--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Bicie kierownicy podczas hamowania

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4193
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 33 razy

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: IBZI » 9 maja 2018, o 19:49

Nowe też czasem maja "bicia".

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 9 maja 2018, o 19:51

ale na letnich i zimowych to samo sie dziej

Bodex

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: Bodex » 10 maja 2018, o 12:43

Evo . Opony nie wyważone bedą dawały stałe wibracje od 100 w górę, aż gdzieś sie tam rozmyją.
Drganie kiery przy hamowaniu to zwichrowane tarcze najczęściej przegrzane.
Mogą i nowe bić, a jedyny sposób to wykonanie pomiaru .
Czasem pomaga przetoczenie tarcz, a innym razem wymiana.
Insignia to cieżkie auto i hamulce ma za małe, dlatego szybko się przegrzewają i pofalują po obwodzie .

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka



eMGie
Użytkownik
Posty: 127
Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
Auto: Insignia ST manual
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: eMGie » 10 maja 2018, o 14:06

Radzę sprawdzić piasty, mogą być zwichrowane, źle wyczyszczone z korozji, a tam wystarczy 0,01 mm bicia, żeby na tarczy było czuć mocno. Przerabiałem już temat piast u siebie :-)

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 10 maja 2018, o 16:06

Tarcze toczone nic nie dało wymienione na nowe to samo czyszczone piasty felgi to samo. Zostaje bicie piasty zmierzyć

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 26 maja 2018, o 15:10

Tarcze wymienione Piasty wymienione Bicie przy dużych prędkościach ostało ale od 60 w dol dalej bije

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: marcin.1987 » 26 maja 2018, o 15:35

A to bicie od 60 w dół występuje w przypadku hamowania z wyższych prędkości i pojawia się w okolicach 60km/h, czy ruszasz z parkingu rozpędzasz do 60 i hamujesz i jest bicie?

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 26 maja 2018, o 17:52

np jade ok 120 to dopiero zaczyna bic przy 60 70 km . i jak ruszam do 70 tez bije ale nie mocno . Mocniej bije jak szybciej jade

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 27 maja 2018, o 16:09

Dzis pojechałem w mała trasę 160 km i hamowanie a kierownica talepie ze hoho

Jednak wymiana klocków tarcz i piast nic nie pomogło

zauważyłem ze powyżej 130 km/h kierownica zaczyna drgać (trzeba jechać jeszcze raz koła wyważyć )

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: marcin.1987 » 27 maja 2018, o 16:49

Wyważyć koła, albo tuleje wahaczy wymienić. Czasami zużycia nie widać a już telepie. Druga sugestia to przeguby wewnętrzne. Też powodują drgania jak mają luzy. Trzecia i najdroższa to sprzęgło.

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 27 maja 2018, o 17:07

Skrzynia wymieniana 2 tyg temu. To na pewno nie. Wywqzyc pojadę jeszcze raz gdzie indziej. Zostaje tuleje wahaczy

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: rataj73 » 27 maja 2018, o 17:32

Albo końcówka drążka kierowniczego. U mnie jak była wybita to przy hamowaniu biło i strasznie huczało szczególnie powyżej stówki.
Po wymianie jak ręką odjął.

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 27 maja 2018, o 17:44

zaraz wyjdzie ze całe auto trzeba wymienić . u mnie tez cos huczy ale to juz np z 120 dochodzi do 60

jak na razie wymienię tuleje wahacza bo to częsty przypadek

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: rataj73 » 27 maja 2018, o 18:08

No ale końcówkę można zweryfikować w pół minuty i jak nie ma luzu to po co wymieniać. Podpowiadam tylko możliwość , którą w dwie osoby można zweryfikować w pół minuty pod blokiem nawet bez zdejmowania koła.

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 27 maja 2018, o 19:00

Byłem. Na geometrii i. Sprawdzał zaiwche to. Wszytko. Ok. Było

evo

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: evo » 1 cze 2018, o 19:57

Wymiana tuleje pomogła jak ręką odjął.

Jedna gładko zeszła bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15)
Druga niestety bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15. 1 śrubę 18 ) i bez użycia Palnika diaxa nie obyło sie.

Ale łatwiej i bez nerwów wyjdzie zdemontować cały wahacz

Scurwy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Żywiec

Re: Bicie kierownicy podczas hamowania

Post autor: Scurwy » 30 sie 2018, o 10:44

Witam
Mam ten sam problem- drgania dość znaczne na kierownicy podczas przyhamowywania z prędkości powyżej 110-120km/h.
Koła wyważyłem bo drgało też podczas jazdy przy około 130, teraz ten objaw podczas jazdy ustał.
Tarcze i klocki są dość świeże nie mają więcej niż 10kkm.
Zmierzyłem bicie na tarczach przykręconych do piast - na jednym 0,03 na drugim mam 0,04 więc raczej ok, samej piasty chyba nie ma sensu mierzyć.
Na półosiach znacznego luzu nie wyczuwam. Drążków kierowniczych nie sprawdzałem.
Czy myślicie że w tym przypadku tylko wymiana tulei pomoże pomimo że wyglądają ok?

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”