A jeszcze pytanie: czy tam też są jakieś blaszki które trzeba wynienić? Przeciwpiskowe czy co to tam jest?Szulcu pisze:Czy ktoś mi podpowie, czy klocki do tylnych tarcz 292mm i 315mm są takie same? bo wg katalogu ebc to jest ten sam klocek.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Klocki hamulcowe
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Klocki hamulcowe
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
Układ hamulcowy 337mm, J62. Powoli kończy się mój zestaw i muszę się przygotować do wymiany. Chciałbym coś lepszego, tylko przeskok cenowy z klocków "standardowych" (ATE, Textar, Ferodo) na coś mocniejszego jest zabójczy, praktycznie 3-krotna przebitka - z ok. 200 na 600 i wyżej. Jedyne EBC green są w granicach 400zł. Stosował ktoś połączenie gładkich lub perforowanych Zimmerman z EBC green?
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
- Auto: 1.8 T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Można też do gładkich jeśli chcesz trochę taniej, również będzie o niebo lepiej niż na standardowym zestawie
- strusmig
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
- Auto: Insignia 1.8 MY2011
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kielce
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Klocki hamulcowe
Ten TRW PFG110 według karty charakterystyki to smart litowy, zacytuję:
Ja osobiście używam smaru BOSCH Superfit, który jest na bazie oleju mineralnego i sprawdza się dobrze.
Link do karty charakterystyki: https://www.trwaftermarket.com/globalas ... ase_pl.pdf3.2 Charakterystyka chemiczna: Mieszaniny
- Opis: Mydło litowe – smar
Ja osobiście używam smaru BOSCH Superfit, który jest na bazie oleju mineralnego i sprawdza się dobrze.
W sklepie motoryzacyjnym za opakowanie 100 ml dałem jakieś 18-20 zł.Preparaty BOSCH Superfit są permanentnymi smarami na bazie oleju mineralnego. Są niezastąpione podczas montażu hamulców i tarcz bębnowych, gwarantując ich skuteczne działanie przez długi czas.
Bezkwasowe smary BOSCH charakteryzuje duża wytrzymałość na obciążenia, niski stopień separacji oleju oraz niespotykanie niska skłonność do twardnienia w porównaniu z innymi tego typu produktami. Smary Superfit są odporne na zmywanie, zmiany temperatury i warunki atmosferyczne, doskonale nadają się do stosowania ze wszystkimi metalami oraz z większością materiałów gumowych.
Pasta o szerokim zastosowaniu. Doskonała do montażu i jako środek chroniący przed zużyciem. Separuje złączone części i nie pozwala na ich zapieczenie, chroni przed korozją. Nadaje się również do smarowania części układu hamulcowego, gdy pasta miedziana nie może być stosowana (zaciski hamulcowe aluminiowe, pojazdy z ABS). Zakres temperatur pracy: -40 st. C do +1400 st. C.
Do smarowania mocno obciążonych powierzchni ślizgowych wszystkich rodzajów. Do rozdzielania części, które pracują pod obciążeniem temperaturowym, m.in. w układzie hamulcowym. Produkt zabezpiecza przed korozją.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 12:13
- Auto: Insignia Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Rybnik
Re: Klocki hamulcowe
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i jestem nowym posiadaczem Insigni A. Dodam, że mam małe doświadczenie mechaniczne dlatego m.in. postanowiłem tutaj dołączyć chciałbym Was prosić o pomoc przy wyborze tarcz i klockow. Insignie z tego co zdążyłem się już dowiedzieć z uwagi na ich ciężar mają problem z tarczami, dlatego chciałbym Was prosić o jakiś w miarę rozsądny zestaw na przód oraz tył. Z góry dzięki za każdą pomoc.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Klocki hamulcowe
Nic się nie zmienia w tej kwestii, więc jeśli przeczytasz ostatnie 15 stron to poznasz odpowiedź.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
W sumie nie napisałeś nic konkretnego na podstawie czego można byłoby sugerować jakiś zestaw. Ani jak jeździsz, ani gdzie, ani jaki rozmiar tarcz jest Ci potrzebny. Tak jak kolega wyżej napisał. Przeczytaj kilkanaście poprzednich stron i znajdziesz jakiś swój złoty środek. Ale zacznij od początku, czyli dowiedz się jakie tarcze Ci są potrzebne (średnica).Seneke pisze: ↑1 wrz 2020, o 17:50Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i jestem nowym posiadaczem Insigni A. Dodam, że mam małe doświadczenie mechaniczne dlatego m.in. postanowiłem tutaj dołączyć chciałbym Was prosić o pomoc przy wyborze tarcz i klockow. Insignie z tego co zdążyłem się już dowiedzieć z uwagi na ich ciężar mają problem z tarczami, dlatego chciałbym Was prosić o jakiś w miarę rozsądny zestaw na przód oraz tył. Z góry dzięki za każdą pomoc.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wiem ze prawilnie byłoby kupić Galfery jednak na ten moment wchodzą w grę Textary, Brembo, TRW i Zimmermany pytanie tylko które z poniższych będą najlepiej współpracowały z j60 ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Klocki hamulcowe
Ja brałbym komplet Textar albo Zimmerman. Albo do tarcz Zimmerman dał klocki Ferodo.
- Krzychu99
- Użytkownik
- Posty: 523
- Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
- Auto: Kura
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Bielsko-Biała
- Postawił piwo: 11 razy
- Otrzymał piwo: 17 razy
Re: Klocki hamulcowe
Zrobiłem już ze 20k na Brembo i złego słowa nie powiem. Ciche, nie pylą, jest git.
- pondek91
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
- Auto: Opel Insignia COSMO
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Chorzów
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Klocki hamulcowe
Wczoraj zamówiłem Brembo , dzisiaj już w paczkomacie Brembo dodają blaszki i to zadecydowało
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Klocki hamulcowe
Gdy kupowałem komplet TRW to blaszek nie było i delikatny niedosyt pozostał. Wyjąłem te co były, pilnikiem wyczyściłem "do gołego" kieszenie w jarzmach. Bardzo delikatna warstwa smaru żeby nie puchło od rdzy, blaszki te co miałem i od tamtej pory 55 000 km zrobione bez niespodzianek.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 gru 2019, o 13:07
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sundern
Re: Klocki hamulcowe
Witam, jestem tu od jakiegoś czasu ale to pierwszy mój post. Posiadam opel insignia 2010r 160ps z automatyczna skrzynia biegów, jeżdżę dość agresywnie tobie tez duzo km po krętych drogach no i nie jeżdżę raczej przepisowo tam i duże tez poruszam się po autostradach u naszych zachodnich sąsiadów i prędkości raczej duże zawsze tak 170 plus.
I teraz do brzegu, chodzi o wymianę kompletów przód i tył, mam dylemat jeżeli chodzi o to jakie wybrać, przeszukałem cale forum chyba i nie mogę się zdecydować jeżeli chodzi o te które mam wybrać: ATE plus klocki ceramiczne przód, a na tył ATE z klockami od EBC, czy może wybrać jednak Zimmerman sport przód ewentualnie tez tył i do tego klocki EBC. Z góry dzięki za odpowiedź i rady
I teraz do brzegu, chodzi o wymianę kompletów przód i tył, mam dylemat jeżeli chodzi o to jakie wybrać, przeszukałem cale forum chyba i nie mogę się zdecydować jeżeli chodzi o te które mam wybrać: ATE plus klocki ceramiczne przód, a na tył ATE z klockami od EBC, czy może wybrać jednak Zimmerman sport przód ewentualnie tez tył i do tego klocki EBC. Z góry dzięki za odpowiedź i rady
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Klocki hamulcowe
Hmm insignią 160 koni ważącą prawie dwie tony da się jechać agresywnie, powinieneś raczej kupić OPC 324 konie i wtedy byś miał odpowiednie hamulce , a wracając do tematu Zimmerman i czerwone EBC dadzą radę, ja kupiłem takie ale klocki ceramiczne AtE i jest dobrze ,przy ostrych hamowaniach raczej opony nie wyrabiają, zaletą klocków ceramicznych w cudzym słowiu jest to że mamy czyste felgi
- Szulcu
- Klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Koszalin
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Klocki hamulcowe
Ja bym raczej zainwestował w zmianę zacisków z przodu na te od 2.8 nie opc i dopiero wtedy sensowny komplet tarcze/klocki.
Osobiście tak zrobiłem, do tego mam zimmermann sport/ebc green przód, zimmermann/ebc ultimax2 tył. Silnik b20dth 170km wiec ciut wiecej niż u Ciebie, tez automat i dają radę.
Osobiście tak zrobiłem, do tego mam zimmermann sport/ebc green przód, zimmermann/ebc ultimax2 tył. Silnik b20dth 170km wiec ciut wiecej niż u Ciebie, tez automat i dają radę.
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1613
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Klocki hamulcowe
Przy takim stylu jazdy i tak klocki przód co 20-25 tys, a tarcze ledwo do końca drugich klocków starczą
Podpowiedź: Komplet od 2.8 był również stosowany w poliftowych 2.0T - czyli dwutłoczkowe TRW z tarczą 337 mm.
Insignia cdti to nie prawie 2 tony, bo sama blacha to z automatem ok. 1600 kg hatchback, a kombi 1700 kg - w kwitach podają wg europejskiej normy zawierającej chudego kierowcę i mini bagaż, czyli plus 75. kg. No chyba że do tego 4x4 i full opcja z panoramą, to faktycznie 200 kg można doliczyć.
Podpowiedź: Komplet od 2.8 był również stosowany w poliftowych 2.0T - czyli dwutłoczkowe TRW z tarczą 337 mm.
Insignia cdti to nie prawie 2 tony, bo sama blacha to z automatem ok. 1600 kg hatchback, a kombi 1700 kg - w kwitach podają wg europejskiej normy zawierającej chudego kierowcę i mini bagaż, czyli plus 75. kg. No chyba że do tego 4x4 i full opcja z panoramą, to faktycznie 200 kg można doliczyć.