--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Mam jeszcze 2 tygodnie urlopu więc mam czas. Tylko nie wiem ile masz do Giżycka.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
To Ty masz do mnie dojechać Dobra szukam dalej wideo prezentacji z operacji wymiana kolektora.Trochę obawiam się czy dam radę samemu .Głównie chodzi o brak garażu i czas czy zdążę opanować to przez weckend
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Chyba największym wyzwaniem będzie zdjęcie pompy paliwa (bez koła zębatego), co jest związane ze zblokowaniem rozrządu. Miło by było jakby Ci się to nie poprzestawiało przy tej operacji A zrobić to trzeba, bo dwie albo trzy śruby mocujące kolektor są bezpośrednio za ww. pompą. Oczywiście alternatową jest ściągnięcie rozrządu i pompy w całości.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
No właśnie tego się obawiam sciągnanie pompy.Dopiero co wymieniałem rozrząd .Raczej będę sciągał samą pompę na zblokowanym rozrządzie.Nie chcę ruszać rozrządu bo mam gwarancję na montaż w serwisie opla .Jutro sprawdzę gdzie i co sobie poznaczyli. Oby nie znaczyli nakrętki pompy A jak zblokuję te koło pompy to może się coś poprzestawiać w rozrządzie??Na czym po sciągnięciu pompy trzyma się koło pompy?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, o 21:13 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
E no panowie, zdjęcie pompy to jest prosta rzecz. W koło pasowe pompy wkręcasz 2 śruby, są w głowicy 2 nagwintowane otwory ( chyba 6mm- pasują te które trzymają osłonę rozrządu) 3 nakrętki z tego jedna ukryta więc miło mieć klucz z przegłubem, no i ta centralna od koła. Trzeba ją poluzować i stuknąć młotkiem, a pompa wychodzi bez problemu.
Najwięcej zabawy było z samym zdjęciem kolektora bo zaczepia o chłodniczkę egr. Ja jej nie chciałem ruszać więc wykręciłem kilka szpilek mocujących kolektor.
Wszystko można zrobić bez garażu i kanału, ale przyda się gruba gąbka na silnik bo znaczną część czasu pracuje się klęcząc na silniku.
Najwięcej zabawy było z samym zdjęciem kolektora bo zaczepia o chłodniczkę egr. Ja jej nie chciałem ruszać więc wykręciłem kilka szpilek mocujących kolektor.
Wszystko można zrobić bez garażu i kanału, ale przyda się gruba gąbka na silnik bo znaczną część czasu pracuje się klęcząc na silniku.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
rataj73 które szpilki mocujące kolektor wykręcałeś? od kolektora ssącego?jakie będę potrzebował nowe uszczelki ewentualnie ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Wypadało by uszczelkę pod kolektor nową dać, ale ja robiłem wymiane w weeked i dałem poprostu pod uszczelkę deko silikonu. Co do szpilek to te bliżej rozrządu, ale jak zdemontujesz chłodniczkę egr to wtedy wyjdzie prosto. No ale wtedy kolejny element do uszczelnienia. Ogólnie roboty sporo, ale nie jakaś skomplikowana tylko trzeba dużo kręcić. Uważać na węże od chłodzenia kolektora bo dziadostwo kruche, i jeszcze bardziej kruchy odpływ odmy.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Uszczelki pod kolektor mam kupiłem kolektor nowy z uszczelkami.własnie obawiam się że coś się ukręci urwie.gdzie ten odpływ odmy węże chłodzenia kolektora muszę obczaić .Mam czas tylko w sobotę i w niedzielę inie może być niespodzianek dlatego wypytuję co potrzebne co kupić itp.Planuję zabrać się za to za dwa tygodnie .W tą sobotę oględziny lokalizacja co gdzie i jak odkręcić
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Odpływ odmy jest z tyłu, ja jej nie chciałem całkiem wyciągać , bo wtedy potrzebowałbym kanału żeby odpływ odkręcić. Ale oczywiście ta rurka pękła i i tak trzeba było po montażu nowego wężyka wjechać na chwilę na kanał żeby to złożyć.
Jak będziesz wkręcał te śrubki w koło pasowe i głowicę to też nie za mocno bo tam cienka aluminiowa ścianka jest. Poczujesz opór i wystarczy. Do odkręcania trzeciej nakrętki pompy ( tej ukrytej) musisz mieć klucz z przegubem a najlepiej z dwoma. Reszta to prosta, metodyczna robota.
Jak będziesz wkręcał te śrubki w koło pasowe i głowicę to też nie za mocno bo tam cienka aluminiowa ścianka jest. Poczujesz opór i wystarczy. Do odkręcania trzeciej nakrętki pompy ( tej ukrytej) musisz mieć klucz z przegubem a najlepiej z dwoma. Reszta to prosta, metodyczna robota.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
dzięki rataj73
A jak sprawa z odpowietrzeniem układu paliwowego??Rozumiem że żeby pompę wyciągnąć trzeba odkręcić ten np przewód metalowy który idzie od pompy do tej listwy wtryskowej rury u góry sinika no i jeszcze parę innych przewodów.Hmmmm
A jak sprawa z odpowietrzeniem układu paliwowego??Rozumiem że żeby pompę wyciągnąć trzeba odkręcić ten np przewód metalowy który idzie od pompy do tej listwy wtryskowej rury u góry sinika no i jeszcze parę innych przewodów.Hmmmm
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Cóż kolego, ... dawca przyjechał.... mechanik jyż miał umówionego ze starym turbo.
To norma w serwisach.
Ja nabiłem znaki numeratorem na silniku hondy na wszelki wypadek.
Zajomemu podmienili caly silnik w golfie , tyle ze on oznakował i sprawa w sądzie była.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
To norma w serwisach.
Ja nabiłem znaki numeratorem na silniku hondy na wszelki wypadek.
Zajomemu podmienili caly silnik w golfie , tyle ze on oznakował i sprawa w sądzie była.
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
masakra banda patałachów złodzieje i tyle .Ja kupiłem już nowy kolektor który w końcu w piątek i sobotę będę wymieniał, turbo używkę własnie jestem w trakcie załatwiania tak że może ta moja iśka wróci do normalności.
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2018, o 20:43 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ekspert
- Posty: 5124
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Pokaż autoryzowany serwis, który takie rzeczy robi?
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Dziś byłem na wojnie.Zabrałem się za ten kolektor szczerze gdybym wiedział że tak ciężko pójdzie to bym dał do mechanika. Po godzinie pompa zdemontowana po dwóch godzinach wszystko odkręcone tylko wyciągać kolektor i zakładać nowy .Oczywiście jest zawsze ale.A więc kolektora nie mogłem sciągnąć bo jedna śrubka która trzyma prowadnicę sterowania klap od strony przepustnicy była zluzowana i blokowała swobodne wysunięcie kolektora ze szpilek poza tym pierwsza klapka a właściwie tylko ośka klapki była tak luzna i opadnięta że też blokowała . Tak że musiałem użyć młotka i śrubokrętu by wybić tą ośkaę. Kombinowanie jak to zrobić zajeło mi trzy godziny kupę nerwów i trochę krwi na rękach.
Finalnie po zdięciu kolektora okazało się że jest dosyć zasyfiony z czterech klap została jedna cała z dosyć dużym luzem ,jedna klapka tzn tylko połowa klapki która latała jak chciała potrzebowała tylko chwili by odpaść .Z pozostałych dwóch zostały tylko ośki.
Oczywiście nie obyło się bez strat rataj73 urwałem rurę odmy podczas walki z kolektorem.Jutro montaż pomalutku nowego kolektora i muszę wymyśleć co zrobić z tą rurą odmy.Aż się dziwię że to auto jezdziło. Pytanie gdzie podziały się trzy klapy no 2.5.Wszystkie przeleciały nie uszkadzając silnika?/?
167 tysięcy przebiegu
Finalnie po zdięciu kolektora okazało się że jest dosyć zasyfiony z czterech klap została jedna cała z dosyć dużym luzem ,jedna klapka tzn tylko połowa klapki która latała jak chciała potrzebowała tylko chwili by odpaść .Z pozostałych dwóch zostały tylko ośki.
Oczywiście nie obyło się bez strat rataj73 urwałem rurę odmy podczas walki z kolektorem.Jutro montaż pomalutku nowego kolektora i muszę wymyśleć co zrobić z tą rurą odmy.Aż się dziwię że to auto jezdziło. Pytanie gdzie podziały się trzy klapy no 2.5.Wszystkie przeleciały nie uszkadzając silnika?/?
167 tysięcy przebiegu
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Przewód od odmy załóż gumowy , tylko koniecznie olejootporny. Ja założyłem taki , który był pod ręką i potem spuchł i zaczął puszczać.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Idę walczyć z montażem kurde z tym wężem to dziś będę miał problem .A jak go założę to czy jak zamówię oryginał wymienię go bez problemu np z kanału jak już wszystko będzie poskładane?Chyba tak albo??
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Orginał to chyba razem z separatorem jest więc po co ? Zwykły olejoodporny przewód na metry i dwie opaski wystarczy.chyba że o innym przewodzie mówisz. Mi pękł ten plastikowy cienki, którym olej z separatora spływa do miski.
-
- Forumowicz
- Posty: 77
- Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
rataj nie miałem pod ręką żadnych przewodów ale znalazem kawałek z mojej instalacj lpg nie wiem czy on jest odporny tylko na lpg czy olej też.Co do separatora to na ebay znalazłem komplet z wężami za 14 euro tak że nie ma problemu.Kupię i się całość wymieni lub tylko sam wąż który mam uwalony ale to już z kanału lub na podnośniku. Auto poskręcane zostało pouzupełniać płyn posprawdzać jeszcze raz czy wszystko poskręcałem i po pracy próbny rozruch.Drugi raz bym się za to nie zabrał wyciągnąć kolektora nie szło a a o włożeniu nowego zapomnij wykręcałęm 7 szpilek z 9 z głowicy by włożyć nowy kolektor masakra.rataj wyślij mi twój numer whatsApp na priv to po pracy pogadamy
Jakim momentem powinno się dokręcić te trzy śruby trzymające pompę wysokociśnieniową??
Jakim momentem powinno się dokręcić te trzy śruby trzymające pompę wysokociśnieniową??
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo
Dlatego u mnie serwis zmieniał roboty jest i czasu też trzeba poświęcić sporo a z klapek u mnie też tylko jedna była hehe poszły przez turbo to samo miałem.