--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wydech 3 cale
Wydech 3 cale
Czy ktoś z was miał może już przyjemność zakładać do swojej isi wydech grubości 3 cale?
Ciekawy jestem czy troszkę zyska na mocy jak by go jeszcze wyprostować.
Ciekawy jestem czy troszkę zyska na mocy jak by go jeszcze wyprostować.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wydech 3 cale
Wydech w klekocie szału na zrobi. No chyba, że wywalisz wszystko co idzie przez niego i zostawisz tylko końcowe puszki. Czy mocy od tego przybędzie ? Jakichś zadowalających efektów nie ma co oczekiwać, ale na pewno silnik będzie miał czym odetchnąć, no i prawdopodobnie zmieni się dźwięk wydechu.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wydech 3 cale
A w benzynie?
I rozumiem, że chodzi o średnicę 3 cale?
Natomiast czy przybędzie mocy? Też myślę, że raczej nie, a może nawet ubyć.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
I rozumiem, że chodzi o średnicę 3 cale?
Natomiast czy przybędzie mocy? Też myślę, że raczej nie, a może nawet ubyć.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2235
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wydech 3 cale
Układ wydechowy się zmienia, jak wcześniej zmieni się układ zasilania powietrzem i paliwem.
Większa ilość spalin wymaga przeliczenia na nowo całego układu wydechowego.
Zmiana samej rury zmieni tylko dźwięk.
Większa ilość spalin wymaga przeliczenia na nowo całego układu wydechowego.
Zmiana samej rury zmieni tylko dźwięk.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wydech 3 cale
W turbo-benzynach można dość dużo uzyskać samym wydechem od początku do końca. Jest to jedna z pierwszych, podstawowych modyfikacji.mxw pisze:A w benzynie?
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Wydech 3 cale
Czy faktycznie zmiana filtra powietrza na sportowy zmieni cos? Czytałem opinie że to tylko złudzenie efekt placebo.
Producent zapewnia o zwiększonej przepustowości filtra do 30 % od oryginału czy to dużo, wydaje mi się że to tylko bardziej zabieg kosmetyczny.
A co do wielkości rury chyba szybciej i łatwiej spaliny wydostana się przez rurę większej średnicy i nieznacznie ale powinno troszkę wpłynąć na moc.
Producent zapewnia o zwiększonej przepustowości filtra do 30 % od oryginału czy to dużo, wydaje mi się że to tylko bardziej zabieg kosmetyczny.
A co do wielkości rury chyba szybciej i łatwiej spaliny wydostana się przez rurę większej średnicy i nieznacznie ale powinno troszkę wpłynąć na moc.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wydech 3 cale
Poszukaj są filmy jak przepuszcza normalny filtr i K&N zobaczysz różnice.
Xperia Z3
Xperia Z3
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wydech 3 cale
Sportowy filtr powietrza na pewno zmienia nasze samopoczucie Efektów zauważalnych gołym okiem nie ma, ale na pewno wpływa to pozytywnie na silnik.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
Re: Wydech 3 cale
A może koledzy wypowiecie się czym różni się (nie patrząc na cenę bo to oczywiste) filtr z firmy PIPERCROSS a K&N. Dwa sportowe, różnica w cenie kolosalna, a i jeden i drugi producent zachwala i parametrami podobno tak samo, tak wiec czy warto przepłacać?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wydech 3 cale
Pierwszy jak dobrze pamiętam to jest z gąbki, a k&n jest z bawełny i wzmacniany siatką oraz nasączony olejem. Może on przepuścić do 80% więcej powietrza w porównaniu do normalnych. Jednego i drugiego trzeba myć i nasączyć specjalną chemią.
Xperia Z3
Xperia Z3
- OLO85
- Użytkownik
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2014, o 23:38
- Auto: Insignia SportTourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wydech 3 cale
Miałem jeden i drugi:
pierwszy PIPERCROSS i byłem mega rozczarowany - jakość/wykonanie beznadziejne po kilku miesiącach guma otaczająca filtr zaczęła pękać - dobrze, że sprawdzałem co jakiś czas i nic nie wleciało do środka.
k/n jakość nieporównywalnie lepsza.
Co do mocy to przez samo założenie filtra możesz ją nawet zmniejszyć. Idealnie by było założyć filtr w momencie strojenia auta na hamowni wtedy to ma sens ponieważ wtedy można wykorzystać jego potencjał.
U mnie po zmianie było słychać wyraźniej dźwięk zasysanego powietrza.
silnik benzynowy 2.0T
Zapomniał bym o głównym wątku czyli wydechu.
Pytam po co robić 3" w ile KM/NM celuje osoba zainteresowana ???
Ja miałem średnicę 55mm czyli 2,16mm i moc ok 300km podsumowując moim zdaniem max to 2,5cala
pierwszy PIPERCROSS i byłem mega rozczarowany - jakość/wykonanie beznadziejne po kilku miesiącach guma otaczająca filtr zaczęła pękać - dobrze, że sprawdzałem co jakiś czas i nic nie wleciało do środka.
k/n jakość nieporównywalnie lepsza.
Co do mocy to przez samo założenie filtra możesz ją nawet zmniejszyć. Idealnie by było założyć filtr w momencie strojenia auta na hamowni wtedy to ma sens ponieważ wtedy można wykorzystać jego potencjał.
U mnie po zmianie było słychać wyraźniej dźwięk zasysanego powietrza.
silnik benzynowy 2.0T
Zapomniał bym o głównym wątku czyli wydechu.
Pytam po co robić 3" w ile KM/NM celuje osoba zainteresowana ???
Ja miałem średnicę 55mm czyli 2,16mm i moc ok 300km podsumowując moim zdaniem max to 2,5cala
Re: Wydech 3 cale
Jeśli zwykły filtr nie był przytkany to sportowy nic nie da w porównaniu. Choćby dlatego, ze jest cos takiego jak przepływomierz powietrza, który reguluje ilość powietrza dostarczana silnikowi, wiec nawet jeśli filtr przepuści więcej, to przepływomierz ograniczy. Tak to sobie przynajmniej wyobrażam.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wydech 3 cale
A wjaki sposób przepływomierz ma to ograniczyć ? On tylko mierzy ilość powietrza i do tego dostosowuje dawkę paliwa.
Re: Wydech 3 cale
Masz racje, fizycznie bezpośrednio nie ograniczy dawki powietrza ale czy nie podaje sygnału do komputera, który reguluje skład mieszanki? I wtedy zostanie skorygowane, wiec i tak moc sie nie podniesie? Chyba nie może być zbyt wiele powietrza, tylko tyle ile potrzeba? Albo dopływ powietrza przez filtr jest wąskim gardłem, które ogranicza osiągi?
Chociaż w silnikach TDI/DTI robiło sie myki właśnie na przepływomierzach a nie na filtrach i wtedy dostawały kopa. A zmiana filtra nic nie dawała.
W każdym razie kiedyś miałem w V.B 2.2DTI markowy sportowy filtr, który nic nie dal. Zaleta było, ze można go było czyścić, wiec ostatecznie i tak mogło sie opłacać kupić takie cos.
Chociaż w silnikach TDI/DTI robiło sie myki właśnie na przepływomierzach a nie na filtrach i wtedy dostawały kopa. A zmiana filtra nic nie dawała.
W każdym razie kiedyś miałem w V.B 2.2DTI markowy sportowy filtr, który nic nie dal. Zaleta było, ze można go było czyścić, wiec ostatecznie i tak mogło sie opłacać kupić takie cos.
- Simonni
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 17:06
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wydech 3 cale
Dla mnie taki wydech to fanaberia, drastycznie zwiększy się tylko hałas, bo im większa średnica tym większy rezonans. Insignia to nie CRX. No chyba ze celujesz w biturbo z kompresorem i zmianę auta na benzynę.
Zmiana średnicy z 2 cali na 2,5 podwaja wydajność całego układu, nie mówiąc już o 3ch calach
Zmiana średnicy z 2 cali na 2,5 podwaja wydajność całego układu, nie mówiąc już o 3ch calach
Re: Wydech 3 cale
Co miałeś na myśli pisząc podwaja wydajność całego układu ??? Zwiększenie mocy ???edit - regulamin!
Ostatnio zmieniony 5 lut 2016, o 21:06 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin §5 pkt 5
Powód: Nie cytuj posta pod postem - regulamin §5 pkt 5
- OLO85
- Użytkownik
- Posty: 105
- Rejestracja: 8 gru 2014, o 23:38
- Auto: Insignia SportTourer
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: Wydech 3 cale
Podwojenie wydajności oznacza, że możesz mieć mocny silnik z dużo ilości KM a wydech nie będzie go tłamsił oczywiste jest że moc nie bierze się z niczego to mieszanka paliwa i powietrza więc wytłumaczę Ci to tak im więcej zjesz tym więcej w*****sz i żeby przeszło wszystko gładko potrzebujesz odpowiedniej średnicy
Re: Wydech 3 cale
Może kiedyś w starych niektórych konstrukcjach, ale teraz wątpię żeby producenci ograniczali moc za pomocą zbyt małych wydechów. To się teraz robi elektroniką.
Re: Wydech 3 cale
Witam ja z odradzam montaż filtra "bawełnianego" bez względu na logo i kolor montaż takiego wynalazku do samochodu używanego do jazdy na "co dzień" to czysta strata pieniędzy jakość filtrowanego powietrza pozostaje na poziomie co najmniej mocno dyskusyjnym a poprawa osiągów żadna w każdym razie nie wyczuwalna w przypadku Turbo Diesla turbina od strony zimnej jest nieustannie w przyspieszonym tempie piaskowana