--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF
- KaMYk
- Zapaleniec
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
- Auto: Dodge Charger R/T
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Mochowo
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: DPF
Też Ci nie pomogę, u mnie nie ma komunikatu ani na aplikacji ani na wyświetlaczu auta, także nie znam problemu.
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: DPF
U mnie też komunikat świeci się podczas rozruchu. Gasnie do 1.5s od momentu uzyskania obrotów. Uszczelkę miałem wymieniana w zeszłym roku.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Aha, na rozgrzanym silniku ten objaw nie występuje lub jest sporo krutszy.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
- lukaszUKlukasz
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
- Auto: vauxhall insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: UK
Re: DPF
Mi to tylko w aplikacji wyskakuje przy rozruchu przez 1s albo krócej i to nie zawsze i na zimnym silniku gdzie teraz w uk jest ok 22 stopni
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- soulck
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
- Auto: 2.0 Ecoflex
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 1 raz
Re: DPF
Witam. Wczoraj po powrocie z pracy około 10km od miejsca zamieszkania. Wjechałem do garażu i ooo Dpf wyższe obroty lekko,wypalanie się skończyło spalanie chwilowe zeszło do 0.7 lita gaszę idę lulu.
Dziś po pracy wsiadam do auta odpalam komunikat :Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę ...
Ok dojechałem do domu Dpf się wypala -wypalił się Po czym komunikat : Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo.... O co koman...?
Po czym za chwilę kolejny komunikat Olej do wymiany...?
Dodam że mam najechane 265 tyś 2013 rok
Coś sugerujecie?
Dziś po pracy wsiadam do auta odpalam komunikat :Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę ...
Ok dojechałem do domu Dpf się wypala -wypalił się Po czym komunikat : Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo.... O co koman...?
Po czym za chwilę kolejny komunikat Olej do wymiany...?
Dodam że mam najechane 265 tyś 2013 rok
Coś sugerujecie?
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4194
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: DPF
Wypalić jeszcze raz na trasie. Jeśli nic nie da, to można spróbować serwisowo (potrzebny OP-COM).
Może też być, że DPF zakończył swój żywot. Albo wymiana, albo usunięcie i wyprogramowanie (nie do końca legalne).
Może też być, że DPF zakończył swój żywot. Albo wymiana, albo usunięcie i wyprogramowanie (nie do końca legalne).
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Ty masz B20DTH?
Tutaj procedura wypalania wygląda inaczej niż w A20DTH.
Masz diodę?
Jeżeli auto mówi Ci żebyś wymienił olej, to nie olej tego tylko zrób to.
W B20DTH gdy się nie poruszasz przez kilka minut to sterownik przerywa procedurę jako nieudaną i będzie chciał kontynuować przy następnej okazji.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Tutaj procedura wypalania wygląda inaczej niż w A20DTH.
Masz diodę?
Jeżeli auto mówi Ci żebyś wymienił olej, to nie olej tego tylko zrób to.
W B20DTH gdy się nie poruszasz przez kilka minut to sterownik przerywa procedurę jako nieudaną i będzie chciał kontynuować przy następnej okazji.
Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: DPF
Kolega miał tak samo, próbowaliśmy wypalić serwisowo ale nie dało rady. Po wymianie górnego czujnika też jeszcze nie dało rady. Dopiero jak zrobiłem adaptację czujnika to wypalanie ruszyło samo i ładnie wypaliło.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Re: DPF
Oczywiście !hubertus pisze:Dokładnie 100 % racji. To samo ma się do wypalania. Gnanie autostradą z gazem w podłodze wcale nie sprzyja dobremu wypalaniu. Najlepsze do jazdy i wypalania obroty to 2 - 2,5 tys i nie deptać ostro po gazie i dpf będzie się wypalał rzadziej. Silnik spalał mniej i awarie też będą rzadsze. Krótkie trasy miejskie też są wrogiem diesla i to nie tylko tych najnowszych konstrukcji.
Ostatnio zaplanowałem w niedzielę wypalanie na wycieczce z aplikacją Pinga .
Gdy DPF się zaczą wypalać i temperatura rosła już w okolicy 570 st , myślę przycisnę trochę to szybciej dojdzie do 630, a ta zaczynała spadać ! Na 550 ! Więc zacząłem utrzymywać stałą prędkość 110 i po chwili już było 630 .
Więc , jak pisałem wielokrotnie , stała prędkość z obrotami w okolicy 2000 rpm najlepiej na 6 tym biegu .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 18:11
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: DPF
Witam. Podłączał ktoś może się do maxiecu? Chodzi mi głównie o to, czy wyświetlił się status regeneracji DPFu w procentach w tym programie, bo ja mam ciągle wypalanie w toku i jest to irytujące, bo żadnego wypalania nie rozpocząłem, ani automatycznie ten proces na zimnym silniku nie miał szans wystartować.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3060
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: DPF
Czytaj to forum a znajdziesz odpowiedzi.
Na tym forum mamy lepsze programy (aplikacje) do śledzenia wypalania
Na tym forum mamy lepsze programy (aplikacje) do śledzenia wypalania
Insignia MY2012
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: DPF
Oooooo może się w końcu za was wezmą!!
https://www.facebook.com/profiauto/?hc_ ... NA&fref=nf
Akcja SMOG na polskich drogach zbiera żniwo
#Policja walczy z kierowcami, którzy wycinają katalizatory i filtry DPF. W takim przypadku zabierany jest dowód rejestracyjny. Dodatkowo można zostać ukaranym mandatem w wysokości 20-500 zł
Czy takie akcje wpłyną na poprawę powietrza w kraju
#ProfiAuto #mandat #smog
https://www.facebook.com/profiauto/?hc_ ... NA&fref=nf
Akcja SMOG na polskich drogach zbiera żniwo
#Policja walczy z kierowcami, którzy wycinają katalizatory i filtry DPF. W takim przypadku zabierany jest dowód rejestracyjny. Dodatkowo można zostać ukaranym mandatem w wysokości 20-500 zł
Czy takie akcje wpłyną na poprawę powietrza w kraju
#ProfiAuto #mandat #smog
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 gru 2017, o 11:30
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
Re: DPF
Witam,
od niedawna jestem użytkownikiem insigni, jest to pierwsze auto z dpf`em i już się on odzywa
Mianowicie przy próbie wypalenia dpf (mam diodę informującą o wypalaniu) jadąc trasą auto wyrzuca komunikat o awarii i staje, dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu można jechać i wszystko jest w normie, do następnej próby wypalenia dpf. Aplikacja kolegi Ping pokazała 94% zapełnienia owego filtra a torque pro nie wykazała żadnego błędu (skan robiłem po ponownym uruchomieniu silnika kiedy było wszystko ok - może sam się kasował błąd).
Dwa dni później przy ponownej próbie wypalenia dpf zatrzymałem się i auto wypaliło dpf do 64%, na tą chwilę auto nie próbuje wypalać dpf bo stan jest jeszcze ok więc nie ma problemu, jednak zapewne ponowi się problem przy zapchaniu filtra.
Stan oleju sprawdziłem i niestety jest ponad normę (wymieniany był w listopadzie), więc albo rozrzedził się od ON albo w ASO tak lali.. Stąd też mam zamiar wymienić olej (btw. czy Motul 8100 X-CLEAN EFE 5w30 będzie spoko? bo obecnie na pokładzie jest GM`owski...).
I tu mam do Was pytanie, co zrobić, czy wymienić olej i obserwować czy może podjąć działanie np. czyszczenia dpf w jakimś serwisie ew. co może powodować tą anomalie?
od niedawna jestem użytkownikiem insigni, jest to pierwsze auto z dpf`em i już się on odzywa
Mianowicie przy próbie wypalenia dpf (mam diodę informującą o wypalaniu) jadąc trasą auto wyrzuca komunikat o awarii i staje, dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu można jechać i wszystko jest w normie, do następnej próby wypalenia dpf. Aplikacja kolegi Ping pokazała 94% zapełnienia owego filtra a torque pro nie wykazała żadnego błędu (skan robiłem po ponownym uruchomieniu silnika kiedy było wszystko ok - może sam się kasował błąd).
Dwa dni później przy ponownej próbie wypalenia dpf zatrzymałem się i auto wypaliło dpf do 64%, na tą chwilę auto nie próbuje wypalać dpf bo stan jest jeszcze ok więc nie ma problemu, jednak zapewne ponowi się problem przy zapchaniu filtra.
Stan oleju sprawdziłem i niestety jest ponad normę (wymieniany był w listopadzie), więc albo rozrzedził się od ON albo w ASO tak lali.. Stąd też mam zamiar wymienić olej (btw. czy Motul 8100 X-CLEAN EFE 5w30 będzie spoko? bo obecnie na pokładzie jest GM`owski...).
I tu mam do Was pytanie, co zrobić, czy wymienić olej i obserwować czy może podjąć działanie np. czyszczenia dpf w jakimś serwisie ew. co może powodować tą anomalie?
- Ping
- Klubowicz
- Posty: 2825
- Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
- Auto: Insignia ST / MY2011
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: W-wa
- Otrzymał piwo: 141 razy
- Kontakt:
Re: DPF
Jeżeli przy wypaleniu pojawił się komunikat o awarii to znaczy że jednak coś jest nie tak.
Torqie nie zawsze pokazuje wszystkie błędy. Zainstaluj OPL DTC Reader - link do nowej wersji znajduje się na forum lub sprawdź błędy OPComem.
Torqie nie zawsze pokazuje wszystkie błędy. Zainstaluj OPL DTC Reader - link do nowej wersji znajduje się na forum lub sprawdź błędy OPComem.
-
- Forumowicz
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
- Auto: Insignia HB
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Grójec
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: DPF
U mnie było podobnie.
Winne były przewody przy wtryskach(brak kawałka izolacji na kabelkach) podczas normalnej jazdy wszystko ok przy wypalaniu komunikat i auto gasło po ponownym uruchomieniu samochodu było dobrze aż do ponownego wypalania.
Oczywiście blad w sterowniki był zapisany.
Podstawą jest sprawdzeni błędów.
Winne były przewody przy wtryskach(brak kawałka izolacji na kabelkach) podczas normalnej jazdy wszystko ok przy wypalaniu komunikat i auto gasło po ponownym uruchomieniu samochodu było dobrze aż do ponownego wypalania.
Oczywiście blad w sterowniki był zapisany.
Podstawą jest sprawdzeni błędów.