--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Złącze elastyczne
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Złącze elastyczne
Witam,
po ostatniej wizycie w warsztacie kolega mechanik stwierdził że złącze elastyczne zaczyna popuszczać co w sumie by się zgadzało z tym że iśka po odpaleniu lekko popiarduje i teraz mam pytanie, czy złącze elastyczne można wymienić wspawująć nowe(jak to było w VB) czy wystarczy odkręcić parę śrub?
Był bym wdzięczny za fotki i schemat układu wydechowego do A18XER oraz rozmiar złącza.
Pozdrawiam
Tomek
-- 16 paź 2015, o 22:18 --
czy ktoś z Was się z tym tematem spotkał w praktyce?
po ostatniej wizycie w warsztacie kolega mechanik stwierdził że złącze elastyczne zaczyna popuszczać co w sumie by się zgadzało z tym że iśka po odpaleniu lekko popiarduje i teraz mam pytanie, czy złącze elastyczne można wymienić wspawująć nowe(jak to było w VB) czy wystarczy odkręcić parę śrub?
Był bym wdzięczny za fotki i schemat układu wydechowego do A18XER oraz rozmiar złącza.
Pozdrawiam
Tomek
-- 16 paź 2015, o 22:18 --
czy ktoś z Was się z tym tematem spotkał w praktyce?
Re: Złącze elastyczne
Podpinam się pod temat
Jakieś normalne urwanie jaj mam z autem... zaczęło popierdywać i okazało się, że puściło złącze elastyczne. Na tą chwilę tragedii nie ma i nawet chyba skuszę się na jakiś bardziej sportowy dźwięk ale...czy 2.0t można zastosować trochę mniejszą średnicę tej plecionki?
Wydaje mi się, że przewężanie wydechu nie jest wskazane, wręcz przeciwnie.. im większa fi tym lepiej.
Byłem już w warsztacie i gość przy mnie obdzwonił kilku dostawców złączy ale żaden nie ma w tym samym rozmiarze jak siedzi w Isi.
Dziwna sprawa trochę :/ od strony silnika ma fi 65mm, a od strony tłumika 60mm (piszę o średnicy rur, a nie samego przeplotu) element jest zdecydowanie oryginalny, bez śladów jakiejkolwiek ingerencji. Długość 23 cm..dostępne na rynku 25 i 20... wtf??
Jakieś normalne urwanie jaj mam z autem... zaczęło popierdywać i okazało się, że puściło złącze elastyczne. Na tą chwilę tragedii nie ma i nawet chyba skuszę się na jakiś bardziej sportowy dźwięk ale...czy 2.0t można zastosować trochę mniejszą średnicę tej plecionki?
Wydaje mi się, że przewężanie wydechu nie jest wskazane, wręcz przeciwnie.. im większa fi tym lepiej.
Byłem już w warsztacie i gość przy mnie obdzwonił kilku dostawców złączy ale żaden nie ma w tym samym rozmiarze jak siedzi w Isi.
Dziwna sprawa trochę :/ od strony silnika ma fi 65mm, a od strony tłumika 60mm (piszę o średnicy rur, a nie samego przeplotu) element jest zdecydowanie oryginalny, bez śladów jakiejkolwiek ingerencji. Długość 23 cm..dostępne na rynku 25 i 20... wtf??
Re: Złącze elastyczne
Są dostępne złącza z całą rurą i czasami są nawet tańsze niż spawanie .
Przeważnie spawanie złącza elastycznego wydechu kosztuje ok 200 do 400 zł i jeśli zostanie źle dopasowane po jakimś czasie lub odorazu możesz poczuć różne skutki uboczne np. drgania karoserii.
Nie mam aktualnie przy sobie katalogu aby spr. w jakiej cenie i czy występuje do 1.8 jutro postaram się spr.
Ale odpowiadając na twoje pytanie można spawać
Co do tego zwężenia może ma to być zwężką Venturiego.
Przeważnie spawanie złącza elastycznego wydechu kosztuje ok 200 do 400 zł i jeśli zostanie źle dopasowane po jakimś czasie lub odorazu możesz poczuć różne skutki uboczne np. drgania karoserii.
Nie mam aktualnie przy sobie katalogu aby spr. w jakiej cenie i czy występuje do 1.8 jutro postaram się spr.
Ale odpowiadając na twoje pytanie można spawać
Co do tego zwężenia może ma to być zwężką Venturiego.
Re: Złącze elastyczne
Myślisz, że to ma tak działać? Hm...niby z założenia owszem ale czy to się stosuje w układach wydechowych Opla?Kot pisze:Co do tego zwężenia może ma to być zwężką Venturiego.
Być może źle lub nieumiejętnie szukam, ale nic nie mogę znaleźć :/ jak będziesz w stanie wrzucić coś dla A20NHT to będę całował stopy ...wirtualnieKot pisze:Są dostępne złącza z całą rurą
Re: Złącze elastyczne
A20Nht ma niestety rurę z tłumikiem o numerze 854531 bez 4x4 jeśli chodzi o 1.8 to numer ori rury to 854649 .
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
ok tylko gdzież toto dostać? i bynajmniej nie chodzi mi o ASO bo tam zapłacę chore pieniądze
Re: Złącze elastyczne
na ecat24 nie znajduje po takim nr części :/
takie coś mam po wpisaniu VIN
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/21/278/595/5946/
i właśnie problem polega na tym, że jak mierzyć średnicę rury na wlocie i wylocie złącza elastycznego to są różne :/
dokładnie :/
takie coś mam po wpisaniu VIN
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/21/278/595/5946/
i właśnie problem polega na tym, że jak mierzyć średnicę rury na wlocie i wylocie złącza elastycznego to są różne :/
Putridum pisze:ok tylko gdzież toto dostać?
dokładnie :/
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
w/g tego co znalazłeś w epc to jest to plecionka zespolona z katalizatorem a mi chodzi o plecionkę którą przykręca się do katalizatora
Re: Złącze elastyczne
dokładnie w 1.8 jest taka jak napisał Putridum i też takiej szukam bo raz już miałem złącze wymieniane i chyba było źle wspawane bo zaczęło znowu pierdzić.
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Złącze elastyczne
Odnośnie złącza to bez problemu znalazłem 230/60 i 230/65 i czy nie jest tak przypadkiem że złącze jest kierunkowe? tzn. wlot/wylot tłumaczyło by to różnicę w średnicach rur.pothead pisze:Podpinam się pod temat
Jakieś normalne urwanie jaj mam z autem... zaczęło popierdywać i okazało się, że puściło złącze elastyczne. Na tą chwilę tragedii nie ma i nawet chyba skuszę się na jakiś bardziej sportowy dźwięk ale...czy 2.0t można zastosować trochę mniejszą średnicę tej plecionki?
Wydaje mi się, że przewężanie wydechu nie jest wskazane, wręcz przeciwnie.. im większa fi tym lepiej.
Byłem już w warsztacie i gość przy mnie obdzwonił kilku dostawców złączy ale żaden nie ma w tym samym rozmiarze jak siedzi w Isi.
Dziwna sprawa trochę :/ od strony silnika ma fi 65mm, a od strony tłumika 60mm (piszę o średnicy rur, a nie samego przeplotu) element jest zdecydowanie oryginalny, bez śladów jakiejkolwiek ingerencji. Długość 23 cm..dostępne na rynku 25 i 20... wtf??
tutaj jak mierzyć:
to co nas interesuje jest na zielono
- ICEMANIK
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 21 gru 2015, o 22:55
- Auto: Ins OPC Line AiR/KW
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Złącze elastyczne
witam,
czy ktoś się orientuje czy w 20dth łącznik elastyczny jest tych samych wymiarów co ten na powyższym rysunku?
Potrzeba mi go wspawać bo wg serwisu część tylko na zamówienie z Niemiec w cenie jedyne 590zł netto. Wolę zamiennik, ale przed naprawą wolałbym już mieć nową część w ręcę
czy ktoś się orientuje czy w 20dth łącznik elastyczny jest tych samych wymiarów co ten na powyższym rysunku?
Potrzeba mi go wspawać bo wg serwisu część tylko na zamówienie z Niemiec w cenie jedyne 590zł netto. Wolę zamiennik, ale przed naprawą wolałbym już mieć nową część w ręcę
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Złącze elastyczne
Podpinam sie pod temat.W mojej A20DTH zaczyna śmierdzieć w środku spalinami więc pewnie gdzieś przepuszcza złącze elastyczne.Ktoś może namiary konkretnie pod ten model? Chciałbym kupić całość aby uniknąć spawania.
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Złącze elastyczne
Znam i mogę polecić dobre miejsce w okolicy Poznania Jeżeli ktoś zainteresowany oczywiście nie wiem czy można tutaj na forum więc jakby co to na priv
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Złącze elastyczne
Fachowca mam,potrzebuje namiary na konkretne złacze elastyczne bądź cały odcinek rury do A20DTH.Nie mogę namierzyć póki co.
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Złącze elastyczne
No ja mam warsztat pod Poznaniem w którym praktycznie wszystkie złączki do każdego auta mają i montują na miejscu
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
-
- Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 4 wrz 2016, o 23:17
- Auto: piotr
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
Re: Złącze elastyczne
Osobiście Robiłem u niego już Vectrę BMW Mazda i Volvo Zobaczymy jak będzie z Insignia
Również zajmują się katalizatorami wymieniają wkłady lub cały katalizator jak co kto woli
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
Również zajmują się katalizatorami wymieniają wkłady lub cały katalizator jak co kto woli
Sent from my SM-N920F using Tapatalk
- altru
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 22 wrz 2017, o 14:16
- Auto: Insignia 4x4 V6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Złącze elastyczne
Właśnie oddałem swoja isie do mechanika na wymianę złącza elastycznego.
Ile może mnie kosztować ta przyjemność w V6?
Ile może mnie kosztować ta przyjemność w V6?
-
- Użytkownik
- Posty: 179
- Rejestracja: 16 cze 2016, o 22:49
- Auto: ST 2.0T 4x4 Cosmo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: SKMKraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Złącze elastyczne
W swojej 2.0T gdy rozdarłem plecionkę na resztce ułamanego znaku zapłaciłem 100zl plecionka fi 70mm i 100zl robota.
-
- Użytkownik
- Posty: 325
- Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
- Auto: Insignia A20DTH
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Złącze elastyczne
Są dostępne rury z plecionką do naszych aut.
Nowe po około 200zł.
https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 701b8c0118
Czy Ktoś coś takiego montował w swoim aucie?
Ja mam wspawane złącze elastyczne i mam drgania karoserii w pewnym zakresie obrotów. Podejrzewam że to wina tego złącza.
Nie wiem co robić. Kupić używaną rurę oryginalną, czy rurę którą podałem link.
Nowe po około 200zł.
https://allegro.pl/oferta/rura-kolektor ... 701b8c0118
Czy Ktoś coś takiego montował w swoim aucie?
Ja mam wspawane złącze elastyczne i mam drgania karoserii w pewnym zakresie obrotów. Podejrzewam że to wina tego złącza.
Nie wiem co robić. Kupić używaną rurę oryginalną, czy rurę którą podałem link.