--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Stuki na nierównościach tył zawieszenia

ODPOWIEDZ
pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: pawel_insignia » 10 wrz 2017, o 18:53

Byłem u mechaników ostatnio. Nie dopatrzyli się żadnych luzów w zawieszeniu, podmienili też amortyzator i nadal pukało. Byłem również na stacji diagnostycznej, nie stwierdzili nieprawidłowości... Będę szukał dalej...

robertino86

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: robertino86 » 15 wrz 2017, o 10:39

Sprawdz sobie jeszcze teleskopy od klapy bagażnika.U mnie było podobnie,wymieniłem amor-stukanie ustało ale po czasie znowu coś sobie lekko(głucho stukało).Dziś zbadałem wszystko i rzeczywiście metalowe noski do których przymocowane są teleskopy miały taki luz że sobie stukały i odgłos identyczny jakby coś w zawieszeniu stukało.Niemożliwe ale prawdziwe i to mimo zamkniętej klapy.Klapa ogólnie jest masywna i ciężka i z biegiem czasu się tam to wyrobiło.Ściągnij sobie te teleskopy i pojeżdzij troche,może akurat jest tak i u Ciebie.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Major601 » 28 wrz 2017, o 07:51

W mojej Insignii pojawił się podobny problem.
Zacząłem od zawitania w dobrze testującej stacji diagnostyki gdzie porządnie przetrzepali całe zawieszenie - nic nie znaleziono - mam na myśli luzy w zawieszeniu.
Zacząłem więc szukać przyczyn w bagażniku, półce itp - już prawie się poddałem...
Winą okazały się stukające zaciski hamulców. Przy hamowaniu nie stukało zawieszenie.
Przyczyna - dolny sworzeń prowadnicy zacisku umiejscowiony w jarzmie.
Został wymieniony po wcześniejszym zatarciu wskutek napęczniałej gumki tegoż sworznia.
Nie powinno się zakładać na dół sworznia bez gumki - bo ta właśnie jest odpowiedzialna za tłumienie wibracji zacisku i stukanie.
Zdobyłem właściwą gumkę, założyłem na stary sworzeń i po podmianie święty spokój wreszcie...
Nie zrobiłem zdjęć ale takie poglądowe żeby wiadomo było w czym rzecz...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: pawel_insignia » 28 wrz 2017, o 09:19

Problem odłożyłem w czasie i póki co nie zajmuje się tym, ale sprawdzę to co napisałeś. Przejadę po nierównościach po których zawsze stuka z nogą na hamulcu i zobaczymy.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: Major601 » 28 wrz 2017, o 14:25

Możesz to tez sprawdzić jeśli masz dostęp do kanału garażowego - poruszać zaciskami czy będą stukać

mikiniki33

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mikiniki33 » 14 gru 2017, o 19:20

Mam ten sam problem,w Combi 2014r. przebieg 170tys.
Stuka już od pół roku, coraz częściej i głośniej, zgłaszałem to w ASO kilka razy ale nic nie znaleźli, a ostatnio na odczepkę wymienili mi łącznik stabilizatora, ale bez zmian.
Od początku wydawało mi sie ze to coś od amortyzatora bo stuki występują tylko przy dynamicznym zjeżdżaniu z nierównści np. sierżant, krawężnik, albo następujących po sobie szereg dziur... Przy pojedyczych nierównościach czy dziurach jest cicho.
Czy jest jakiś łatwy sposób by to sprawdzić i pokazać tym w ASO by wymienili mi amortyzator?

kecraminsignia
Zapaleniec
Posty: 2406
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:31
Auto: Astra J ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: LDZ
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kecraminsignia » 14 gru 2017, o 19:50

Częsta przyczyna to amortyzator. Na trolejach wypada dobrze natomiast amortyzator może dawać takie stuki. Może też to być łożysko amortyzatora. Wymiana samego łożyska też podobno pomagała.

gostek_71
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gostynin

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: gostek_71 » 15 gru 2017, o 13:56

Mikiniki,
Trzeba pojechać na zwykłą ścieżkę diagnostyczną i wtedy będzie dokładnie widać czy to amortyzator czy nie. W serwisach nie mają i wymieniają po kolei części aż trafią. U mnie był uszkodzony amortyzator. Najlepiej od razu umówić się na wymianę to nie skasują za diagnostykę i zrobią na częściach markowych i 3x tańszych niż w serwisie.

mikiniki33

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mikiniki33 » 15 gru 2017, o 17:18

Byłem już wcześniej na ścieżce diagnostycznej niestety nic nie znaleźli...

mikiniki33

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: mikiniki33 » 3 lut 2018, o 22:28

Mogę się pochwalić, u mnie wkońcu temat opanowany, widać byłem wkońcu w odpowiedniej stacji ASO, jak to mówią do trzech razy sztuka, po 5min zdiagnozowali problem (tuleja w wahaczu), podczas ruszania kołem lewo-prawo na podnośniku wyraźne stuki. Po wymianie cisza spokój, a już ponad pół roku mnie to męczyło...

szymon32

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: szymon32 » 6 lut 2018, o 21:12

[quote="Andrzej"]U mnie takie pukanie z prawej strony występuje od 3 lat, niestety żadna stacja diagnostyczna łącznie z ASO nie potrafi jednoznacznie określić co powoduje pukanie na nierównościach. Dałem sobie spokój i czekam aż objawy się powiększą..Miałem identyczny problem, wymieniłem amorki na nowe SACHSA i po problemie..nic nie stuka nic nie puka..po prostu padły jak u mnie..

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: pawel_insignia » 6 lut 2018, o 21:17

W moim wypadku to nie były amorki, bo podmienili na nowy, przejechali się i dalej to samo ;P
Poki co zostawiam tak jak jest.

szymon32

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: szymon32 » 6 lut 2018, o 21:32

Witam ..mam taki problem wymieniłem jakiś czas temu amorki tył-kombi na SACHSA są o wiele mniejsze niz oryginał dodam że są to gazowe..no a problem mam taki ze przysiadł mi tył i to o kilka cm.o wiele nizej niz przód..WIE KTOŚ COŚ O TYM ?..raczej mało prawdo podobne ze tak powinno byc..według mnie i NIE TYLKO przysiadl i to konkretnie..CO JEST?

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: kuba89 » 6 lut 2018, o 21:48

A masz FlexRide?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

szymon32

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: szymon32 » 6 lut 2018, o 21:58

Szczeze nie wiem..ale raczej nie..jak to spr.w najprostszy sposób?

Awatar użytkownika
k.olix
Klubowicz
Posty: 877
Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
Auto: Insignia 2.0 160PS
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: k.olix » 10 lut 2018, o 23:17

Masz przyciski na konsoli "sport" i "tour".?
Krzysztof

lewis
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 22 maja 2015, o 11:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: lewis » 26 maja 2018, o 16:56

U mnie pierwsza diagnoza w warsztacie to podejrzane amortyzatory, bo były lekko spocone olejem, dodatkowo oba odbojniki i osłony były uszkodzone, luzów na tulejach nie stwierdzili.
Druga diagnostyka w stacji diagnostycznej na szarpakach z badaniem sprawności amortyzatorów niby wszystko ok przód ponad 70 tył lewy 65 prawy 55. Stwierdzili, że amortyzatory w normie.
Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę amortyzatorów i to była przyczyna stuków. Po wymianie stuków brak.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
balldome
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: EL

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: balldome » 26 lis 2018, o 20:50

Od dłuższego czasu i mnie nękają stuki z tylnego zawieszenia. Dźwięk jest o tyle dziwny, bo słychać jakby półka z tylu skakała, tylko ja mam wersję kombi, wiec żadnej półki nie mam. Kiedyś jak miałem inne auto hatchback, to dźwięk skaczącej pulki był identyczny jak teraz u mnie z pod auta :)

Generalnie czym szybciej jadę, to stukanie jest mniejsze, a przy 80 km\h praktycznie w ogóle nie stuka. Latem, w upalne dni stukane było mniejsze, najgorzej było wiosną i teraz, jak już są niskie temperatury, stuka cały czas, nawet jak jadę po najmniejszych nierównościach. Żeby wyeliminować że cos mi lata po bagażniku, wyjąłem z niego wszystko co się dało, złożyłem siedzenia, a siedząc z tylu ewidentnie słychać że dźwięk pochodzi z nadkola (chociaż on może się tu przenosić z innych elementów).

Na początku roku wymieniałem amory, odboje oraz mocowania amorów, wszystko takie jak w oryginale, i po paru dniach od montażu zaczęło się stukanie. Po paru tygodniach chciałem zlikwidować te stuki, wiec udałem się do zakładu, gdzie mają również stacje diagnostyczną, i oni stwierdzili że wszystko jest w jak najlepszym porządku, brak luzów, czy jakichkolwiek uszkodzeń.
Odwiedziłem dwa kolejne zakłady/stacje diagnostyczne, jednak diagnoza była taka sama jak w pierwszym, czyli wszystko OK! Latem mniej stukało, to dałem sobie spokój, myśląc ze przez cale lato cos się bardzie wyrobi i może będzie widać. W ostatnich dniach byłem na dwóch stacjach, i na każdej mówią ze wszystko jest OK!, a stukanie jest coraz bardziej denerwujące!
Zaciski sprawdzałem, brak luzów.

Czym to może być spowodowane, ze w kabinie słychać jakby półka skakała? Czy może to być wina nowego amora (może wadliwy, w zeszłym tygodniu sprawdzałem sprawność, obydwa tylne na poziomie 65-66%)?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1019
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: spiryt4 » 26 lis 2018, o 21:02

Kiedyś miałem podobny problem ze stukami dochodzącymi z tyłu auta.Choć nie w Insigni tylko w którymś poprzedzającym,
a winowajcą okazała się osłona amortyzatora ta która osłania ciernik na amortyzatorze.

xul
Klubowicz
Posty: 1861
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia

Post autor: xul » 26 lis 2018, o 21:03

Skąd ja to znam, kombi i dźwięki niosące się po całym aucie :) Sprawdź mocowanie wydechu, może któryś zaczep przegnił i sobie dynda na gumie postukując od czasu, do czasu

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”