--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klocki hamulcowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcu » 28 sie 2020, o 12:46

Szulcu pisze:Czy ktoś mi podpowie, czy klocki do tylnych tarcz 292mm i 315mm są takie same? bo wg katalogu ebc to jest ten sam klocek.
A jeszcze pytanie: czy tam też są jakieś blaszki które trzeba wynienić? Przeciwpiskowe czy co to tam jest?

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Adam1003 » 28 sie 2020, o 12:54

Blaszki prowadzące, warto dać nowe.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: marcin.1987 » 28 sie 2020, o 13:13

Układ hamulcowy 337mm, J62. Powoli kończy się mój zestaw i muszę się przygotować do wymiany. Chciałbym coś lepszego, tylko przeskok cenowy z klocków "standardowych" (ATE, Textar, Ferodo) na coś mocniejszego jest zabójczy, praktycznie 3-krotna przebitka - z ok. 200 na 600 i wyżej. Jedyne EBC green są w granicach 400zł. Stosował ktoś połączenie gładkich lub perforowanych Zimmerman z EBC green?

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcu » 28 sie 2020, o 13:15

Mam, używam :) zimmermann sport perforowane i ebc green. Żyleta jest :)

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Adam1003 » 28 sie 2020, o 13:32

Można też do gładkich jeśli chcesz trochę taniej, również będzie o niebo lepiej niż na standardowym zestawie ;)

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcu » 29 sie 2020, o 13:25

Aktualnie bede zmienial tez tył: zimmermanny gladkie + ebc ultimax2.

Awatar użytkownika
strusmig
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2016, o 15:54
Auto: Insignia 1.8 MY2011
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: strusmig » 1 wrz 2020, o 12:47

Ten TRW PFG110 według karty charakterystyki to smart litowy, zacytuję:
3.2 Charakterystyka chemiczna: Mieszaniny
  • Opis: Mydło litowe – smar
Link do karty charakterystyki: https://www.trwaftermarket.com/globalas ... ase_pl.pdf

Ja osobiście używam smaru BOSCH Superfit, który jest na bazie oleju mineralnego i sprawdza się dobrze.
Preparaty BOSCH Superfit są permanentnymi smarami na bazie oleju mineralnego. Są niezastąpione podczas montażu hamulców i tarcz bębnowych, gwarantując ich skuteczne działanie przez długi czas.

Bezkwasowe smary BOSCH charakteryzuje duża wytrzymałość na obciążenia, niski stopień separacji oleju oraz niespotykanie niska skłonność do twardnienia w porównaniu z innymi tego typu produktami. Smary Superfit są odporne na zmywanie, zmiany temperatury i warunki atmosferyczne, doskonale nadają się do stosowania ze wszystkimi metalami oraz z większością materiałów gumowych.

Pasta o szerokim zastosowaniu. Doskonała do montażu i jako środek chroniący przed zużyciem. Separuje złączone części i nie pozwala na ich zapieczenie, chroni przed korozją. Nadaje się również do smarowania części układu hamulcowego, gdy pasta miedziana nie może być stosowana (zaciski hamulcowe aluminiowe, pojazdy z ABS). Zakres temperatur pracy: -40 st. C do +1400 st. C.

Do smarowania mocno obciążonych powierzchni ślizgowych wszystkich rodzajów. Do rozdzielania części, które pracują pod obciążeniem temperaturowym, m.in. w układzie hamulcowym. Produkt zabezpiecza przed korozją.
W sklepie motoryzacyjnym za opakowanie 100 ml dałem jakieś 18-20 zł.

Seneke
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 30 sie 2020, o 12:13
Auto: Insignia Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Rybnik

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Seneke » 1 wrz 2020, o 17:50

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i jestem nowym posiadaczem Insigni A. Dodam, że mam małe doświadczenie mechaniczne dlatego m.in. postanowiłem tutaj dołączyć ;) chciałbym Was prosić o pomoc przy wyborze tarcz i klockow. Insignie z tego co zdążyłem się już dowiedzieć z uwagi na ich ciężar mają problem z tarczami, dlatego chciałbym Was prosić o jakiś w miarę rozsądny zestaw na przód oraz tył. Z góry dzięki za każdą pomoc.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bartol » 1 wrz 2020, o 18:19

Nic się nie zmienia w tej kwestii, więc jeśli przeczytasz ostatnie 15 stron to poznasz odpowiedź.

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: marcin.1987 » 1 wrz 2020, o 19:43

Seneke pisze:
1 wrz 2020, o 17:50
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i jestem nowym posiadaczem Insigni A. Dodam, że mam małe doświadczenie mechaniczne dlatego m.in. postanowiłem tutaj dołączyć ;) chciałbym Was prosić o pomoc przy wyborze tarcz i klockow. Insignie z tego co zdążyłem się już dowiedzieć z uwagi na ich ciężar mają problem z tarczami, dlatego chciałbym Was prosić o jakiś w miarę rozsądny zestaw na przód oraz tył. Z góry dzięki za każdą pomoc.
W sumie nie napisałeś nic konkretnego na podstawie czego można byłoby sugerować jakiś zestaw. Ani jak jeździsz, ani gdzie, ani jaki rozmiar tarcz jest Ci potrzebny. Tak jak kolega wyżej napisał. Przeczytaj kilkanaście poprzednich stron i znajdziesz jakiś swój złoty środek. Ale zacznij od początku, czyli dowiedz się jakie tarcze Ci są potrzebne (średnica).

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pondek91 » 18 lis 2020, o 21:06

Wiem ze prawilnie byłoby kupić Galfery jednak na ten moment wchodzą w grę Textary, Brembo, TRW i Zimmermany pytanie tylko które z poniższych będą najlepiej współpracowały z j60 ?

Adam1003
Forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Adam1003 » 18 lis 2020, o 21:09

Brembo lub Zimmermann ale podeślij VIN na PW, coś pomyślimy ;)

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: marcin.1987 » 18 lis 2020, o 21:26

pondek91 pisze:
18 lis 2020, o 21:06
Wiem ze prawilnie byłoby kupić Galfery jednak na ten moment wchodzą w grę Textary, Brembo, TRW i Zimmermany pytanie tylko które z poniższych będą najlepiej współpracowały z j60 ?
Ja brałbym komplet Textar albo Zimmerman. Albo do tarcz Zimmerman dał klocki Ferodo.

Awatar użytkownika
Krzychu99
Użytkownik
Posty: 523
Rejestracja: 12 maja 2019, o 12:41
Auto: Kura
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 11 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Krzychu99 » 21 lis 2020, o 16:16

Zrobiłem już ze 20k na Brembo i złego słowa nie powiem. Ciche, nie pylą, jest git.

Awatar użytkownika
pondek91
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chorzów
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pondek91 » 21 lis 2020, o 19:31

Wczoraj zamówiłem Brembo , dzisiaj już w paczkomacie ;) Brembo dodają blaszki i to zadecydowało

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bartol » 21 lis 2020, o 21:01

Gdy kupowałem komplet TRW to blaszek nie było i delikatny niedosyt pozostał. Wyjąłem te co były, pilnikiem wyczyściłem "do gołego" kieszenie w jarzmach. Bardzo delikatna warstwa smaru żeby nie puchło od rdzy, blaszki te co miałem i od tamtej pory 55 000 km zrobione bez niespodzianek.

Krajda30
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 22 gru 2019, o 13:07
Auto: Opel Insignia 2.0
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Sundern

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Krajda30 » 12 gru 2020, o 08:08

Witam, jestem tu od jakiegoś czasu ale to pierwszy mój post. Posiadam opel insignia 2010r 160ps z automatyczna skrzynia biegów, jeżdżę dość agresywnie tobie tez duzo km po krętych drogach no i nie jeżdżę raczej przepisowo tam 😅 i duże tez poruszam się po autostradach u naszych zachodnich sąsiadów i prędkości raczej duże zawsze tak 170 plus.
I teraz do brzegu, chodzi o wymianę kompletów przód i tył, mam dylemat jeżeli chodzi o to jakie wybrać, przeszukałem cale forum chyba i nie mogę się zdecydować jeżeli chodzi o te które mam wybrać: ATE plus klocki ceramiczne przód, a na tył ATE z klockami od EBC, czy może wybrać jednak Zimmerman sport przód ewentualnie tez tył i do tego klocki EBC. Z góry dzięki za odpowiedź i rady 😉

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2350
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: dare50 » 12 gru 2020, o 10:01

Hmm insignią 160 koni ważącą prawie dwie tony da się jechać agresywnie, powinieneś raczej kupić OPC 324 konie i wtedy byś miał odpowiednie hamulce , a wracając do tematu Zimmerman i czerwone EBC dadzą radę, ja kupiłem takie ale klocki ceramiczne AtE i jest dobrze ,przy ostrych hamowaniach raczej opony nie wyrabiają, zaletą klocków ceramicznych w cudzym słowiu jest to że mamy czyste felgi

Awatar użytkownika
Szulcu
Klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 11 lut 2020, o 00:42
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Koszalin
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Klocki hamulcowe

Post autor: Szulcu » 12 gru 2020, o 15:22

Ja bym raczej zainwestował w zmianę zacisków z przodu na te od 2.8 nie opc i dopiero wtedy sensowny komplet tarcze/klocki.
Osobiście tak zrobiłem, do tego mam zimmermann sport/ebc green przód, zimmermann/ebc ultimax2 tył. Silnik b20dth 170km wiec ciut wiecej niż u Ciebie, tez automat i dają radę.

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1613
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 29 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wassermann » 12 gru 2020, o 15:42

Przy takim stylu jazdy i tak klocki przód co 20-25 tys, a tarcze ledwo do końca drugich klocków starczą ;)
Podpowiedź: Komplet od 2.8 był również stosowany w poliftowych 2.0T - czyli dwutłoczkowe TRW z tarczą 337 mm.

Insignia cdti to nie prawie 2 tony, bo sama blacha to z automatem ok. 1600 kg hatchback, a kombi 1700 kg - w kwitach podają wg europejskiej normy zawierającej chudego ;) kierowcę i mini bagaż, czyli plus 75. kg. No chyba że do tego 4x4 i full opcja z panoramą, to faktycznie 200 kg można doliczyć.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”