--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Bicie kierownicy podczas hamowania
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Evo . Opony nie wyważone bedą dawały stałe wibracje od 100 w górę, aż gdzieś sie tam rozmyją.
Drganie kiery przy hamowaniu to zwichrowane tarcze najczęściej przegrzane.
Mogą i nowe bić, a jedyny sposób to wykonanie pomiaru .
Czasem pomaga przetoczenie tarcz, a innym razem wymiana.
Insignia to cieżkie auto i hamulce ma za małe, dlatego szybko się przegrzewają i pofalują po obwodzie .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Drganie kiery przy hamowaniu to zwichrowane tarcze najczęściej przegrzane.
Mogą i nowe bić, a jedyny sposób to wykonanie pomiaru .
Czasem pomaga przetoczenie tarcz, a innym razem wymiana.
Insignia to cieżkie auto i hamulce ma za małe, dlatego szybko się przegrzewają i pofalują po obwodzie .
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 lut 2018, o 09:50
- Auto: Insignia ST manual
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Radzę sprawdzić piasty, mogą być zwichrowane, źle wyczyszczone z korozji, a tam wystarczy 0,01 mm bicia, żeby na tarczy było czuć mocno. Przerabiałem już temat piast u siebie
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Tarcze toczone nic nie dało wymienione na nowe to samo czyszczone piasty felgi to samo. Zostaje bicie piasty zmierzyć
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Tarcze wymienione Piasty wymienione Bicie przy dużych prędkościach ostało ale od 60 w dol dalej bije
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
A to bicie od 60 w dół występuje w przypadku hamowania z wyższych prędkości i pojawia się w okolicach 60km/h, czy ruszasz z parkingu rozpędzasz do 60 i hamujesz i jest bicie?
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
np jade ok 120 to dopiero zaczyna bic przy 60 70 km . i jak ruszam do 70 tez bije ale nie mocno . Mocniej bije jak szybciej jade
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Dzis pojechałem w mała trasę 160 km i hamowanie a kierownica talepie ze hoho
Jednak wymiana klocków tarcz i piast nic nie pomogło
zauważyłem ze powyżej 130 km/h kierownica zaczyna drgać (trzeba jechać jeszcze raz koła wyważyć )
Jednak wymiana klocków tarcz i piast nic nie pomogło
zauważyłem ze powyżej 130 km/h kierownica zaczyna drgać (trzeba jechać jeszcze raz koła wyważyć )
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Wyważyć koła, albo tuleje wahaczy wymienić. Czasami zużycia nie widać a już telepie. Druga sugestia to przeguby wewnętrzne. Też powodują drgania jak mają luzy. Trzecia i najdroższa to sprzęgło.
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Skrzynia wymieniana 2 tyg temu. To na pewno nie. Wywqzyc pojadę jeszcze raz gdzie indziej. Zostaje tuleje wahaczy
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Albo końcówka drążka kierowniczego. U mnie jak była wybita to przy hamowaniu biło i strasznie huczało szczególnie powyżej stówki.
Po wymianie jak ręką odjął.
Po wymianie jak ręką odjął.
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
zaraz wyjdzie ze całe auto trzeba wymienić . u mnie tez cos huczy ale to juz np z 120 dochodzi do 60
jak na razie wymienię tuleje wahacza bo to częsty przypadek
jak na razie wymienię tuleje wahacza bo to częsty przypadek
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
No ale końcówkę można zweryfikować w pół minuty i jak nie ma luzu to po co wymieniać. Podpowiadam tylko możliwość , którą w dwie osoby można zweryfikować w pół minuty pod blokiem nawet bez zdejmowania koła.
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Byłem. Na geometrii i. Sprawdzał zaiwche to. Wszytko. Ok. Było
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Wymiana tuleje pomogła jak ręką odjął.
Jedna gładko zeszła bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15)
Druga niestety bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15. 1 śrubę 18 ) i bez użycia Palnika diaxa nie obyło sie.
Ale łatwiej i bez nerwów wyjdzie zdemontować cały wahacz
Jedna gładko zeszła bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15)
Druga niestety bez demontażu wahacza (2x śruby 18. 1x śruba 15. 1 śrubę 18 ) i bez użycia Palnika diaxa nie obyło sie.
Ale łatwiej i bez nerwów wyjdzie zdemontować cały wahacz
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Żywiec
Re: Bicie kierownicy podczas hamowania
Witam
Mam ten sam problem- drgania dość znaczne na kierownicy podczas przyhamowywania z prędkości powyżej 110-120km/h.
Koła wyważyłem bo drgało też podczas jazdy przy około 130, teraz ten objaw podczas jazdy ustał.
Tarcze i klocki są dość świeże nie mają więcej niż 10kkm.
Zmierzyłem bicie na tarczach przykręconych do piast - na jednym 0,03 na drugim mam 0,04 więc raczej ok, samej piasty chyba nie ma sensu mierzyć.
Na półosiach znacznego luzu nie wyczuwam. Drążków kierowniczych nie sprawdzałem.
Czy myślicie że w tym przypadku tylko wymiana tulei pomoże pomimo że wyglądają ok?
Mam ten sam problem- drgania dość znaczne na kierownicy podczas przyhamowywania z prędkości powyżej 110-120km/h.
Koła wyważyłem bo drgało też podczas jazdy przy około 130, teraz ten objaw podczas jazdy ustał.
Tarcze i klocki są dość świeże nie mają więcej niż 10kkm.
Zmierzyłem bicie na tarczach przykręconych do piast - na jednym 0,03 na drugim mam 0,04 więc raczej ok, samej piasty chyba nie ma sensu mierzyć.
Na półosiach znacznego luzu nie wyczuwam. Drążków kierowniczych nie sprawdzałem.
Czy myślicie że w tym przypadku tylko wymiana tulei pomoże pomimo że wyglądają ok?