--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

ODPOWIEDZ
tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: tijs_verwest_ » 5 lut 2024, o 22:15

Witam

Posiadam Insignie Sports Tourer z silnikiem B20DTH i skrzynia manulana 6 biegow .
Niedawno zrobilem trase 1500km (UK- Polska) i zauwazylem ,ze przy przyspieszaniu kiedy obroty wejdą na 1500obr to czuc wibracje w aucie . Kierownica nie ma drgań , ale wibracje sa najbardziej wyczuwalne kiedy przyloży sie noge do boku tunelu srodkowego .
Drgania pojawiaja sie takze przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty na postoju . W momencie przekroczenia 1500obr auto zaczyna drgać jakby w rytm obrotow silnika .(im wyzsze obroty tym wibracje sa szybsze )
Podczas jazdy autostrada najbardziej odczuwalne sa wibracje na biegach 4,5,6 przy predkosci 70kmh wzywz kiedy wcisne gaz w podloge i auto sie rozpedza (ale tylko kiedy obroty sa w przedziale 1500-2000obr/min )
.Robilem test podczas jazdy i w momencie wrzucenia na luz wibracje znikaja
Analogicznie samo wrzucenie z luzu np na 4 albo 5 bieg podczas jazdy autostrada nie powoduje odrazu wibracji . Dopiero moment kiedy wcisne pedal gazu i zaczne przyspieszac powoduje ze buda zaczyna sie wibrowac w rytm obrotow silnika .
Przebieg 250tys .
Dwumasa nie halasuje ,nie daje zadnych typowych objawow niedomagania .
Przeguby wewnetrzne przod sprawdzane na podnosniku u mechanika i ponoc brak luzow.
Mysle o poduszce silnika (ale nie wiem czy to dobry trop bo wibracje sa tylko w podsnym przedziale obrotow a nie zawsze ) albo moze jakies kolo pasowe nie domaga i moze powoduje te wibracje?
Co jeszcze moge wziac pod uwage?
Przypomne tylko ze wibracje pojawiaja sie na postoju przy delikatnym wkrecaniu silnika na obroty w przedziale 1500-2000 obr/min (na zimnym silniku sa troche slabsze niz na rozgrzanym ) ale podczas jazdy juz gdy dziala siła przeniesienia napedu to te wibracje sa jakby 2x mocniej wyczuwalne ale wlasnie tylko w tym przedziale obrotow .

Jesli ktos mial podobny problem i go jakos rozeiazal bez wymiany polowy auta to prosze o kontakt.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mateo
Klubowicz
Posty: 2213
Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
Auto: INSIGNIA GS
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
Miasto: Racibórz
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 20 razy

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: Mateo » 6 lut 2024, o 07:26

Mechanikiem nie jestem, ale wg. Mojej oceny wygląda to na koło dwumasowe. Zacząłbym szukanie od układu napędowego silnik/skrzynia.

tijs_verwest_
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: 4 sty 2020, o 23:11
Auto: Insignia Sports Tour
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Choszczno
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: B20DTH Drgania silnika , wibracje karoserii 1500-2000 obr/min

Post autor: tijs_verwest_ » 6 lut 2024, o 19:14

Dwumas biore po uwage jako ostatecznosc bo nie wydaje zadnych dzwiekow , nic nie stuka , nic nie chrobocze a biegi dobrze wchodza . Poza tym to troche dziwne ze na zimnym silniku tych wibracji nie czuc podczas przyspieszania . Dopiero sa wyczuwalne jak juz auto sie rozgrzeje .
Dzisiaj sprawdzalem przeguby wewnetrzne organoleptycznie i gdy ruszam przod tyl ( w strone kola i do srodka ) połoska to jest luz gdzies tak max do 0,5 cm . To dopuszczalny luz? Czy to musi byc totalnie sztywne i nie ma prawa drgnac w zadna strone kiedy auto stoi na kolach ?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”