--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 20 sie 2018, o 19:44

Mam jeszcze 2 tygodnie urlopu więc mam czas. Tylko nie wiem ile masz do Giżycka. :lol:

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 21 sie 2018, o 20:26

To Ty masz do mnie dojechać :D Dobra szukam dalej wideo prezentacji z operacji wymiana kolektora.Trochę obawiam się czy dam radę samemu .Głównie chodzi o brak garażu i czas czy zdążę opanować to przez weckend ;)

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Rooff_ » 21 sie 2018, o 20:33

Chyba największym wyzwaniem będzie zdjęcie pompy paliwa (bez koła zębatego), co jest związane ze zblokowaniem rozrządu. Miło by było jakby Ci się to nie poprzestawiało przy tej operacji ;) A zrobić to trzeba, bo dwie albo trzy śruby mocujące kolektor są bezpośrednio za ww. pompą. Oczywiście alternatową jest ściągnięcie rozrządu i pompy w całości.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 21 sie 2018, o 21:13

Rooff_ pisze:
21 sie 2018, o 20:33
Edit
No właśnie tego się obawiam sciągnanie pompy.Dopiero co wymieniałem rozrząd .Raczej będę sciągał samą pompę na zblokowanym rozrządzie.Nie chcę ruszać rozrządu bo mam gwarancję na montaż w serwisie opla .Jutro sprawdzę gdzie i co sobie poznaczyli. Oby nie znaczyli nakrętki pompy ;) A jak zblokuję te koło pompy to może się coś poprzestawiać w rozrządzie??Na czym po sciągnięciu pompy trzyma się koło pompy?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, o 21:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 21 sie 2018, o 21:46

E no panowie, zdjęcie pompy to jest prosta rzecz. W koło pasowe pompy wkręcasz 2 śruby, są w głowicy 2 nagwintowane otwory ( chyba 6mm- pasują te które trzymają osłonę rozrządu) 3 nakrętki z tego jedna ukryta więc miło mieć klucz z przegłubem, no i ta centralna od koła. Trzeba ją poluzować i stuknąć młotkiem, a pompa wychodzi bez problemu.
Najwięcej zabawy było z samym zdjęciem kolektora bo zaczepia o chłodniczkę egr. Ja jej nie chciałem ruszać więc wykręciłem kilka szpilek mocujących kolektor.
Wszystko można zrobić bez garażu i kanału, ale przyda się gruba gąbka na silnik bo znaczną część czasu pracuje się klęcząc na silniku.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 22 sie 2018, o 19:16

rataj73 które szpilki mocujące kolektor wykręcałeś? od kolektora ssącego?jakie będę potrzebował nowe uszczelki ewentualnie ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 22 sie 2018, o 21:01

Wypadało by uszczelkę pod kolektor nową dać, ale ja robiłem wymiane w weeked i dałem poprostu pod uszczelkę deko silikonu. Co do szpilek to te bliżej rozrządu, ale jak zdemontujesz chłodniczkę egr to wtedy wyjdzie prosto. No ale wtedy kolejny element do uszczelnienia. Ogólnie roboty sporo, ale nie jakaś skomplikowana tylko trzeba dużo kręcić. Uważać na węże od chłodzenia kolektora bo dziadostwo kruche, i jeszcze bardziej kruchy odpływ odmy.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 23 sie 2018, o 20:37

Uszczelki pod kolektor mam kupiłem kolektor nowy z uszczelkami.własnie obawiam się że coś się ukręci urwie.gdzie ten odpływ odmy węże chłodzenia kolektora muszę obczaić .Mam czas tylko w sobotę i w niedzielę inie może być niespodzianek dlatego wypytuję co potrzebne co kupić itp.Planuję zabrać się za to za dwa tygodnie .W tą sobotę oględziny lokalizacja co gdzie i jak odkręcić

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 24 sie 2018, o 07:41

Odpływ odmy jest z tyłu, ja jej nie chciałem całkiem wyciągać , bo wtedy potrzebowałbym kanału żeby odpływ odkręcić. Ale oczywiście ta rurka pękła i i tak trzeba było po montażu nowego wężyka wjechać na chwilę na kanał żeby to złożyć.
Jak będziesz wkręcał te śrubki w koło pasowe i głowicę to też nie za mocno bo tam cienka aluminiowa ścianka jest. Poczujesz opór i wystarczy. Do odkręcania trzeciej nakrętki pompy ( tej ukrytej) musisz mieć klucz z przegubem a najlepiej z dwoma. Reszta to prosta, metodyczna robota.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 24 sie 2018, o 21:20

dzięki rataj73
A jak sprawa z odpowietrzeniem układu paliwowego??Rozumiem że żeby pompę wyciągnąć trzeba odkręcić ten np przewód metalowy który idzie od pompy do tej listwy wtryskowej rury u góry sinika no i jeszcze parę innych przewodów.Hmmmm

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 18 wrz 2018, o 21:49

???

Bodex

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Bodex » 18 wrz 2018, o 21:59

Cóż kolego, ... dawca przyjechał.... mechanik jyż miał umówionego ze starym turbo.
To norma w serwisach.
Ja nabiłem znaki numeratorem na silniku hondy na wszelki wypadek.

Zajomemu podmienili caly silnik w golfie , tyle ze on oznakował i sprawa w sądzie była.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 19 wrz 2018, o 19:58

masakra banda patałachów złodzieje i tyle .Ja kupiłem już nowy kolektor który w końcu w piątek i sobotę będę wymieniał, turbo używkę własnie jestem w trakcie załatwiania tak że może ta moja iśka wróci do normalności.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2018, o 20:43 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: norbi333 » 19 wrz 2018, o 20:14

Pokaż autoryzowany serwis, który takie rzeczy robi?

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 22 wrz 2018, o 21:28

Dziś byłem na wojnie.Zabrałem się za ten kolektor szczerze gdybym wiedział że tak ciężko pójdzie to bym dał do mechanika. Po godzinie pompa zdemontowana po dwóch godzinach wszystko odkręcone tylko wyciągać kolektor i zakładać nowy .Oczywiście jest zawsze ale.A więc kolektora nie mogłem sciągnąć bo jedna śrubka która trzyma prowadnicę sterowania klap od strony przepustnicy była zluzowana i blokowała swobodne wysunięcie kolektora ze szpilek poza tym pierwsza klapka a właściwie tylko ośka klapki była tak luzna i opadnięta że też blokowała . Tak że musiałem użyć młotka i śrubokrętu by wybić tą ośkaę. Kombinowanie jak to zrobić zajeło mi trzy godziny kupę nerwów i trochę krwi na rękach.
Finalnie po zdięciu kolektora okazało się że jest dosyć zasyfiony z czterech klap została jedna cała z dosyć dużym luzem ,jedna klapka tzn tylko połowa klapki która latała jak chciała potrzebowała tylko chwili by odpaść .Z pozostałych dwóch zostały tylko ośki.
Oczywiście nie obyło się bez strat rataj73 urwałem rurę odmy podczas walki z kolektorem.Jutro montaż pomalutku nowego kolektora i muszę wymyśleć co zrobić z tą rurą odmy.Aż się dziwię że to auto jezdziło. Pytanie gdzie podziały się trzy klapy no 2.5.Wszystkie przeleciały nie uszkadzając silnika?/?
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

167 tysięcy przebiegu

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 23 wrz 2018, o 06:02

Przewód od odmy załóż gumowy , tylko koniecznie olejootporny. Ja założyłem taki , który był pod ręką i potem spuchł i zaczął puszczać.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 23 wrz 2018, o 08:48

Idę walczyć z montażem kurde z tym wężem to dziś będę miał problem .A jak go założę to czy jak zamówię oryginał wymienię go bez problemu np z kanału jak już wszystko będzie poskładane?Chyba tak albo??

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 23 wrz 2018, o 10:02

Orginał to chyba razem z separatorem jest więc po co ? Zwykły olejoodporny przewód na metry i dwie opaski wystarczy.chyba że o innym przewodzie mówisz. Mi pękł ten plastikowy cienki, którym olej z separatora spływa do miski.

dziadziol6
Forumowicz
Posty: 77
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 23 wrz 2018, o 21:21

rataj nie miałem pod ręką żadnych przewodów ale znalazem kawałek z mojej instalacj lpg nie wiem czy on jest odporny tylko na lpg czy olej też.Co do separatora to na ebay znalazłem komplet z wężami za 14 euro tak że nie ma problemu.Kupię i się całość wymieni lub tylko sam wąż który mam uwalony ale to już z kanału lub na podnośniku. Auto poskręcane zostało pouzupełniać płyn posprawdzać jeszcze raz czy wszystko poskręcałem i po pracy próbny rozruch.Drugi raz bym się za to nie zabrał wyciągnąć kolektora nie szło a a o włożeniu nowego zapomnij wykręcałęm 7 szpilek z 9 z głowicy by włożyć nowy kolektor masakra.rataj wyślij mi twój numer whatsApp na priv to po pracy pogadamy

Jakim momentem powinno się dokręcić te trzy śruby trzymające pompę wysokociśnieniową??

Awatar użytkownika
wojtekski
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Rok produkcji: 2016
Miasto: Suwałki
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: wojtekski » 29 wrz 2018, o 09:12

Dlatego u mnie serwis zmieniał roboty jest i czasu też trzeba poświęcić sporo a z klapek u mnie też tylko jedna była hehe poszły przez turbo to samo miałem.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”