Bokiem to można polatać przy awd co zrobiłem dzisiaj pierwszy raz tej zimy
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Hamulec ręczny elektryczny
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8987
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Kto z pierwszym śniegiem bokiem polata...
Elektryczny ręczny nie powinien blokować wszystkich kół, tylko tylne. Przy AWD nawet bym nie próbował zaciągać, może coś przemielić. Generalnie elektryczny ręczny to kiepski pomysł na latanie bokiem.
Elektryczny ręczny nie powinien blokować wszystkich kół, tylko tylne. Przy AWD nawet bym nie próbował zaciągać, może coś przemielić. Generalnie elektryczny ręczny to kiepski pomysł na latanie bokiem.
- Mateo
- Klubowicz
- Posty: 2216
- Rejestracja: 1 wrz 2021, o 11:57
- Auto: INSIGNIA GS
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2018
- Moje auto: https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?f=52&t=9254
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 20 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Ja wieczorem się wybieram na zabawę na nieodległy parking... na razie rodzinka się zleciała więc zabawa musi czekać.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Dlaczego piszesz bzdury? masz ręczny elektryczny? czy powielasz głupoty z neta, ręczny elektryczny jak się zaciąga w czasie toczenia się auta blokuje wszystkie koła AWD nie ma nic do tego bo wtedy działa pompa ABS i AWD jest rozłączane.
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Mam ręczny elektryczny (AWD też) i mój silnik od elektrycznego ręcznego jest podpięty tylko pod tylne zaciski. Dla mnie pompa ABS nie jest układem hamulca ręcznego, tylko standardowego układu hamulcowego. I wydaje mi się, że jak wymieniam koła na zaciągniętym ręcznym, to mam możliwość delikatnego ruszenia przednim kołem.
Gdy przełącznik P jest trzymany pociągnięty podczas jazdy, układ hamulca postojowego sterowanego elektrycznie będzie hamował pojazd, lecz nie nastąpi całkowite, statyczne włączenie tego hamulca. Funkcja hamowania dynamicznego jest wyłączana od razu po zwolnieniu przełącznika
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2350
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Dlatego hamowane są wszystkie koła poprzez ABS , kurka sprawdze sobie a nie piszecie bzdury, zaciągnijcie ręczny w czasie jazdy najlepiej na lodzie to zobaczycie , dlatego nie można zażucić tyłem bo przednie tez hamują.
-
- Klubowicz
- Posty: 1876
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Doczytałem i "zaciągnięcie ręcznego" w czasie jazdy, generalnie nie jest ręcznym, tylko hamowaniem awaryjnym/dynamicznym sterowanym elektronicznie. Czy w tym przypadku "ręczny" nie jest "ręcznym".
Dla mnie ręczny, to jest układ działający niezależnie od działania pompy ABS/hamulca hydraulicznego. Kwestia interpretacji i nazewnictwa.
Dla mnie ręczny, to jest układ działający niezależnie od działania pompy ABS/hamulca hydraulicznego. Kwestia interpretacji i nazewnictwa.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 gru 2022, o 16:38
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Longford
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Witam
Sprawa wygląda następująco opel Insignia 2.0 2009 rocznik na wyświetlaczu między zegarami pojawią się komunikat sprawdz uklad hamulca postojowego ikonka recznego mryga na czerwono na zegarek żółty znaczek z blyskawica i kluczem seieci stale byłem u mechanika i wyskoczył blad comunikaci i próba calibracji sprawdziłem gniazdo przy silniczku jest czyste i nie uszkodzone kable też w dobrym stanie wymieniłem przycisk zaciągający i zwalniający chamulec dalej ta sama chistoroa ( brak reakcji chamulca na próbę włączenia lub zwolnienia ) odłączyłem czujnik polozenia pedalu chamulca brak nowych komunikatów na ekranie i cały czas paliły się światła stopu co mogę dalej zrobić pomocy bo już brak mi sil do tej awari ( a bym zapomniał przy ruszani mocno trzyma i po przejechaniu około 1 m puszczą po zgaszeniu silnika automatycznie się zaciąga)
Sprawa wygląda następująco opel Insignia 2.0 2009 rocznik na wyświetlaczu między zegarami pojawią się komunikat sprawdz uklad hamulca postojowego ikonka recznego mryga na czerwono na zegarek żółty znaczek z blyskawica i kluczem seieci stale byłem u mechanika i wyskoczył blad comunikaci i próba calibracji sprawdziłem gniazdo przy silniczku jest czyste i nie uszkodzone kable też w dobrym stanie wymieniłem przycisk zaciągający i zwalniający chamulec dalej ta sama chistoroa ( brak reakcji chamulca na próbę włączenia lub zwolnienia ) odłączyłem czujnik polozenia pedalu chamulca brak nowych komunikatów na ekranie i cały czas paliły się światła stopu co mogę dalej zrobić pomocy bo już brak mi sil do tej awari ( a bym zapomniał przy ruszani mocno trzyma i po przejechaniu około 1 m puszczą po zgaszeniu silnika automatycznie się zaciąga)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Witam,
I mnie dopadł C0293-01 oraz C0293-06.
Objawy tak jak pisane wcześniej - przycisk martwy, ale zaciąga ręczny każdorazowo po zgaszeniu silnika, przy ruszaniu puszcza.
Nie daję już opisów co, jak i dokładnie się znajduje - bo jest w poprzednich wpisach w tym wątku.
Diagnostyka u elektryka : 100 zł = sczytanie błędu i oznajmienie że to przycisk (o zgrozo!)
Skoro temat łatwy, na forum opisany demontaż konsoli to "zrobię sam", a jakże
A więc kupuję przycisk, wymieniam i...... nic - to nie to, nawet zresetowanie błędu poprzez odłączenie aku.
Skoro już rozkopana konsola środkowa to sprawdzam wiązkę - wszystko OK:
Mamy 8 kabelków przy przycisku - ostatnia para (brązowy i czarny to "+" i "-") - natomiast pozostałe wchodzą do mechanizmu zaciągania z tyłu za nadkolem. Nie trzeba schematu - wystarczy po kolorach popatrzeć. Przepiekane multimetrem - wszystko ok.
Ostatnia możliwość - silnik (moduł)...
No to kupno na alledrogo używki - ale uwaga! - patrzeć należy na wersję HW/ SW - ktoś już pisał na forum.
I tak, aby wymienić to trzeba przejść w tryb serwisowy (szukać na forum pod hasłem "wymiana linki hamulca ręcznego"), ale żeby to zrobić trzeba pozbyć się błędu - niestety jedynie opcja odłączenia aku na noc - żaden skaner nie jest w stanie.
Dopiero wówczas jak nie ma błędu to można ruszyć ręcznym i wejść w tryb serwisowy.
Szybka wymiana modułu .....i alleluja działa.
Pozaciągany kilka razy - tam, i z powrotem żeby skalibrować.
DZIAŁA!!
Koszt naprawy = koszt modułu (140zł) + 100 zł za pseudo diagnostykę. (przycisk do zwrotu).
Koszt nerwów ...nieoceniony - podejście na kilka razy
Satysfakcja że naprawione i może komuś pomogę ... bezcenna
Wnioski
Wydaje się że moduł ma zapisane pozycje po skalibrowaniu, czy po ostatnim zaciągnięciu do których chce wrócić.
U mnie podczas otwierania samochodu słychać "cykanie" - tak jakby moduł sprawdzał pozycję.
Być może po jakimś czasie wycierają się szczotki i silnik "nie ma tyle siły" żeby powrócić do wcześniej skalibrowanej pozycji.
Stąd wydala błąd.
pozdrawiam.
I mnie dopadł C0293-01 oraz C0293-06.
Objawy tak jak pisane wcześniej - przycisk martwy, ale zaciąga ręczny każdorazowo po zgaszeniu silnika, przy ruszaniu puszcza.
Nie daję już opisów co, jak i dokładnie się znajduje - bo jest w poprzednich wpisach w tym wątku.
Diagnostyka u elektryka : 100 zł = sczytanie błędu i oznajmienie że to przycisk (o zgrozo!)
Skoro temat łatwy, na forum opisany demontaż konsoli to "zrobię sam", a jakże
A więc kupuję przycisk, wymieniam i...... nic - to nie to, nawet zresetowanie błędu poprzez odłączenie aku.
Skoro już rozkopana konsola środkowa to sprawdzam wiązkę - wszystko OK:
Mamy 8 kabelków przy przycisku - ostatnia para (brązowy i czarny to "+" i "-") - natomiast pozostałe wchodzą do mechanizmu zaciągania z tyłu za nadkolem. Nie trzeba schematu - wystarczy po kolorach popatrzeć. Przepiekane multimetrem - wszystko ok.
Ostatnia możliwość - silnik (moduł)...
No to kupno na alledrogo używki - ale uwaga! - patrzeć należy na wersję HW/ SW - ktoś już pisał na forum.
I tak, aby wymienić to trzeba przejść w tryb serwisowy (szukać na forum pod hasłem "wymiana linki hamulca ręcznego"), ale żeby to zrobić trzeba pozbyć się błędu - niestety jedynie opcja odłączenia aku na noc - żaden skaner nie jest w stanie.
Dopiero wówczas jak nie ma błędu to można ruszyć ręcznym i wejść w tryb serwisowy.
Szybka wymiana modułu .....i alleluja działa.
Pozaciągany kilka razy - tam, i z powrotem żeby skalibrować.
DZIAŁA!!
Koszt naprawy = koszt modułu (140zł) + 100 zł za pseudo diagnostykę. (przycisk do zwrotu).
Koszt nerwów ...nieoceniony - podejście na kilka razy
Satysfakcja że naprawione i może komuś pomogę ... bezcenna
Wnioski
Wydaje się że moduł ma zapisane pozycje po skalibrowaniu, czy po ostatnim zaciągnięciu do których chce wrócić.
U mnie podczas otwierania samochodu słychać "cykanie" - tak jakby moduł sprawdzał pozycję.
Być może po jakimś czasie wycierają się szczotki i silnik "nie ma tyle siły" żeby powrócić do wcześniej skalibrowanej pozycji.
Stąd wydala błąd.
pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 mar 2024, o 21:08
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Głogów
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Mnie też czeka wymiana modułu. Dzisiaj zaczęła robić mi się dyskoteka na desce rozdzielczej. Nie mogłem odpalić samochodu. Błędy od wszystkiego się pojawiają (jakby zwarcie było) Gasł licznik itp i ani cyknięcia. Po odpięciu wtyczki od modułu hamulca. Samochód odpala i zostają tylko błędy: hamulec postojowy, zawieszenie…
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 sie 2023, o 15:03
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A14NET
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Bielsko-Biała
Re: Hamulec ręczny elektryczny
Niestety moje szczęście nie trwało długo.
Popadało i znowu świeci się żółty klucz, a po zgaszeniu silnika zaciąga ręczny.
Tym razem komplet:
C0293-01
C0293-06
C0293-08
No to wio ściągam nadkole i sprawdziłem wiązkę do miejsca wejścia w karoserię [bez wejscia].
...niestety wszystko ok.
Szlak mnie jasny trafił, poskładałem wszystko - oczywiście spinki pourywane i na trytytke wszystko teraz.
Następny dzień przestudiowałem serwisówke razem ze schematem elektrycznym.. I już mam się brać za kolejne sprawdzenie wiązki - pod katem zwarcia gdy problem sam zniknął....
Zrobione się ciepło i sucho i po 1 dniu już ok....
Czyli mój przypadek zaczynam skłaniać się do uszkodzonej wiązki gdzie faktycznie dostaje zwarcie gdy wilgoć podejdzie.
Tylko gdzie indziej jak nie w nadkolu?! Gdzie wczoraj sprawdzone i wszystko git...
Na prawdę tracę cierpliwość do tego auta
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka
Popadało i znowu świeci się żółty klucz, a po zgaszeniu silnika zaciąga ręczny.
Tym razem komplet:
C0293-01
C0293-06
C0293-08
No to wio ściągam nadkole i sprawdziłem wiązkę do miejsca wejścia w karoserię [bez wejscia].
...niestety wszystko ok.
Szlak mnie jasny trafił, poskładałem wszystko - oczywiście spinki pourywane i na trytytke wszystko teraz.
Następny dzień przestudiowałem serwisówke razem ze schematem elektrycznym.. I już mam się brać za kolejne sprawdzenie wiązki - pod katem zwarcia gdy problem sam zniknął....
Zrobione się ciepło i sucho i po 1 dniu już ok....
Czyli mój przypadek zaczynam skłaniać się do uszkodzonej wiązki gdzie faktycznie dostaje zwarcie gdy wilgoć podejdzie.
Tylko gdzie indziej jak nie w nadkolu?! Gdzie wczoraj sprawdzone i wszystko git...
Na prawdę tracę cierpliwość do tego auta
Wysłane z mojego SM-G990B2 przy użyciu Tapatalka