--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

ODPOWIEDZ
Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 18 paź 2018, o 15:49

Witam serdecznie wszystkich! Jestem tutaj pierwszy raz więc jeśli coś nie tak to piszcie.
Pomóżcie mam problem z którym nie potrafię się uporać tzn wydałem już kupę pieniędzy a problem jak był tak i jest. Zaczelo się najpierw od węża turbo auto przy 120 km/h tracili moc i wchodziło w tryb serwisowy usterka znaleziona i wymieniona, po jakimś czasie zaczęło ubywać płynu chłodniczego, okazało się, że plastikowa obudowa od Egr jest peknieta, wymieniona6na serwisie na nową po odebraniu auta zrobiłem jakieś 30 km i zaczęła się cała zabawa do teraz. W aucie pojawił się komunikat awaria pojazdu skontaktuj się z serwisem i auto straciło moc turbo się jakby nie zaksczalo pojechałem do kolegi na serwis kody błędów to P0234, P2263, P003A. Wymieniony sterownik turbiny, wyczyszczony map sensor, wymienione wszystkie wezyki, wymienione turbo po wymianie turbiny jest o tyle lepiej, że ma moc ale gdy przekrocze 3000 obrotów jest szarpniecie i znowu tryb serwisowy po zgaszeniu i odpaleniu wraca do normy ale znowu po przekroczeniu 3000 obrotów auto traci moc. Pomóżcie proszę gdzie szukać przyczyny nikt nie wie co jest a ja już lżejszy w kieszeni o 1000euro. Proszę o pomoc.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: norbi333 » 18 paź 2018, o 16:09

Elektrozawór turbiny?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Rooff_ » 18 paź 2018, o 17:00

Te błędy są teraz po tych wszystkich czynnościach które opisałeś?
Czy po wymianie turbiny i jej sterowania zostało wykonane tzw. przyuczanie układu turbo?

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 18 paź 2018, o 19:45

Witam i dziękuję z góry za szybką odpowiedź. Faktycznie nie byłem jeszcze skasować błędów ani przyuczyc turbiny. Powinno pomóc?

Dodano po 5 minutach :[/color]
Elektrozawor turbiny wymieniony na nowy już dość dawno ale zero poprawy! W sobotę jadę do kolegi i zczytam błędy jeszcze raz po wymianie turbo i dam znać co jest

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: P405 » 18 paź 2018, o 20:18

Może być walnięty czujnik w gruszce. Niestety ciężko kupić osobno. Ten od turbin powinien mieć miernik do sprawdzenia.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: wojtekski » 18 paź 2018, o 20:53

Albo kolektor bez klapek.

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 18 paź 2018, o 21:23

P405 pisze:
18 paź 2018, o 20:18
Może być walnięty czujnik w gruszce. Niestety ciężko kupić osobno. Ten od turbin powinien mieć miernik do sprawdzenia.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Czesc dzieki za info ,ale w srode wymienilem turbine ,odebralem auto i teray jest lepiej jak bylo ale po pryekrocyeniu 3000 obrotow auto ynowu traci moc.

Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
Rooff_ pisze:
18 paź 2018, o 17:00
Te błędy są teraz po tych wszystkich czynnościach które opisałeś?
Czy po wymianie turbiny i jej sterowania zostało wykonane tzw. przyuczanie układu turbo?
Witam i dziękuję z góry za szybką odpowiedź. Faktycznie nie byłem jeszcze skasować błędów po wymianie turbiny ani przyuczyc turbiny. Powinno pomóc? w sobote jade do kolegi jeszcze raz zczytac bledy i dam znac co jest.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: P405 » 18 paź 2018, o 21:33

Turbinę możesz przyuczyć ale błąd P003A może się pojawiać cały czas. Podstawa żeby turbo dobrze działało. Ja miałem czyszczoną turbinę i wymianę gruszki bo padnięty był ten czujnik w niej. Błąd żeby przyuczyć turbinę jest cały czas. Próbowałem to zrobić różnymi programami i nic, łącznie z ASO. Wszystko działa dobrze więc dałem spokój.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 18 paź 2018, o 21:44

P405 pisze:
18 paź 2018, o 21:33
edit
Hmmm ok wiec lece w sobote podlaczyc kompa przyuczyc turbo i zobaczymy czy cos ruszy,naprawde juz 5 miesiac sie tak bujam wymieniac to i tamto i mam totalnie juz dosc. Dzikei wielkie za info dam znac co dalej po podlaczeniu kompa
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:35 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Rooff_ » 18 paź 2018, o 21:52

Jeśli turbo jest pewne (w pełni sprawne) to po założeniu trzeba je "dopasować" do auta. Nawet takie po regeneracji wymagają regulacji cięgna w gruszce, bo zwykle bez tego kończy się błędem 'overboost'. Ten sam błąd może być jeśli się zmienna geometria zacina.
Tak jak pisałem - po takiej ingerencji w układ moim zdaniem trzeba zrobić przyuczenie (zaworów podciśnienia = sterowania). Poprzedni zestaw pracował inaczej, a pewnie był od nowości ;)

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 19 paź 2018, o 07:14

Rooff_ pisze:
18 paź 2018, o 21:52
edit
Turbne kupilem oczywiscie regenerowana z 12 miesieczna gwarancja gosc poprostu zalozyl, wszystko jakby spasowane elegenacko ,ale pod kompa nie podpial bo nie mial takze w sobote lece do kolegi na serwis i zobaczymy czy cos ruszy. Co do bledu P003A to dla mnie moye sobie byc ,chodzi oto zebym mogl w koncu normalnie latac autem.Mimo wszystko dziekuje serdecznie za kazda rade i od razu dam znac czy podpiecie kompa i przyuczenie turbo cos zmienilo
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:35 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Rooff_ » 19 paź 2018, o 12:06

Nie wiem jak dokładnie działa to przyuczanie, ale ja bym chyba najpierw je zrobił a później śledził z kompem parametry pracy turbiny: żądane vs. aktualne. Jeśli się będzie rozjeżdżać, to trzeba pokręcić śrubą przy gruszce w odpowiednią stronę. Inaczej będziesz miał dalej błędy i tryb awaryjny przy wyższych obrotach.

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 19 paź 2018, o 14:01

Rooff_ pisze:
19 paź 2018, o 12:06
edit
Z tego co zauważyłem to żadna filozofia z przyuczeniem turbo, podlączył kompa wszedł w program i tak miał opcje z tym właśnie. Hmm nie wiem czy ten kolega mi to ogarnie jeśli chodzi o gruche, ale zobaczymy co da się zrobić.
Ostatnio zmieniony 19 paź 2018, o 15:36 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Rooff_ » 19 paź 2018, o 23:36

Filozofia żadna, ale nie wiem na co ono wpływa i w jakim zakresie. Teoretycznie na otwieranie podciśnienia i tym samym na zamienną geometrię. Sprawdź, a jak nie pomoże to będziemy dalej kombinować ;)

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 20 paź 2018, o 13:05

Rooff_ pisze:
19 paź 2018, o 23:36
Edit
A wiec bylem dzisiaj na serwisie Opla podpiac kompa i przyuczyc turbo. Niestet nie pomoglo ,ale bledy ,ktore byly zniknely po usunieciu ,ale jak przekrocze 3000 obrotow to jest tylko jeden blad P0299 niskie cisnienie doadowania majac na serwisie pelna dokumentacje do auta zobaczylem rowniez co serwis opla mowi o tym bledzie ,a wiec mowi ze to rura turbo ,ale ona zostala wymieniona wiec umuwilem sie za tydzien na przeglad calego dolotu ,slyszalem tez ,ze to moze uszczelka na turbo od strony przeplywomierza. MAm juz serdecznie dosc tego auta ....
Ostatnio zmieniony 20 paź 2018, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Rooff_ » 20 paź 2018, o 13:43

Może być nieszczelność w dolocie, ale nie wykluczałbym również konieczności regulacji cięgna gruszki.

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 20 paź 2018, o 14:26

Rooff_ pisze:
20 paź 2018, o 13:43
Edit
ok wiec w Poniedzialek rano stawiam auto na przeglad dolotu,wlasnie niedawno mialem tel ,i dobrze im szybciej tym lepiej a jesli chodzi o regulacje ciegna to mozna prosic o jakas instrukcje? i czy turbo znowu trzeba wyciagac?
Ostatnio zmieniony 20 paź 2018, o 21:54 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: P405 » 20 paź 2018, o 15:31

Stawiam na regulację cięgna gruszki.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: wojtekski » 22 paź 2018, o 17:35

A gdzie jest te przyuczenie turbo ? w op comie ? czym robicie ?

Piter5555
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 18 paź 2018, o 12:35
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legnica

Re: Utrata mocy i tryb serwisowy po przekroczeniu 3000 obrotów

Post autor: Piter5555 » 22 paź 2018, o 18:43

wojtekski pisze:
22 paź 2018, o 17:35
edit
Jak to się nazywa nie wiem, mam kolegę na serwisie opla, podlaczyl kompa wszedł w opcje i zrobione.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, o 09:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”