--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana zawieszenia XJ2
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
W Insignii podstawą komfortu są fotele AGR. Nie wiem jak zwykłe, ale te AGR zamieniają podróż w wypoczynek dla ciała. Psycha się zmęczy, a ciało nie. Od fotela zaczyna się komfort i odczucia kierowcy. Można mieć auto z "płynnym" zawieszeniem i bylejakim fotelem - gwarantuję, że po 6 godzinach jazdy człowiek wyjdzie połamany. Insi to pierwsze auto, którym mogę pojechać na drugi koniec Polski bez żadnego dyskomfortu mięśniowo-szkieletowego. I to na 19"
M.
M.
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
@Lock
Nie do końca robiłem to u siebie, tj. po pęknięciu przedniej sprężyny wrzuciłem te od xj2 na przód, ale nie ogarnąłem miliona oznaczeń na tył, dlatego wróciłem do wersji nieobniżonej
Na xj2 i trybie sport jest jak w Vectrze GTS. Na standardzie jeździ się komfortowo. Być może U Ciebie coś nie gra w zawieszeniu, skoro masz tak twardo?
Aha, ja jeżdżę na 19 lato/zima
Nie do końca robiłem to u siebie, tj. po pęknięciu przedniej sprężyny wrzuciłem te od xj2 na przód, ale nie ogarnąłem miliona oznaczeń na tył, dlatego wróciłem do wersji nieobniżonej
Na xj2 i trybie sport jest jak w Vectrze GTS. Na standardzie jeździ się komfortowo. Być może U Ciebie coś nie gra w zawieszeniu, skoro masz tak twardo?
Aha, ja jeżdżę na 19 lato/zima
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Z zawieszeniem jest wszystko w porządku. Przecież już było pisane, że komfort to pojęcie względne. Jednemu będzie komfortowo drugiemu będzie trzęsło. Fotel tez całkowicie nie odizoluje człowieka od samochodu. Standardowe koło dla benzyny 220 KM to 225/55/17 jeśli ktoś ma 245/40/19 to normalna sprawa, że będzie jeszcze bardziej trzęsło. To 2,5 cm gumy pod felgą mniej. A więc 1/4 tego co ma 19. Więc trzeba wybrać. Albo większy komfort abo lepszy wygląd i prowadzenie.
- jaksa27
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lut 2017, o 10:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ostrołęka
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Mam insignię z zawieszeniem sportowym obniżone z FlexRide i padł mi prawy amor stukał jak by miał zaraz się urwać.
Układ działał fajnie ale koszt takiego amora to ponad 1300pln a i lewy zaczynał stukać więc 2 sztuki.
Po paru miesiącach zastanawiania się czy wywalić ponad 3000pln ten system ma sens.
Kupiłem komplet amortyzatorów MONROE i górne mocowania z łożyskami i założyłem je na te same sprężyny i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony nic nie stuka i nie puka a prowadzi się jak z zawieszeniem FlexRide z wyłączonym SPORT.Koszt amortyzatorów z łożyskami to 1000pln i 2 godziny roboty.Wyświetla się komunikat uszkodzonego zawieszenia ale po wciśnięciu guzika kasowania do następnego rozruchu silnika nie pojawi się a funkcja SPORT działa czyli moc i lcznik i tyle mi potrzeba dodam że koła zimowe to 17 cali a lato 20 cali wiec problem z zawieszeniem z głowy
Układ działał fajnie ale koszt takiego amora to ponad 1300pln a i lewy zaczynał stukać więc 2 sztuki.
Po paru miesiącach zastanawiania się czy wywalić ponad 3000pln ten system ma sens.
Kupiłem komplet amortyzatorów MONROE i górne mocowania z łożyskami i założyłem je na te same sprężyny i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony nic nie stuka i nie puka a prowadzi się jak z zawieszeniem FlexRide z wyłączonym SPORT.Koszt amortyzatorów z łożyskami to 1000pln i 2 godziny roboty.Wyświetla się komunikat uszkodzonego zawieszenia ale po wciśnięciu guzika kasowania do następnego rozruchu silnika nie pojawi się a funkcja SPORT działa czyli moc i lcznik i tyle mi potrzeba dodam że koła zimowe to 17 cali a lato 20 cali wiec problem z zawieszeniem z głowy
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Przykro słyszeć, ze zrobiłeś taki zabieg. A co z tyłem? Zostały niedziałające amortyzatory cdc?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- jaksa27
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lut 2017, o 10:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ostrołęka
- Fede
- Użytkownik
- Posty: 227
- Rejestracja: 1 lut 2016, o 08:04
- Auto: czarny sedan, 205KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Te amortyzatory są prawie niezniszczalne, co zrobiłeś że padły?
Trzeba było kupić używki - za 1000 byś dostał dwie sztuki spokojnie; ewentualnie można było zregenerować Twoje, koszt ~450/szt.
A tak to masz trochę tego, trochę tego
Trzeba było kupić używki - za 1000 byś dostał dwie sztuki spokojnie; ewentualnie można było zregenerować Twoje, koszt ~450/szt.
A tak to masz trochę tego, trochę tego
- jaksa27
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 16 lut 2017, o 10:39
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ostrołęka
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Prawy stukał i ciekło z niego.Dzwoniłem do gości co regenerują i koszt 700pln tak mi powiedział.T
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Drodzy, zakupiłem Insignię z obniżonym zawieszeniem. Nie wchodziłem do kanału - nie było okazji. Auto stoi bardzo nisko. Trę przodem (gumą pod zderzakiem) podczas wjazdu i/lub wyjazdu z garażu podziemnego. Nie mam przycisku "Sport" na panelu. Sprężyny są czerwone, elipsowate. Widoczne na zdjęciu felgi to 20". Czy to jakiś fabryczny wynalazek, czy kogoś poniosła fantazja???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Również potwierdzam, nie jest to fabryczny setup.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Zaraz fantazja... nie wszyscy lubia i chcą jeździć wozem drabiniastym , 0,5 m nad ziemia )
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
No właśnie. Problem w tym, że w prawym kole podczas skrętu coś skrzypi i przy maksymalnym wychyleniu czuć tak jakby lekki "przeskok" czegoś bliżej nie określonego... Nie wiem, czy skrzypienie i ten "przeskok" są ze sobą powiązane? Czy może są to dwie oddzielne sprawy. Jest ktoś w towarzystwie, kto wiedziałby, co to może być? Dodam, że koła nie ocierają o obudowę, a po tym tzw. "przeskoku" na maksymalnie kręconych kołach mam wrażenie jakbym miał kwadratowe koła... Pls o pomoc
- Miechu76
- Forumowicz
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 paź 2017, o 08:14
- Auto: Opel Insignia 2,0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Puławy
Re: Wymiana zawieszenia XJ2
Coś jest z tym McPersonem. Dzisiaj zajrzałem pod maskę i... na prawej śrubie McP nie ma zaślepki, a śruba cała zardzewiała. Chyba ktoś tam już grzebał. Ciekaw jestem, czy to na pewno McP, bo przy maksymalnym skręcie w lewo i powolnym ruszaniu strasznie coś tam trze - dźwięk metal o metal... Ktoś coś więcej na ten temat może powiedzieć?