--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
DPF
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: DPF
Ja przeczytałem. I na końcu jest wzmianka, że to dopiero złożony projekt. I to jeszcze "Nowoczesnej" a nie partii rządzącej.
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: DPF
cytat Za TVN24 ""Wojnę pladze wycinania filtrów cząstek stałych wypowiada rząd. Jak napisał "Dziennik Gazeta Prawna", projekt zmiany przepisów został już rozpatrzony przez Komisję Prawniczą i skierowano go pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów.
- Resort infrastruktury podjął działania legislacyjne dotyczące uzupełnienia toku okresowego badania technicznego o procedurę wykrywającą usunięcie z pojazdu filtra cząstek stałych możliwą do zastosowania w stacjach kontroli pojazdów. Przedmiotowa procedura została włączona do prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw - poinformował wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.""
więc nie tak do końca
- Resort infrastruktury podjął działania legislacyjne dotyczące uzupełnienia toku okresowego badania technicznego o procedurę wykrywającą usunięcie z pojazdu filtra cząstek stałych możliwą do zastosowania w stacjach kontroli pojazdów. Przedmiotowa procedura została włączona do prac legislacyjnych nad projektem ustawy o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw - poinformował wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.""
więc nie tak do końca
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: DPF
W artykule jak byk napisane kto nad tym projektem pracuje i czyj on jest. Ja bym zaczął od karania tych co oferują usługi usunięcia. Bo jeśli przepisy wejdą w życie zostanie ukarany nie jeden właściciel, który auto z wyciętym dpf kupi i nie będzie nic o tym wiedział. Zwłaszcza gdy wejdą te przepisy na pewno wielu sprzedających wystawi auta i na pewno nie poinformuje, że są bez filtra. Inna sprawa to przywrócenie do stanu fabrycznego takiego samochodu. Wstawienie w wydech puszki to pikuś. Gorzej będzie w wielu przypadkach z rzeźbą jaką porobili w sterownikach rzeźbiarze amatorzy zajmujący się tym procederem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: DPF
Abstrakcja nie abstrakcja. Wystarczyło by z jakimś autem bez dpf udać się do kilku warsztatów i zlecić usługę następnie zamknąć paru dla przykładu. I gwarantuje, że poskutkuje.
Co od kontroli w stacjach diagnostycznych przez podpięcie auta do komputera. To tez nie takie proste. Po pierwsze stacje muszą mieć odpowiedni sprzęt by obsłużyć wszystkie marki. Po drugie diagności muszą być przeszkoleni jakich odczytów i gdzie szukać. No i po trzecie wycinający dpf mogą robić choćby w gnieździe OBD czy instalacji do niego jakieś patenty nie pozwalające skomunikować się ze sterownikiem urządzeniu na stacji kontroli pojazdów. I teraz jak traktować taką nie możliwość skomunikowania się? jako nie sprawny pojazd? jako brak dpf. Czy może jako nie możność wykluczenia, że dpf brak a więc wszystko ok? Domniemanie niewinności.
Oczywiście w wielu autach wystarczy pomiar zadymienia by wykryć brak dpf. Mało tego by wytypować takie auto do kontroli sprzętem wystarczy zajrzeć do wydechu robiąc przegląd podwozia w kanale. Sam diagnosta mi to pokazał. Ale procedura badania musi być naprawdę mądrze napisana. No i najważniejsza rzecz w systemie badań technicznych. Każdy właściciel stacji dba o klienta. I wiem, że diagności na rozmowach o pracę informowani są, że to pieniądze i zbyt gorliwi nie muszą być.
Jeśli będziecie kupować samochód i nie wiecie jak sprawdzić czy jest dpf. Wystarczy zajrzeć do końcówki wydechu. Może być naprawdę minimalnie zakopcona. Praktycznie czysta. Jeśli będzie zawalona sadzą jak w starym dieslu auto nie ma dpf.
Co od kontroli w stacjach diagnostycznych przez podpięcie auta do komputera. To tez nie takie proste. Po pierwsze stacje muszą mieć odpowiedni sprzęt by obsłużyć wszystkie marki. Po drugie diagności muszą być przeszkoleni jakich odczytów i gdzie szukać. No i po trzecie wycinający dpf mogą robić choćby w gnieździe OBD czy instalacji do niego jakieś patenty nie pozwalające skomunikować się ze sterownikiem urządzeniu na stacji kontroli pojazdów. I teraz jak traktować taką nie możliwość skomunikowania się? jako nie sprawny pojazd? jako brak dpf. Czy może jako nie możność wykluczenia, że dpf brak a więc wszystko ok? Domniemanie niewinności.
Oczywiście w wielu autach wystarczy pomiar zadymienia by wykryć brak dpf. Mało tego by wytypować takie auto do kontroli sprzętem wystarczy zajrzeć do wydechu robiąc przegląd podwozia w kanale. Sam diagnosta mi to pokazał. Ale procedura badania musi być naprawdę mądrze napisana. No i najważniejsza rzecz w systemie badań technicznych. Każdy właściciel stacji dba o klienta. I wiem, że diagności na rozmowach o pracę informowani są, że to pieniądze i zbyt gorliwi nie muszą być.
Jeśli będziecie kupować samochód i nie wiecie jak sprawdzić czy jest dpf. Wystarczy zajrzeć do końcówki wydechu. Może być naprawdę minimalnie zakopcona. Praktycznie czysta. Jeśli będzie zawalona sadzą jak w starym dieslu auto nie ma dpf.
Re: DPF
To co proponujesz jako rozwiązanie wymaga sporych nakładów i pracy służb "pod przykrywką". Jest wyrywkowe, krótkotrwałe i o niewielkim zasięgu terytorialnym. Mi pomysł opisany w artykule się podoba bo do problemu podchodzi systemowo i dotknie wszystkich po równo. Co do sprawdzania to napisane było że najpierw analiza spalin a potem dla potwierdzenia sprawdzenie poprzez złącze ODB które przecież jest standardem i ma działać w sprawnym aucie.
hmm... moja czysta nie jest a dpf'a posiadam
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: DPF
Porównaj z starszymi dieslami bez dpf będzie dużo czystsza. Jeśli nie to coś masz nie tak lub wydaje ci się, że masz dpf a.
Od 3:00 minuty
Od 3:00 minuty
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 15 mar 2019, o 17:41
- Auto: Opel
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Kielce
Re: DPF
Witam mam problem z dpf a mianowicie tak szybko go zapycha ze nawet nie nadąża sie wypalic. Po wyczyszczeniu dpf-a przejechalem 150km i to samo caly czas sie wypala. Auto to insignia 2.0 160KM cdti 2009r. Dodam ze sprawdzane były wtryski, czujniki wgrany nowy soft i dalej to samo
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3038
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 21 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: DPF
Kupić lub pożyczyć elma, zainstalować na fonie apkę kol. Ping i zobaczyć przy jakich wartościach następuje wypalanie czyli przy jakiej jest rozpoczęcie i zakończenie. To ci da wiedzę czy czasami nie czujnik a tam są dwa.
Insignia MY2012
-
- Użytkownik
- Posty: 296
- Rejestracja: 19 cze 2017, o 20:09
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Irlandia
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: DPF
Mnie tez dopadł ten błąd P2458-57 , do tego" underboost engine ".
Byłem w trasie i najwidoczniej zaczął sie proces wypalania i za bardzo wtedy dałem po garach i coś sie wysypało.
Myślałem ze rura od turbo strzeliła ale sciagłem zderzak , wyciągłem IC , wszystkie rury , te plastikową tez, wężyki podciśnienia i wszystko całe a błąd dalej sie pojawia, zapełnienie DPF 11%, zderzakz z tyłu okopcony. Podejżewam że i paliwo było kiepskie na lokalnej stacji.
Wziąłem op-coma wymusiłem wypalanie ale nie czekałem az samo sie skończy tylko po 2 min wcisnąłem sprzęgło i proces sie zakończył prawidłowo. W blokach pomiarowych było widać ze wszystko sie powiodło i błąd już nie wrócił
Byłem w trasie i najwidoczniej zaczął sie proces wypalania i za bardzo wtedy dałem po garach i coś sie wysypało.
Myślałem ze rura od turbo strzeliła ale sciagłem zderzak , wyciągłem IC , wszystkie rury , te plastikową tez, wężyki podciśnienia i wszystko całe a błąd dalej sie pojawia, zapełnienie DPF 11%, zderzakz z tyłu okopcony. Podejżewam że i paliwo było kiepskie na lokalnej stacji.
Wziąłem op-coma wymusiłem wypalanie ale nie czekałem az samo sie skończy tylko po 2 min wcisnąłem sprzęgło i proces sie zakończył prawidłowo. W blokach pomiarowych było widać ze wszystko sie powiodło i błąd już nie wrócił
- SoulfirE
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 maja 2016, o 21:55
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: DPF
I jak sobie poradziłeś z tym problemem? Bo mi też się często obecnie wypala - co około 150-200km. Dzieje się tak po zrobieniu regeneracji turbiny i profesjonalnym wyczyszczeniu dpf, wcześniej wypalanie było co 600-1000km. Wszystkie czujniki komputerowo zresetowane.Kamil1234 pisze: ↑30 mar 2019, o 18:26Witam mam problem z dpf a mianowicie tak szybko go zapycha ze nawet nie nadąża sie wypalic. Po wyczyszczeniu dpf-a przejechalem 150km i to samo caly czas sie wypala. Auto to insignia 2.0 160KM cdti 2009r. Dodam ze sprawdzane były wtryski, czujniki wgrany nowy soft i dalej to samo
Czy to możliwe, żeby problem był np. w EGR? Gdzie jeszcze szukać?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: DPF
https://www.google.com/search?q=egr+ins ... eN684ZKliM
Jak położysz się na silniku to z tyłu zobaczysz rurkę w plecionce, a obok niej brązową wtyczkę z żółtym zabezpieczeniem.
Konsekwencje jazdy z odpiętą wtyczką to palący się check i trochę twardsze gaszenie silnika.
Za jakiś miesiąc lub dwa temperatury spadną i EGR przestanie pracować to sobie znowu wtyczkę podłączysz.
Jak sytuacja z DPF się poprawi to kup zaślepkę i można wtedy podłączyć wtyczkę, pamiętając że co kilkaset kilometrów będzie się zapalał check ale bez jakichkolwiek negatywnych objawów.
Jak położysz się na silniku to z tyłu zobaczysz rurkę w plecionce, a obok niej brązową wtyczkę z żółtym zabezpieczeniem.
Konsekwencje jazdy z odpiętą wtyczką to palący się check i trochę twardsze gaszenie silnika.
Za jakiś miesiąc lub dwa temperatury spadną i EGR przestanie pracować to sobie znowu wtyczkę podłączysz.
Jak sytuacja z DPF się poprawi to kup zaślepkę i można wtedy podłączyć wtyczkę, pamiętając że co kilkaset kilometrów będzie się zapalał check ale bez jakichkolwiek negatywnych objawów.