Witajcie Opelki
Jakiś czas temu jadąc do pracy wyskoczył mi błąd "Awaria pojazdu..." Nie Mam aktualnie zaufanego mechanika, więc nie pytajcie co pokazuje komputer.
mam zwykłego iCarVgate Pro ale on odczytuje tylko błędy silnika, a tu taki nie wyskoczył, a więc chciałem się sam za to wziąć.
A więc zacząłem od spojrzenia pod maskę... Niby wszystko ok... wszystko suche... nic nie cieknie z dołu... no żyć nie umierać
Aż tu nagle zauważyłem "pocenie" na przewodzie powietrza, między filtrem powietrza a turbo...
Troche poszperałem na forum i cały czas tylko naciskacie na tą rure nr.10 czyli od IC.
Nie rozbierałem jeszcze przodu, ale jestem prawie pewny że tam jest wszystko szczelne.
Niedawno:
-Wymiana chłodnicy i okolice
-Uszczelka obudowy zaworu EGR
-Uszczelka przewodu EGR
-uszczelki kolektor ssący
-wymiana uszczelki kolektora dolotowego
Najbardziej zainteresowała mnie odma która wciąga nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Także pomyślałem sobie że może jednak odma jest zapchana,
i dlatego cały syf idzie do turbo, że aż cieknie.
Ogólnie to mechanik ze mnie żaden, ale dzisiaj się tej odmie przyjżałem. A właściwie to zaworowi od odmy, i zaniepokoiły mnie te luzy bo moge sobie tym zaworem ruszać w różne strony, i wydaje się jakby miał zaraz odpaść.
Jeżeli jestem w błędzie to mnie z niego wyprowadźcie
Pytanie moje jest takie.
Czy przez tą nieszczelność na przewodzie powietrza, ma prawo odłączać mi turbo i wyskakiwać błąd "Awiaria pojazdu..."??
(Czytałem na forum że osoby które mają wyciek przy IC na rurze prawej albo lewej, doświadczają tego błędu dość często. U mnie pokazał się z 3 razy przez 2/3 miesiące)
Na początku chciałem ten przewód powietrza trochę skrócić i wyeliminować "pocenie się" ale co mi z tego jak sadza będzie leciała do turbo.. i dalej po układzie.
Jeżeli macie jakieś spostrzeżenia do tego co napisałem to walcie śmiało, bo jak wspomniałem jestem laikiem i to są tylko moje przypuszczenia
Na koniec dodam taką informacje nie koniecznie potrzebną, choć trochę mnie to zaintrygowało.
Wyciągnąłem papiery z 2016 roku, kiedy to byłem w ASO, i zobaczyłem to
Moduł
sterujący P0641 bajt objawu 00 Status obwodu referencyjnego 5V1 Opis objawu: wadliwe działanie
silnika
Wtedy serwisant mi tego nie pokazał, i nic w tym celu nie było robione. A wyczytałem w necie dopiero dzisiaj że dotyczy to Turbo
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wyciek na przewodzie powietrza
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Wyciek na przewodzie powietrza
1. Odma ma za zadanie odprowadzenie gazów (ciśnienia) ze skrzyni korbowej na zewnątrz - w tym wypadku do rury doprowadzenia powietrza do układu dolotowego.
2. Odma nie kończy się zaworem tylko elementem grzejnym. Fakt, on nie jest specjalnie mocno zamontowany i stabilny, ale to nie ma specjalnie wpływu na pracę turbo.
3. Błąd P0641 nie ma związku z turbo (a przynajmniej nie wprost): https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0641/
4. Wpływ na pracę turbo będzie miała nieszczelność pomiędzy wylotem z turbiny a kolektorem ssącym (wlotem do przepustnicy). Po drodze jest oczywiście intercooler oraz dwie wspomniane rury. I parę uszczelek, które moga puszczać.
5. Nie zawsze nieszczelność będzie się objawiała poceniem - jak leci w miarę czyste powietrze, to po prostu będzie syczeć. Mniej lub bardziej, w zależności od wielkości nieszczelności.
2. Odma nie kończy się zaworem tylko elementem grzejnym. Fakt, on nie jest specjalnie mocno zamontowany i stabilny, ale to nie ma specjalnie wpływu na pracę turbo.
3. Błąd P0641 nie ma związku z turbo (a przynajmniej nie wprost): https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p0641/
4. Wpływ na pracę turbo będzie miała nieszczelność pomiędzy wylotem z turbiny a kolektorem ssącym (wlotem do przepustnicy). Po drodze jest oczywiście intercooler oraz dwie wspomniane rury. I parę uszczelek, które moga puszczać.
5. Nie zawsze nieszczelność będzie się objawiała poceniem - jak leci w miarę czyste powietrze, to po prostu będzie syczeć. Mniej lub bardziej, w zależności od wielkości nieszczelności.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wyciek na przewodzie powietrza
Te pocenie na pewno nie powinno wywalać błędów. Ja tak jeździłem z pół roku i nic nie wywalało. W końcu przy wymianie filtra powietrza zdjąłem tą rurę poczyściłem wszystko, tam jest jeszcze gumowa uszczelka osadzona na turbinie, i dobrze docisnąłem nową opaską i teraz sucho. Jeżeli chodzi o ten zawór to siedzi sztywno i nic się nie rusza. A przez odmę lecą znikome opary oleju i żadnej sadzy tam nie ma. Jeśli turbina nie puszcza oleju to układ ma tylko delikatny nalot. Aczkolwiek żadna nieszczelność w dolocie nie jest wskazana i jeśli jest duża to na pewno ma to jakiś wpływ na pracę silnika. Podsumowując ma być szczelnie i przed i za turbiną. Sprawdź jeszcze ten zawór on jest uszczelniony na oringu może go nie ma jak tak luźno lata. Jeśli byś chciał wymienić to ta rura z tym zaworem kosztuje 20 zeta na allegro. A oparami się nie martw w każdym z naszych silników są.