--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

ODPOWIEDZ
krajes

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: krajes » 16 mar 2016, o 07:12

Jakby była jakaś foto relacja bądź film z instrukcją ile trzymać obrotów, żeby klapki nie przycięły wężyka itd to byłoby fajnie. Ewentualnie zdjęcia co zdjąć i gdzie pryskać.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: flcn » 16 mar 2016, o 07:40

Fotki zrobię. Z filmem będzie gorzej, bo już 3 osoba byłaby potrzebna ;-)
Przy aplikacji nie zaobserwowałem, żeby był jakiś problem z klapkami i przycinaniem wężyka. Po prostu obroty w okolicach 2,5 i nic się nie dzieje.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: hubertus » 16 mar 2016, o 10:41

No przecież widać w filmikach, do których linki wkleiłem gdzie pryskać. Klapki wężyka nie przytną bo jest dość sztywny i raczej nie skręci w kanał prowadzący do cylindra. Oczywiście jedną ręką trzymać trzeba wężyk i kierować prosto do końca kolektora. Obroty jak pisałęm około 2,5 aby klapki się otworzyły.

krajes

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: krajes » 16 mar 2016, o 22:07

Jak będę to robił to moze coś nagram. Najpierw muszę objadać co tam odkręcić itd.

blade2

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: blade2 » 18 mar 2016, o 17:25

Moim zdaniem , a wniosek wyciągam ze swojego przykładu:
Mam 2009 rok- i w moim przypadku klapka odpadła ale nie dlatego że mialem mega zasyfiony kolektor, kolektor byl w miare czysty,klapki miały pełną swobodę ruchu, klapka odpadła ponieważ kolektor sam w sobie był tak wyczepany plus ten mechanizm co ciągnie za te klapki byl w taki stanie jakby ktoś przez 100km ciągnął go po wybojach za autem na linie, moim zdaniem ci co maja ten stary kolektor profilaktycznie powinni go wymienić,
Trzy lata temu juz przeczytałem o klapce -pomyślałem sobie co oni tam piszą,przecież mi sie nie urwie
hihi
czyszczenie to napewno tak po stu tysiącach ale to już w tych poprawionych kolektorach,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 20 mar 2016, o 14:39

Włożyłem rękę pod spód i u mnie ta listwa też lata, zdemontowałem rurkę spalin od egr i mimo jeżdżenia dużo w trasie jest mazut w kolektorze. Aby zapobiec drogim naprawom w przyszłości postanowiłem:
po przeanalizowaniu problemu klapek i egra wy programować egr ( zamknąć) oraz będę demontował kolektor ssący usunę klapki pozostawiając napęd. Koszt elektronicznego wy programowania 300-500zł.

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: flcn » 21 kwie 2016, o 09:17

Obiecany mini poradnik mojego skromnego autorstwa :D :

http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054

CargoHS
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: 11 lis 2014, o 18:26
Auto: Insignia 2.0 Cosmo
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wadowice

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: CargoHS » 3 cze 2016, o 19:48

no dobra wszystko fajnie :D ale przecież cały ten syf idzie na cylindry filtr cząstek i tego jest naprawdę dużo...czy to jest napewno bezpieczne ? :D

darecki_f

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: darecki_f » 9 paź 2016, o 13:51

I ja przymierzam się do czyszczenia kolektora. Mam pytanie do osób, które to robiły osobiście. Czy trzeba demontować cały zespół EGR razem z chłodnicą , czy wystarczy demontaż samego zaworu ? Jeżeli cały to jak sie do tego zabrać?

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 9 paź 2016, o 18:16

w dziale czyszczenie egr masz opisane

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kjk12 » 10 paź 2016, o 08:57

widziałem ten syf w kolektorze dolotowym i nigdy bym się nie odważył na takie czyszczenie, u mnie było tyle tego że żadne te środki tego nie rozpuszczały.

darecki_f

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: darecki_f » 10 paź 2016, o 12:23

Andrzej pisze:w dziale czyszczenie egr masz opisane

Szacunek kolego za napisanie manuala odnośnie czyszczenia EGR , ale moje pytanie tego nie dotyczy. Może żle się wyraziłem. Chodzi mi o to ,czy żeby zdjąć kolektor ssący wystarczy zdemontować sam zawór EGR (ten który opisujesz) czy należy zdemontować też cały zespól do którego jest przykręcony sam zawór, na drugim końcu chłodnica egr a w środku termostat i sterowanie podciśnieniowe.

Andrzej

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Andrzej » 10 paź 2016, o 15:22

czy ktoś ma zwymiarowany otwory w których są osadzone klapy.
chciałbym wykonać zaślepki
Na allegro koszt 120 zł

-- 12 paź 2016, o 16:59 --

W przyszłym tygodniu demontuję kolektor ssący, podczas pracy silnika od kolektora słychać
metaliczny dźwięk jakby coś miało luz. Myślę że to luzy na cięgle prowadzenia klap.
Pytanie: chcę pozostawić silniczek i wszystkie cięgna oraz ośki klap, zdemontuję tylko klapki, napiszcie jak zachowuje się silnik( praca na wolnych obrotach przyspieszenie, spalanie czy coś zaniepokoiło po demontażu klap)

-- 12 paź 2016, o 17:08 --

darecki_f Nie wiem ? czy trzeba demontować EGR z tego co oglądałem to nie trzeba.
Trzeba odkręcić tylko rurkę zaworu od kolektora

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kjk12 » 13 paź 2016, o 05:16

ja zdemontowałem klapki i nic nie zauważyłem by silnik się inaczej zachowywał pracuje tak samo jak z.

darecki_f

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: darecki_f » 13 paź 2016, o 08:31

kjk12 pisze:ja zdemontowałem klapki i nic nie zauważyłem by silnik się inaczej zachowywał pracuje tak samo jak z.
A jak spalanie ? Ciągnie od dołu? Nie kopci?

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kjk12 » 13 paź 2016, o 08:43

nic się nie zmieniło, nie kopci, spalanie takie same, może troszeczkę szybciej się wkręca ...? takie miałem odczucie zaraz po, ale czy ... , raczej jest tak samo :)

psajtex
Użytkownik
Posty: 184
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 22:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogówek / opolskie
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: psajtex » 13 paź 2016, o 21:45

Czytałem, że po usunięciu klapek szybciej zapełnia się DPF.

Oneplus 3 & Tapatalk

kjk12
Użytkownik
Posty: 399
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: kjk12 » 14 paź 2016, o 05:29

że niby jak ? one i tak się otwierają jak dodajesz gazu, nie wydaje mnie się ;)

Bodex

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: Bodex » 14 paź 2016, o 05:46

Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju

darecki_f

Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi

Post autor: darecki_f » 14 paź 2016, o 13:30

Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .

Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.

Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”