--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wymiana półosi
- spiryt4
- Zapaleniec
- Posty: 1021
- Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
- Auto: Insignia Grand Sport
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: Świętochłowice
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Wymiana półosi
Na 100% wyleje się nawet jak przechylisz całe auto to i tak jakaś ilość się wyleje.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
z lewej strony wyleje się na 100% tak jak kolega pisze. Z prawej jak wybijesz z łącznika to nic się nie wyleje. Oczywiście mówimy o lewej i prawej stronie z perspektywy jak siedzimy w samochodzie.
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
no to jestem w szoku...jak dla mnie musiałeś mieć baaardzo niski poziom oleju..u siebie jak tylko wyjąłem półoś to od razu ciekło jak z kranu
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
zrobił ktoś więcej niż 30tys km na gsp? czy coś innego aktualnie polecacie? chce kupić coś co wytrzyma min. 30-50tys km
Major601 a skąd brałeś łożysko podpory/ nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska.
Major601 a skąd brałeś łożysko podpory/ nigdzie nie mogę znaleźć samego łożyska.
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
Oprócz GSP jeszcze NTY jest w tej samej cenie, ja taką mam z lewej strony, obecnie 15 tys już zrobione na niej. Łożysko też bez problemu z NTY znajdziesz na Allegro.
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
z NTY mam złe wspomnienia, raz kupiłem piaste do poprzedniego auta od razu była wadliwa, wymieniłem i to samo huczało łożysko.. wiec nigdy nty już
-
- Użytkownik
- Posty: 753
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: lubelskie
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Wymiana półosi
O dobrze że to napisałeś. Bo przymierzałem się wziąć właśnie piastę z tej firmy, bo mi huczy łożysko. Wezmę coś innego w takim razie. Ale półoś jak dotąd z NTY u mnie wygląda ok, zobaczymy jak będzie się spisywać jak trochę przebiegu przybędzie na liczniku.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
- Auto: Insignia 1.8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Namyslow
Re: Wymiana półosi
Witam jestem po wymianę tylnych tulei przednich wahaczy drgania kierownicy jak i całej karoseri są w dalszym ciągu od około 110 km na godzinę. Z mechanikiem zauważyłem że prawa jak i lewa półoś tam gdzie wchodzi w skrzynie biegów ma luz góra dół.Co ciekawe podeszlismy do takiej samej insigni na podnośniku i to samo.Czy ten luz może powodować te wibracje? Insignia to 1.8 benzyna skrzynia m32
-
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 20 sie 2018, o 15:22
- Auto: Opel
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Łódź
Re: Wymiana półosi
Kolego, u mnie po wymianie półosi wibracje i drgania ustały (wcześniej też wymieniłam tuleje wahaczy).
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
a firmę DRIVESHAFT PARTS ktoś kojarzy?
odnośnie m32, sprawdź najpierw czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym bo te skrzynie są słabe.
odnośnie m32, sprawdź najpierw czy nie ma luzu na mechanizmie różnicowym bo te skrzynie są słabe.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wymiana półosi
Co egzemplarz to inna przyczyna drgań. Nie radzę wymieniać po kolei tego co polecają inni, bo kasę wydasz, a drgania jak są, tak będą.
@coffe ma diesla i jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że moment wytrzepał półosie, ale nie w benzynie 1.8.
I nawet jeśli już tą półoś wymienisz i napiszesz, że już nie drży to prędzej przez to że ktoś zamieni miejscami koła(bo np. odkręci dwa na podnośniku), przełoży źle wyważone koło lub krzywą tarczę względem piasty lub dokręci prawidłowo koła kluczem dynamometrycznym.
Czy masz wiedzę jakie jest bicie piasty, tarczy? Czy koła są prawidłowo wyważone i czy felgi są proste?
Ile masz ciężarków na kołach? U mnie po Hunterze na jednym kole jest 20g, na drugim 15g, na trzecim 5g a na czwartym nie ma wcale.
Jak widzę felgę, oblepioną 80g ciężarków lub pół kilo błota we wnętrzu felgi to bez jazdy podejrzewam drgania.
@coffe ma diesla i jeszcze jestem w stanie uwierzyć, że moment wytrzepał półosie, ale nie w benzynie 1.8.
I nawet jeśli już tą półoś wymienisz i napiszesz, że już nie drży to prędzej przez to że ktoś zamieni miejscami koła(bo np. odkręci dwa na podnośniku), przełoży źle wyważone koło lub krzywą tarczę względem piasty lub dokręci prawidłowo koła kluczem dynamometrycznym.
Czy masz wiedzę jakie jest bicie piasty, tarczy? Czy koła są prawidłowo wyważone i czy felgi są proste?
Ile masz ciężarków na kołach? U mnie po Hunterze na jednym kole jest 20g, na drugim 15g, na trzecim 5g a na czwartym nie ma wcale.
Jak widzę felgę, oblepioną 80g ciężarków lub pół kilo błota we wnętrzu felgi to bez jazdy podejrzewam drgania.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 22 gru 2018, o 11:44
- Auto: Insignia 1.8
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Namyslow
Re: Wymiana półosi
Wiedzy na twoje pytania nie mam jedyne co to bylem wywazyc kola i oczywiscie pan dokleil jeszcze gramy. Faktycznie felgi mam oklejone odwaznikami. Dzisiaj jechałem s8 140 na godzinę i jest trochę lepiej po wymianę tych tulei kierownica tak nie drrzy jak drrzala ale wibracje w aucie dalej czuć. Myślę że to jednak mogą być źle wyważone kola
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Wymiana półosi
W serwisie dokręcili koła ręcznie. Rozpędzam się i delikatnie drży szczególnie na łukach z większą prędkością. W domu dokręciłem kluczem dynamometrycznym i drgania ustały. Piasty z plasteliny
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
Wymiana lewej półosi w Insigni B20DTH przy przebiegu 144k km wyeliminowała problem wibracji przy przyspieszaniu na biegach od 3 w górę. Wibracje były najbardziej odczuwalne na 3 i 4 biegu, na trzecim biegu nie trzeba było nawet wcisnąć gazu do oporu. Bywały momenty, że wibracje były niewyczuwalne albo bardzo słabe, natomiast innym razem telepało całym autem.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wymiana półosi
To długo wytrzymała. U mnie silne objawy drgań pojawiły się przy przebiegu 80tys km od nowości mam ten samochód.
Objawy praktycznie takie same, drgania od 70km/h
Objawy praktycznie takie same, drgania od 70km/h
-
- Nowicjusz
- Posty: 17
- Rejestracja: 8 lut 2017, o 09:52
- Auto: Insignia
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Wymiana półosi
Auto kupiłem z takim przebiegiem i od razu wymieniłem półoś idąc za radami na forum. Nie wiem jak wcześniej się zachowywało, chociaż teoretycznie do końca serwisowane w ASO w Niemczech.
-
- Nowicjusz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2 kwie 2016, o 22:56
- Auto: Sport Tourer
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Katowice
Re: Wymiana półosi
Wymieniłem jakiś czas temu drugą półoś (prawą) tym razem nie regenerowaną GKN/Lobro ale GSP (sprawia wrażenie świetnie wykonanej). Znacznie korzystniej wygląda niż GKN. Efekt po wymianie - brak drgań. Męczyłem się z tym 70kkm, tłumacząc sobie, że nie jest najgorzej. Teraz nie wiem kiedy na autostardzie jest 150km/h. Przedtem hamulcem były drgania . Razem z wymianą prawej półosi wymieniłem łożysko podpory półosi. Wstawiłem zwykłe łożysko 6008 2RS FAGa, które ma dokładnie takie same wymiary jak to dedykowane 3 razy droższe. W uzupełnieniu dodam, że przedłużka została stara. Wszystkim niezdecydowanym radzę nie czekajcie, półosie GSP są stosunkowo tanie i tanim kosztem można ustalić przyczynę drgań. Od wymiany zrobiłem już 5kkm i na razie jest OK.pjotr pisze: ↑2 cze 2019, o 01:00U mnie w M32 są dwie różne:
Lewa: 13228204; Prawa: 13219092.
Właśnie jestem po wymianie lewej (Lobro-GKN 305215). Jest zdecydowanie lepiej niż było. Nie idealnie ale znacznie lepiej. Drgania przy przyspieszaniu się znacznie zmniejszyły. Delikatne pływanie auta też ustało. Porównując starą półoś z nową, luz był przy przegubie zewnętrznym, nie wewnętrznym gdzie się go spodziewałem. Był to luz poosiowy, trzymając za półoś i przegub rozciągając oba elementy luz był spory tak ze 2mm i było słychać wyraźne stukanie, którego nie było w nowej półosi. Gdy ruszałem starą półosią na samochodzie góra dół czuć było niewielki luz, ale spory poosiowy. Reasumując wielokrotnie czytałem na forach, że luz poosiowy ma być, wygląda że ma ale niewielki (oceniam, że 0,5mm), bo gdy przegub się odsuwa od reszty półosi to właśnie wtedy luz góra-dół się powiększa. Dlatego najprawdopodobniej odczuwałem, że auto pływało. Często na autostradzie musiałem korygować tor jazdy bo auto samo zjeżdżało. A geometrii po wymianie nie robiłem.
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Wymiana półosi
Kurde jakiś czas temu wymieniałem łożysko z piastą właśnie na firmę GSP i po 18tys km musiałem ponownie wymienić (tym razem na SKF), ale może po prostu trefnie trafiłem (kupowana na allegro). Także z tą firmą GSP to może być różnie.