--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wibracje podczas jazdy
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Tuleje oryginalne z ASO wzmacnianie czy inny zamiennik ?
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
U mnie niestety nie oryginalne, tylko TRW. Ale u mnie chyba przyczyną drgań są opony, bo jeżdżę na tych, które były w aucie po zakupie, i tylne są chińczyki jakieś, i już wyzabkowane, a przednie niby Michelin, ale wulkanizatorowi jedna się nie podobała, bo dziwnie się kręciła przy wyważaniu. W każdym razie bezpośrednio po wyważeniu wydaje się być ok, a po przejechaniu około 1000 km znów powoli drgania zaczynają wracać. Felgi sprawdzone, proste, i te opony też niby nie stare bo trzyletnie. Mój plan to dojeżdżać do zimy, zmienić na zimówki, mam nowe praktycznie i jak dalej będzie problem to wymiana tulei tym razem na wzmocniony oryginał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 cze 2017, o 17:16
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Olsztyn
Re: Wibracje podczas jazdy
No to teraz ja się podzielę swoja opinia. U mnie też byly odczuwalne wigracje przy dodawaniu gazu. Sprawdzone tuleje, kola, przegub półosi... Przez przypadek grzebania okazało się że calym winowajcą jest wąż od turbo intercoolera. Jeden żąb mocujący okazał się wyłamany, auto dostawalo lewego powietrza i trzęsło cała buda. Wąż wymieniony i wszystko git.
-
- Forumowicz
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 lut 2014, o 00:43
- Auto: Insignia HB ecoFLEX
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Wibracje podczas jazdy
Witam.
Czy wibracje występują także w Insigniach z faceliftingiem - tych od 2014r?
Czy wibracje występują także w Insigniach z faceliftingiem - tych od 2014r?
- maludybartek
- Klubowicz
- Posty: 205
- Rejestracja: 4 mar 2018, o 11:47
- Auto: Opel Insignia B
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Wojnarowa, Nowy Sącz, Tymbark
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wibracje podczas jazdy
Tak. U mnie też są wyczuwalne w momencie przyspieszania w przedziale 80-120km/h.
Pytałem w ASO o tuleje wzmacniane, to wycenili mi je na 295 szt.
Pytałem w ASO o tuleje wzmacniane, to wycenili mi je na 295 szt.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
W przedziale 80-120 to prawdopodobnie nie tuleje, a wewnętrze przeguby półosi. W moim z 2015 tuleje były już wzmacniane od nowości, a po wymianie półosi kpl problem ustał. Niestety mało trwałe są te elementy, u mnie wytrzymały 80tys km
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Witam. Też mam problem z wibracją całego auta, ale już od niższych prędkości. Jadąc przykładowo 50 km/h już czuję że auto drży /wibruje,tak samo jak przyspieszam i nie ma różnicy czy od 50 km/h czy od 100 lub 120. Kierownica nic nie drży... Na kołach zimowych też drżało, ale jakby mniej odczuwalnie, może dlatego, że zimowe to 17", a teraz lato 18" i mocniej czuć. Oczywiście przy zmianie kół były wyważone, ale na zwykłej maszynie. Co wg. Was w pierwszej kolejności zrobić? Wyważenie z testem drogowym, czy od razu wymiana przegubów lub tuleji?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Tuleje się wzbudzają przy wyższych prędkościach.
Ja obstawiam wewnętrzne przeguby czyli wymiana półosi. Jeśli na dwóch różnych kpl kół są te objawy to raczej nie bawiłbym się w testy drogowe itd
Przyczyna może być także w zwichrowanych tarczach hamulcowych przednich lub tylnych. Zacznij od kontroli bicia
Ja obstawiam wewnętrzne przeguby czyli wymiana półosi. Jeśli na dwóch różnych kpl kół są te objawy to raczej nie bawiłbym się w testy drogowe itd
Przyczyna może być także w zwichrowanych tarczach hamulcowych przednich lub tylnych. Zacznij od kontroli bicia
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
To ja jeszcze dodam że koledze z astry j udalo się wygrać z wibracjami przy niskich prędkościach dopiero po wymianie dwumasu.
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 maja 2019, o 05:18
- Auto: Insignia 2.0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Łódź
Re: Wibracje podczas jazdy
U mnie wibracje zaczynają się W okolicy 130 km/h po wizycie okazało się że felgi są proste ale opony odksztalcone tak, że były do wymiany wszystkie 4. Po wymianie jest bajka
- maciejdm1
- Użytkownik
- Posty: 124
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 18:27
- Auto: Insignia fl
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Głogów
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Ostatnio sprawdziłem jak zachowuje się w dłuższej trasie... Od prędkości 60km/h do 95 km/h auto ma wibracje, z tym że tylko podczas przyspieszania. Kierownica nie drży wogóle, tylko cała buda. Ktoś z Was miał podobnie?
edit
W końcu się zebrałem i pojechałem na wyważanie kół z testem drogowym na maszynie Hunter... Okazało się, że wszystkie koła miały duże bicie... Jak dobrze zrozumiałem dopuszczalna jest wartość 12 kg (tu nie jestem pewien czy to było w kg, czy innych jednostkach), a u mnie było z przodu 17,5 i 15, a z tyłu 12,5 i 14,5. Po ustawieniu opony względem felgi mam teraz przód 13 i 9,tył 8 i 11,5. Niestety jedna opona jest powyżej dopuszczalnej wartości... Postanowiłem zamienić koła przód na tył i jest dobry efekt. Drgania praktycznie zniknęły w prędkościach 60-95 km/h. W wyższych też nic nie czułem, muszę tylko zrobić dłuższą trasę i na lepszej drodze, wtedy będę pewny na 100%.
edit
W końcu się zebrałem i pojechałem na wyważanie kół z testem drogowym na maszynie Hunter... Okazało się, że wszystkie koła miały duże bicie... Jak dobrze zrozumiałem dopuszczalna jest wartość 12 kg (tu nie jestem pewien czy to było w kg, czy innych jednostkach), a u mnie było z przodu 17,5 i 15, a z tyłu 12,5 i 14,5. Po ustawieniu opony względem felgi mam teraz przód 13 i 9,tył 8 i 11,5. Niestety jedna opona jest powyżej dopuszczalnej wartości... Postanowiłem zamienić koła przód na tył i jest dobry efekt. Drgania praktycznie zniknęły w prędkościach 60-95 km/h. W wyższych też nic nie czułem, muszę tylko zrobić dłuższą trasę i na lepszej drodze, wtedy będę pewny na 100%.
-
- Użytkownik
- Posty: 303
- Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
- Auto: insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Takie info z mojej strony.
Wymieniłem opony na Dębica Presto UHP 2 rozmiar 225/55/R17 wyważanie i pompowane do 39-40psi i brak bicia.
W zeszłym roku wszystkie tarcze wymianie i to wszystko co zrobione w celu pozbycia się bicia.
2013 ST my14 150kkm
Sent from my K10 using Tapatalk
Wymieniłem opony na Dębica Presto UHP 2 rozmiar 225/55/R17 wyważanie i pompowane do 39-40psi i brak bicia.
W zeszłym roku wszystkie tarcze wymianie i to wszystko co zrobione w celu pozbycia się bicia.
2013 ST my14 150kkm
Sent from my K10 using Tapatalk
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 wrz 2019, o 16:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Wibracje podczas jazdy
Ja mam wibracje przy 80km/h.
Byłem już wyważyć koła. Przy okazji wymieniłem tylne opony. Już mam zimowe (wszystkie 4 ofkors)
Bije dalej Mało tego - teraz bije drugi raz przy około 123-130 km/h...
Jadę zaraz na test drogowy, sprawdzić dokładnie. Mam nadzieję, że tam znajdą przyczynę, i nie będzie to wina jakichś bardzo drogich elementów/części Insigni.
Napiszę, co wyszło.
Czuwaj!
Byłem już wyważyć koła. Przy okazji wymieniłem tylne opony. Już mam zimowe (wszystkie 4 ofkors)
Bije dalej Mało tego - teraz bije drugi raz przy około 123-130 km/h...
Jadę zaraz na test drogowy, sprawdzić dokładnie. Mam nadzieję, że tam znajdą przyczynę, i nie będzie to wina jakichś bardzo drogich elementów/części Insigni.
Napiszę, co wyszło.
Czuwaj!
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Przeguby wewnętrzne zwykle dają objawy przy przyspieszaniu w każdym zakresie i nasilają się ze wzrostem prędkości. Tuleje tylne wahacza pewnie już mają swoje lata i się zużyły. Komplet oryginałów 600zł, zamiennik Lemforder 350zł (oczywiście cena za komplet).
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Obstawiam nieprawidłowe wyważenie. Po pięć razy wyważamy te same komplety, więc może kiedyś się nauczą robić to prawidłowo.
Miałem na zimowych wibracje w przedziale 80-90km/h- nieprawidłowe wyważenie, na letnich dokładnie przy 130km/h i przy 150km/h- nieprawidłowe wyważenie.
Innym razem delikatne drżenie od 110km/h nasilające się wraz z prędkością, a szczególnie podczas hamowania- zwichrowane tarcze.
Dodano po 4 minutach 23 sekundach:
@Ratol, sprawdź opinie o warsztacie zanim pojedziesz, bo samo posiadanie przez warsztat Huntera nic nie znaczy. Ogarnięty gość na zwykłej wyważarce osiągnie lepszy efekt, a jak trafisz na gamonia przy Hunterze to dodatkowo naciągnie cię na przekładanie opon, a drżenia nie będzie tylko przez pierwsze 100km.
Miałem na zimowych wibracje w przedziale 80-90km/h- nieprawidłowe wyważenie, na letnich dokładnie przy 130km/h i przy 150km/h- nieprawidłowe wyważenie.
Innym razem delikatne drżenie od 110km/h nasilające się wraz z prędkością, a szczególnie podczas hamowania- zwichrowane tarcze.
Dodano po 4 minutach 23 sekundach:
@Ratol, sprawdź opinie o warsztacie zanim pojedziesz, bo samo posiadanie przez warsztat Huntera nic nie znaczy. Ogarnięty gość na zwykłej wyważarce osiągnie lepszy efekt, a jak trafisz na gamonia przy Hunterze to dodatkowo naciągnie cię na przekładanie opon, a drżenia nie będzie tylko przez pierwsze 100km.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 wrz 2019, o 16:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Wibracje podczas jazdy
Melduję, co wyszło:
1. źle były wyważone koła'
2. opony mam do bani
Pan powiedział, że na 100% jest to wina opon.
Jest znaczna poprawa. Mam nadzieję, że po zakupie i wymianie opon będzie bajka. Ale to dopiero na wiosnę.
Samochodem się jeździ bajecznie, a taka pierdółka potrafi zepsuć całą radość.
A warsztat, to http://www.autoserwislukasiewicz.com/pl/
1. źle były wyważone koła'
2. opony mam do bani
Pan powiedział, że na 100% jest to wina opon.
Jest znaczna poprawa. Mam nadzieję, że po zakupie i wymianie opon będzie bajka. Ale to dopiero na wiosnę.
Samochodem się jeździ bajecznie, a taka pierdółka potrafi zepsuć całą radość.
A warsztat, to http://www.autoserwislukasiewicz.com/pl/
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 wrz 2019, o 16:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Wibracje podczas jazdy
Wracając do tematu - a może ktoś z Was pożyczyłby mi swoje koła na dwie godziny celem sprawdzenia?
Serio piszę.
Serio piszę.
- Chorwat
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 30 lip 2019, o 21:10
- Auto: 2.0T 250KM 4x4 A/T
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Toruń
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wibracje podczas jazdy
Jeśli chce Ci się bujnąć do Torunia, to mogę użyczyć komplet 18". Jeszcze ze 3 tygodnie będą leżeć bezczynnie w garażu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 9 wrz 2019, o 16:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Wibracje podczas jazdy
Dziękuję Ci bardzo, Chorwat. Nie bardzo mam czas, aby się bujnąć do Ciebie. Liczyłem na kogoś z Warszawy.
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem (nie wymieniaczem!) na temat tych wibracji, i twierdzi, że albo przeguby, albo łożysko.
Bicie wróciło
I, tak sobie myślę, że jeśli byłyby to opony, to po odjęciu nogi z gazu, czy wciśnięciu sprzęgła, to dalej by biło. A przy tych "zabiegach" przestaje bić.
Za godzinę jadę do tego mechanika na sprawdzenie - dam znać.
Czuwaj!
Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem (nie wymieniaczem!) na temat tych wibracji, i twierdzi, że albo przeguby, albo łożysko.
Bicie wróciło
I, tak sobie myślę, że jeśli byłyby to opony, to po odjęciu nogi z gazu, czy wciśnięciu sprzęgła, to dalej by biło. A przy tych "zabiegach" przestaje bić.
Za godzinę jadę do tego mechanika na sprawdzenie - dam znać.
Czuwaj!