------------------------------------------ :) :) Spot na Śląsku - 2 września dołącz

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
robertino86
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 lis 2016, o 20:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: robertino86 » 8 wrz 2017, o 10:16

Wyczyściłem dolot i klapy wyglądają bardzo dobrze więc zostawiam.Dzięki.

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 8 wrz 2017, o 10:18

Ja wywaliłem klapy i jedyny minus to delikatne pogorszenie dynamiki na samym dole, ale po miesiącu już tego nie odczuwam( pewnie się przyzwyczaiłem).
Co do plusów
- cichsza praca silnika na wolnych obrotach,
- mniejsze spalanie na postoju o 0,2 l więc nieźle,
- w trasie ok 0,5 l mniej ale może mi się tylko tak wydawać bo to zależy od ruchu i prędkości,
- spokojna głowa że chociaż urwana klapka mnie nie zaskoczy i nie uszkodzi turbiny lub co gorsze silnika.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3213
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: norbi333 » 9 wrz 2017, o 07:42

To na postoju spala Ci teraz 0.5 litra?

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: rataj73 » 9 wrz 2017, o 08:08

Nie , 0,7 a wcześniej nigdy nie widziałem mniej niż 0,9 l/h.
Kiedyś z klimą na maxa dochodziło do 1,7 teraz 1,4 więc spalanie spadło.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 3213
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Lokalizacja: Suwałki
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: norbi333 » 9 wrz 2017, o 09:08

To u mnie z klimą jest 0,9 l

P405
Zapaleniec
Posty: 2375
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Leszno
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: P405 » 9 wrz 2017, o 20:14

U mnie też 0,9 ale to kwestia silnika i rocznika, ecoflex mają niższą wartość.


Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

hans_1
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 14 lip 2017, o 10:26
Auto: INSIGNIA SPORT TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Kielce

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 24 wrz 2017, o 22:19

Mam takie pytanie do wszystkich, którzy czyścili kolektor dolotowy preparatem i do tych którzy tylko czyścili egr i tę rurkę która wchodzi do kolektora dolotowego czy komuś zdarzyło się, że przez to czyszczenie nagar, który dostał się na cylinder skrzywił korbowód i spowodował zatarcie panewki na korbowodzie ? Bo mnie mechanik wmawia, że przez to, że wyczyściłem tę rurkę spowodowałem odłupanie się nagaru, który uszkodził silniku we wspomniany wyżej sposób. Poniżej zdjęcie tego miejsca po ubytku nagaru, który miał rzekomo spowodować skrzywienie korbowodu a następnie zatarcie panewki. Mam zdjęcie rurki zaraz po wyjęciu z kolektora dolotowego i widać, że nie mogłem nią zrobić tego przerysowania. To mi wygląda na działanie śrubokrętem.
Obrazek

Obrazek

Po tym przytarciu okazało się, że dopiero 4 szlif zniweluje rysę na wale i muszę kupić używany wał, tak że koszty niemałe wyjdą.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2017, o 23:24 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie pisz podwójnych postów w różnych tematach. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 2034
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 25 wrz 2017, o 06:21

I to są naprawy u janusza w stodole ...
Wydaje mi się małoprawdopodobne żeby nagar zgią korbowód

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: elfiasty » 25 wrz 2017, o 07:20

Tym bardziej, że on jest raczej plastyczny niż twardy. A jakąś klapka Ci się nie urwała?

hans_1
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 14 lip 2017, o 10:26
Auto: INSIGNIA SPORT TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Kielce

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 25 wrz 2017, o 10:34

Nie klapy są nie naruszone. Za godzinę ma to ocenić rzeczoznawca. Pojechałem tam dzisiaj z poleconym mechanikiem i on zauważył, ze sa panewki korbowodowe na zamkach, a przecież w insigniach nie było zamków na panewkach. Tak, że ktoś już robił remont ale nie wiem jak to udowodnić Dzwoniłem do serwisu w Niemczech żeby mi wyjaśnili ostatnią pozycje w książce serwisowej pod nazwą Schandenfeststellung (czyli wykaz szkód). Podejrzewam że jest to tak jakby diagnoza co się zepsuło, ale mi powiedzieli że osoba, któa się tym zajmowała jest na urlopie i nikt mi na razie nic nie powie. Masakra jaki kanał. Przypuszczam, że ten co od niego kupiłem sprowadził z Niemiec z zatartym silnikiem i go zrobił.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 655
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Lokalizacja: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Dan » 25 wrz 2017, o 19:57

Główne mają zamek korby nie mają

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

robertino86
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 17 lis 2016, o 20:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: robertino86 » 25 wrz 2017, o 21:47

Kolego hans,ile zrobiłes km na tym aucie od zakupu do teraz aż Ci wyszła ta awarja?

hans_1
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: 14 lip 2017, o 10:26
Auto: INSIGNIA SPORT TOUR
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Lokalizacja: Kielce

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hans_1 » 25 wrz 2017, o 22:11

1200km samochód kupiłem 07 lipca 2017r. a zatarcie miało miejsce 10.09.2017r, dzisiaj był rzeczoznawca i z tego co mówił to mu wygląda na wadę ukrytą, nagar nie mógł spowodować skrzywienia korbowodu bo by był jakiś ślad na zaworach. Jest jakieś światełko w tunelu, pewność wygrania sprawy (bo pewnie to się skończy w sądzie) będę miał jak zobaczę opinie na piśmie.

-- 30 wrz 2017, o 14:31 --

Moja przygoda z Insignia dobiegła końca, samochód zosłał oddany sprzedającemu. Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
marcin167
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: marcin167 » 19 paź 2017, o 11:05

Cześć,
orientuje się ktoś, czy w Gdańsku jest jakiś dobry mechanik, który zająłby się tym nieszczęsnym kolektorem?
Chodzi mi o demontaż klapek i zaślepienie otworów po nich, demontaż EGR i wywalenie go z kompa.

A i co z DPF? Zostawić, czy wywalić za jedną robotą?

kjk12
Forumowicz
Posty: 325
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kjk12 » 19 paź 2017, o 12:21

jak jest ok to zostaw

Awatar użytkownika
marcin167
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: marcin167 » 19 paź 2017, o 13:08

A co z kolektorem? wywalić te blaszki i EGR, czy kupić nowy kolektor?

pawel_insignia
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: pawel_insignia » 19 paź 2017, o 13:42

A coś Ci się dzieje z EGR, kolektorem i DPF?
Ja też myślałem nad czyszczeniem kolektora, EGR, wywaleniem DPF, ale póki nie ma problemu, to jeżdżę. Na wiosnę zajmę się tymi sprawami.
Ja korzystam z usług:
WULGAR w Gdańsku.

Awatar użytkownika
marcin167
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: 4 paź 2017, o 13:17
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: marcin167 » 19 paź 2017, o 14:05

No na razie nic się nie dzieje, ale jak czytam o tych klapkach, to nie wiem co o tym myśleć...

pawel_insignia
Klubowicz
Posty: 416
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: pawel_insignia » 4 gru 2017, o 17:58

Odświeżę trochę temat. Ostatnio mając chwilę dobrałem się do kolektora chcąc obejrzeć stan klapek. Niestety kamerka endoskopowa nie dała za bardzo rady (co widać poniżej) i byłem w stanie zobaczyć tylko jedną klapkę (i to dzięki temu że zdjąłem rurkę EGR). Skrobnąłem 2x śrubokrętem i trzymała się dosyć sztywno. Sprawdziłem nr kolektora i mam poprawione mocowania klapek. Syf w środku był, nie mały.

Obrazek

Obrazek

Planuje po nowym roku skorzystać z tego preparatu LM do czyszczenia kolektorów a następnie zaślepić EGR. Myślicie, że to pomoże i uchroni przed urwaniem klapek? A może po tym zabiegu dodatkowo wyprogramować mechanizm klapek. Na początku chciałem od razu usunąć klapki, ale póki co nie mam takich funduszy.

Awatar użytkownika
Bodex
Klubowicz
Posty: 2034
Rejestracja: 8 sty 2015, o 21:32
Auto: insignia HB
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 5 gru 2017, o 06:00

To głównie przez EGR i zasysaną sadzę w połączeniu z oparami z odmy tak zakleja blaszki .
Teoretycznie przebiegi autostradowe zmniejszają ilość sadzy , a najgorzej mają ci w mieście gdy silnik praktycznie nie dogrzany i to sie nie rozpuszcza, a nawarstwia latami , potem i gniazdo blaszki jest oblepione i ta się nie domyka, a silnik ciągnie za dźwignię i ją wygina , wtedy też bardziej się wyrabiają otwory pod ośki .
Podobno można sprawdzić luz na ośkach jeśli jest duży no to wiadomo dlaczego i trzeba lepiej to zrobić .
Wyczyść kolektor przed zmianą oleju i dobrze jeśli silnik będzie gorący to więcej osadu rozpuści .
Ja mam 240 tys i nic nie ruszane , też się zastanawiam nad tym problemem.
Najlepiej dla pracy silnika to nowy kolektor w aso i wyprogramowanie egr , żeby nie syfił sadzami .


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”