--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
- elfiasty
- Użytkownik
- Posty: 522
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Olsztyn
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
W jakim sensie czy da się sprawdzić, czy jest dziura ? Jeśli o takie sprawdzenie Ci chodzi to odpalasz auto, wsadzasz kogoś za kierownice i prosisz aby dodawała gazu, a Ty otwierasz maskę wkładasz rękę w okolice tego węża i niuchasz, jak wiatr hula to znaczy, że trzeba wymienić.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Czy ktoś z was miał może podobny problem z świstem/syczeniem w silniku po dodawaniu gazu?
A mianowicie świst/syczenie to słychać od 1200-1600 obrotów zarówno podczas jazdy jak i gazowaniu auta na postoju.
Tutaj zapożyczony filmik (bo dosłownie tak samo świszczy/syczy)
https://www.youtube.com/watch?v=7_uycgyNIXE
Można oglądać od 20 sekundy, najbardziej słychać w 26 sekundzie, choć chwilę wcześniej również.
Jakiś czas temu sprawdzałem rury wokół turbo i wszystko suche. Jakieś 3 tygodnie temu czyściłem przepustnicę i było wszystko ok, a teraz od 2 dni pojawia się opisywane zachowanie. Dodam jeszcze, że auto przyspiesza bez problemu, zbiera się dobrze. Poprzedni właściciel przed sprzedażą wymieniał znaną "rurę turbo" - choć nie wiem czy to oryginał. Jest to bardziej oznak węża, turbiny, czy jeszcze jakiś inny problem?
Z góry dziękuję za wskazówki
A mianowicie świst/syczenie to słychać od 1200-1600 obrotów zarówno podczas jazdy jak i gazowaniu auta na postoju.
Tutaj zapożyczony filmik (bo dosłownie tak samo świszczy/syczy)
https://www.youtube.com/watch?v=7_uycgyNIXE
Można oglądać od 20 sekundy, najbardziej słychać w 26 sekundzie, choć chwilę wcześniej również.
Jakiś czas temu sprawdzałem rury wokół turbo i wszystko suche. Jakieś 3 tygodnie temu czyściłem przepustnicę i było wszystko ok, a teraz od 2 dni pojawia się opisywane zachowanie. Dodam jeszcze, że auto przyspiesza bez problemu, zbiera się dobrze. Poprzedni właściciel przed sprzedażą wymieniał znaną "rurę turbo" - choć nie wiem czy to oryginał. Jest to bardziej oznak węża, turbiny, czy jeszcze jakiś inny problem?
Z góry dziękuję za wskazówki
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Turbina świszczy a dokładnie łożyska w turbinie.U mnie tez świszczy a nawet jeszcze bardziej i juz mam przejechane na tym 20tyś.km i nic się nie dzieje.Zadnego błędu czy przeładowania.Narazie sie tym nie martw jak błędów nie ma.Gdzieś już był o tym wątek.Jak zacznie wyć na każdym zakresie obrotów to wtedy zacznij pomału myśleć.
-- 5 paź 2017, o 16:27 --
Można jeszcze posprawdzać weżyki od podciśnienia jak rury masz ok.Ale jeżeli to to dzwięk jak z filmiku to turbina.
-- 5 paź 2017, o 16:27 --
Można jeszcze posprawdzać weżyki od podciśnienia jak rury masz ok.Ale jeżeli to to dzwięk jak z filmiku to turbina.
- kubek77
- Użytkownik
- Posty: 118
- Rejestracja: 27 maja 2016, o 23:57
- Auto: Opel Insignia 192KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Możesz sprawdzić czy nie ma przedmuchów na rurze turbo.Ja takowe miałem.Oprócz tego jak chciałem przyśpieszyć od prędkości np.30km/h na trzecim biegu to miałem błąd przeładowania.Po wymianie rury problem wyeliminowanypawel_insignia pisze:Dodam jeszcze, że auto przyspiesza bez problemu, zbiera się dobrze. Poprzedni właściciel przed sprzedażą wymieniał znaną "rurę turbo" - choć nie wiem czy to oryginał. Jest to bardziej oznak węża, turbiny, czy jeszcze jakiś inny problem?
- Mario
- Użytkownik
- Posty: 687
- Rejestracja: 14 maja 2013, o 19:40
- Auto: Insignia Exlusive
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Warszawa-Bemowo
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
W mojej ocenie to turbina
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Super, dzięki Panowie za sugestie, będę to obserwował i sprawdzę to co pisaliście powyżej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 gru 2016, o 14:03
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kętrzyn
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
I co kolego wywnioskowałeś?
Moja turbina tak samo gwiżdże ale ja niestety mam problem z przeładowywaniem , na seryjnej mapie jest znośnie jeżdżąc normalnie, przeładuje raz na 2-3 tyg ale jak miałem zrobiony program na 198 HP to praktycznie każde wciśniecie gazu w podłogę było przeładowanie . Nowa rura , nowy zawór od turbo , wyczyszczony map sensor , turbinę wyciągałem i czyściłem ale była praktycznie czyściutka , geometria chodziła bez oporu .
Moja turbina tak samo gwiżdże ale ja niestety mam problem z przeładowywaniem , na seryjnej mapie jest znośnie jeżdżąc normalnie, przeładuje raz na 2-3 tyg ale jak miałem zrobiony program na 198 HP to praktycznie każde wciśniecie gazu w podłogę było przeładowanie . Nowa rura , nowy zawór od turbo , wyczyszczony map sensor , turbinę wyciągałem i czyściłem ale była praktycznie czyściutka , geometria chodziła bez oporu .
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 10 wrz 2019, o 12:28
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Czarnków
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Witam. U mnie kruciec na interculer ma luz i rura nie jest w kwadraciku.
Wie ktoś jak wyjąć, odbezpieczyć ta metalowa blokadę?
Wie ktoś jak wyjąć, odbezpieczyć ta metalowa blokadę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 3 kwie 2021, o 05:42
- Auto: Liftback
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Toruń
Re: Szum podczas jazdy przy dodawaniu gazu - wąż turbo
Witam!! Dziś wstawiłem auto do mechanika bo miałem podobne objawy jak piszecie. Syczenie na 1500obr i nie zawsze. Mechanik powiedział ze waż jest cały i niby nieszczelne to kolanko. Nie mógł dostać nowego wiec wymienił tylko oring. Syczenie nadal jest… podobno wymiana tego kolanka załatwi sprawę….
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk