--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wymiana półosi

ODPOWIEDZ
gingop
Użytkownik
Posty: 325
Rejestracja: 7 lip 2017, o 07:52
Auto: Insignia A20DTH
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: gingop » 22 sty 2018, o 10:41

Panowie jak ktoś wymieniał półoś do silnika A20DTH (118kw/160km) to będzie to co niżej podałem?

Kod: Zaznacz cały

Producent: LÖBRO
Kod produktu: 305214
Zewn. uzębienie, od strony koła 30
Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego 27
Długość [mm] 616
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm] 53
Średnica przegubu po stronie koła [mm] 91
Średnica przegubu po stronie skrzyni biegów [mm] 93,8
Wymiar gwintu M24x1.5 

Lepek
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Lepek » 13 mar 2018, o 12:45

Chcę zostawić przedłużkę w skrzyni. Półoś sama z niej wychodzi, czy trzeba się bawić w jej odkręcanie od przedłużki?

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: spiryt4 » 13 mar 2018, o 13:07

Chyba sama wychodzi bo jak wymieniałem uszczelkę smoka w silniku to jakimś cudem im się wyślizgła ze skrzyni i mi uciekł olej.

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Wymiana półosi

Post autor: Arkadiu87 » 14 mar 2018, o 14:11

Trzeba ja wybić z przedłużki. Ona tam siedzi na wcisk. Delikatnie pukaj w obudowę przegubu i powinna wyjść.

VisaBit
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 15 mar 2018, o 19:49
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Katowice

Re: Wymiana półosi

Post autor: VisaBit » 26 mar 2018, o 19:34

też mam dziwny objaw nowe 4 buty felgi proste a przy przyspieszeniu najbardziej przy 3 i 4 czuje jagby miał guza jajo na kole kierownica nie drży nie ściąga przy hamowaniu nie ściąga jak nacisne sprzęgło ustaje ale tak jagby nie dokońca na co zwrócić uwagę
Ostatnio zmieniony 27 mar 2018, o 11:52 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Awatar użytkownika
panorafix
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: 5 gru 2017, o 20:12
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Szczecin/Goleniów
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: panorafix » 27 mar 2018, o 12:47

Mi też drgała prawa strona. Zwalam dziś zimówki a pod kołpakiem felga spłaszczona. Na alu brak drgania.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 4 kwie 2018, o 08:14

Pytanie do Kolegów, którzy już wymieniali u siebie półosie, jak jest z trwałością zastosowanych zamienników, którą firmę wybrać, bo rozrzut cenowy jest duży.
Po wstępnej analizie: ODM (460 zł), GSP (260 zł), Lobro (560 zł). Podobno ODM i GSP maja podobną jakość i trwałość, takie info mam od Sprzedawcy.
Rozważam wymianę półosi z uwagi na wibracje przy rozpędzaniu auta występujące na każdym biegu, najbardziej odczuwalne na pedale gazu podczas jego wciskania, również drążek zmiany biegów wtedy sobie drga. Myślę że to raczej przegub wewnętrzny, bo nie jest to typowe drganie w przedziale 120 - 160 km jak dla słynnej tulei tylnego wahacza, no i kierownica również mi nie drży w ogóle, aby na pedałach to czuć, zwłaszcza na gazie i na samym drążku zmiany biegów. Dziś mechanik ma mi sprawdzić te półosie organoleptycznie.

Arkadiu87
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 7 kwie 2017, o 08:36
Auto: Insignia Elite
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK/Belfast

Re: Wymiana półosi

Post autor: Arkadiu87 » 5 kwie 2018, o 06:02

U mnie obiawy uszkodzonego przegubu były troche inne. Wibracje były odczuwalne na aucie od trzeciego biegu (chyba w okolicy 60km/h )tylko nie na pedale gazu lub drążku zmiany biegów a całą budą bujało. Najlepiej było to czuć jak opierałem nogę o tunel środkowy. Ja kupiłem do siebie używke tylko od sprawdzonego gościa który handluje tylko częściami do opla i badziewia nie sprzedaje (a nawet się z nim dogadałem że jeśli to nie jest przyczyną wibracji to oddam mu cześć a on mi kaskę ).

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 5 kwie 2018, o 11:26

Wczoraj mechanik sprawdził dokładnie zawieszenie, wymienił też tylne tuleje przedniego wahacza, były już sparciałe. Luzu na półosiach nie stwierdził, zasugerował, że on półosi by się nie czepiał. Objaw drgań przy przyspieszaniu może delikatnie się zmniejszył obecnie ale nie ustąpił, teraz najbardziej czuć je właśnie na 3 biegu (wówczas lewarek od biegów drga przód - tył), buda i kierownica raczej wówczas nie drżą jakoś znacznie, ja to najbardziej czuję po lewarku trzymanym w dłoni i stopie trzymanej na gazie. Na dwójce drgań nie ma, inne biegi też znośnie, tylko ta 3. Mechanik powiedział, że może problem drgań leży w kole dwumasowym, i owszem słyszę je jak dudni na ciepłym silniku na postoju, na zimnym jest ono za to cichutkie. Dziś zrobię test dwumasy, z rozpędzaniem auta na wysokim biegu (5) od niskich obrotów (ok. 1500) but w podłogę i co się będzie wówczas działo, jak będzie drgać znacząco to chyba dwumas?

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: elfiasty » 5 kwie 2018, o 15:43

Tylne tuleje przedniego wahacza? Mówisz o tych dużych? To, że z zewnątrz są sparciale nie zawsze kwalifikuje je do wymiany.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 5 kwie 2018, o 19:53

Tak, dokładnie o te mi chodziło. Ja właśnie wymieniłem je, bo na forum poczytałem, że od nich też mogą być drgania, co prawda w innym zakresie prędkości, ale według historii serwisu nie były one u mnie zmieniane w ramach akcji serwisowej, więc zapobiegawczo też wymieniłem, by je wykluczyć jako potencjalną przyczynę. Założyłem TRW, wizualnie niczym się nie różniły od tych które miałem GM, a cena dużo niższa.

Awatar użytkownika
elfiasty
Użytkownik
Posty: 522
Rejestracja: 8 cze 2016, o 15:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Olsztyn
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: elfiasty » 5 kwie 2018, o 20:54

Wizualnie to raczej nie powinny się zbytnio różnic. Była już o tym mowa, że iska to ciężkie auto i na elementach zawieszenia trzeba uważać, przy tych tulejach bym nie ryzykował tylko zakładał te wzmocnione z lempf lub poli.

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 5 kwie 2018, o 21:45

No czytałem temat dotyczący tych tulei, i co poniektórzy zakładali tez TRW i sobie chwalili, więc myślę, że nie powinno być z nimi większego problemu. Jak będzie coś z nimi nie tak to wtedy jako kolejny będzie lemforder.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: P405 » 6 kwie 2018, o 06:20

Tuleje oferowane przez serwis są wzmacniane. Wszelkie zamienniki są takie jak te ferelne. Zakładanie zamienników mija się z celem.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 6 kwie 2018, o 10:41

Maverick_86 pisze:
4 kwie 2018, o 08:14
Pytanie do Kolegów, którzy już wymieniali u siebie półosie, jak jest z trwałością zastosowanych zamienników, którą firmę wybrać, bo rozrzut cenowy jest duży.
Po wstępnej analizie: ODM (460 zł), GSP (260 zł), Lobro (560 zł). Podobno ODM i GSP maja podobną jakość i trwałość, takie info mam od Sprzedawcy.
Rozważam wymianę półosi z uwagi na wibracje przy rozpędzaniu auta występujące na każdym biegu, najbardziej odczuwalne na pedale gazu podczas jego wciskania, również drążek zmiany biegów wtedy sobie drga. Myślę że to raczej przegub wewnętrzny, bo nie jest to typowe drganie w przedziale 120 - 160 km jak dla słynnej tulei tylnego wahacza, no i kierownica również mi nie drży w ogóle, aby na pedałach to czuć, zwłaszcza na gazie i na samym drążku zmiany biegów. Dziś mechanik ma mi sprawdzić te półosie organoleptycznie.
Ja wymieniałem prawą półoś na ODM jakieś 1,5 roku temu. Póki co bez problemów.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Bartol » 8 kwie 2018, o 22:18

Kilka osób założyło tańsze, nie wzmacniane tuleje i do dzisiaj nie przeczytałem żeby narzekali :)

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: Maverick_86 » 9 kwie 2018, o 21:59

Ja większość swoich aut dotychczas jeśli chodzi o zawieszenie robiłem na Lemforderze oraz właśnie na TRW. Jeżdżę sporo i jak dotąd w żadnym aucie dwa razy nigdy nie wymieniałem tego samego elementu zawieszenia, więc myślę, że TRW da radę i w tym przypadku. :-). Dodam że na ten moment u mnie po wymianie z przodu sprężyn oraz mocowań amortyzatorów i właśnie tylnych tulei przedniego wahacza problem drgań przy przyspieszaniu pozostał jedynie odczuwalny na 3 biegu ( czuć wyraźnie powyżej pewnego zakresu obrotów) oraz na 5 biegu (ale tutaj to już delikatnie aby odczuwalne). Także na ten moment ja w koszty się pchał nie będę i swoje półosie zostawiam w spokoju. Bardziej na tą chwilę skłaniam się ku temu, że te drgania u mnie przy rozpędzaniu pochodzą jednak od dwumasy, bo według mnie ciężko mi wchodzą biegi oraz czasem słyszę dudnienie dwumasy, co dziwne na ciepłym silniku tylko. Będę obserwował na tą chwilę, temat rozwojowy.

Lepek
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 17 cze 2017, o 03:18
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana półosi

Post autor: Lepek » 21 sie 2018, o 18:45

Miałem wymieniać prawą półoś pół roku temu, ale dopiero teraz biorę się na poważnie. Przy wymianie amorków z przodu mechanik zwrócił mi uwagę, że prawa oś do wymiany. Dziś wślizgnąłem się pod samochód delikatnie żeby zobaczyć luzy na półosiach i tu zaczynają się problemy. Obie półosie mają luzy wzdłużne, bardzo delikatne (wydaje mi się ze to normalne), ale lewa półoś ma luz góra-dół również bardzo malutki, ale nie w miejscu przegubu wewnętrznego tylko w miejscu mocowania wieloklinu. Prawa półoś nie ma w ogóle luzu góra-dół, siedzi sztywno. Drgania mam bardziej na prawej stronie, siedząc na miejscu pasażera odczuwam je bardziej niż u siebie, do tego miałem tam wybitą tuleje. Nie wiem co teraz robić, mechanik mówił żeby wymienić prawą półoś, ale według mnie to lewa się rusza.. Pytanie jeszcze jest takie, czy wymiana samej lewej półosi by coś dała, skoro ten lekki luz jest na wieloklinie? Jest jakiś sposób by temu zaradzić?

Edit.
Półoś wymieniona. Zrobiłem jak większość, czyli wymieniłem lewą. Narazie przejechane 60 km i wszystko ok. Nareszcie Insignią płynie się po drodze i oby tak zostało :D

81andrzejek
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 20 kwie 2017, o 17:36
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana półosi

Post autor: 81andrzejek » 2 paź 2018, o 18:39

Witam ja mam trochę inny problem podczas dodawania gazu albo ściągania nogi z gazy i hamowania słychać pukanie. Wydaje mi się że to od strony pasażera. Czy może być to półoś i jak sprawdzić czy to to. (Insignia w automacie).

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wymiana półosi

Post autor: marcin.1987 » 3 paź 2018, o 07:11

Podnieść auto, za półoś złapać i próbować obracać ręką przód-tył. Luz daje się wyczuć. A jeśli nie masz doświadczenia lub chcesz mieć większą pewność to jedź do mechanika. Najczęściej w tych autach umiera przegub wewnętrzny, choć wtedy pojawiają się też wibracje.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie + układ hamulcowy”