--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Złącze elastyczne

gpawel

Re: Złącze elastyczne

Post autor: gpawel » 21 maja 2019, o 12:50

I mnie dopadł problem złącza elastycznego. Mechanik doradza jednak wymianę całej rury razem ze złączem, bez spawania ponieważ koszt spawania nowego złącza do starej rury będzie praktycznie taki sam jak zakup kompletu. Wymiana 50 zł.

Awatar użytkownika
Łukasz 1
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
Auto: Insignia A kombi aut
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Łukasz 1 » 23 maja 2019, o 10:20

W Vectrze C po samej wymianie plecionki pomimo 2 prób różnego wspawywania plecionki pojawiały się takie drgania i buczenie, tylko w czasie stawania pod światlami, dopóki skrzynie sie nierozprzegliła że dopiero wymiana całej rury kolektorowej przyniosła zamierzony efekt. Różnica w cenie ok 100 150zł, ale efekt duuuużo lepszy. Myślę , że tu jest podobnie patrząc na kształt rury z plecionką i nie warto oszczędzać tylko na samej wymianie plecionki - chyba, że będzie zaciskana, a nie wspawywana. i można szybko i łatwo dokonywać korekt

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: jar-231 » 23 maja 2019, o 18:10

Ja u siebie wymieniałem tą plecionkę razem z rurą i jestem zadowolony. Zapłaciłem 209 zł wymieniłem sam i powiem wam że mimo że to zamiennik to wykonany bardzo dobrze i pasował z największą dokładnością co do mm. Więc nie wiem czy jest sens spawać.

gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: gingop » 13 cze 2019, o 11:28

Nie ma sensu wspawać.
Bo można łatwo zepsuć robotę a objawem będą wibracje przenoszone na karoserię podczas przyspieszania.

gpawel

Re: Złącze elastyczne

Post autor: gpawel » 13 cze 2019, o 17:12

ja finalnie wymieniłem całą rurę z plecionką - rura w Inter Cars 230 zł ze zniżką mechanika, wymiana 50 zł. elegancko zrobili przy mnie, jestem zadowolony :)

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: mnieteczek » 12 wrz 2019, o 07:11

Chłopaki i u mnie zaczyna popierdywać na plecionce,mam zamiar wymienić na TEN ZAMIENNIK ,pytanie jakie są numery uszczelek bo je też wypadałoby wymienić od razu(stare pewnie będą już odkształcone do starej rury)?

edit; Już wszystko mam komplet rura+uszczelki z rabatem i wysyłką 179,40zł ;)

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Bartol » 12 wrz 2019, o 21:37

Śruby masz? W kolektorze wszystkie trzy ukręciłem. Płaskie łby rdza przyspawała do flanszy, a rdzeń śruby jest na wieloklinie. Łby musiałem obciąć szlifierką, a do wybicia zdemontowałem kolektor żeby za pomocą młotka nie pozbyć się wkładu katalizatora.

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: mnieteczek » 13 wrz 2019, o 06:53

@Bartol wiem spodziewam się tego,dzisiaj właśnie jadę do aso podpytać czy mają te śruby na stanie w razie czego.

Qba563
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 23 wrz 2019, o 08:15
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2019
Miasto: Sandomierz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Qba563 » 26 lut 2020, o 18:22

Witam, zna ktoś rozmiar złącza elastycznego jakie występuje przy silniku A16LET.

Awatar użytkownika
strusmig
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
Auto: Insignia 1.8 MY2011
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: strusmig » 18 lip 2021, o 18:38

Cześć,
wymieniał ktoś z was rurę z plecionką w silniku benzynowym 1.8 140 KM? Mam do wyboru zamiennik firmy ASMET 05.204 oraz POLMO 17.354 - cena bardzo zbliżona, bo ok. 160-170 zł. Napotkaliście jakieś problemy przy wymianie tej rury? Ma ktoś jakieś doświadczenia ze spasowaniem wyżej wymienionych zamienników? Są jakieś szczególne różnice względem oryginalnej rury?

Mowa oczywiście o tej rurze (na zdjęciu ASMET 05.204):
Obrazek

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: mnieteczek » 18 lip 2021, o 18:50

Wymieniałem na Asmet w A20dth ,spasowanie idealne (nie opłaca się w ogóle spawać samego złącza),jakość bardzo dobra ,musisz tylko zaopatrzyć się w nowe śruby (na pewno ukręcisz) i uszczelki.

Awatar użytkownika
strusmig
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
Auto: Insignia 1.8 MY2011
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: strusmig » 18 lip 2021, o 22:09

mnieteczek pisze:
18 lip 2021, o 18:50
musisz tylko zaopatrzyć się w nowe śruby (na pewno ukręcisz)
Mówisz o tych od strony katalizatora? Patrzyłem jak to wygląda na schemacie, ale podane są tylko nakrętki M8. Te szpilki w razie ukręcenia da się w jakiś normalny sposób wyjąć czy trzeba je rozwiercać? W jakie śruby polecasz się zaopatrzyć? Muszą być jakieś specjalne do układów wydechowych, utwardzane czy coś?
Zrzut ekranu 2021-07-18 231350.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mnieteczek
Użytkownik
Posty: 930
Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
Auto: PEUGEOT 508 GT
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 21 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: mnieteczek » 19 lip 2021, o 05:05

Tak. Dokładnie o te szpilki chodzi ,po stronie tłumika to samo. Szpilki są wbite na wieloklinie , ja nie musiałem rozwiercać udało mi się wybić. Profilaktycznie spsikaj sobie wszystko penetratorem parę godzin wcześniej ,ale przy twoim roczniku pewnie i tak którąś ukręcisz ja miałem 5-cio letnie auto i poszły dwie od strony kolektora i jedna przy tłumiku.Zamiast szpilek daj spokojnie normalne śruby M8 i podkładki sprężynowe.

Yankess
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 16 lip 2021, o 22:48
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Osielsko
Postawił piwo: 1 raz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Yankess » 30 lip 2021, o 11:42

Szukam takiej rury ze złaczem elastycznym ale do 2.0 turbo benzyna A20NFT ( insi hatchback 2012 ) , do 1,8 nie ma problemu, a jak pytam do mojego to nie maja, moze ktos wymienial, ma jakis numer oryginalu lub zamiennika. Oczywiscie szukam bardzo dobrego zamiennika, bo w ASO to na pewno znajda, ale cena mnie dobija :-)
z gory dzieki za info
Przemek

xul
Klubowicz
Posty: 1876
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: xul » 30 lip 2021, o 13:13

http://www.catcar.info/opel/?lang=en&l= ... PT01MjE%3D - numer 19 albo 23, tak mi się wydaje

Yagi2
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2019, o 16:56
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Szklary Górne

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Yagi2 » 16 lis 2021, o 11:35

Witam,
koledzy mam prośbę, proszę mi napisać gdzie dostanę pierwszą rurę tłumika z złączem elastycznym lub samo złącze elastyczne do silnika B20DTH do nadwozia kombi. Szukam i nie mogę znaleźć, Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Sothis87 » 16 lis 2021, o 11:40

Może tutaj? Choć ja osobiście wybrał bym się po cześć po prostu do sklepu motoryzacyjnego. Nie zapomnij kupić podkładek uszczelniających i gum ze śrubami.


https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... tFEALw_wcB



Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka



Yagi2
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 19 gru 2019, o 16:56
Auto: Insignia ST
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Szklary Górne

Re: Złącze elastyczne

Post autor: Yagi2 » 16 lis 2021, o 13:05

Sothis87 pisze:
16 lis 2021, o 11:40
Może tutaj? Choć ja osobiście wybrał bym się po cześć po prostu do sklepu motoryzacyjnego. Nie zapomnij kupić podkładek uszczelniających i gum ze śrubami.


https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... tFEALw_wcB



Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
No właśnie problem jest taki, że ten link z allegro jest do silnika A20DTH , a ja mam silnik B20DTH i nie wiem czy rury są takie same. Patrzyłem w hurtowniach w internecie i nic nie mają do B20DTH, tylko uszczelki.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8987
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: mazmarcin » 16 lis 2021, o 13:08

Do b20 jest komplet z katalizatorem nox za 2k.

Awatar użytkownika
jotef
Użytkownik
Posty: 505
Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
Auto: eSTe
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Złącze elastyczne

Post autor: jotef » 16 lis 2021, o 14:44

też się przymierzam do wymiany rury przedniej > GM 22994303
koszt, ASO w Kraku podało na jedynie 1.627 pln'ów + robocizna :o

... zatem inne opcje naprawy wchodzą w grę :
1. wspawanie nowego złącza elastycznego
2. wymiana rury na zamiennik

ad.1 - widzę sporo zalet:
- mogę dobrać złącze elastyczne typu soft jak w oryginale - tłumienie wibracji
- sama rura zostaje ale to dobrej jakości materiał
- mam port czuj. temp. spalin, więc odpada koszt jego zakupu - bo pewnie się i tak ukręci przy przekładce ...
- przy założeniu, że fachura będzie to 'dotykał' spore szanse, że się uda

ad.2 - zalety, wady:
- wygoda - wymieniamy i już zrobione, ale ...
- złącza elastyczne są wyłącznie typu 'twardego' - jak u Was z tłumieniem wibracji ?
- jakość materiału wykonania - ktoś używa dłużej niż 12 miesięcy ?
- w opcji z portem pod czujnik, co bardzo możliwe dojdzie jego koszt - oryginał GM 55591173, to jakieś 750 pln'ów ...

używałem zamiennika rury wydechowej w VC Signum.
około 1.5 roku eksploatacji z DPF'em i wymagała kolejnej wymiany o:o
co sądzicie drodzy forumowicze ... ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”