------------------------------------------ :) :) Spot na Śląsku - 2 września dołącz

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Czujnik temperatury spalin

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: rataj73 » 20 cze 2018, o 13:55

Parametry mogą mieć takie same, ale na pewno nie będą pasowały w otwory. Górny ma większą średnicę, dolny mniejszą.

BartoszNiedziela
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 12 mar 2017, o 01:43
Auto: Zafira C
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2013

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: BartoszNiedziela » 30 cze 2018, o 11:16

Tak jak w temacie. Co okolo 100 km wywala mi bład P2084. Jest to blad czujnika temperatury spalin czasem wywala tez
P247A. Jest możliwość zeby padly oba czujniki jednocześnie. Aplikacja pinga pokazuje zapelnienie DPF okolo 50%. Miał ktoś podobny problem z tymi czujnikami? Dzięki za odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2018, o 18:28 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

brawa
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2018, o 21:33
Auto: limousine HB
Rok produkcji: 2015

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: brawa » 6 lip 2018, o 19:46

Witam
Znalazłem błąd P2459 - i zapalił mi się komunikat filtr sadzy kontynuuj jazdę nie można go wypalić mimo prób ani jazdą ani kompem.Znalazłem podobny problem w necie i sugerują że to czujnik temperatury spalin ale nie wiem czy pierwszy czy drugi jak można to sprawdzić może jakieś inne sugestie proszę o pomoc osoby które są bardziej ogarnięte ode mnie i może spotkały się z czymś takim w czasie swojej przygody z insignią pozdrawiam.

P405
Zapaleniec
Posty: 2375
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: P405 » 6 lip 2018, o 20:45

Generalnie ten górny w takich przypadkach.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


gosc
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Koszalin

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: gosc » 7 lip 2018, o 07:15

Żeby sprawdzić który to czujnik najlepiej podłącz komputer wejdź w bloki pomiarowe silnika i zobaczysz odczyty.

NNowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: NNowicjusz » 13 lip 2018, o 14:11

Jeżeli ten zaznaczony na zdjęciu to pozycja nr 1, to w takim razie gdzie umieszczony jest czujnik 2. Ten wyżej to ponoć sonda lambda. Od kilku dni szukam miejsca gdzie umieszczony jest czujnik 2 i nie mogę znależć. Proszę o pomoc bo jestem laikiem a auto mam od miesiąca

gosc
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Koszalin

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: gosc » 13 lip 2018, o 18:49

Możesz mieć tylko jeden czujnik tem.

NNowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: NNowicjusz » 13 lip 2018, o 21:42

W takim razie dlaczego komputer wskazuje na czujnik 2

gosc
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Koszalin

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: gosc » 14 lip 2018, o 21:15

A jak podlaczysz kompa to jaka tem .pokazuje?
Ostatnio zmieniony 17 lip 2018, o 16:52 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

peeress
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2018, o 22:33
Auto: Insignia A FL
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: peeress » 17 lip 2018, o 11:43

Cześć,

i mnie dopadł problem z błędem P2084. Wyświelił się on już dwa razy i za każdym razem w czasie baaardzo spokojnej jazdy.

Objawów w samochodzie kompletnie brak. Wyświetla się standardowy komunikat "Usługa Pojazd wkrótce" - przy czym samochód nie jest w trybie awaryjnym. Normalnie przyspiesza, pali normalnie, silnik chodzi bez odchyleń od normy.

Czy to może miec znaczenie, że dwa tyg wcześniej wyświetlił mi się błąd P2282 i zdiagnozowałem pękniętą rurę intercoolera od strony kierowcy. Wymieniłem ją samodzielnie, bez używania uszczelniaczy. Po wymianie mocno (chyba za mocno) przekatowałem, samochód, żeby sprawdzić czy nie wyskoczy błąd. Nie wyskoczył błąd dolotu, ale pojawił się błąd zbyt wysokiej temperatury silnika. Skasowałem go i auto przez dwa tygodnie nie dało żadnych niepokojących sygnałów. Przejechałem ponad 2tyś km

Jak polecacie sprawdzić co może być przyczyną błędu P2084? Kiedy dojechałem na miejsce sprawdzałem w programie EOBD Facile temperatury czujników, ale brak odchyleń od normy:
Temperatura katalizatora droga 1 czujnik 1 0,0*C
Temperatura katalizatora droga 1 czujnik 2 218,4*C
Bank Filrtów cząsek stałych 1 czujnik temperatury wlotowej 221,1*C
Bank Filtrów cząstek stałalych 1 czujnik temperatury wylotowej 337,8*C

Zapełnienie DPF na dziś 67% od ostatniego wypalania przejechane 500km (ostatnie wypalanie chyba było mało efektywne mniej więcej do 30-37% - wystąpiło jak jeździła żona po mieście)

Posiadam Opcoma, ELM aplikacje PINGa

Z góry dziękuje za pomoc :-)

PS czytałem, że może być czujnik do wymiany. Podał by mi ktoś jego nr GM, bo w internecie pełno tych czujników i każdy inny ?

EDIT Zastanawiam się jeszcze, czy może przy wymianie rury nie poruszyłem lub nie odłączyłem czujnika. Co sądzicie. To możliwe?

gosc
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: 6 maja 2016, o 12:06
Auto: opel
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Lokalizacja: Koszalin

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: gosc » 17 lip 2018, o 16:03

Czujnik jak jest odlaczony to pokazało by 1000*C. Może podczas tego katowania przekroczyło na chwilę temperaturę maksymalną i zlapalo błąd.

NNowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: NNowicjusz » 18 lip 2018, o 11:33

Czujnik temperatury spalin 2, to czujnik temperatury wydechu znajduje się ponoć za DPF-em, posiada nr.GM 55591173. Informacje te podał mi pracownik serwisu Opla. Może ktoś podpowie mi gdzie ten czujnik jest umiejscowiony, po prostu do czego jest wpięty, jak się do niego dostać, może trzeba wjechać na kanał? Bardzo proszę o podpowiedz.

peeress
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 13 lut 2018, o 22:33
Auto: Insignia A FL
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: peeress » 19 lip 2018, o 09:30

dalszy ciąg mojej historii jak na razie jest optymistyczny.

we wtorek po przejechaniu ciągiem około 170km pojawił się błąd po raz drugi (wcześniej był kasowany)
Dojechałem na miejsce. Skasowałem błąd.
Droga powrotna około 190KM w międzyczasie wypalał się DPF - błędu brak

Środa:
wykonałem łącznie 4 trasy
190km
190km
70km
70km
Błędu brak. Mam nadzieje, że może poprzednio DPF się źle wypalił, albo problem był przejściowy

NNowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: NNowicjusz » 24 lip 2018, o 12:11

Insignia CDTI 2014. Nie udało mi się znalezć podpowiedzi na forum na temat czujnika 2. Trochę drogą dedukcji i zdrowego rozsądku doszedłem sam czego i gdzie szukać. Na powyższym zdjęciu dokładnie jest widoczna (powyżej sonda lambda) a trochą niżej czujnik temp.spalin pierwszy i jest umiejscowiony przed DPF-em. Natomiast drugi jest umiejscowiony za DPF-em, czuli już na rurze wydechowej i jest do niego dojście od spodu z lewej strony auta. Aby go wypiąć należy otworzyć pokrywę silnika i od góry po lewej stronie za jedną z dwóch metalowych rurek tam przebiegających jest umiejscowiona wtyczka, którą trzeba rozłączyć. Następnie należy wypiąć sam przewód z uchwytu mniej więcej w jego połowie -(przewodu). Potem należy odkręcić osłonę silnika(od spodu)i można przystąpić do odkręcenia samego czujnika. Nie są to czynności łatwe do wykonania bo miejsca jest mało ale wszystko jest do zrobienia. Po zamontowaniu czujnika (używanego)silnik odzyskał dawny wigor czyli wyszedł z trybu awaryjnego a kontrolka check eugine następnego dnia po kilku odpaleniach sama zgasła. Nie wiem czy istnieje konieczność usunięcia błędu, który ponoć jest tam gdzieś zapisany.

Dodano po 2 minutach 52 sekundach:
Dodam jeszcze że czujnik temp.spalin pierwszy ma nr.55566185, natomiast drugi to 55591173.

Dodano po 11 minutach 44 sekundach:
Czytając treści na forum doszedłem do wniosku że większość z Was ma jakieś urządzenie do sczytywania kodu usterki. Proszę, podpowiedzcie mi jakie urządzenie (niedrogie a wystarczające) kupić do insigni. Zaznaczam że nie znam angielskiego. Odczytanie i kasowanie kodu to razem 200zł. Trochę boli.

Awatar użytkownika
Rooff_
Użytkownik
Posty: 805
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST OPC Line
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czujnik temperatury spalin

Post autor: Rooff_ » 24 lip 2018, o 12:51

Do kasowania błędów: telefon z androidem, interface ELM327 (na bluetooth np. V-Gate Icar2 lub Icar3) i aplikacja OPL DTC Reader lub Torque.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”