--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: siedlce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF
Witam od niedawna posiadam iśkę 2.0 cdti 131km. Mam pytanie dotyczące obrotów, otóż ostatnio ma większe obroty (utrzymują się na poziomie ~1000rpm (o dziwo spalanie pokazuje 0.7-0.9)) niż zazwyczaj (~850rpm (spalanie takie same)) czy to jest normalne przy minusowych temperaturach? Czy po prostu jestem przeczulony i cały czas zakładam że to DPF? Wczoraj wieczorem wypalałem DPF'a kompem a dziś rano po przyjeździe do pracy znów 1000rpm po czym zostawiłem go na jakieś 5min i później obroty już spadły do 850.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: DPF
Zimą obroty częściej oscylują ok. 1000obr/min ze względu na większe zużycie prądu a co za tym idzie potrzebę większego doładowania akumulatora.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: DPF
Możesz podładować akumulator prostownikiem. Przy niskich temperaturach jest zwiększone zużycie prądu przez dłuższe podgrzewanie świec, elektryczne ogrzewanie szyb czy grzane fotele. Komputer podnosi obroty wytwarzają alternatorem większe napięcie ładowania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 6 gru 2019, o 11:28
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: siedlce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF
Czyli na pewno nie jest to DPF. dzięki za odpowiedź od razu jakoś lepiej mi się zrobiło. A jeszcze podczas tych wyższych obrotów potrafią minimalnie falować i tak jakby spod auta wydobywa się dziwny dźwięk jakby przelewanie/bulgotanie tylko jak się wsłuchasz (chyba przewrażliwiony jestem ) w waszych jest podobnie?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: DPF
U mnie tak samo oprócz falowania i bulgotania . Jak spadnie poniżej 0 to już potrafi trzymać koło 1000 a spalanie pokazuje takie same i ładowanie 14,5. Widocznie tak jest w programie.
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: DPF
Witam, moja Insignia (B choć wiem, że wątek dotyczy A) z silnikiem B20DTH przekracza 130000km w związku z czym w myślach zaczyna się pojawiać DPF. Obecnie nic się nie dzieje - wypala się co 500-700km itp.
Z racji tego, że to mój pierwszy samochód z DPF (wcześniej tylko benzynowe) to mam prozaiczne pytanie: jak wygląda moment, w którym trzeba wymieniać/regenerować DPF? Pojawi się kontrolka DPF na desce czy wcześniej mogę liczyć na jakieś objawy? Grozi to unieruchomieniem samochodu? Wiem, że to zależy od sposobu użytkowania pojazdu ale jakie praktycznie przebiegi wytrzymuje DPF w Insigniach użytkowanych w trasie?
Z racji tego, że to mój pierwszy samochód z DPF (wcześniej tylko benzynowe) to mam prozaiczne pytanie: jak wygląda moment, w którym trzeba wymieniać/regenerować DPF? Pojawi się kontrolka DPF na desce czy wcześniej mogę liczyć na jakieś objawy? Grozi to unieruchomieniem samochodu? Wiem, że to zależy od sposobu użytkowania pojazdu ale jakie praktycznie przebiegi wytrzymuje DPF w Insigniach użytkowanych w trasie?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: DPF
Raczej to będzie jak z tymi flaszkami wódki - niby każdy wie, że alkohol się kiedyś skończy, ale zawsze jest to zaskoczenie
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: DPF
nie panikuj na wyrost
obserwuj częstotliwość wypalania, obserwuj ilość oleju na bagnecie - czy nie przybywa (!)
zamontuj sobie kontrolkę regeneracji...
i - co chyba najważniejsze - nie przerywaj regeneracji w trakcie jej trwania, a zwłaszcza kilka razy pod rząd
jak pojawi się tryb awaryjny z DPF to już za późno, znaczy że coś zaniedbałeś
zresztą na DPF ma wpływ bardzo dużo czynników: od EGR. przez stan układu wtryskowego, używanego oleju i paliwa, stan turbosprężarki i silnika jako całości
żymlok, nie panikuj
- krupniok
- Użytkownik
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 mar 2020, o 20:29
- Auto: Insignia B (automat)
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Śląsk
- Postawił piwo: 14 razy
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: DPF
Najbardziej chodziło mi o fakt unieruchomienia samochodu. Bo o ile wiadomo to SCR potrafi samochód unieruchomić więc zastanawiałem się czy DPF też... Robię nierzadko dalekie trasy i pomimo dobrego assistance nie chciałbym mieć niespodzianki. Wiem, wiem - milion innych rzeczy może mnie unieruchomić.
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: DPF
jeżeli przez permanentny tryb awaryjny rozumiesz "unieruchomienie" auta - to tak, potrafi... ale rzadko dzieje się to bez wcześniejszych oznak (dlatego pisałem o obserwowaniu objawów)
natomiast rzadki olej (w wyniku częstej autoregeneracji DPF) potrafi skutecznie unieruchomić na przykład... panewkę
i wtedy faktyczne dalej pojedziesz, ale na lawecie
natomiast rzadki olej (w wyniku częstej autoregeneracji DPF) potrafi skutecznie unieruchomić na przykład... panewkę
i wtedy faktyczne dalej pojedziesz, ale na lawecie
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 7 lut 2019, o 12:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: WROCŁAW
Re: DPF
Witam, mam taki problem, że często wypala mi dpf (jazda w tygodniu po mieście weekend trasa) oraz często wyskakuje błąd czujnika różnicy cieniścień, po skasowaniu błędu wypali sie i na jakiś czas jest spokój. Ale ostatnio trasa cały czas autostrada 400km wjazd w miasto i błąd, za długi czas regeneracji czy coś takiego. Po gaszeniu i odpaleniu turbo wracało ale tak jakby go trochę dusiło, próbowałem go deptać aby zaczął wypalać dpfa, aż w pewnym momencie dpf uzyskał 750 stopni i nic a przy zatrzymaniu niebieski dym z pod maski jakby sie coś zaczęło jarać(naszczęscie nic). Po ochłodzeniu i tym incydencie sie wypalił nawet trzy razy co jakiś czas ale strasznie teraz kopci na czarno i w róże wydechowej pełno sadzy. Rury od intercoolera szczelne bo jakieś 1000km wcześniej wymieniana (była dziura), wtryski w normie zostaje jeszcze sprawdzić egr i turbo. Jakies wytyczne jak to sprawdzić? Mogło coś stać sie z dpfem po takim incydencie? Przebieg 230tys
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: DPF
patrzę na Twój opis - w 2019 raczej nie było A20DTH
jakie wartości ciśnienia spaln na wolnych obrotach (silnik ciepły) ?
a co do istoty problemu - skoro była dziura w dolocie, to proponuję teraz DPF wybudować i na maszynę do czyszczenia - później zabudować, wyzerować i jeżdzić
jakie wartości ciśnienia spaln na wolnych obrotach (silnik ciepły) ?
a co do istoty problemu - skoro była dziura w dolocie, to proponuję teraz DPF wybudować i na maszynę do czyszczenia - później zabudować, wyzerować i jeżdzić
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:44
- Auto: isia sedan
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: kwidzyn
Re: DPF
wsadzę jeszcze swoje 5 groszy.
Odkąd zamontowałem lampkę (diodę) w lusterku i od czasu do czasu sprawdzam zapełnienie filtra programem od @PING to jeszcze ani razu nie przerwałem procesu wypalania.
Dzięki lampce nie dopuszczę do przerwania procesu, a dzięki aplikacji zaplanuje wyjazd w trasę na "przedmuchanie".
Zasada jest prosta, jeśli masz 80% zapchania i więcej to potrzebne są tylko dwa warunki do spełnienia aby proces wypalania rozpocząć: rozgrzany silnik i dynamiczna jazda.
Z mojego doświadczenia wynika że w korku owszem wypalisz... z 80% do 30-35%.
Na autostradzie 5-ty bieg/ 140 km/h - nawet do 6%
Na zwykłej trasie 5-ty bieg/ 100-140 km/h - ~16-25%.
Zawsze najlepiej jechać szybko i na 5tce.
A jak wasze doświadczenia z wypalaniem? W jaki sposób jazdy do ilu potraficie "zbić" poziom zapchania?
Odkąd zamontowałem lampkę (diodę) w lusterku i od czasu do czasu sprawdzam zapełnienie filtra programem od @PING to jeszcze ani razu nie przerwałem procesu wypalania.
Dzięki lampce nie dopuszczę do przerwania procesu, a dzięki aplikacji zaplanuje wyjazd w trasę na "przedmuchanie".
Zasada jest prosta, jeśli masz 80% zapchania i więcej to potrzebne są tylko dwa warunki do spełnienia aby proces wypalania rozpocząć: rozgrzany silnik i dynamiczna jazda.
Z mojego doświadczenia wynika że w korku owszem wypalisz... z 80% do 30-35%.
Na autostradzie 5-ty bieg/ 140 km/h - nawet do 6%
Na zwykłej trasie 5-ty bieg/ 100-140 km/h - ~16-25%.
Zawsze najlepiej jechać szybko i na 5tce.
A jak wasze doświadczenia z wypalaniem? W jaki sposób jazdy do ilu potraficie "zbić" poziom zapchania?
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
5 bieg i 140 km/h to zbyt wysokie obroty. Podstawa to nie hamować i nie przyspieszać. Tempomat i cały czas równo.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 9 paź 2018, o 13:44
- Auto: isia sedan
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: kwidzyn