--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
KaMYk
Zapaleniec
Posty: 2234
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Dodge Charger R/T
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2014
Miasto: Mochowo
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: DPF

Post autor: KaMYk » 18 lip 2017, o 12:30

Też Ci nie pomogę, u mnie nie ma komunikatu ani na aplikacji ani na wyświetlaczu auta, także nie znam problemu.

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 18 lip 2017, o 12:55

U mnie też komunikat świeci się podczas rozruchu. Gasnie do 1.5s od momentu uzyskania obrotów. Uszczelkę miałem wymieniana w zeszłym roku.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 18 lip 2017, o 12:56

Aha, na rozgrzanym silniku ten objaw nie występuje lub jest sporo krutszy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
lukaszUKlukasz
Użytkownik
Posty: 138
Rejestracja: 7 kwie 2016, o 22:42
Auto: vauxhall insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: UK

Re: DPF

Post autor: lukaszUKlukasz » 18 lip 2017, o 15:22

Mi to tylko w aplikacji wyskakuje przy rozruchu przez 1s albo krócej i to nie zawsze i na zimnym silniku gdzie teraz w uk jest ok 22 stopni

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: soulck » 7 lis 2017, o 22:08

Witam. Wczoraj po powrocie z pracy około 10km od miejsca zamieszkania. Wjechałem do garażu i ooo Dpf wyższe obroty lekko,wypalanie się skończyło spalanie chwilowe zeszło do 0.7 lita gaszę idę lulu.
Dziś po pracy wsiadam do auta odpalam komunikat :Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę ...
Ok dojechałem do domu Dpf się wypala -wypalił się Po czym komunikat : Filtr sadzy pełny kontynuować jazdę bezwarunkowo.... O co koman...?
Po czym za chwilę kolejny komunikat Olej do wymiany...?
Dodam że mam najechane 265 tyś 2013 rok
Coś sugerujecie?

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4194
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: DPF

Post autor: IBZI » 7 lis 2017, o 22:23

Wypalić jeszcze raz na trasie. Jeśli nic nie da, to można spróbować serwisowo (potrzebny OP-COM).
Może też być, że DPF zakończył swój żywot. Albo wymiana, albo usunięcie i wyprogramowanie (nie do końca legalne).

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: soulck » 7 lis 2017, o 22:46

Chciałem pojeździć autem z 5 lat jakieś sugestie ? 80% jazda po mieście ...Nastawiać się na ASO? Czy kombinować i ryzykować?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 7 lis 2017, o 23:06

Ty masz B20DTH?
Tutaj procedura wypalania wygląda inaczej niż w A20DTH.
Masz diodę?

Jeżeli auto mówi Ci żebyś wymienił olej, to nie olej tego tylko zrób to.

W B20DTH gdy się nie poruszasz przez kilka minut to sterownik przerywa procedurę jako nieudaną i będzie chciał kontynuować przy następnej okazji.


Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
soulck
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: 29 cze 2015, o 08:00
Auto: 2.0 Ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: soulck » 7 lis 2017, o 23:40

Nie ja mam 20DTH. Wypalałem raz drugi i lipa ... Komunikat nadal Filtr sadzy kontynuować jazdę bezwarunkowo...

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 8 lis 2017, o 07:15

Kolega miał tak samo, próbowaliśmy wypalić serwisowo ale nie dało rady. Po wymianie górnego czujnika też jeszcze nie dało rady. Dopiero jak zrobiłem adaptację czujnika to wypalanie ruszyło samo i ładnie wypaliło.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 8 lis 2017, o 07:54

hubertus pisze:Dokładnie 100 % racji. To samo ma się do wypalania. Gnanie autostradą z gazem w podłodze wcale nie sprzyja dobremu wypalaniu. Najlepsze do jazdy i wypalania obroty to 2 - 2,5 tys i nie deptać ostro po gazie i dpf będzie się wypalał rzadziej. Silnik spalał mniej i awarie też będą rzadsze. Krótkie trasy miejskie też są wrogiem diesla i to nie tylko tych najnowszych konstrukcji.
Oczywiście !

Ostatnio zaplanowałem w niedzielę wypalanie na wycieczce z aplikacją Pinga .
Gdy DPF się zaczą wypalać i temperatura rosła już w okolicy 570 st , myślę przycisnę trochę to szybciej dojdzie do 630, a ta zaczynała spadać ! Na 550 ! Więc zacząłem utrzymywać stałą prędkość 110 i po chwili już było 630 .

Więc , jak pisałem wielokrotnie , stała prędkość z obrotami w okolicy 2000 rpm najlepiej na 6 tym biegu .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 8 lis 2017, o 07:56

Ping pisze:Aha, na rozgrzanym silniku ten objaw nie występuje lub jest sporo krutszy.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Najprościej to mi wygląda na cofający się olej za smoka , tudzież z pompy i ta musi go zassać.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

shaky18
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 28 gru 2017, o 18:11
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: DPF

Post autor: shaky18 » 29 gru 2017, o 10:41

Witam. Podłączał ktoś może się do maxiecu? Chodzi mi głównie o to, czy wyświetlił się status regeneracji DPFu w procentach w tym programie, bo ja mam ciągle wypalanie w toku i jest to irytujące, bo żadnego wypalania nie rozpocząłem, ani automatycznie ten proces na zimnym silniku nie miał szans wystartować.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3060
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: DPF

Post autor: Zbyszek01 » 29 gru 2017, o 11:39

Czytaj to forum a znajdziesz odpowiedzi. :D
Na tym forum mamy lepsze programy (aplikacje) do śledzenia wypalania ;D
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: DPF

Post autor: kuba89 » 31 sty 2018, o 19:04

Oooooo może się w końcu za was wezmą!!
https://www.facebook.com/profiauto/?hc_ ... NA&fref=nf

Akcja SMOG na polskich drogach zbiera żniwo
#Policja walczy z kierowcami, którzy wycinają katalizatory i filtry DPF. W takim przypadku zabierany jest dowód rejestracyjny. Dodatkowo można zostać ukaranym mandatem w wysokości 20-500 zł
Czy takie akcje wpłyną na poprawę powietrza w kraju
#ProfiAuto #mandat #smog

coke
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 gru 2017, o 11:30
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto:

Re: DPF

Post autor: coke » 5 mar 2018, o 10:04

Witam,
od niedawna jestem użytkownikiem insigni, jest to pierwsze auto z dpf`em i już się on odzywa :lol:

Mianowicie przy próbie wypalenia dpf (mam diodę informującą o wypalaniu) jadąc trasą auto wyrzuca komunikat o awarii i staje, dopiero po wyjęciu kluczyka i ponownym uruchomieniu można jechać i wszystko jest w normie, do następnej próby wypalenia dpf. Aplikacja kolegi Ping pokazała 94% zapełnienia owego filtra a torque pro nie wykazała żadnego błędu (skan robiłem po ponownym uruchomieniu silnika kiedy było wszystko ok - może sam się kasował błąd).
Dwa dni później przy ponownej próbie wypalenia dpf zatrzymałem się i auto wypaliło dpf do 64%, na tą chwilę auto nie próbuje wypalać dpf bo stan jest jeszcze ok więc nie ma problemu, jednak zapewne ponowi się problem przy zapchaniu filtra.

Stan oleju sprawdziłem i niestety jest ponad normę (wymieniany był w listopadzie), więc albo rozrzedził się od ON albo w ASO tak lali.. :) Stąd też mam zamiar wymienić olej (btw. czy Motul 8100 X-CLEAN EFE 5w30 będzie spoko? bo obecnie na pokładzie jest GM`owski...).

I tu mam do Was pytanie, co zrobić, czy wymienić olej i obserwować czy może podjąć działanie np. czyszczenia dpf w jakimś serwisie ew. co może powodować tą anomalie?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 141 razy
Kontakt:

Re: DPF

Post autor: Ping » 5 mar 2018, o 10:11

Jeżeli przy wypaleniu pojawił się komunikat o awarii to znaczy że jednak coś jest nie tak.
Torqie nie zawsze pokazuje wszystkie błędy. Zainstaluj OPL DTC Reader - link do nowej wersji znajduje się na forum lub sprawdź błędy OPComem.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: DPF

Post autor: P405 » 5 mar 2018, o 12:52

Jeżeli wywala awarię to znaczy, że coś jest nie tak. Obstawiam czujnik w dpf.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: DPF

Post autor: Rooff_ » 5 mar 2018, o 16:05

Też sugeruję sprawdzić czujnik DPF.

misiekbig
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Grójec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: misiekbig » 5 mar 2018, o 17:37

U mnie było podobnie.
Winne były przewody przy wtryskach(brak kawałka izolacji na kabelkach) podczas normalnej jazdy wszystko ok przy wypalaniu komunikat i auto gasło po ponownym uruchomieniu samochodu było dobrze aż do ponownego wypalania.
Oczywiście blad w sterowniki był zapisany.
Podstawą jest sprawdzeni błędów.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”