--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

DPF

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: DPF

Post autor: mcrace » 5 wrz 2018, o 08:35

Ja przeczytałem. I na końcu jest wzmianka, że to dopiero złożony projekt. I to jeszcze "Nowoczesnej" a nie partii rządzącej.

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2347
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: DPF

Post autor: dare50 » 5 wrz 2018, o 08:50

cytat Za TVN24 ""Wojnę pladze wycinania filtrów cząstek stałych wypowiada rząd. Jak napisał "Dziennik Gazeta Prawna", projekt zmiany przepisów został już rozpatrzony przez Komisję Prawniczą i skierowano go pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów.

- Resort infrastruktury podjął działania legislacyjne dotyczące uzupełnienia toku okresowego badania technicznego o procedurę wykrywającą usunięcie z pojazdu filtra cząstek stałych możliwą do zastosowania w stacjach kontroli pojazdów. Przedmiotowa procedura została włączona do prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw - poinformował wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.""
więc nie tak do końca

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: DPF

Post autor: mcrace » 5 wrz 2018, o 08:51

zwracam honor ;)

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: hubertus » 5 wrz 2018, o 14:33

W artykule jak byk napisane kto nad tym projektem pracuje i czyj on jest. Ja bym zaczął od karania tych co oferują usługi usunięcia. Bo jeśli przepisy wejdą w życie zostanie ukarany nie jeden właściciel, który auto z wyciętym dpf kupi i nie będzie nic o tym wiedział. Zwłaszcza gdy wejdą te przepisy na pewno wielu sprzedających wystawi auta i na pewno nie poinformuje, że są bez filtra. Inna sprawa to przywrócenie do stanu fabrycznego takiego samochodu. Wstawienie w wydech puszki to pikuś. Gorzej będzie w wielu przypadkach z rzeźbą jaką porobili w sterownikach rzeźbiarze amatorzy zajmujący się tym procederem.

mic

Re: DPF

Post autor: mic » 5 wrz 2018, o 20:12

@hubertus karanie warsztatów wycinających to raczej abstrakcja i byłby to raczej martwy przepis tak jak ściganie gości od "korekt liczników" a to co zakłada opisywany projekt jest proste i wydaje się być tanie i skuteczne bo w ciągu roku skontrolowane będą wszystkie auta

Bodex

Re: DPF

Post autor: Bodex » 5 wrz 2018, o 22:08

Warsztaty nie ! Właścicieli pojazdów kwota 5 tyś€ lub równowartość w zł
Już nikt by nie wycią , a warsztaty znowu zarobią na wstawianiu

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: hubertus » 6 wrz 2018, o 08:57

Abstrakcja nie abstrakcja. Wystarczyło by z jakimś autem bez dpf udać się do kilku warsztatów i zlecić usługę następnie zamknąć paru dla przykładu. I gwarantuje, że poskutkuje.
Co od kontroli w stacjach diagnostycznych przez podpięcie auta do komputera. To tez nie takie proste. Po pierwsze stacje muszą mieć odpowiedni sprzęt by obsłużyć wszystkie marki. Po drugie diagności muszą być przeszkoleni jakich odczytów i gdzie szukać. No i po trzecie wycinający dpf mogą robić choćby w gnieździe OBD czy instalacji do niego jakieś patenty nie pozwalające skomunikować się ze sterownikiem urządzeniu na stacji kontroli pojazdów. I teraz jak traktować taką nie możliwość skomunikowania się? jako nie sprawny pojazd? jako brak dpf. Czy może jako nie możność wykluczenia, że dpf brak a więc wszystko ok? Domniemanie niewinności.
Oczywiście w wielu autach wystarczy pomiar zadymienia by wykryć brak dpf. Mało tego by wytypować takie auto do kontroli sprzętem wystarczy zajrzeć do wydechu robiąc przegląd podwozia w kanale. Sam diagnosta mi to pokazał. Ale procedura badania musi być naprawdę mądrze napisana. No i najważniejsza rzecz w systemie badań technicznych. Każdy właściciel stacji dba o klienta. I wiem, że diagności na rozmowach o pracę informowani są, że to pieniądze i zbyt gorliwi nie muszą być.
Jeśli będziecie kupować samochód i nie wiecie jak sprawdzić czy jest dpf. Wystarczy zajrzeć do końcówki wydechu. Może być naprawdę minimalnie zakopcona. Praktycznie czysta. Jeśli będzie zawalona sadzą jak w starym dieslu auto nie ma dpf.

mic

Re: DPF

Post autor: mic » 6 wrz 2018, o 11:43

To co proponujesz jako rozwiązanie wymaga sporych nakładów i pracy służb "pod przykrywką". Jest wyrywkowe, krótkotrwałe i o niewielkim zasięgu terytorialnym. Mi pomysł opisany w artykule się podoba bo do problemu podchodzi systemowo i dotknie wszystkich po równo. Co do sprawdzania to napisane było że najpierw analiza spalin a potem dla potwierdzenia sprawdzenie poprzez złącze ODB które przecież jest standardem i ma działać w sprawnym aucie.
hubertus pisze:
6 wrz 2018, o 08:57
Wystarczy zajrzeć do końcówki wydechu. Może być naprawdę minimalnie zakopcona. Praktycznie czysta. Jeśli będzie zawalona sadzą jak w starym dieslu auto nie ma dpf.
hmm... moja czysta nie jest a dpf'a posiadam o:o

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: hubertus » 6 wrz 2018, o 12:23

Porównaj z starszymi dieslami bez dpf będzie dużo czystsza. Jeśli nie to coś masz nie tak lub wydaje ci się, że masz dpf a.



Od 3:00 minuty

mic

Re: DPF

Post autor: mic » 6 wrz 2018, o 12:58

niezły film i komentarze :) no mój wydech jest mniej więcej taki jak w 12 min. filmu a to że mam dpf to mi on sam dobitnie pokazał...

Kamil1234
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2019, o 17:41
Auto: Opel
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce

Re: DPF

Post autor: Kamil1234 » 30 mar 2019, o 18:26

Witam mam problem z dpf a mianowicie tak szybko go zapycha ze nawet nie nadąża sie wypalic. Po wyczyszczeniu dpf-a przejechalem 150km i to samo caly czas sie wypala. Auto to insignia 2.0 160KM cdti 2009r. Dodam ze sprawdzane były wtryski, czujniki wgrany nowy soft i dalej to samo

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: DPF

Post autor: jar-231 » 30 mar 2019, o 19:47

Sprawdź jeszcze czy ci prawidłowo działa egr. Często jak nie domyka to właśnie są takie efekty.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3038
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 21 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: DPF

Post autor: Zbyszek01 » 31 mar 2019, o 07:07

Kupić lub pożyczyć elma, zainstalować na fonie apkę kol. Ping i zobaczyć przy jakich wartościach następuje wypalanie czyli przy jakiej jest rozpoczęcie i zakończenie. To ci da wiedzę czy czasami nie czujnik a tam są dwa.
Insignia MY2012

Kamil1234
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 15 mar 2019, o 17:41
Auto: Opel
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce

Re: DPF

Post autor: Kamil1234 » 31 mar 2019, o 14:54

Obydwa zostały wymienione

angel_dark666
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Irlandia
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: DPF

Post autor: angel_dark666 » 26 lip 2019, o 16:04

Mnie tez dopadł ten błąd P2458-57 , do tego" underboost engine ".
Byłem w trasie i najwidoczniej zaczął sie proces wypalania i za bardzo wtedy dałem po garach i coś sie wysypało.
Myślałem ze rura od turbo strzeliła ale sciagłem zderzak , wyciągłem IC , wszystkie rury , te plastikową tez, wężyki podciśnienia i wszystko całe a błąd dalej sie pojawia, zapełnienie DPF 11%, zderzakz z tyłu okopcony. Podejżewam że i paliwo było kiepskie na lokalnej stacji.
Wziąłem op-coma wymusiłem wypalanie ale nie czekałem az samo sie skończy tylko po 2 min wcisnąłem sprzęgło i proces sie zakończył prawidłowo. W blokach pomiarowych było widać ze wszystko sie powiodło i błąd już nie wrócił :)

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: SoulfirE » 13 wrz 2019, o 07:05

Kamil1234 pisze:
30 mar 2019, o 18:26
Witam mam problem z dpf a mianowicie tak szybko go zapycha ze nawet nie nadąża sie wypalic. Po wyczyszczeniu dpf-a przejechalem 150km i to samo caly czas sie wypala. Auto to insignia 2.0 160KM cdti 2009r. Dodam ze sprawdzane były wtryski, czujniki wgrany nowy soft i dalej to samo
I jak sobie poradziłeś z tym problemem? Bo mi też się często obecnie wypala - co około 150-200km. Dzieje się tak po zrobieniu regeneracji turbiny i profesjonalnym wyczyszczeniu dpf, wcześniej wypalanie było co 600-1000km. Wszystkie czujniki komputerowo zresetowane.

Czy to możliwe, żeby problem był np. w EGR? Gdzie jeszcze szukać?

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: DPF

Post autor: pawel_insignia » 26 wrz 2019, o 11:30

a weź odłącz wtyczkę od EGR i pojeździj na próbę ;)

Awatar użytkownika
noirdk
Użytkownik
Posty: 265
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: DPF

Post autor: noirdk » 26 wrz 2019, o 12:13

@SoulfirE może masz nieszczelność w układnie dolotowym to może być przyczyna szybszego zapełniania się filtra.

Awatar użytkownika
SoulfirE
Użytkownik
Posty: 100
Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: DPF

Post autor: SoulfirE » 30 wrz 2019, o 08:24

pawel_insignia pisze:
26 wrz 2019, o 11:30
a weź odłącz wtyczkę od EGR i pojeździj na próbę ;)
Dysponujesz może jakimś poglądowym zdjęciem gdzie jest ta wtyczka?
Jakie mogą być konsekwencje jazdy z wypiętym egr?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: DPF

Post autor: rataj73 » 30 wrz 2019, o 10:35

https://www.google.com/search?q=egr+ins ... eN684ZKliM
Jak położysz się na silniku to z tyłu zobaczysz rurkę w plecionce, a obok niej brązową wtyczkę z żółtym zabezpieczeniem.

Konsekwencje jazdy z odpiętą wtyczką to palący się check i trochę twardsze gaszenie silnika.
Za jakiś miesiąc lub dwa temperatury spadną i EGR przestanie pracować to sobie znowu wtyczkę podłączysz.
Jak sytuacja z DPF się poprawi to kup zaślepkę i można wtedy podłączyć wtyczkę, pamiętając że co kilkaset kilometrów będzie się zapalał check ale bez jakichkolwiek negatywnych objawów.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”