompa nie podpial bo nie mial takze w sobote lece do kolegi na serwis i zobaczymy czy cos ruszy. Co do bledu P003A to dla mnie moye sobie byc ,chodzi oto zebym mogl w koncu normalnie latac autem.Mimo wszystko dziekuje serdecznie za kazda rade i od razu dam znac czy podpiecie kompa i przyuczenie turbo cos zmienilo
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:35 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Nie wiem jak dokładnie działa to przyuczanie, ale ja bym chyba najpierw je zrobił a później śledził z kompem parametry pracy turbiny: żądane vs. aktualne. Jeśli się będzie rozjeżdżać, to trzeba pokręcić śrubą przy gruszce w odpowiednią stronę. Inaczej będziesz miał dalej błędy i tryb awaryjny przy wyższych obrotach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Z tego co zauważyłem to żadna filozofia z przyuczeniem turbo, podlączył kompa wszedł w program i tak miał opcje z tym właśnie. Hmm nie wiem czy ten kolega mi to ogarnie jeśli chodzi o gruche, ale zobaczymy co da się zrobić.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Filozofia żadna, ale nie wiem na co ono wpływa i w jakim zakresie. Teoretycznie na otwieranie podciśnienia i tym samym na zamienną geometrię. Sprawdź, a jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
A wiec bylem dzisiaj na serwisie Opla podpiac kompa i przyuczyc turbo. Niestet nie pomoglo ,ale bledy ,ktore byly zniknely po usunieciu ,ale jak przekrocze 3000 obrotow to jest tylko jeden blad P0299 niskie cisnienie doadowania majac na serwisie pelna dokumentacje do auta zobaczylem rowniez co serwis opla mowi o tym bledzie ,a wiec mowi ze to rura turbo ,ale ona zostala wymieniona wiec umuwilem sie za tydzien na przeglad calego dolotu ,slyszalem tez ,ze to moze uszczelka na turbo od strony przeplywomierza. MAm juz serdecznie dosc tego auta ....
Ostatnio zmieniony 20 paź 2018, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Może być nieszczelność w dolocie, ale nie wykluczałbym również konieczności regulacji cięgna gruszki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
ok wiec w Poniedzialek rano stawiam auto na przeglad dolotu,wlasnie niedawno mialem tel ,i dobrze im szybciej tym lepiej a jesli chodzi o regulacje ciegna to mozna prosic o jakas instrukcje? i czy turbo znowu trzeba wyciagac?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2018, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Stawiam na regulację cięgna gruszki.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
A gdzie jest te przyuczenie turbo ? w op comie ? czym robicie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Legnica
Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów
Jak to się nazywa nie wiem, mam kolegę na serwisie opla, podlaczyl kompa wszedł w opcje i zrobione.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, o 09:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.