--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Złącze elastyczne
Re: Złącze elastyczne
I mnie dopadł problem złącza elastycznego. Mechanik doradza jednak wymianę całej rury razem ze złączem, bez spawania ponieważ koszt spawania nowego złącza do starej rury będzie praktycznie taki sam jak zakup kompletu. Wymiana 50 zł.
- Łukasz 1
- Forumowicz
- Posty: 59
- Rejestracja: 19 gru 2018, o 00:39
- Auto: Insignia A kombi aut
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Gdynia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
W Vectrze C po samej wymianie plecionki pomimo 2 prób różnego wspawywania plecionki pojawiały się takie drgania i buczenie, tylko w czasie stawania pod światlami, dopóki skrzynie sie nierozprzegliła że dopiero wymiana całej rury kolektorowej przyniosła zamierzony efekt. Różnica w cenie ok 100 150zł, ale efekt duuuużo lepszy. Myślę , że tu jest podobnie patrząc na kształt rury z plecionką i nie warto oszczędzać tylko na samej wymianie plecionki - chyba, że będzie zaciskana, a nie wspawywana. i można szybko i łatwo dokonywać korekt
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Złącze elastyczne
Ja u siebie wymieniałem tą plecionkę razem z rurą i jestem zadowolony. Zapłaciłem 209 zł wymieniłem sam i powiem wam że mimo że to zamiennik to wykonany bardzo dobrze i pasował z największą dokładnością co do mm. Więc nie wiem czy jest sens spawać.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Złącze elastyczne
Nie ma sensu wspawać.
Bo można łatwo zepsuć robotę a objawem będą wibracje przenoszone na karoserię podczas przyspieszania.
Bo można łatwo zepsuć robotę a objawem będą wibracje przenoszone na karoserię podczas przyspieszania.
Re: Złącze elastyczne
ja finalnie wymieniłem całą rurę z plecionką - rura w Inter Cars 230 zł ze zniżką mechanika, wymiana 50 zł. elegancko zrobili przy mnie, jestem zadowolony
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Złącze elastyczne
Chłopaki i u mnie zaczyna popierdywać na plecionce,mam zamiar wymienić na TEN ZAMIENNIK ,pytanie jakie są numery uszczelek bo je też wypadałoby wymienić od razu(stare pewnie będą już odkształcone do starej rury)?
edit; Już wszystko mam komplet rura+uszczelki z rabatem i wysyłką 179,40zł
edit; Już wszystko mam komplet rura+uszczelki z rabatem i wysyłką 179,40zł
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Złącze elastyczne
Śruby masz? W kolektorze wszystkie trzy ukręciłem. Płaskie łby rdza przyspawała do flanszy, a rdzeń śruby jest na wieloklinie. Łby musiałem obciąć szlifierką, a do wybicia zdemontowałem kolektor żeby za pomocą młotka nie pozbyć się wkładu katalizatora.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Złącze elastyczne
@Bartol wiem spodziewam się tego,dzisiaj właśnie jadę do aso podpytać czy mają te śruby na stanie w razie czego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 23 wrz 2019, o 08:15
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Sandomierz
Re: Złącze elastyczne
Witam, zna ktoś rozmiar złącza elastycznego jakie występuje przy silniku A16LET.
- strusmig
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
- Auto: Insignia 1.8 MY2011
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
Cześć,
wymieniał ktoś z was rurę z plecionką w silniku benzynowym 1.8 140 KM? Mam do wyboru zamiennik firmy ASMET 05.204 oraz POLMO 17.354 - cena bardzo zbliżona, bo ok. 160-170 zł. Napotkaliście jakieś problemy przy wymianie tej rury? Ma ktoś jakieś doświadczenia ze spasowaniem wyżej wymienionych zamienników? Są jakieś szczególne różnice względem oryginalnej rury?
Mowa oczywiście o tej rurze (na zdjęciu ASMET 05.204):
Pozdrawiam.
wymieniał ktoś z was rurę z plecionką w silniku benzynowym 1.8 140 KM? Mam do wyboru zamiennik firmy ASMET 05.204 oraz POLMO 17.354 - cena bardzo zbliżona, bo ok. 160-170 zł. Napotkaliście jakieś problemy przy wymianie tej rury? Ma ktoś jakieś doświadczenia ze spasowaniem wyżej wymienionych zamienników? Są jakieś szczególne różnice względem oryginalnej rury?
Mowa oczywiście o tej rurze (na zdjęciu ASMET 05.204):
Pozdrawiam.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Złącze elastyczne
Wymieniałem na Asmet w A20dth ,spasowanie idealne (nie opłaca się w ogóle spawać samego złącza),jakość bardzo dobra ,musisz tylko zaopatrzyć się w nowe śruby (na pewno ukręcisz) i uszczelki.
- strusmig
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
- Auto: Insignia 1.8 MY2011
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
Mówisz o tych od strony katalizatora? Patrzyłem jak to wygląda na schemacie, ale podane są tylko nakrętki M8. Te szpilki w razie ukręcenia da się w jakiś normalny sposób wyjąć czy trzeba je rozwiercać? W jakie śruby polecasz się zaopatrzyć? Muszą być jakieś specjalne do układów wydechowych, utwardzane czy coś?mnieteczek pisze: ↑18 lip 2021, o 18:50musisz tylko zaopatrzyć się w nowe śruby (na pewno ukręcisz)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mnieteczek
- Użytkownik
- Posty: 930
- Rejestracja: 17 mar 2017, o 07:21
- Auto: PEUGEOT 508 GT
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 21 razy
Re: Złącze elastyczne
Tak. Dokładnie o te szpilki chodzi ,po stronie tłumika to samo. Szpilki są wbite na wieloklinie , ja nie musiałem rozwiercać udało mi się wybić. Profilaktycznie spsikaj sobie wszystko penetratorem parę godzin wcześniej ,ale przy twoim roczniku pewnie i tak którąś ukręcisz ja miałem 5-cio letnie auto i poszły dwie od strony kolektora i jedna przy tłumiku.Zamiast szpilek daj spokojnie normalne śruby M8 i podkładki sprężynowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 lip 2021, o 22:48
- Auto: Insignia 2.0 Turbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Osielsko
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
Szukam takiej rury ze złaczem elastycznym ale do 2.0 turbo benzyna A20NFT ( insi hatchback 2012 ) , do 1,8 nie ma problemu, a jak pytam do mojego to nie maja, moze ktos wymienial, ma jakis numer oryginalu lub zamiennika. Oczywiscie szukam bardzo dobrego zamiennika, bo w ASO to na pewno znajda, ale cena mnie dobija
z gory dzieki za info
Przemek
z gory dzieki za info
Przemek
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Złącze elastyczne
http://www.catcar.info/opel/?lang=en&l= ... PT01MjE%3D - numer 19 albo 23, tak mi się wydaje
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 gru 2019, o 16:56
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Złącze elastyczne
Witam,
koledzy mam prośbę, proszę mi napisać gdzie dostanę pierwszą rurę tłumika z złączem elastycznym lub samo złącze elastyczne do silnika B20DTH do nadwozia kombi. Szukam i nie mogę znaleźć, Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
koledzy mam prośbę, proszę mi napisać gdzie dostanę pierwszą rurę tłumika z złączem elastycznym lub samo złącze elastyczne do silnika B20DTH do nadwozia kombi. Szukam i nie mogę znaleźć, Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
Może tutaj? Choć ja osobiście wybrał bym się po cześć po prostu do sklepu motoryzacyjnego. Nie zapomnij kupić podkładek uszczelniających i gum ze śrubami.
https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... tFEALw_wcB
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... tFEALw_wcB
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 gru 2019, o 16:56
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Szklary Górne
Re: Złącze elastyczne
No właśnie problem jest taki, że ten link z allegro jest do silnika A20DTH , a ja mam silnik B20DTH i nie wiem czy rury są takie same. Patrzyłem w hurtowniach w internecie i nic nie mają do B20DTH, tylko uszczelki.Sothis87 pisze: ↑16 lis 2021, o 11:40Może tutaj? Choć ja osobiście wybrał bym się po cześć po prostu do sklepu motoryzacyjnego. Nie zapomnij kupić podkładek uszczelniających i gum ze śrubami.
https://allegro.pl/oferta/opel-insignia ... tFEALw_wcB
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- jotef
- Użytkownik
- Posty: 505
- Rejestracja: 23 mar 2016, o 19:41
- Auto: eSTe
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Złącze elastyczne
też się przymierzam do wymiany rury przedniej > GM 22994303
koszt, ASO w Kraku podało na jedynie 1.627 pln'ów + robocizna
... zatem inne opcje naprawy wchodzą w grę :
1. wspawanie nowego złącza elastycznego
2. wymiana rury na zamiennik
ad.1 - widzę sporo zalet:
- mogę dobrać złącze elastyczne typu soft jak w oryginale - tłumienie wibracji
- sama rura zostaje ale to dobrej jakości materiał
- mam port czuj. temp. spalin, więc odpada koszt jego zakupu - bo pewnie się i tak ukręci przy przekładce ...
- przy założeniu, że fachura będzie to 'dotykał' spore szanse, że się uda
ad.2 - zalety, wady:
- wygoda - wymieniamy i już zrobione, ale ...
- złącza elastyczne są wyłącznie typu 'twardego' - jak u Was z tłumieniem wibracji ?
- jakość materiału wykonania - ktoś używa dłużej niż 12 miesięcy ?
- w opcji z portem pod czujnik, co bardzo możliwe dojdzie jego koszt - oryginał GM 55591173, to jakieś 750 pln'ów ...
używałem zamiennika rury wydechowej w VC Signum.
około 1.5 roku eksploatacji z DPF'em i wymagała kolejnej wymiany
co sądzicie drodzy forumowicze ... ?
koszt, ASO w Kraku podało na jedynie 1.627 pln'ów + robocizna
... zatem inne opcje naprawy wchodzą w grę :
1. wspawanie nowego złącza elastycznego
2. wymiana rury na zamiennik
ad.1 - widzę sporo zalet:
- mogę dobrać złącze elastyczne typu soft jak w oryginale - tłumienie wibracji
- sama rura zostaje ale to dobrej jakości materiał
- mam port czuj. temp. spalin, więc odpada koszt jego zakupu - bo pewnie się i tak ukręci przy przekładce ...
- przy założeniu, że fachura będzie to 'dotykał' spore szanse, że się uda
ad.2 - zalety, wady:
- wygoda - wymieniamy i już zrobione, ale ...
- złącza elastyczne są wyłącznie typu 'twardego' - jak u Was z tłumieniem wibracji ?
- jakość materiału wykonania - ktoś używa dłużej niż 12 miesięcy ?
- w opcji z portem pod czujnik, co bardzo możliwe dojdzie jego koszt - oryginał GM 55591173, to jakieś 750 pln'ów ...
używałem zamiennika rury wydechowej w VC Signum.
około 1.5 roku eksploatacji z DPF'em i wymagała kolejnej wymiany
co sądzicie drodzy forumowicze ... ?