--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Uszczelnienie na wlocie i wylocie z DPF

ODPOWIEDZ
gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Uszczelnienie na wlocie i wylocie z DPF

Post autor: gingop » 14 wrz 2017, o 12:45

Witam.
Chodzi połączeni wydechu z kolektora wydechowego do dpf i łączenie dpf dalej z wydechem. Czy tam są jakieś dodatkowe uszczelki na tych połączeniach?
Po wymianie łączą elastycznego niestety, ale auto pierdzi przy dodawaniu gazu i jest głośniejsze niż przed wymianą. Np. wczesniej przy predkosci około 90km/h nie było słychać już w zasadzie silnika tylko lekkie pomrukiwanie. Teraz mam to denerwukące pierdzenie, jakby wydech był nie szczelny, coś źle zrobi z tą wymianą łącza?

tombartosz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?

Post autor: tombartosz » 14 wrz 2017, o 12:48

Kolektor wydechowy z DPFem jest łączony "na stożek", jest tam uszczelka metalowa, dalej nie wiem.

-----
Edit:

W zasadzie to turbina z DPFem.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, o 13:25 przez tombartosz, łącznie zmieniany 1 raz.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?

Post autor: gingop » 14 wrz 2017, o 13:07

No właśnie może nie dano nowych uszczelek metalowych. Dlatego może lekko przepuszczać i dlatego pierdzi ?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?

Post autor: rataj73 » 14 wrz 2017, o 13:38

Zatkaj koniec wydechu szmatą ( jak w 4 pancernych :D ) i odpal samochód , będziesz dokładnie widział gdzie spaliny idą.

bartekb14
Użytkownik
Posty: 196
Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy

Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?

Post autor: bartekb14 » 14 wrz 2017, o 14:05

Na łączeniu dpf z wydechem jest tam uszczelka trójkątna metalowa.
Jest dostępna w serwisie za około 30 zł.
Jeśli jest i puszcza tam, wystarczy uszczelnić specjalną pastą do tłumików.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Uszczelnienie na wlocie i wylocie z DPF

Post autor: gingop » 14 wrz 2017, o 14:54

W takim razie to są dwie takie same uszczelki metalowe?
Jedna uszczelka kolektor wylotowy - dpf.
Druga uszczelka dpf - wydech ( rura z którą jest łącze elastyczne).

Ja bym się skłaniał ku uszczelnienie kolektor-dpf, bo złącze elastyczne to raczej nie jest Złacze jest już raczej na wysokości podłogi auta. A ja takie cykanie, prykanie słyszę ( tak mi się wydaje) w górnej części dpf. I co ciekawe słychać to tylko w czasie jazdy w kabinie.

-- 16 wrz 2017, o 09:29 --

Odpowiem sobie samemu.
W silniku a20dth to są trzy różne uszczelki metalowe wydechu.
Podaje zamienniki i odpowiedniki opel.
FA1 120-939 OPEL 5854986 - pierwsza okrągła
FA1 120-945 OPEL 13255811 OPEL 5854472 - druga (trójkątna) za filtrem cząstek stałych łączy się z rurą z łączem elastycznym.
FA1 120-940 AJUSA 01286800 OPEL 854515 OPEL 13229872 - trzecia, mocowana na dwie śruby za rurą z łączem elastycznym.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”