--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - info i zapisy
---------------------------------- Śląskie Spoty- 14.04 - zapraszamy
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Odma - separator oleju

ODPOWIEDZ
Roda
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Odma - separator oleju

Post autor: Roda » 29 maja 2018, o 21:43

Po 121 tys. km separator oleju (odma) wygląda jak na zdjęciu. Od nowości zbierał się na niej zakurzony olej.Czy zdaniem klubowiczów wskazana wymiana lub oczyszczenie separatora?
607CA77D-B034-443B-865E-FEC9E0F7F8FB.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2297
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 27 razy
Kontakt:

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Ping » 29 maja 2018, o 23:00

To tylko zawór odmy.
Właściwy zbiornik znajduje się z tyłu silnika.

Roda
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Roda » 29 maja 2018, o 23:07

Dziękuję. Pod nazwą separatora oleju ten zawór sprzedawany jest pod numerem katalogowym GM 55575980. Edycja: prawidłowy numer: GM 55568910.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 23:56 przez Roda, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 697
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Dan » 29 maja 2018, o 23:10

Ping pisze:To tylko zawór odmy.
Właściwy zbiornik znajduje się z tyłu silnika.
Dokladnie, separator oleju znajduje się z tyłu silnika (ten czarny stożek). Obrazek

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Roda
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Roda » 29 maja 2018, o 23:22

Dziękuję za info. W takim razie czy warto wymieniać zawór odmy (GM 55575980 Edycja: GM 55568910)? Od początku pocił się ten zawór ale mi to nie przeszkadzało dopóki nie zobaczyłem sflaczałej i w dwóch miejscach dziurawej rury łączącej turbo z intercoolerem a dwa tygodnie temu była ta rura tylko mokra.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2018, o 23:57 przez Roda, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1622
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Rooff_ » 29 maja 2018, o 23:27

Ping pisze:
29 maja 2018, o 23:00
To tylko zawór odmy.
Właściwy zbiornik znajduje się z tyłu silnika.
Z tym zaworem to tak chyba nie do końca. W schematach to jest opisane jako '55568910 HEATER, ENGINE VENTILATION'. W środku to ma blaszkę miedzianą zatopioną w ściance zewnętrznej. A tak to powietrze ma swobodny przelot - bez elementu blokującego typu zawór.

Aaaale tak dokładnie to nie wiem jak to działa i po co to w ogóle jest :P

Roda - to, że się tam poci to nie jest nic dziwnego - zobacz, że ten gumowy przewód jest założony całkiem swobodnie (bez opsaski czy innego typu szczelnego mocowania). Możesz to zdemontować (wyjąć ten element naciskając po bokach ten karbowany pierścień) i zobaczyć czy tam w środku nie ma gluta. Jak wyjmiesz ten podgrzewacz (w dosłownym tłumaczeniu), to można sprawdzić drożność układu odmy w kierunku skrzyni korbowej. Ja po prostu dmuchnąłem w tą gumową rurę i jednocześnie patrzyłem czy słychać powietrze wylatujące z otworu po korku wlewu oleju (wcześniej oczywiście trzeba ten korek odkręcić i wyjąć ;) ). Efekt był taki, jakbym dmuchał w aparat do spirometrii - czyli przepływ powietrza bez większych problemów. Nie wiem czy to jest dobry sposób, ale skoro powietrze przepływa, to wydaje mi się, że odma jest drożna. Co innego, jakby się trzeba było namęczyć, żeby przepchać powietrze (coś na zasadzie dmuchania w cienki przewód, czyli zapchany). Wtedy wypadałoby udrożnić układ odmy.

Roda
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 6 maja 2018, o 14:47
Auto: Insignia 2.0 131 KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Odma - separator oleju

Post autor: Roda » 29 maja 2018, o 23:52

Bardzo dziękuję za pomoc. U mnie ten heater można sobie przekręcać w jedną i drugą stronę. Zauważyłe to dopiero dziś i zasatanwiałem się czy tak ma być. Nie wudać tam jednak żadnego śladu po ścisłym mocowaniu. Do czasu pęknięcia rury turbo pocenie się w tym miejscu nie zwracało mojej uwagi. Było tak od pierwszego roku eksploatacji. W kierunku skrzyni korbowej to układ chyba jest drożny skoro opary oleju docierają do tego heatera a część z nich skrapla się na zewnątrz. Po francusku ta część to CAPTEUR CHAUFFAGE VENTILATION MOTEUR czyli w wolnym tłumaczeniu kolektor ogrzewania/wentylacji silnika 😉.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 669
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy
Kontakt:

Re: Odma - separator oleju

Post autor: mcrace » 22 gru 2018, o 23:00

Dziś kontrolnie zajrzałem sobie pod maskę. Moim oczom ukazał się obraz zapoconych / zabrudzonych olejem elementów w okolicach separatora. Rozmiar zabrudzeń zaznaczony na zdjęciu:
odma.jpg
W związku z tym mam kilka pytań
Czy w tym miejscu możliwy jest wyciek z czegoś innego niż z któregoś elementów separatora?

Czy sama wymiana separatora jest do ogarnięcia bez kanału?

Czy może ktoś to robił lub ma jakiś manual do tego?

;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”