--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Jak zdemontować wymontować filtr cząstek stałych DPF?

ODPOWIEDZ
jajok
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2017, o 09:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Jak zdemontować wymontować filtr cząstek stałych DPF?

Post autor: jajok » 22 sty 2018, o 15:40

Panowie, czy ktoś wyjmował DPF w insignii 2.0 cdti a20dth? Odłączyłem układ wydechowy, pierścień od turbiny, nakrętki od spodu dpfa, dwie śruby od łapy przykręconej do miski olejowej, wężyk z góry. I ...utknąłem. Gdy próbuje go wysunąć do góry, wspiera się o kolektor wydechowy. Jak próbuje go wyciągnąć dołem,to wyciskam go lekko do góry aby wysunąć szpilki (dwie śruby, które były przykręcone nakrętkami od spodu trwale złączone z dpfem), wydają się minimalnie za długie aby je wysunąć z otworów poprzecznego wspornika, przykręconego do bloku silnika. Macie jakieś doświadczenia, jak do sprawnie zdemontować?
Dodam:
Miejsca między silnikiem a chłodnicą jest sporo, natomiast problem jest w tym, że chcąc go wysunąć do góry, wspiera się o kolektor wydechowy oraz o szpilki z nakrętkami poprzecznego wspornika(listwy), który jest przykręcony do bloku silnika, i na którym właśnie leży dpf. Gdyby szpilki dpfa, które są z nim na stałe złączone, te którymi dpf skręca się razem ze wspornikiem poprzecznym(listwą), byłyby o 5 mm krótsze, wtedy nie było by problemu. Podnoszę dpf do góry, wysuwam dołem ze wspornika i wyciągam do dołu lub do góry. Wg schematu serwisowego, należy odkręcić własnie ten wspornik od bloku silnika, tylko nie bardzo wiem jak, bo praktycznie nie ma do tych nakrętek dostępu.

Cieknie mi stamtąd olej, prawdopodobnie z rurki bagnetu i z węża powrotnego oleju z turbiny do bloku. Ale żeby wymienić tam uszczelki, trzeba niestety zdemontować dpf.

Głodny

Re: Jak zdemontować/wymontować filtr cząstek stałych DPF?

Post autor: Głodny » 23 sty 2018, o 12:33

Musisz odkręcić ten wspornik/listwę od bloku wtedy wszystko spokojnie da się wymontować, dostęp do tych śrub jest dobry :)

jajok
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 13 paź 2017, o 09:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: Jak zdemontować/wymontować filtr cząstek stałych DPF?

Post autor: jajok » 23 sty 2018, o 13:36

No własnie, ale dostępu do tych śrub praktycznie nie ma. No może do jednej, jak bym dłoń w nadgarstku złamał :)
Patrząc na wprost silnika, lewą rękę można wcisnąć po lewej stronie, ale już założyć klucz i manewrować to niemożliwe. Ta po prawej jest całkiem za dpfem. Od dołu także nie ma jak się tam dostać. Może trzeba jakoś klucz spreparować :) albo jakieś giętkie cięgno czy łamane.

Głodny

Re: Jak zdemontować/wymontować filtr cząstek stałych DPF?

Post autor: Głodny » 24 sty 2018, o 09:03

Robiłem to jakieś pół roku temu, ale na pewno nie używałem żadnych specjalistycznych narzędzi, wystarczy grzechotka i nasadka z przedłużką, spokojnie da się założyć na nakrętkę i odkręcić :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”