Witam.
Chodzi połączeni wydechu z kolektora wydechowego do dpf i łączenie dpf dalej z wydechem. Czy tam są jakieś dodatkowe uszczelki na tych połączeniach?
Po wymianie łączą elastycznego niestety, ale auto pierdzi przy dodawaniu gazu i jest głośniejsze niż przed wymianą. Np. wczesniej przy predkosci około 90km/h nie było słychać już w zasadzie silnika tylko lekkie pomrukiwanie. Teraz mam to denerwukące pierdzenie, jakby wydech był nie szczelny, coś źle zrobi z tą wymianą łącza?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Uszczelnienie na wlocie i wylocie z DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 30 sty 2015, o 13:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?
Kolektor wydechowy z DPFem jest łączony "na stożek", jest tam uszczelka metalowa, dalej nie wiem.
-----
Edit:
W zasadzie to turbina z DPFem.
-----
Edit:
W zasadzie to turbina z DPFem.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, o 13:25 przez tombartosz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?
No właśnie może nie dano nowych uszczelek metalowych. Dlatego może lekko przepuszczać i dlatego pierdzi ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?
Zatkaj koniec wydechu szmatą ( jak w 4 pancernych ) i odpal samochód , będziesz dokładnie widział gdzie spaliny idą.
-
- Użytkownik
- Posty: 196
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 13:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Coś uszczelnia przy wlocie i wylecie dpf?
Na łączeniu dpf z wydechem jest tam uszczelka trójkątna metalowa.
Jest dostępna w serwisie za około 30 zł.
Jeśli jest i puszcza tam, wystarczy uszczelnić specjalną pastą do tłumików.
Jest dostępna w serwisie za około 30 zł.
Jeśli jest i puszcza tam, wystarczy uszczelnić specjalną pastą do tłumików.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Uszczelnienie na wlocie i wylocie z DPF
W takim razie to są dwie takie same uszczelki metalowe?
Jedna uszczelka kolektor wylotowy - dpf.
Druga uszczelka dpf - wydech ( rura z którą jest łącze elastyczne).
Ja bym się skłaniał ku uszczelnienie kolektor-dpf, bo złącze elastyczne to raczej nie jest Złacze jest już raczej na wysokości podłogi auta. A ja takie cykanie, prykanie słyszę ( tak mi się wydaje) w górnej części dpf. I co ciekawe słychać to tylko w czasie jazdy w kabinie.
-- 16 wrz 2017, o 09:29 --
Odpowiem sobie samemu.
W silniku a20dth to są trzy różne uszczelki metalowe wydechu.
Podaje zamienniki i odpowiedniki opel.
FA1 120-939 OPEL 5854986 - pierwsza okrągła
FA1 120-945 OPEL 13255811 OPEL 5854472 - druga (trójkątna) za filtrem cząstek stałych łączy się z rurą z łączem elastycznym.
FA1 120-940 AJUSA 01286800 OPEL 854515 OPEL 13229872 - trzecia, mocowana na dwie śruby za rurą z łączem elastycznym.
Jedna uszczelka kolektor wylotowy - dpf.
Druga uszczelka dpf - wydech ( rura z którą jest łącze elastyczne).
Ja bym się skłaniał ku uszczelnienie kolektor-dpf, bo złącze elastyczne to raczej nie jest Złacze jest już raczej na wysokości podłogi auta. A ja takie cykanie, prykanie słyszę ( tak mi się wydaje) w górnej części dpf. I co ciekawe słychać to tylko w czasie jazdy w kabinie.
-- 16 wrz 2017, o 09:29 --
Odpowiem sobie samemu.
W silniku a20dth to są trzy różne uszczelki metalowe wydechu.
Podaje zamienniki i odpowiedniki opel.
FA1 120-939 OPEL 5854986 - pierwsza okrągła
FA1 120-945 OPEL 13255811 OPEL 5854472 - druga (trójkątna) za filtrem cząstek stałych łączy się z rurą z łączem elastycznym.
FA1 120-940 AJUSA 01286800 OPEL 854515 OPEL 13229872 - trzecia, mocowana na dwie śruby za rurą z łączem elastycznym.