--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 27 cze 2019, o 21:58

Na 100% wyleje się nawet jak przechylisz całe auto to i tak jakaś ilość się wyleje.

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 4 lip 2019, o 05:50

z lewej strony wyleje się na 100% tak jak kolega pisze. Z prawej jak wybijesz z łącznika to nic się nie wyleje. Oczywiście mówimy o lewej i prawej stronie z perspektywy jak siedzimy w samochodzie.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 6 lip 2019, o 19:16

Dziwne bo u mnie skrzynia F40 nie wylało się nic przy wymianie lewej półosi

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 8 lip 2019, o 20:46

no to jestem w szoku...jak dla mnie musiałeś mieć baaardzo niski poziom oleju..u siebie jak tylko wyjąłem półoś to od razu ciekło jak z kranu

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 8 lip 2019, o 20:52

Oleju jest dość. Bo był wymieniony tydzień po wymianie półosi. Zlało się 2,4l

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 2 sie 2019, o 23:27

zrobił ktoś więcej niż 30tys km na gsp? czy coś innego aktualnie polecacie? chce kupić coś co wytrzyma min. 30-50tys km

Major601 a skąd brałeś łożysko podpory/ nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 3 sie 2019, o 06:51

Oprócz GSP jeszcze NTY jest w tej samej cenie, ja taką mam z lewej strony, obecnie 15 tys już zrobione na niej. Łożysko też bez problemu z NTY znajdziesz na Allegro.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 4 sie 2019, o 09:37

z NTY mam złe wspomnienia, raz kupiłem piaste do poprzedniego auta od razu była wadliwa, wymieniłem i to samo huczało łożysko.. wiec nigdy nty już :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 5 sie 2019, o 08:12

O dobrze że to napisałeś. Bo przymierzałem się wziąć właśnie piastę z tej firmy, bo mi huczy łożysko. Wezmę coś innego w takim razie. 😁 Ale półoś jak dotąd z NTY u mnie wygląda ok, zobaczymy jak będzie się spisywać jak trochę przebiegu przybędzie na liczniku.

Baziu123
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Namyslow

Re: Wymiana półosi

Post autor: Baziu123 » 5 sie 2019, o 17:13

Witam jestem po wymianę tylnych tulei przednich wahaczy drgania kierownicy jak i całej karoseri są w dalszym ciągu od około 110 km na godzinę. Z mechanikiem zauważyłem że prawa jak i lewa półoś tam gdzie wchodzi w skrzynie biegów ma luz góra dół.Co ciekawe podeszlismy do takiej samej insigni na podnośniku i to samo.Czy ten luz może powodować te wibracje? Insignia to 1.8 benzyna skrzynia m32

coffe
Forumowicz
Posty: 68
Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
Auto: Opel
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Łódź

Re: Wymiana półosi

Post autor: coffe » 5 sie 2019, o 18:07

Kolego, u mnie po wymianie półosi wibracje i drgania ustały (wcześniej też wymieniłam tuleje wahaczy).

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: sychie » 5 sie 2019, o 19:49

a firmę DRIVESHAFT PARTS ktoś kojarzy?


odnośnie m32, sprawdź najpierw czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym bo te skrzynie są słabe.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Bartol » 5 sie 2019, o 21:36

Co egzemplarz to inna przyczyna drgań. Nie radzę wymieniać po kolei tego co polecają inni, bo kasę wydasz, a drgania jak są, tak będą.
@coffe ma diesla i jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że moment wytrzepał półosie, ale nie w benzynie 1.8.
I nawet jeśli już tą półoś wymienisz i napiszesz, że już nie drży to prędzej przez to że ktoś zamieni miejscami koła(bo np. odkręci dwa na podnośniku), przełoży źle wyważone koło lub krzywą tarczę względem piasty lub dokręci prawidłowo koła kluczem dynamometrycznym.
Czy masz wiedzę jakie jest bicie piasty, tarczy? Czy koła są prawidłowo wyważone i czy felgi są proste?
Ile masz ciężarków na kołach? U mnie po Hunterze na jednym kole jest 20g, na drugim 15g, na trzecim 5g a na czwartym nie ma wcale.
Jak widzę felgę, oblepioną 80g ciężarków lub pół kilo błota we wnętrzu felgi to bez jazdy podejrzewam drgania.

Baziu123
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
Auto: Insignia 1.8
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2019
Miasto: Namyslow

Re: Wymiana półosi

Post autor: Baziu123 » 6 sie 2019, o 20:36

Wiedzy na twoje pytania nie mam jedyne co to bylem wywazyc kola i oczywiscie pan dokleil jeszcze gramy. Faktycznie felgi mam oklejone odwaznikami. Dzisiaj jechałem s8 140 na godzinę i jest trochę lepiej po wymianę tych tulei kierownica tak nie drrzy jak drrzala ale wibracje w aucie dalej czuć. Myślę że to jednak mogą być źle wyważone kola

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Bartol » 6 sie 2019, o 23:20

W serwisie dokręcili koła ręcznie. Rozpędzam się i delikatnie drży szczególnie na łukach z większą prędkością. W domu dokręciłem kluczem dynamometrycznym i drgania ustały. Piasty z plasteliny ;)

rafalk
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalk » 30 wrz 2019, o 20:53

Wymiana lewej półosi w Insigni B20DTH przy przebiegu 144k km wyeliminowała problem wibracji przy przyspieszaniu na biegach od 3 w górę. Wibracje były najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu, na trzecim biegu nie trzeba było nawet wcisnąć gazu do oporu. Bywały momenty, że wibracje były niewyczuwalne albo bardzo słabe, natomiast innym razem telepało całym autem.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Major601 » 9 paź 2019, o 12:20

To długo wytrzymała. U mnie silne objawy drgań pojawiły się przy przebiegu 80tys km od nowości mam ten samochód.
Objawy praktycznie takie same, drgania od 70km/h

rafalk
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: rafalk » 19 paź 2019, o 17:52

Auto kupiłem z takim przebiegiem i od razu wymieniłem półoś idąc za radami na forum. Nie wiem jak wcześniej się zachowywało, chociaż teoretycznie do końca serwisowane w ASO w Niemczech.

pjotr
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
Auto: Sport Tourer
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Katowice

Re: Wymiana półosi

Post autor: pjotr » 17 lis 2019, o 22:56

pjotr pisze:
2 cze 2019, o 01:00
U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
Wymieniłem jakiś czas temu drugą półoś (prawą) tym razem nie regenerowaną GKN/Lobro ale GSP (sprawia wrażenie świetnie wykonanej). Znacznie korzystniej wygląda niż GKN. Efekt po wymianie - brak drgań. Męczyłem się z tym 70kkm, tłumacząc sobie, że nie jest najgorzej. Teraz nie wiem kiedy na autostardzie jest 150km/h. Przedtem hamulcem były drgania :D. Razem z wymianą prawej półosi wymieniłem łożysko podpory półosi. Wstawiłem zwykłe łożysko 6008 2RS FAGa, które ma dokładnie takie same wymiary jak to dedykowane 3 razy droższe. W uzupełnieniu dodam, że przedłużka została stara. Wszystkim niezdecydowanym radzę nie czekajcie, półosie GSP są stosunkowo tanie i tanim kosztem można ustalić przyczynę drgań. Od wymiany zrobiłem już 5kkm i na razie jest OK.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: pawel_insignia » 18 lis 2019, o 11:20

Kurde jakiś czas temu wymieniałem łożysko z piastą właśnie na firmę GSP i po 18tys km musiałem ponownie wymienić (tym razem na SKF), ale może po prostu trefnie trafiłem (kupowana na allegro). Także z tą firmą GSP to może być różnie.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”