--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jakby była jakaś foto relacja bądź film z instrukcją ile trzymać obrotów, żeby klapki nie przycięły wężyka itd to byłoby fajnie. Ewentualnie zdjęcia co zdjąć i gdzie pryskać.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Fotki zrobię. Z filmem będzie gorzej, bo już 3 osoba byłaby potrzebna
Przy aplikacji nie zaobserwowałem, żeby był jakiś problem z klapkami i przycinaniem wężyka. Po prostu obroty w okolicach 2,5 i nic się nie dzieje.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Przy aplikacji nie zaobserwowałem, żeby był jakiś problem z klapkami i przycinaniem wężyka. Po prostu obroty w okolicach 2,5 i nic się nie dzieje.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
No przecież widać w filmikach, do których linki wkleiłem gdzie pryskać. Klapki wężyka nie przytną bo jest dość sztywny i raczej nie skręci w kanał prowadzący do cylindra. Oczywiście jedną ręką trzymać trzeba wężyk i kierować prosto do końca kolektora. Obroty jak pisałęm około 2,5 aby klapki się otworzyły.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Jak będę to robił to moze coś nagram. Najpierw muszę objadać co tam odkręcić itd.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Moim zdaniem , a wniosek wyciągam ze swojego przykładu:
Mam 2009 rok- i w moim przypadku klapka odpadła ale nie dlatego że mialem mega zasyfiony kolektor, kolektor byl w miare czysty,klapki miały pełną swobodę ruchu, klapka odpadła ponieważ kolektor sam w sobie był tak wyczepany plus ten mechanizm co ciągnie za te klapki byl w taki stanie jakby ktoś przez 100km ciągnął go po wybojach za autem na linie, moim zdaniem ci co maja ten stary kolektor profilaktycznie powinni go wymienić,
Trzy lata temu juz przeczytałem o klapce -pomyślałem sobie co oni tam piszą,przecież mi sie nie urwie
hihi
czyszczenie to napewno tak po stu tysiącach ale to już w tych poprawionych kolektorach,
Mam 2009 rok- i w moim przypadku klapka odpadła ale nie dlatego że mialem mega zasyfiony kolektor, kolektor byl w miare czysty,klapki miały pełną swobodę ruchu, klapka odpadła ponieważ kolektor sam w sobie był tak wyczepany plus ten mechanizm co ciągnie za te klapki byl w taki stanie jakby ktoś przez 100km ciągnął go po wybojach za autem na linie, moim zdaniem ci co maja ten stary kolektor profilaktycznie powinni go wymienić,
Trzy lata temu juz przeczytałem o klapce -pomyślałem sobie co oni tam piszą,przecież mi sie nie urwie
hihi
czyszczenie to napewno tak po stu tysiącach ale to już w tych poprawionych kolektorach,
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Włożyłem rękę pod spód i u mnie ta listwa też lata, zdemontowałem rurkę spalin od egr i mimo jeżdżenia dużo w trasie jest mazut w kolektorze. Aby zapobiec drogim naprawom w przyszłości postanowiłem:
po przeanalizowaniu problemu klapek i egra wy programować egr ( zamknąć) oraz będę demontował kolektor ssący usunę klapki pozostawiając napęd. Koszt elektronicznego wy programowania 300-500zł.
po przeanalizowaniu problemu klapek i egra wy programować egr ( zamknąć) oraz będę demontował kolektor ssący usunę klapki pozostawiając napęd. Koszt elektronicznego wy programowania 300-500zł.
- flcn
- Użytkownik
- Posty: 310
- Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
- Auto: ST Cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: LDZ
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Obiecany mini poradnik mojego skromnego autorstwa :
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054
http://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=43&t=3054
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 18:26
- Auto: Insignia 2.0 Cosmo
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Wadowice
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
no dobra wszystko fajnie ale przecież cały ten syf idzie na cylindry filtr cząstek i tego jest naprawdę dużo...czy to jest napewno bezpieczne ?
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
I ja przymierzam się do czyszczenia kolektora. Mam pytanie do osób, które to robiły osobiście. Czy trzeba demontować cały zespół EGR razem z chłodnicą , czy wystarczy demontaż samego zaworu ? Jeżeli cały to jak sie do tego zabrać?
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
widziałem ten syf w kolektorze dolotowym i nigdy bym się nie odważył na takie czyszczenie, u mnie było tyle tego że żadne te środki tego nie rozpuszczały.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Andrzej pisze:w dziale czyszczenie egr masz opisane
Szacunek kolego za napisanie manuala odnośnie czyszczenia EGR , ale moje pytanie tego nie dotyczy. Może żle się wyraziłem. Chodzi mi o to ,czy żeby zdjąć kolektor ssący wystarczy zdemontować sam zawór EGR (ten który opisujesz) czy należy zdemontować też cały zespól do którego jest przykręcony sam zawór, na drugim końcu chłodnica egr a w środku termostat i sterowanie podciśnieniowe.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
czy ktoś ma zwymiarowany otwory w których są osadzone klapy.
chciałbym wykonać zaślepki
Na allegro koszt 120 zł
-- 12 paź 2016, o 16:59 --
W przyszłym tygodniu demontuję kolektor ssący, podczas pracy silnika od kolektora słychać
metaliczny dźwięk jakby coś miało luz. Myślę że to luzy na cięgle prowadzenia klap.
Pytanie: chcę pozostawić silniczek i wszystkie cięgna oraz ośki klap, zdemontuję tylko klapki, napiszcie jak zachowuje się silnik( praca na wolnych obrotach przyspieszenie, spalanie czy coś zaniepokoiło po demontażu klap)
-- 12 paź 2016, o 17:08 --
darecki_f Nie wiem ? czy trzeba demontować EGR z tego co oglądałem to nie trzeba.
Trzeba odkręcić tylko rurkę zaworu od kolektora
chciałbym wykonać zaślepki
Na allegro koszt 120 zł
-- 12 paź 2016, o 16:59 --
W przyszłym tygodniu demontuję kolektor ssący, podczas pracy silnika od kolektora słychać
metaliczny dźwięk jakby coś miało luz. Myślę że to luzy na cięgle prowadzenia klap.
Pytanie: chcę pozostawić silniczek i wszystkie cięgna oraz ośki klap, zdemontuję tylko klapki, napiszcie jak zachowuje się silnik( praca na wolnych obrotach przyspieszenie, spalanie czy coś zaniepokoiło po demontażu klap)
-- 12 paź 2016, o 17:08 --
darecki_f Nie wiem ? czy trzeba demontować EGR z tego co oglądałem to nie trzeba.
Trzeba odkręcić tylko rurkę zaworu od kolektora
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
ja zdemontowałem klapki i nic nie zauważyłem by silnik się inaczej zachowywał pracuje tak samo jak z.
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
A jak spalanie ? Ciągnie od dołu? Nie kopci?kjk12 pisze:ja zdemontowałem klapki i nic nie zauważyłem by silnik się inaczej zachowywał pracuje tak samo jak z.
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
nic się nie zmieniło, nie kopci, spalanie takie same, może troszeczkę szybciej się wkręca ...? takie miałem odczucie zaraz po, ale czy ... , raczej jest tak samo
-
- Użytkownik
- Posty: 184
- Rejestracja: 13 wrz 2015, o 22:30
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTC
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Głogówek / opolskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
- Kontakt:
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Czytałem, że po usunięciu klapek szybciej zapełnia się DPF.
Oneplus 3 & Tapatalk
Oneplus 3 & Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 399
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
że niby jak ? one i tak się otwierają jak dodajesz gazu, nie wydaje mnie się
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
Re: Czyszczenie kolektora dolotowego CDTi
Sam sobie udzielę odpowiedzi na wcześniejsze pytanie. Może komuś się przyda.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.
Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.
Tak. Przy demontażu kolektora dolotowego trzeba zdemontować cały zespół EGR .
Demontaż samego zaworu EGR nie wystarczy . Chyba, że komuś wyjdą całe szpilki mocujące kolektor to wtedy nie trzeba.
Pompę owszem trzeba ,ale rozrządu nie trzeba demontować .Bodex pisze:Żeby kolektor zdemontować należy zdemontować rozrząd i pompę wtryskową .
Wysłane z Leżajskiej krainy złotego napoju
procedura wygląda tak:
- zdjąć osłonę rozrządu
- W samym kole są 4 małe otwory – dwa symetrycznie i dwa niesymetrycznie. Jak poświecimy latarką to zobaczymy pod kołem na odlewie dwa gwintowane otwory.
- Bierzemy nasadkę 24 i kręcimy za nakrętkę na kole zębatym pompy. Ustawiamy koło pompy tak ,aby otwory niesymetryczne pokryły się z tymi gwintowanymi pod kołem na odlewie.
- Jak ustawiliśmy koło to bierzemy 2 śruby M6x30 (może ciut dłuższe, nie mierzyłem dokładnie) i wkręcamy
w otwory do pierwszego oporu
Uwaga! B.ważne, bo jak przekręcimy to śruby wyjdą na wylot i mamy dodatkowy koszt wymiany obudowy.
- Odpinamy wtyczkę z regulatora na pompie. Ma żółte zabezpieczenie od spodu, które trzeba wysunąć
śrubokrętem (troszkę) i odkręcamy przewód paliwowy wysokiego ciśnienia łączący pompę z listwą CR.
Klucz 14 i 17.
- Jak zblokowaliśmy wcześniej koło zębate 2 śrubkami, to za pomocą klucza 24 odkręcamy nakrętkę koła
pompy.
- kluczem 12 lub 13 odkręcamy 3 nakrętki trzymające pompę. Jedna jest pod pompą , dostęp ciężki
ale możliwy.
- kiedy mamy odkręconą pompę należy próbować ją wyciągać. Najlepiej użyć ściągacza. Jak nie mamy,
bierzemy mały młotek i delikatnie pukamy w wałek pompy od strony rozrządu . Ja użyłem młotka.
- Jak wyjdzie, odkładamy pompę na przekładnię kierowniczą żeby nie przeszkadzała. Gumowych przewodów paliwowych dochodzących do pompy nie trzeba rozpinać. Są wystarczająco długie żeby swobodnie manewrować pompą.
Dzięki wkręconym wcześniej śrubom w koło napędowe pompy pozostaje ono wraz z paskiem rozrządu na swoim miejscu. Uwaga! Podobno niektóre pompy posiadają na wale napędowym klin, na który trzeba uważać przy demontażu żeby nie wypadł z gniazda i się nie zgubił. U mnie jest kołek.