Witajcie,
Przeczytałem już kilka tematów na tym forum jak i doświadczenia jednego z mechaników gdzie serwisowaliśmy samochód. A mianowicie samochód drży podczas rozpędzania i ciągłej jazdy z prędkością +/- od 70 do 100km/h - Prawa półoś prawdopodobnie już niedomaga, ale jakby tego było mało pojawiło się również (i nasila się) chrobotanie podczas przyśpieszania (pod obciążeniem) i mam pewne podejrzenie. Zainteresował mnie łącznik półosi prawej, z tego co się orientowałem to jest tam łożysko. Czy to łożysko można wymienić ? Lub cały ten element ? Nie mogę go znaleźć w zamienniku ani w oryginale nigdzie (zapewne tylko serwis i koszmarna cena) Co o tym sądzicie ? Czy moje podejrzenia są słuszne ? Kiedyś przerabiałem coś takiego w Citroenie Xantia 1.9 TD z tym że tam łożysko się rozleciało na amen i w pewnym momencie ucichło heheh
Pozdrawiam,
Krzysiek
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Chrobotanie podczas rozpędzania
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sie 2015, o 13:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Nederland
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chrobotanie podczas rozpędzania
Jak jest z odgłosami przy maksymalnym skręcie kół i ruszaniu? Chrobocze bardziej? Jak tak to przegub zewnętrzny. Jeśli nie to stawiam na przegub wewnętrzny (od strony skrzyni).
Łożysko na półosiach i łączniku jest wymienne.
Łożysko na półosiach i łączniku jest wymienne.
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Chrobotanie podczas rozpędzania
Ostatnio też wymieniałem przegub wewnętrzny ale półosi lewej.Objawem były wibracje podczas rozpędzania,największe na 4 biegu.Po wizycie w serwisie dowiedziałem się,że opel nie przewiduje wymiany przegubu wewnętrznego,ograniczają się do wymiany smaru.Więc wymieniłem przegub samemu i teraz jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 sie 2015, o 13:24
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Nederland
Re: Chrobotanie podczas rozpędzania
Sprawdzałem wszystko i tak:
Przy gwałtownym ruszaniu nie słychać tego bardzo, powiedział bym że tak delikatnie.
Podczas ruszania na skręconych kołach lub podczas skrętu powiedzmy w osiedlową uliczkę lub manewrowanie na parkingu - nie słychać totalnie nic.
Podczas rozpędzania się teraz już na wszystkich biegach - słychać bardzo wyraźnie (no może na 5 i 6 nie słychać prawie nic)
Cóż zdiagnozuje to dopiero w Polsce za tydzień. W sumie nie mam EPC, ale skołuje sobie jakoś. Chyba że ktoś ma na kompie i byłby tak uprzejmy, sprawdzić mi numer tego łożyska w podporze/łączniku przegubu to był bym bardzo wdzięczny. Kolego jaki zamontowałeś przegub i ile zapłaciłeś ?
Dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Krzysiek
Aha zapomniałem dodać - mam wrażenie jakby auto było mniej stabilne na drodze - takie minimalne pływanie, czy to też objaw przegubu ? Mam wersję z FlexRide, Dopiero na włączonym sporcie samochód fajnie się prowadzi. A może to już tylne tuleje wahaczy ? W sumie to takie wróżenie z fusów, sprawdzę w najbliższym czasie.
Pozdro.
Przy gwałtownym ruszaniu nie słychać tego bardzo, powiedział bym że tak delikatnie.
Podczas ruszania na skręconych kołach lub podczas skrętu powiedzmy w osiedlową uliczkę lub manewrowanie na parkingu - nie słychać totalnie nic.
Podczas rozpędzania się teraz już na wszystkich biegach - słychać bardzo wyraźnie (no może na 5 i 6 nie słychać prawie nic)
Cóż zdiagnozuje to dopiero w Polsce za tydzień. W sumie nie mam EPC, ale skołuje sobie jakoś. Chyba że ktoś ma na kompie i byłby tak uprzejmy, sprawdzić mi numer tego łożyska w podporze/łączniku przegubu to był bym bardzo wdzięczny. Kolego jaki zamontowałeś przegub i ile zapłaciłeś ?
Dzięki za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Krzysiek
Aha zapomniałem dodać - mam wrażenie jakby auto było mniej stabilne na drodze - takie minimalne pływanie, czy to też objaw przegubu ? Mam wersję z FlexRide, Dopiero na włączonym sporcie samochód fajnie się prowadzi. A może to już tylne tuleje wahaczy ? W sumie to takie wróżenie z fusów, sprawdzę w najbliższym czasie.
Pozdro.
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Chrobotanie podczas rozpędzania
@Leszczu91Leszczu91 pisze:Chyba że ktoś ma na kompie i byłby tak uprzejmy, sprawdzić mi numer tego łożyska w podporze/łączniku przegubu to był bym bardzo wdzięczny.
Trzymaj: http://i.imgur.com/rJm3lew.png
W0LGS6EM6B1102650
Łożysko 40x68x15mm, wał pośredniczący:
24460144 (3 75 016)
Raczej łączniki tylnego stabilizatora i/lub tuleje drążka stabilizatora.Leszczu91 pisze:ha zapomniałem dodać - mam wrażenie jakby auto było mniej stabilne na drodze - takie minimalne pływanie
Przy okazji, łap numery:
Łącznik stabilizatora tylnego: 13281792 (4 44 081)
Tuleja drążka stabilizatora: 13281788 (4 44 085)
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 5 kwie 2017, o 08:40
- Auto: Opel Astra
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Chrobotanie podczas rozpędzania
Odkopię temat, ponieważ występuje u mnie podobny objaw, lecz w Astrze J A20DTH, rocznik 2010.
Objawy:
- stuk/walnięcie przy gwałtownym odpuszczeniu gazu oraz przy wysprzęglaniu
- chrobotanie w zakresie 1500-2200obr.
Mechanik zdiagnozował wał napędowy prawy do wymiany, jednak nigdzie nie jest w stanie znaleźć części do wymiany. Czy wymiana przegubu wewnętrznego załatwiłaby sprawę? Jaki kod części jest odpowiedni do tego modelu pojazdu? Dla mechanika lepszym rozwiązaniem na pewno byłaby wymiana niż naprawa
Liczę na pomoc w temacie.
Objawy:
- stuk/walnięcie przy gwałtownym odpuszczeniu gazu oraz przy wysprzęglaniu
- chrobotanie w zakresie 1500-2200obr.
Mechanik zdiagnozował wał napędowy prawy do wymiany, jednak nigdzie nie jest w stanie znaleźć części do wymiany. Czy wymiana przegubu wewnętrznego załatwiłaby sprawę? Jaki kod części jest odpowiedni do tego modelu pojazdu? Dla mechanika lepszym rozwiązaniem na pewno byłaby wymiana niż naprawa
Liczę na pomoc w temacie.