To co wciąż stuka, to jest dźwięk metaliczny, czy taki jakby półka skakała?
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Stuki na nierównościach tył zawieszenia
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Ostatnio zmieniony 20 lut 2019, o 11:25 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Czy ktoś, mający problem ze stukami wymieniał tuleję oznaczoną numerem 7?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Mi w jednym warsztacie wskazali właśnie tą tuleje jako że ona może powodować stuki (tez mam głuche stuki, jakby pulka skakała), 100% pewności nie dawali, ale tylko ta tuleja wydawała im się podejrzana.. Nic innego u mnie nie znaleźli. Tulei nie wymieniałem.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
A czy u Ciebie stuka też, nawet przy niskich prędkościach, na najmniejszych dziurach?
Mówiąc najmniejsze mam na myśli nierówności w ułożonej kostce?
Mówiąc najmniejsze mam na myśli nierówności w ułożonej kostce?
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Dokładnie, u mnie stuka nawet jak jadę po trochę nierównej kostce, przy bardzo niskiej prędkości
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
No to zostały nam:
- Tuleje nr 7
- łączniki stabilizatora nr 31
- gumy stabilizatora
- Tuleje nr 3 i 2
- Tuleje nr 7
- łączniki stabilizatora nr 31
- gumy stabilizatora
- Tuleje nr 3 i 2
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 29 sie 2016, o 08:19
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
witam, jakie są numery GM tulei wahacza prostego, dolnego- zaznaczone na rysunku numerami 7 i 8?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Będziesz wymieniał coś z listy powyżej?
Sam wymieniasz, czy jeździsz po warsztatach z wymianami?
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Będę wymieniał, ale sam nie - u kolegi na warsztacie.
Tylko nie wiem jeszcze kiedy - brak czasu...
Tylko nie wiem jeszcze kiedy - brak czasu...
- balldome
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: 7 lis 2014, o 02:42
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: EL
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Daj znać jak coś wymienisz, oraz czy dało jakiś efekt.
Ja chyba podjadę na wymianę tulei 7
Ja chyba podjadę na wymianę tulei 7
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
@mcrace, może jesteś przewrażliwiony i twoja jazda polega na wysłuchiwaniu czy coś znowu nie stuka? Czytałem, że dużo zrobiłeś przy zawieszeniu, a może wystarczy podkręcić radio
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
@Bartol - mówisz jak moja żona
ale niestety nie, nie jestem przewrażliwiony. Potwierdza to opinia 2óch mechaników oraz większości pasażerów. Wszyscy słyszą, że stuka - nikt nie wie co.
Rozebrałem cały bagażnik do gołej blachy.
Odkręciłem tylne światła.
Jeździłem z otwartą klapą bagażnika.
Sprawdzałem dokręcenie elementów do podwozie (bak itp.)
nic. zero. więc ładuję się w zawieszenie.
co zauważyłem - nieważne, które koło wjedzie w nierówność to stukot jest taki sam. Więc myślę co by się nie skupić teraz bardziej na gumach stabilizatora... dobrze myślę?
ale niestety nie, nie jestem przewrażliwiony. Potwierdza to opinia 2óch mechaników oraz większości pasażerów. Wszyscy słyszą, że stuka - nikt nie wie co.
Rozebrałem cały bagażnik do gołej blachy.
Odkręciłem tylne światła.
Jeździłem z otwartą klapą bagażnika.
Sprawdzałem dokręcenie elementów do podwozie (bak itp.)
nic. zero. więc ładuję się w zawieszenie.
co zauważyłem - nieważne, które koło wjedzie w nierówność to stukot jest taki sam. Więc myślę co by się nie skupić teraz bardziej na gumach stabilizatora... dobrze myślę?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Sprężyny stoją na gumowych, twardych podkładkach. Jeśli są mocno wytarte lub uszkodzone/rozdarte mogą odpowiednio nie tłumić i sprężna może stukać przez nie w wahacz. Na górze podkładki są identyczne, zużywają się głównie te na dole i są dostępne tylko w ASO około 50 zł za sztukę.
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Sprawdzałem to i wydawało mi się ok - ale przy najbliższej okazji jeszcze raz rzucę na to okiem.
- diobol78
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lis 2018, o 19:57
- Auto: Insignia a
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rydułtowy
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Witam dzisiaj byłem na przeglądzie i okazało się że mam wybitą tuleje na ( RAMIĘ STEROWNICZE,DÓŁ,DODATKOWY(-A,-E) [13219171] i moje pytanie, czy warto wymieniać tuleje czy kupić nowe ramie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 kwie 2018, o 20:43
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
Witam
Moja Insignia 2014 kombi ma właśnie taki przypadek. Autko u mechanika jest już dłuższy czas i wymieniliśmy już prawie cały tył (amortyzatory z jakimiś gumami, wahacze, dokręcony bak, wymieniona guma na wydechu, wymieniony "bolec" na szczekach itp.) była nawet diagnoza, że siłownik hydrauliczny klapy tylniej wydaje takie dźwięki. Niestety ale nie. Podczas jazdy nawet najmniejsza dziura i łupie coś z tyłu, wydaje takie tłumiące dźwięki prawie cały czas. Ma ktoś pomysł co to może być ?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Moja Insignia 2014 kombi ma właśnie taki przypadek. Autko u mechanika jest już dłuższy czas i wymieniliśmy już prawie cały tył (amortyzatory z jakimiś gumami, wahacze, dokręcony bak, wymieniona guma na wydechu, wymieniony "bolec" na szczekach itp.) była nawet diagnoza, że siłownik hydrauliczny klapy tylniej wydaje takie dźwięki. Niestety ale nie. Podczas jazdy nawet najmniejsza dziura i łupie coś z tyłu, wydaje takie tłumiące dźwięki prawie cały czas. Ma ktoś pomysł co to może być ?
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lis 2016, o 22:32
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Stuki na nierównościach tył zawieszenia
KLOCKI HAMULCOWE LUŹNO pracujące w lemieszu! Ja tak mam, wszystko już sprawdzałem i to jedyny element który stuka. Porusza się na milimetr i wydaje taki własnie dzwięk!!!