--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Klocki hamulcowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mxw
Zapaleniec
Posty: 1011
Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Poznań
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: mxw » 3 kwie 2018, o 12:52

Bodex pisze:
2 kwie 2018, o 19:19
Usłyszysz że piszcze blacha tarczy gdy klocek zejdzie do 3 mm
No nie wiem.

U mnie ostatnio skończyły się klocki z tyłu - czasami (!) przy mocniejszym hamowaniu było słychać ciche chrobotanie/szuranie - i tyle, żadnego piszczenia. Po rozebraniu okazało się, że wszystkie klocki były już grubości gazety (poniżej 2-3 mm), a z jednego wylazły jakieś śruby (od strony warstwy ściernej) i wyfrezowały mi tarczę na środku (i to pewnie to właśnie było słychać).

Tak więc byłbym ostrożny z tym czekaniem na piszczenie/gwizdanie/świstanie/ćwierkanie.

Najlepiej po prostu rzucić okiem przy okazji zmiany opon na letnie.

Pozdro.,
MxW.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: IBZI » 3 kwie 2018, o 19:06

panorafix pisze:
2 kwie 2018, o 09:43
[...] Czy potem robi się jakąś kalibrację elektrycznego ręcznego ?
Można wykonać kalibrację OP-COMem, ale równie dobrze można zaciągnąć ręczny elektryczny kilka razy z rzędu. Wyjdzie na to samo.

Awatar użytkownika
panorafix
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: 5 gru 2017, o 20:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Szczecin/Goleniów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: panorafix » 4 kwie 2018, o 10:53

Jakiej firmy byście założyli tarcze hamulcowe na dwie osie. TRW czy Textar. Pytam bo jedne i drugie są w zakresie 700-800 zł komplet na dwie osie. Klocki będą oryginały GM.Nie piszcie o innych droższych.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: P405 » 4 kwie 2018, o 11:08

Mam TRW, klocki też i nie ma problemu.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Adam1003
Forumowicz
Posty: 91
Rejestracja: 21 mar 2015, o 18:05
Auto: 1.8 T
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Adam1003 » 4 kwie 2018, o 18:01

Jak noga lekka to jedne i drugie będą ok.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bartol » 8 kwie 2018, o 22:09

Mam lekką nogę i po 17 tys. nie widać zużycia kompletu TRW.

Awatar użytkownika
panorafix
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: 5 gru 2017, o 20:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Szczecin/Goleniów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: panorafix » 9 kwie 2018, o 15:49

Jestem po samodzielnej wymianie tarcz i klocków. Po zdięciu klocków okazało się, że tył miał jeszczę połowę klocka a przód ok. 6-7 mm. Czyli mogłem spokojnie latać. Tarcze natomiast miały już bardzo mocne progi tak, że pewnie i tak by mnie to nie ominęło za kilka tys. kilometrów. Wszystko było jeszcze składane na klej więc kto wie czy to nie ori tarcze (170 tys. autostradowy przebieg). Klocki oryginalne GM tarcze TRW. Jedyna różnica w klocku to u mnie siedziały przednie GM pełne a te są podbierane na końcach i mają przez to mniejszą powierzchnię tarcia. Najwięcej roboty z oczyszczanoem ze rdzy i popiołu z klocków.ObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: yerry » 20 kwie 2018, o 10:53

Zamierzam zmienić klocki hamulcowe przód w moim 2.0T 4x4 250KM MY2014. Z ASO dostałem informację, że komplet klocków przód z wymianą to 575zł - klocki oryginalne GM, producent nie przewiduje zamienników. Mam hamulec dwutłoczkowy (17+"). Czym może być powodowana wzmianka, że producent nie przewiduje zamienników? Nie da się zastosować jakiś innych..?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
kuba89
Zapaleniec
Posty: 1326
Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
Auto: Insignia 2.0 T 4x4
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Berlin
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: kuba89 » 20 kwie 2018, o 11:02

Przeciez to jest teoretycznie to samo co w 2.8.
Tu masz np. Brembo do Ciebie P59 058


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Alex » 20 kwie 2018, o 14:03

W brakeparts.pl masz całą paletę różnego rodzaju klocków do układu 337 mm.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Bodex

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bodex » 20 kwie 2018, o 14:50

Ja sobie bardzo chwalę kupiony i zamontowany profesjonalnie, naprawde, zestaw na przód , Zummermann sport + klocki Havk Performance.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
yerry
Prezes ICP
Posty: 6058
Rejestracja: 23 maja 2013, o 22:43
Auto: Insignia B GS
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 84 razy
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: yerry » 20 kwie 2018, o 16:31

Czyli nie ma problemu z wstawieniem zamienników?
Moje prace: HMI2.5 i Android Auto: HMI2.5 w IntelliLink MY2014-15 Bluetooth: Bluetooth CD300 CD400 CD500 DVD800 NAVI600 NAVI900 Aktualizacja Android Auto
https://insipro.pl/

Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wassermann » 20 kwie 2018, o 17:54

Bodex, ale Ty przecież nie masz 337 mm (17+")?
Seryjnie to szło tylko do 2.8T V6 oraz poliftowych 2.0T. Układ TRW.

Nie dalej jak właśnie dziś byłem w ASO, gdzie otrzymałem nowe tarcze i klocki do tego układu.
Auto mam w wynajmie z serwisem, no i wymiany akceptuje "zarządca floty". Podobno sugerowali zastosować "zamiennik", ale skończyło się na oryginałach. ASO tylko takie miało na stanie, zamienników do tego układu nie miewają, więc musieli dać to co na stanie, żeby nie wypuścić mnie z niczym. Co wcale nie znaczy, że nie ma alternatywy w ofercie ogólnorynkowej, np. Zimmermanna.
http://www.brakeparts.pl/55313-2008-201 ... rcze-337mm
http://www.brakeparts.pl/55234-2008-201 ... rcze-337mm
Skoro można kupić, to pasują, tak na zdrowy rozsądek, prawda?

U mnie ori tarcze przejechały ok. 55 tys. km. Raz były toczone, dokładnie w połowie tego przebiegu. Grubość miały teraz tylko 26.5 mm, a minimalnie może być 27.0. Ale jeszcze nie biły, nie były przegrzane, nie miały bruzd. Wymieniłem, bo klocków skończył się drugi komplet. TRW klocki są miękkie, szybko schodzą.

M.

Bodex

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bodex » 20 kwie 2018, o 18:39

Moje tarcze 321 mm , dokładnie te.

http://www.brakeparts.pl/2010-turbo/901 ... 15-52.html

Montaż w przedziale 165-170 tyś, jest 253 tyś , klocki Havk Performance mają 5 mm jeszcze ( brak homologacji na Europę :) ) .
Tarczd nie mierzyłem , a na oko to rant jest do 1 mm .
Na jesień trzeba bedzie nowe.

@wasserman, 50 tyś ? , słabiutko jak na auto za taką kasę .
Mój Espace IV przy 190 tyś miał orginalne tarcze , orginalne wycieraczki szyby i 11 letni akumulator Renault 75 AH dla 1,9 dci .
190 tyś na liczniku - a czy naprawdę, tego do końca, nie wiem.
Znowu bym go kupił, żona mówi zapomnij, za duży..
Na Bauszteli w zwężkach lepiej się prowadził niż insignia, nie wspominam o przestrzeni życiowej Obrazek
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
wassermann
Zapaleniec
Posty: 1606
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: nec temere, nec timide
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wassermann » 21 kwie 2018, o 00:19

Serio oceniasz "jakość auta za taką kasę" po trwałości elementów ciernych hamulców? Nie zwichrowały się ani odrobinę, nie popękały, były gładkie jak lustro. Hamowały zawsze bardzo dobrze, tyle że pod koniec - wyraźnie słabły.

Trwałość zależy głównie od stylu jazdy. A to auto powoli nie jeździ. I bardzo często w swym krótkim życiu musiało hamować z 200 km/h, bo ktoś z prawego decydował się akurat przed nosem zjechać na lewy. To auto jeździ gaz-hamulec. Średnie spalanie prawie 15/100, to trzeba czasami wyhamować, no nie?

M.

Bodex

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bodex » 21 kwie 2018, o 04:44


wassermann pisze: .....I bardzo często w swym krótkim życiu musiało hamować z 200 km/h, bo ktoś z prawego decydował się akurat przed nosem zjechać na lewy. To auto jeździ gaz-hamulec. Średnie spalanie prawie 15/100, to trzeba czasami wyhamować, no nie?

M.
Serio ?, mam to samo , mimo , że silnik o mniejszej mocy, to 200 km/h, spacerek po parku ( tam gdzie nie ma ograniczeń ) Obrazek.
-Nie patrzą w Lusterka , lub brak wyobraźni kompletny .
Raz mi włosy dęba stanęły na zwykłym zestawie, zaraz na początku użytkowania, lecę 200 około, a za górką mam dołek i wyłania sie korek, w dołku wszystko stoi, weź wyhamuj z górki!!! 3 osoby z Babla z bagażem (teraz już nie wożę).
Do 100 jakoś poszło, a dalej hamulec "puchnie" tępy, czy też paliły się klocki, nie wiem. W każdym razie pulsacyjnie wyhamowałem, zostało mi 2 metry od zatrzymanych pojazdów .
Pomyślałem wtedy, biorę najlepsze co mają i jest.
Te otworki odprowadzają gazy z klocków przy tak ekstremalnym hamowaniy i hamulce nie spuchną, a sportowe klocki się nie spalą.
Gdzieś czytałem , że i tarcze sport są bardziej hartowane/ inaczej i dokładniej obrabiane, bicie z fabryki nie przekracza 0,02mm, a zwykłe 0,05mm.
I co ciekawe, dobrze współpracują z wielosezonem, lub na odwrót :).
Abs się nie włącza, a stabilność toru zachowuje do końca.
@wassermann, godz. 7,00 wyjechałem z Krakowa, godz 8.05 byłem w Leżajsku - 215 km Obrazek.
Te "małe" na lewym zbijałem na prawy xenonem jak pionki z szachownicy. Gdy cisnę, średnia spalania 9L (cdti) , chwilowe 12-15.
Życie.
Ale i tak uważam, że 321mm jest za słaby do tego auta.
Ale ostatnio staram sie wolniej, szkoda mi tego auta, motoru, napedu, niech pożyje trochę jeszcze, przyzwyczaiłem się do niej.


Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: rataj73 » 21 kwie 2018, o 05:51

Bodex pisze:
21 kwie 2018, o 04:44


godz. 7,00 wyjechałem z Krakowa, godz 8.05 byłem w Leżajsku - 215 km
A świstak siedział i zawijał te sreberka :-)
Z taką średnią to na torze Monza myślę że zbijałbyś długimi wszystkie bolidy :-).
Dodaj do czasu jeszcze ze 20 minut to może ktoś uwierzy.

Bodex

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Bodex » 21 kwie 2018, o 08:00

Cóż, ona wyciąga 245, a ruch był mały.
Noromalnie gdy nie gonię zajmuje mi 1h 30min i nie staje na kawę.

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: rataj73 » 21 kwie 2018, o 08:43

245 km/h to masz na liczniku , w rzeczywistości jest max 225km/h i musiałbyś cały czas cisnąć z prędkością 210km/h czyli na liczniku leciutko 220-225 km/h żeby przejechać ten odcinek w tym czasie. A gdzie jeszcze zjazd na S19 ?
Nie wspomnę już o tym że jechanie przez cały czas z tą prędkością w tym silniku usmażyło by każdy olej.

Awatar użytkownika
panorafix
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: 5 gru 2017, o 20:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Szczecin/Goleniów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: panorafix » 21 kwie 2018, o 08:50

Może to było podczas cofania czasu z letniego na zimowy. Sorki

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”